Gå til innhold

Finnes det incels i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. hvis det finnes kvinnelige incel så er jeg en...hvorfor er det ingen som har fokus på oss kvinnelige incels ?

Anonymkode: 51e7a...beb

Dere har ikke begått massemord fordi dere ikke blir valgt av de peneste guttene. Og det bør dere fortsette med.

Anonymkode: 1245d...0f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. hvis det finnes kvinnelige incel så er jeg en...hvorfor er det ingen som har fokus på oss kvinnelige incels ?

Anonymkode: 51e7a...beb

Fordi de er forsvinnende få, i forstanden kvinner som ikke har liten til ingen mulighet til å få sex. Dette er mer utbredt blant menn, rett og slett fordi kvinner for lettvint sex er så voldsomt mye mer etterspurt enn menn for det samme.

Det kvinnelige motstykket er kanskje mer i retning av kvinner som kun får sex, de som alltid ender opp med å bli "fuckfriend-zonet", og på samme måte som incels blir bitre og bygger opp mye motvilje mot det motsatte kjønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, herzeleid skrev:

Fordi de er forsvinnende få, i forstanden kvinner som ikke har liten til ingen mulighet til å få sex. Dette er mer utbredt blant menn, rett og slett fordi kvinner for lettvint sex er så voldsomt mye mer etterspurt enn menn for det samme.

Det kvinnelige motstykket er kanskje mer i retning av kvinner som kun får sex, de som alltid ender opp med å bli "fuckfriend-zonet", og på samme måte som incels blir bitre og bygger opp mye motvilje mot det motsatte kjønn.

Det sistnevnte er også er stort problem. Det er en mange kvinner som opplever å brukt for sex. Jeg har sagt det før og sier det velvillig igjen. Hvem har sagt at det er bedre å få så mye sex du bare orker, fra talløse menn, mens ingen blir værende? Alle tømmer seg og løper? Hva gjør det med selvfølelsen? Er det da ensomheten ved ufrivillig sølibati verre? 

Jeg tror dette også berører forskjellene mellom mannlig og kvinnelig seksualitet. Mange menn ville antakeligvis vært mer enn fornøyd med å bli knullet helseløse av x-antall seksuelt hissige kvinnfolk fire ganger i uken, men blitt nektet avkom som resultat. Man kan godt si at det er dét mange menn allerede holder på med. Forskjellen er vel kjærlighet. Kjærlighet er noe annet enn sex. Og det er her det blir intrikat. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arcturus skrev:

Det sistnevnte er også er stort problem. Det er en mange kvinner som opplever å brukt for sex. Jeg har sagt det før og sier det velvillig igjen. Hvem har sagt at det er bedre å få så mye sex du bare orker, fra talløse menn, mens ingen blir værende? Alle tømmer seg og løper? Hva gjør det med selvfølelsen? Er det da ensomheten ved ufrivillig sølibati verre? 

Jeg tror dette også berører forskjellene mellom mannlig og kvinnelig seksualitet. Mange menn ville antakeligvis vært mer enn fornøyd med å bli knullet helseløse av x-antall seksuelt hissige kvinnfolk fire ganger i uken, men blitt nektet avkom som resultat. Man kan godt si at det er dét mange menn allerede holder på med. Forskjellen er vel kjærlighet. Kjærlighet er noe annet enn sex. Og det er her det blir intrikat. 

Enig i det du skriver, og det er derfor jeg ser på incels og sinte ‘tøm og røm’-kvinner som en form for inversjoner av hverandre, som egentlig speiler hverandre ganske godt. 

Og ja, det er nok en del menn som veldig gjerne skulle byttet med disse kvinnene. Jeg tror i det hele tatt forskjellen mellom menn og kvinners seksualitet underkommuniseres på en del viktige områder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, herzeleid skrev:

Enig i det du skriver, og det er derfor jeg ser på incels og sinte ‘tøm og røm’-kvinner som en form for inversjoner av hverandre, som egentlig speiler hverandre ganske godt. 

Og ja, det er nok en del menn som veldig gjerne skulle byttet med disse kvinnene. Jeg tror i det hele tatt forskjellen mellom menn og kvinners seksualitet underkommuniseres på en del viktige områder.

Jeg er enig med deg. Det går selvfølgelig an å ha en diskusjon om hva som er verst, men jeg tror det er ille på ulike måter. Du får kanskje en smak av det du ønsker deg mest av alt når du blir brukt for å kastes etter sex. Det går an å argumentere for at det da er bedre å ikke egentlig vite hva du savner. Kanskje det er lettere å leve med det? 

