Gå til innhold

Du vet du begynner å bli gammel når....


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Ingrid78 skrev:

Når du innser at de som nærmer seg 30 er født på 90-tallet!!!!!

Enig! Og nesten enda verre, når du innser at mange som er født i år 2000 har lappen nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès
4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jo.  I dag like utskjelt som Terteskjell.  Men jeg liker det. Alt har å gjøre med hva du er vant til.  

Og jeg er heldig som er oppvokst med mat både fra, 50, 60, 70, 80 og 90 tallet, spiste mye hos besteforeldre og min mor laget ofte ting hun var vant med som liten.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Og jeg er heldig som er oppvokst med mat både fra, 50, 60, 70, 80 og 90 tallet, spiste mye hos besteforeldre og min mor laget ofte ting hun var vant med som liten.

Flott. Da vet du å lage mat til gamle menn!   :spise:     :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Elaine Marley skrev:

 

Jeg husker forresten chat på tekst-tv også :P Oj, der kunne man svi av penger der.

Du mener den "høyre mot venstre" med hustlf.?  😊

Forløper til mobilbaserte sms-prat.

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
6 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Flott. Da vet du å lage mat til gamle menn!   :spise:     :fnise:

Jaha, skal det være litt flesk og duppe? eller  sild og poteter.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Jaha, skal det være litt flesk og duppe? eller  sild og poteter.?

Vanskelig.   Hmmm... men må nok bli første. Men sesongavhengig.  Spekesild med alt tilbehør er nydelig vår&sommermat.  😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
18 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Jeg husker også Commodore 64 og Amiga. Ganske morsomt å tenke tilbake til den hyppige diskettbyttingen på Amigaen, og det tok laaang tid å laste inn spill :) Gameboy også! Det var gøy det.

Jeg føler meg også litt gammel når jeg tenker på at det var en egen godtepose som het tv-godt, og at barne-tv var dagens høydepunkt. Nå er det jo så mange kanaler, pc, mobil osv så det blir ikke akkurat det samme.

TV godteposen var digg og husker jeg så på Barne-TV selv ofte 😄 Nådagens barn er så bortskjemte med Viaplay osv, jeg begynte ikke å bruke dem før noen få år siden 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker godt hvor jeg var da Brå brakk staven og da HM Kong Olav V døde.  Føles ikke så lenge siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Jeg husker godt hvor jeg var da Brå brakk staven og da HM Kong Olav V døde.  Føles ikke så lenge siden. 

Brå husker jeg ikke, men husker Kong Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover
36 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ikke langt unna. Blytunge med elendig rekkevidde og kapasitet. Men det var jo ikke noe nettverk, heller.

De måtte ringe en sentral, og der måtte de si hvor de skulle og til hvem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
7 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Vanskelig.   Hmmm... men må nok bli første. Men sesongavhengig.  Spekesild med alt tilbehør er nydelig vår&sommermat.  😀

Eller kålruletter ? Husker vi laget det på skolekjøkkenet i 6. klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Eller kålruletter ? Husker vi laget det på skolekjøkkenet i 6. klasse.

Haha. Det gjorde jeg, og. Og, ja...spises med stor glede og gode minner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Brå husker jeg ikke, men husker Kong Olav.

Da Brå brakk staven fulgte vi sendinga direkte...fra huset jeg bor i nå.  Min far og farfar brølte omtrent i fistel. Hehe.  Det var spennende.

Da Kong Olav døde var jeg på jobb. Fast kveldsskift. Vi hadde kvinnelig arbeidsleder, og hun gikk gråtende rundt for å formidle nyheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Da Brå brakk staven fulgte vi sendinga direkte...fra huset jeg bor i nå.  Min far og farfar brølte omtrent i fistel. Hehe.  Det var spennende.

Da Kong Olav døde var jeg på jobb. Fast kveldsskift. Vi hadde kvinnelig arbeidsleder, og hun gikk gråtende rundt for å formidle nyheten.

Jeg var hjemme da Olav døde, foreldrene mine så på nyhetene, da de fortalte han var død, husker det veldig godt. Han var en god konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også da kong Olav døde. Jeg gikk i 1.klasse og vi fikk fri fra skolen. Var en samling først på morgenen, så fikk alle elevene fri. 

Endret av Salka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Jeg var hjemme da Olav døde, foreldrene mine så på nyhetene, da de fortalte han var død, husker det veldig godt. Han var en god konge.

Ja, Olav var stor. BÅDE som Kronprins under krigen og som Rikets Konge etter det.

Møtte ham en gang på skitur i Nordmarka (Oslo) men turte ikke prate til ham.   🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Du mener den "høyre mot venstre" med hustlf.?  😊

Forløper til mobilbaserte sms-prat.

Nei, ikke med hustelefon. Husker ikke om man skrev direkte der eller sendte inn med mobilen. Det var noe kronglete greier i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja, Olav var stor. BÅDE som Kronprins under krigen og som Rikets Konge etter det.

Møtte ham en gang på skitur i Nordmarka (Oslo) men turte ikke prate til ham.   🙈

Hadde ikke jeg heller turt...🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når man minst én gang i livet har fått gebyr for å ikke ha spolt tilbake en VHS-kassett...

...når man har klare minner fra da fotball-gutta deltok i VM...

...når man savner godteri fra 80-tallet, som original Bugg og Pink Panther-brus...

6 timer siden, Elaine Marley skrev:

Jeg husker også ting som å få min første mobiltelefon, og på den kunne jeg ringe, motta sms, men ikke sende sms :ler: I tillegg var den tung, av mursteintypen med verdens minste skjerm <snip>

Det var ikke tilfeldigvis en Nokia 1610? Den var altfor stor, men betjeningsmessig hadde den sine fordeler sammenlignet med de mindre telefonene som bare hadde fire knapper (pluss tall, * og #). Både R-knappen og ABC-knappen kunne man savne på den neste generasjonen, som Nokia 5110.

Nokia_1610.thumb.jpg.9de2c8410f5af21c145bfe57b8d5a6ba.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elaine Marley skrev:

Nei, ikke med hustelefon. Husker ikke om man skrev direkte der eller sendte inn med mobilen. Det var noe kronglete greier i hvert fall.

Sms-prat sendte man sms til, og den kom på skjermen umiddelbart. Nedenfra og oppover.

Med hustlf..der teksten gikk fra høyre mot venstre...måtte man bruke koder for bokstaver.   Tungvint, men du verden...når det satt i fingrene ble tlfregningene kr 20000 store i måneden.  Hjelpes så mye bortkasta penger.   :fnise:  ...men man ble jo helt hekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...