AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #21 Skrevet 8. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor konkluderte de med at dette var riktig diagnose for deg? Jeg tror det er lettere om du forteller hvilke symptomer du har/hadde, enn hva du ikke har. Anonymkode: b8579...6be Er en stund siden jeg har lest journalen min, men i hovedsak var det vel de negative symptomene på schizofreni de mente at jeg hadde. Type aleksitymi, affektavflatning og "asperger". Jeg skriver asperger i anførselstegn fordi psykiateren mente at jeg hadde asperger lignende oppførsel av den typen som kan relateres til schizofreni og ikke asperger diagnose. Jeg ble utredet for asperger for rundt 1 år siden og det ble konkludert med at jeg ikke hadde dette, behandleren min fortalte meg også at jeg hadde veldig lav score. Anonymkode: e19ba...e3a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #22 Skrevet 8. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får jo ikke fjernet diagnosen, men er du symptomfri så er du symptomfri. Men diagnosen blir stående. Akkurat som når vi har ørebetennelse så går vi ikke tilbake og fjerner denne diagnosen. Anonymkode: d794e...2a5 For noe tull! Hvis det viser seg at personen er feildiagnostisert så fjernes diagnosen, selvsagt. Eksempel med ørebetennelse var utrolig dårlig, tror du har misforstått litt. Anonymkode: dca67...75f 8
solmåneogstjerner Skrevet 8. juni 2018 #23 Skrevet 8. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får jo ikke fjernet diagnosen, men er du symptomfri så er du symptomfri. Men diagnosen blir stående. Akkurat som når vi har ørebetennelse så går vi ikke tilbake og fjerner denne diagnosen. Anonymkode: d794e...2a5 Er jo litt forskjell på type diagnose da. En ørebetennelse går over innen en uke, evt etter en antibiotikakur.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #24 Skrevet 8. juni 2018 (endret) Tro meg, schizofreni er virkelig ikke en diagnose du vil ha. Anonymkode: e19ba...e3a Ryddet for svar slettet innlegg Perelandra, mod. Endret 8. juni 2018 av Perelandra
Gjest making.a.mess Skrevet 8. juni 2018 #25 Skrevet 8. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får jo ikke fjernet diagnosen, men er du symptomfri så er du symptomfri. Men diagnosen blir stående. Akkurat som når vi har ørebetennelse så går vi ikke tilbake og fjerner denne diagnosen. Anonymkode: d794e...2a5 Det går ann å fjerne diagnosen om en fagperson kartlegger og skriver en ny vurdering av dette. Jeg vet. Jeg fikk en annen diagnose feilaktig som ble dokumentert at var feil.
Gjest making.a.mess Skrevet 8. juni 2018 #26 Skrevet 8. juni 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tro meg, schizofreni er virkelig ikke en diagnose du vil ha. Anonymkode: e19ba...e3a Ryddet for svar slettet innlegg Perelandra, mod. Scizofreni er en diagnose som gjør at du lett kan bli tvangsmesisinert og tvangsinnlagt. Oppfør deg litt rart og de kommer å henter deg Endret 8. juni 2018 av making.a.mess
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 8. juni 2018 #27 Skrevet 8. juni 2018 30 minutter siden, making.a.mess skrev: Det går ann å fjerne diagnosen om en fagperson kartlegger og skriver en ny vurdering av dette. Jeg vet. Jeg fikk en annen diagnose feilaktig som ble dokumentert at var feil. Nettopp. Jeg ble diagnostisert med asperger syndrom før, men fikk fjernet diagnosen i for noen måneder siden da de så at jeg ikke oppfylte kriteriene lenger. Det ble etterpå sendt ut en ny EPI-krise med den riktige diagnosen.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 8. juni 2018 #28 Skrevet 8. juni 2018 30 minutter siden, making.a.mess skrev: Scizofreni er en diagnose som gjør at du lett kan bli tvangsmesisinert og tvangsinnlagt. Oppfør deg litt rart og de kommer å henter deg Å ha schizofreni er ikke å oppføre seg litt "rart". Mye uvitenhet ute og går her. Det er en sammensatt diagnose der man må ha hatt påvist en psykotisk periode på 6 mnd. Mennesker med denne diagnosen kan ha vrangforestillinger, hallusinasjoner og brist med virkeligheten. Det er en svært alvorlig diagnose. Man vil IKKE ha den.