Det som likevel virkelig forvirrer meg om incels er deres trang til å kreve det absolutt vakreste vesenet i to sko. De mindre flotte jentene ser de ikke på engang. Problemet med det synet er at du aldri kan bli fornøyd. Selv de vakreste damene er ikke glamorøse kl 06.00 etter amming, noen gravidkilo ekstra, kvisekrem, sur innstilling og glefser at du må trå til. Det som først og fremst skiller oss normale menn fra incels er kvinnesyn. Vi leter etter en venn og partner. De fleste av oss er hverdagsmenn som leter etter hverdagskvinnen, som er interessert i kule samtaler og er positiv og omgjengelig å ha med å gjøre. Det er jo flott om hun har DD-cup og sprettrumpe, men vi setter andre ting høyere og er like glad i henne med den kroppen hun har, ikke den hun ikke har. Det gjør meg også sint på vegne av kvinner at de skal vurderes primært etter deres kroppslige kvaliteter og ikke etter deres hode. Men heldigvis er det jo sånne som meg kvinnene velger, ikke incels. Det får vel være rettferdigheten i det.

 

Incels får enten takle normer og krav, eller dø alene. Det er trist for alle med et ben medfølelse, men det er tross alt ingen menneskerett å sette krav på et annet menneskes kropp. For det er jo dét de gjør. La oss ikke pakke det inn. Men, bak fasaden og de øyeblikkelige seksuelle frustrasjonene er det kanskje en liten gutt som ønsker å bli holdt. Kanskje. Synd det er pakket inn i griseri, ellers hadde det kanskje vært salgbart. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Arcturus skrev:

Jeg er enig med deg. Det går selvfølgelig an å ha en diskusjon om hva som er verst, men jeg tror det er ille på ulike måter. Du får kanskje en smak av det du ønsker deg mest av alt når du blir brukt for å kastes etter sex. Det går an å argumentere for at det da er bedre å ikke egentlig vite hva du savner. Kanskje det er lettere å leve med det? 

Det kan godt hende. Det er nok på mange måter vanskeligere å ha smakt for så å plutselig ikke få smake mer. Samtidig er kanskje isolasjon og fravær av "smak" en annerledes smerte? 

Sitat

 

Det som likevel virkelig forvirrer meg om incels er deres trang til å kreve det absolutt vakreste vesenet i to sko. De mindre flotte jentene ser de ikke på engang. Problemet med det synet er at du aldri kan bli fornøyd. Selv de vakreste damene er ikke glamorøse kl 06.00 etter amming, noen gravidkilo ekstra, kvisekrem, sur innstilling og glefser at du må trå til. Det som først og fremst skiller oss normale menn fra incels er kvinnesyn. Vi leter etter en venn og partner. De fleste av oss er hverdagsmenn som leter etter hverdagskvinnen, som er interessert i kule samtaler og er positiv og omgjengelig å ha med å gjøre. Det er jo flott om hun har DD-cup og sprettrumpe, men vi setter andre ting høyere og er like glad i henne med den kroppen hun har, ikke den hun ikke har. Det gjør meg også sint på vegne av kvinner at de skal vurderes primært etter deres kroppslige kvaliteter og ikke etter deres hode. Men heldigvis er det jo sånne som meg kvinnene velger, ikke incels. Det får vel være rettferdigheten i det.

 

Incels får enten takle normer og krav, eller dø alene. Det er trist for alle med et ben medfølelse, men det er tross alt ingen menneskerett å sette krav på et annet menneskes kropp. For det er jo dét de gjør. La oss ikke pakke det inn. Men, bak fasaden og de øyeblikkelige seksuelle frustrasjonene er det kanskje en liten gutt som ønsker å bli holdt. Kanskje. Synd det er pakket inn i griseri, ellers hadde det kanskje vært salgbart. 

 

Det jeg sliter veldig med å kjøpe i denne fortellingen er bildet av disse stakkarene som så ekstremt kravstore. Jeg ser en del hevder de er det, men jeg har vondt for å tro at en dette gjelder en særlig stor mengde av disse. For meg virker dette mer som stusselige menn som ikke har særlig sjans hos vanlige kvinner, enn menn som har sjanse på kvinner men ikke "nøyer" seg med disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, herzeleid skrev:

Det kan godt hende. Det er nok på mange måter vanskeligere å ha smakt for så å plutselig ikke få smake mer. Samtidig er kanskje isolasjon og fravær av "smak" en annerledes smerte? 

Det jeg sliter veldig med å kjøpe i denne fortellingen er bildet av disse stakkarene som så ekstremt kravstore. Jeg ser en del hevder de er det, men jeg har vondt for å tro at en dette gjelder en særlig stor mengde av disse. For meg virker dette mer som stusselige menn som ikke har særlig sjans hos vanlige kvinner, enn menn som har sjanse på kvinner men ikke "nøyer" seg med disse. 

Mange incels legger ut innlegg på diverse sider og kritiserer vakre kvinner både kjendiser og privatpersoner og gjett hva? Ingen er bra nok.

Når er fyr i Norge forteller meg at han ikke får noe dame så vet jeg at det er fordi han søker etter de peneste. Alle gutter går jenter i omgangskretsen sin som er interesserte, men de er bare ikke deilige nok.

Kanskje det kunne vært en idé for menn å slutte å være så ekstremt kravstore?

Anonymkode: 716cb...cd0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange incels legger ut innlegg på diverse sider og kritiserer vakre kvinner både kjendiser og privatpersoner og gjett hva? Ingen er bra nok.

Igjen så blir dette vanskelig å forholde seg til. Hvor stor andel av denne gruppen utgjør disse? Og ikke minst, hvor stor del av disse skriver dette fordi de har så høye krav, og hvor stor del gjør det for å finne en mer behagelig grunn for at de lever i sølibat? 

Min forståelse av begrepet "incel" er folk som lever i ufrivillig sølibat. Den definisjonen forutsetter i mitt hode at det er ufrivillig, ikke at det kommer av at en har så voldsomme krav at selv ikke gjennomsnittlige pene kvinner er bra nok. 

Sitat

 

Når er fyr i Norge forteller meg at han ikke får noe dame så vet jeg at det er fordi han søker etter de peneste. Alle gutter går jenter i omgangskretsen sin som er interesserte, men de er bare ikke deilige nok.

Kanskje det kunne vært en idé for menn å slutte å være så ekstremt kravstore?

Anonymkode: 716cb...cd0

 

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjempesnålt å være 24 og nærmest ha gitt opp. I tillegg hadde han kjæreste i ungdomstiden. Jeg var senere ute enn han både med kjæreste (første da jeg var 25) og å ha sex (jeg var 20). Da jeg var uten sex var de åra jeg slet med å komme i jobb og var isolert uten egen bolig. Etter dette har det ikke vært store problemer på det området.

Fyren må komme seg ut av bobla si!

Anonymkode: af5f0...5a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

@herzeleid 

Du kan lese denne og lese hele.

Der står det ganske greit forklart.

De peneste jentene får de peneste guttene og de mindre pene jentene drømmer om de peneste guttene men får heller ikke de mindre pene guttene for disse guttene anser disse jentene som "smuler"...

De er sinte fordi kvinner ikke vil ha lave/feite/stygge menn med mentale lidelser...okei? Fordi menn ELSKER jo feite/stygge kvinner med mentale lidelser?

Jeg tror på at mange er ok folk, men hele den snill vs slem er så misforstått.

Du kan være snill og respektere andre SAMTIDIG som du står opp for deg selv og ikke er for opptatt av å danse etter noens pipe.

En enkel ting kan være feks forskjell på å alltid ha tid når en jente spør om noe og det å ikke alltid være på men vise at man har et liv. Så enkelt kan man skaffe seg sosial verdi.

Oppfører en jente seg dårlig så ikke godta det men si ifra. Så enkelt.

Men, forandringene kommer ikke av å sitte bak en PC og spy ut dritt..Alle type folk finner hverandre. Det er ikke bare de perfekte parene..og når man diskuterer feks her inne så hjelper det ikke saken din og ønske om forståelse hvis du bare skal skrive negative ting om kvinner eller komme med utsagn om at kvinner bør holde seg på kjøkkenet.

Menn har alltid hatt et overtak som de ikke lenger har, og det er vanskelig å takle at det man har lovt at man skal "få", som om vi er en ting, nå plutselig er blitt et menneske av kjøtt og blod og med egne ønsker,verdi og vilje.

 

Anonymkode: 716cb...cd0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

@herzeleid 

Du kan lese denne og lese hele.

Der står det ganske greit forklart.

De peneste jentene får de peneste guttene og de mindre pene jentene drømmer om de peneste guttene men får heller ikke de mindre pene guttene for disse guttene anser disse jentene som "smuler"...

De er sinte fordi kvinner ikke vil ha lave/feite/stygge menn med mentale lidelser...okei? Fordi menn ELSKER jo feite/stygge kvinner med mentale lidelser?

Jeg tror på at mange er ok folk, men hele den snill vs slem er så misforstått.

Du kan være snill og respektere andre SAMTIDIG som du står opp for deg selv og ikke er for opptatt av å danse etter noens pipe.

En enkel ting kan være feks forskjell på å alltid ha tid når en jente spør om noe og det å ikke alltid være på men vise at man har et liv. Så enkelt kan man skaffe seg sosial verdi.

Oppfører en jente seg dårlig så ikke godta det men si ifra. Så enkelt.

Men, forandringene kommer ikke av å sitte bak en PC og spy ut dritt..Alle type folk finner hverandre. Det er ikke bare de perfekte parene..og når man diskuterer feks her inne så hjelper det ikke saken din og ønske om forståelse hvis du bare skal skrive negative ting om kvinner eller komme med utsagn om at kvinner bør holde seg på kjøkkenet.

Menn har alltid hatt et overtak som de ikke lenger har, og det er vanskelig å takle at det man har lovt at man skal "få", som om vi er en ting, nå plutselig er blitt et menneske av kjøtt og blod og med egne ønsker,verdi og vilje.

 

Anonymkode: 716cb...cd0

Takk for tipset. Tenkte å få med meg denne ved tid. Interessant tematikk og jeg vil tro ‘Trygdekontoret’ kan gjøre en god jobb med å belyse den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 16.20, herzeleid skrev:

Takk for tipset. Tenkte å få med meg denne ved tid. Interessant tematikk og jeg vil tro ‘Trygdekontoret’ kan gjøre en god jobb med å belyse den. 

Må innrømme at jeg satt igjen med et ganske annet bilde av incels etter å ha sett programmet enn før. Bildet jeg har sett tegnet før er av hatefulle gutter som hater kvinner. Intervjuene tegnet et bilde av noen som overhodet ikke hadde lykkes, men i den grad de skylte på noen var det de genetiske forutsetningene de er gitt, oppdragelse eller sosiale egenskaper. Ingen av de uttrykte så vidt jeg kunne se noe spesielt hat mot kvinner, og noen av deres refleksjoner virket ikke heller så helt dumme. Særlig interessant at den siste reflekterte over hvor usunt det faktisk var å dyrke sin egen "taperstatus", og jobbet med å forbedre seg selv. 

 

Ellers interessant å se intervjuet med den utenlandske "hulemannen", som satte stor pris på "frigjorte" norske kvinner på byen, men aldri i verden ville stifte familie med slike kvinner. På en måte bidro han til å bekrefte verdensbildet til "incelsene", som klaget over å bli oppdratt til å være snille forsiktige gutter, som opplevde at kvinnene hoppet til sengs med slike som "hulemannen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.3.2019 den 23.19, herzeleid skrev:

Fordi de er forsvinnende få, i forstanden kvinner som ikke har liten til ingen mulighet til å få sex. Dette er mer utbredt blant menn, rett og slett fordi kvinner for lettvint sex er så voldsomt mye mer etterspurt enn menn for det samme.

Det kvinnelige motstykket er kanskje mer i retning av kvinner som kun får sex, de som alltid ender opp med å bli "fuckfriend-zonet", og på samme måte som incels blir bitre og bygger opp mye motvilje mot det motsatte kjønn.

Feil. Jeg vet om mange menn eller har møtt svært få menn som ikke puler på masse damer... og det er feil at mange kvinner kan ligge rundt med hvem som helst. Menn er også kravstore. Det har med omgangskretsen å gjøre om man finner en partner eller noen å ligge med. 

På 13.3.2019 den 23.18, AnonymBruker skrev:

Dere har ikke begått massemord fordi dere ikke blir valgt av de peneste guttene. Og det bør dere fortsette med.

Anonymkode: 1245d...0f9

Så disse incelsene hater alle kvinner og dreper folk fordi de ikke får pene og populære damer?? Altså, det finnes damer som vil ha de, men de neglisjerer disse helt og sitter fast i et feil tankekjør eller mønster om at de skal plukke og vrake i damer med silikon og masse sminke? Ikke si at det er tilfelle med han duden i bilen 😂🙈

Anonymkode: f83f1...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Jeg vet om mange menn eller har møtt svært få menn som ikke puler på masse damer...

Anonymkode: f83f1...dd3

Jeg har vondt for å tro på at du har så omfattende kjennskap til sexlivet til alle menn du møter...

Sitat

og det er feil at mange kvinner kan ligge rundt med hvem som helst.

Ingen har påstått at kvinner kan ligge med hvem som helst. Det som har blitt sagt er at det er veldig, veldig mye enklere for kvinner å få sex med menn. Det tror jeg egentlig ikke særlig mange kvinner er uenige i?

Sitat

Menn er også kravstore.

Når det gjelder forhold. Når det gjelder sex er det veldig mange menn som har veldig lave standerder. Dermed er ikke kvinnelige "incels" i praksis en greie, men en finner lignende tilfeller blant kvinnene som kun får sex og aldri oppnår forhold. Sånn sett speiler disse gruppene hverandre. 

Sitat

 

Det har med omgangskretsen å gjøre om man finner en partner eller noen å ligge med. 

 

Det handler blant annet om det. Når det gjelder å finne noen å ligge med er dette helt åpenbart veldig mye lettere for kvinner, nettopp fordi dette i seg selv har en mye lavere verdi for kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...