Gå til innhold

Du vet du begynner å bli gammel når....


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

NÅ føler jeg meg gammel, nå. 1985 er lenge siden.   :sukk:

Ja, det er lenge siden, året før jeg begynte i første klasse....og du var voksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Ja, det er lenge siden, året før jeg begynte i første klasse....og du var voksen..

Tja...veit ikke om jeg følte meg voksen. Men fikk da lovlig drikke, og kjøre bil. (Ikke samtidig...!   Det var en dumhet mye seinere.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...85-95 var et fint tiår.  Mye drit, men mest fint. 

Ja, og jeg husker med glede Amerikas største President si : " Mister Gorbatchov! Tear down this wall!"  Og det over 40 år gamle jernteppet revnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78
1 time siden, Salka skrev:

Enig! Og nesten enda verre, når du innser at mange som er født i år 2000 har lappen nå. 

😲😳Det gikk opp for meg først nå.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Jeg husker når Berlinmuren falt, da var jeg 10 år.

Nettopp.  Som jeg nevnte over her.  😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nettopp.  Som jeg nevnte over her.  😀

Ja, ser det nå :)

Men nå må jeg ha meg litt mat, vi snakkes min venn :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Ja, ser det nå :)

Men nå må jeg ha meg litt mat, vi snakkes min venn :hug:

Mhm...lag deg noe godt, og kos deg Venn.  :hug:

Snakkes, ja.   ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....når man må bruke briller for å finne nøkkelhullet :overrasket:

Endret av fiole
feil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hjertesukka skrev:

....når tannleger og leger ser ut som årets russ.  

Eller når årets russ ser ut som ungdomskoleelever... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lord Friendzone skrev:

...når man minst én gang i livet har fått gebyr for å ikke ha spolt tilbake en VHS-kassett...

...når man har klare minner fra da fotball-gutta deltok i VM...

...når man savner godteri fra 80-tallet, som original Bugg og Pink Panther-brus...

Det var ikke tilfeldigvis en Nokia 1610? Den var altfor stor, men betjeningsmessig hadde den sine fordeler sammenlignet med de mindre telefonene som bare hadde fire knapper (pluss tall, * og #). Både R-knappen og ABC-knappen kunne man savne på den neste generasjonen, som Nokia 5110.

Nokia_1610.thumb.jpg.9de2c8410f5af21c145bfe57b8d5a6ba.jpg

Hm, jeg mener at det ikke var en Nokia, men husker ikke helt. Hadde den ikke så lenge før jeg fikk en sånn murstein av en Motorola mener jeg :)

17 timer siden, Jerry Lee skrev:

Sms-prat sendte man sms til, og den kom på skjermen umiddelbart. Nedenfra og oppover.

Med hustlf..der teksten gikk fra høyre mot venstre...måtte man bruke koder for bokstaver.   Tungvint, men du verden...når det satt i fingrene ble tlfregningene kr 20000 store i måneden.  Hjelpes så mye bortkasta penger.   :fnise:  ...men man ble jo helt hekta.

Sikkert sms-prat, for jeg hadde ikke fasttelefon da. Klarte å svi av litt penger på den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Elaine Marley skrev:

 

Sikkert sms-prat, for jeg hadde ikke fasttelefon da. Klarte å svi av litt penger på den også.

Da var det nok det, ja.  Og ja...kontantkortene brant fort opp.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Møtte på ei som jeg satt barnevakt for, hun var nå gift og hadde unger........Da følte jeg meg gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Elaine Marley skrev:

Hm, jeg mener at det ikke var en Nokia, men husker ikke helt. Hadde den ikke så lenge før jeg fikk en sånn murstein av en Motorola mener jeg :)

Ok, da var det vel neppe en Nokia du hadde. Det var nok få som startet med Nokia for deretter å gå over til Motorola. Min første telefon var en Motorola, for jeg hadde vel ikke råd til noe annet, men Nokia var jo merket de fleste drømte om. Den første telefonen min hadde ikke engang klokke, og var upraktisk i bruk. En gang måtte jeg sende SMS til meg selv for å finne ut hva klokken var...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Ok, da var det vel neppe en Nokia du hadde. Det var nok få som startet med Nokia for deretter å gå over til Motorola. Min første telefon var en Motorola, for jeg hadde vel ikke råd til noe annet, men Nokia var jo merket de fleste drømte om. Den første telefonen min hadde ikke engang klokke, og var upraktisk i bruk. En gang måtte jeg sende SMS til meg selv for å finne ut hva klokken var...

Ja, jeg hadde Nokia senere, men da var de blitt litt mindre.

Haha, det er litt morsomt å tenke på hvor tungvint ting var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kom på en ting og tenkte på denne tråden.

Føler meg litt gammel når jeg har begynt å sovne på sofaen etter jobb/studier. Det gjorde jeg ikke før, men nå har jeg power naps relativt ofte. Husker jeg tenkte før at det var det bare gamle folk som gjorde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 22.54, Elaine Marley skrev:

Kom på en ting og tenkte på denne tråden.

Føler meg litt gammel når jeg har begynt å sovne på sofaen etter jobb/studier. Det gjorde jeg ikke før, men nå har jeg power naps relativt ofte. Husker jeg tenkte før at det var det bare gamle folk som gjorde :P

Da har jeg vært gammel lenge. Jeg har sovet middag siden jeg gikk på ungdomsskolen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...