Gjest making.a.mess Skrevet 8. juni 2018 #29 Skrevet 8. juni 2018 20 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Å ha schizofreni er ikke å oppføre seg litt "rart". Mye uvitenhet ute og går her. Det er en sammensatt diagnose der man må ha hatt påvist en psykotisk periode på 6 mnd. Mennesker med denne diagnosen kan ha vrangforestillinger, hallusinasjoner og brist med virkeligheten. Det er en svært alvorlig diagnose. Man vil IKKE ha den. Jeg vet ikke så mye om schizofreni. Men vet at man ikke vil ha det.
Perelandra Skrevet 8. juni 2018 #30 Skrevet 8. juni 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #31 Skrevet 8. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fint å høre at du fikk fjernet diagnosen, er det jeg også håper på. Hvor lang innleggelse måtte du ha og hvor mange samtaler hadde du med behandler i uken? Anonymkode: e19ba...e3a Tror jeg var innlagt i 3 måneder. Det var på en åpen avdeling, og jeg var der bare for å observeres. Jeg hadde samtaler med psykolog en gang i uka, og det fortsatte jeg med etter at jeg ble skrevet ut også. Alt ble gjort på en veldig ordentlig og fin måte. Jeg hadde blitt feildiagnostisert og feilbehandlet i årevis, så de var opptatt av å være grundige og gjøre det riktig. Psykologen gikk gjennom omtrent alle diagnoser som finnes. Resultatet ble at schizofreni-diagnosen ble fjernet, og jeg fikk asperger i stedet. Noe som er mye riktigere. Anonymkode: 4ffcd...03f 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #32 Skrevet 8. juni 2018 Jeg knakk sammen da jeg leste i journal fra barndommen at jeg var antisosial pf ble lagt inn og fikk diagnose bipolar istedet og de sa jeg var det stikk motsatte av antisosial så grove feil kan gjøres Og de skal rettes opp i Anonymkode: 1b488...963 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #33 Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg knakk sammen da jeg leste i journal fra barndommen at jeg var antisosial pf ble lagt inn og fikk diagnose bipolar istedet og de sa jeg var det stikk motsatte av antisosial så grove feil kan gjøres Og de skal rettes opp i Anonymkode: 1b488...963 Håper ikke du ble diagnostisert med personlighetsforstyrrelse som barn?😮 Anonymkode: 1262d...485 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #34 Skrevet 8. juni 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke du ble diagnostisert med personlighetsforstyrrelse som barn?😮 Anonymkode: 1262d...485 Jo det ble jeg Anonymkode: 1b488...963
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 8. juni 2018 #35 Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo det ble jeg Anonymkode: 1b488...963 What? Ble du diagnostisert som psykopat/antisosial som barn? Dette er jo helt sykt😱
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #36 Skrevet 8. juni 2018 (endret) På 8.6.2018 den 22.38, Jegskulleønskeat skrev: What? Ble du diagnostisert som psykopat/antisosial som barn? Dette er jo helt sykt😱 han likte meg ikke, derav feildiagnosen. Jeg knakk helt sammen da jeg leste papirene som 20-åring, måtte legges inn på akuttsyk og det sa jeg var det helt motsatte av en antisosial Anonymkode: 1b488...963 Ryddet for injurierende utsagn Perelandra, mod. Endret 11. juni 2018 av Perelandra 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #37 Skrevet 8. juni 2018 Han trodde sikkert jeg som 10-åring var en potensiell overgriper. Jeg «lekte jo voldsomt og brutalt med dukkene» Anonymkode: 1b488...963 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 8. juni 2018 #38 Skrevet 8. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han trodde sikkert jeg som 10-åring var en potensiell overgriper. Jeg «lekte jo voldsomt og brutalt med dukkene» Anonymkode: 1b488...963 Grusomt. Fikk foreldrene dine vite om den diagnosen? Var det ingen som reagerte?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #39 Skrevet 8. juni 2018 1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev: Grusomt. Fikk foreldrene dine vite om den diagnosen? Var det ingen som reagerte? Jeg tror ikke moren min fikk vite det. Men hun fikk beskjed om at jeg kom til å bli lik min vanskelige bestemor. Mamma brøt sammen og måtte innlegges. Bestemor var et veldig vanskelig og hardt menneske... og jeg har ikke blitt som henne i det hele tatt... Anonymkode: 1b488...963 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 8. juni 2018 #40 Skrevet 8. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke moren min fikk vite det. Men hun fikk beskjed om at jeg kom til å bli lik min vanskelige bestemor. Mamma brøt sammen og måtte innlegges. Bestemor var et veldig vanskelig og hardt menneske... og jeg har ikke blitt som henne i det hele tatt... Anonymkode: 1b488...963 Uff, det der hørtes ikke greit ut i det heletatt. Så lite profesjonelt og så grovt av denne psykologen!! Håper det går bra med deg og din familie nå❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå