Gå til innhold

Synes du norske IS-kvinner bør hjelpes hjem fra Syria?


roffe1

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Peaches skrev:

Du er faen meg en del av problemet.

Hvorfor det? Kjenner du meg? Noen mennesker vet ikke hva de går til. Noen mennesker handler utifra egne oppfatninger og tanker om hvordan noe skal bli. Kanskje denne kvinnen gjorde det. Så ble hun negativt overrasket. Mennesker rundt henne kan ha hatt en sterk påvirkningskraft på henne. Det er så mange faktorer som spiller inn. Når Norge har vært bostedet hennes mesteparten av livet, og dette er hvor hun er fra, og hun ønsker tilbake hit, så synes jeg at hun burde få hjelp. Og oppfølging. Hvordan er jeg en del av problemet? 

Jeg liker ikke is, jeg synes det bare skaper splittelse. Likevel synes jeg at å stenge ute folk, la være å hjelpe, skaper enda mer splittelse. 

Sånne mennesker som deg er en del av et større problem. Sånne mennesker som deg bidrar til at man hater hverandre. Jeg tar sikkert feil, jeg kjenner deg ikke. Men når man lar vær å hjelpe folk, skaper det mye negativitet, dårlige holdninger og i verste fall hat og fordommer. 

Skjerp deg. Makan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi burde ikke hjelpe. Tvert i mot burde vi nekte dem muligheten til å komme tilbake.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, matrobot said:

Hmm, jeg er enig med at hun gjorde et skikkelig feilvalg og dro dit for å krige.

Men likevel utfra kommentarene her inne, klarer jeg ikke å la være å tenke på vår behandling av tyskertøser etter krigen og deres barn. Mener dere at vi burde ha sendt tyskertøser og tyskerbarn til Tyskland - selv om de ikke har bodd der før?

Alle norske kvinner som hadde giftet seg med en tysker og fått barn med han, ble fratatt statsborgerskapet og ble utvist sammen med barna sine.

Denne kvinnen vi diskuterer her, reiste frivillig. Hun reklamerte for islamismen i flere år før, og støtter fremdeles IS. Det er utilgivelig, at hun ikke angrer. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ao2z3/aisha-20-stoetter-taliban-foreleser-for-norske-ungdommer

Jeg er ganske tøff mot islamister. Men hadde kvinnen angret, at hun tok tilbake støtten til IS, fordømte Kalifatet som en udemokratisk perversitet av et land styrt av umenneskelige lover.... Ok, vi hjelper deg tilbake, og til gjengjeld tar du av nikaben og bruker resten av ditt liv på å reise rundt til skolene og advare mot islamisme.

Hun er dessverre født i Norge. Jeg sier dessverre, for da er vi stuck med henne. Hun vil ha sharia, sier hun i lenken over. La henne bli under sharia-lovene. http://www.dagen.no/Nyheter/politikk/Norsk-syriafarer-vil-hjem-til-Norge–Frp-skeptisk-616556

De som møtte henne, kaller henne en entusiastisk støttespiller for IS, samtidig som hun vil tilbake til Norge.

Når hun nekter å ta avstand fra IS, så sier jeg, la henne bli hvor hun er. Hun er redd for å bli tvangssendt tilbake til IS? Å, for en ironi. Og dør hun, så la henne få en plass i en umerket massegrav slik som alle ofrene for IS har fått. Det er en viss rettferdighet i det.

 

Endret av ops2
skrivefeil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, roffe1 skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e14R9y/norsk-syriafarer-vil-hjem-til-norge

Hun vervet seg til IS og gir fremdeles utrykk for at hun forsvarer IS. Men måtte sammen med sin tunisiske ektemann flykte pga interne stridigheter i IS. Nå er hun stucked i en flyktningeleir i Syria og trenger norsk hjelp for å komme seg hjem. 

Hva synes dere? Bør Norge hjelpe henne hjem? Shezadi er blant annet kjent for å ha frontet niqab i Norge, vært i Profetens Ummah og har også vært gift med Bhatti og den avdøde IS-krigeren Bastian Vasquez. 

Andre nordmenn i reell nød i utlandet får jo ikke hjelp, så hvorfor skal vi bruke ressurser på denne terroristen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, pinnelinn skrev:

Dette viser konsekvensene av å dele ut norske statsborgerskap som fulle sjømenn.

Er hun ikke født i Norge da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hun lyst til å hjelpe hjem for å bli stilt for retten for landssvik altså?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syntes ikke Norske myndigheter skal hjelpe henne. Hun har frivillig oppsøkt en terrororganisasjon og bør ha reflektert over konsekvensene av det før hun dro. Samtidig så er jeg tilhenger av tanken av norske myndigheter bør begynne å begrense hjelp til nordmenn som drar til utlandet og begår kriminelle handlinger eller velger tilknytning til kriminelle/terrororganiasjoner. Da mener jeg også de som velger å smugle narkotika, drar til ustabile regioner med shady agenda eller whatnot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Uglems skrev:

Hvorfor det? Kjenner du meg? Noen mennesker vet ikke hva de går til. Noen mennesker handler utifra egne oppfatninger og tanker om hvordan noe skal bli. Kanskje denne kvinnen gjorde det. Så ble hun negativt overrasket. Mennesker rundt henne kan ha hatt en sterk påvirkningskraft på henne. Det er så mange faktorer som spiller inn. Når Norge har vært bostedet hennes mesteparten av livet, og dette er hvor hun er fra, og hun ønsker tilbake hit, så synes jeg at hun burde få hjelp. Og oppfølging. Hvordan er jeg en del av problemet? 

Jeg liker ikke is, jeg synes det bare skaper splittelse. Likevel synes jeg at å stenge ute folk, la være å hjelpe, skaper enda mer splittelse. 

Sånne mennesker som deg er en del av et større problem. Sånne mennesker som deg bidrar til at man hater hverandre. Jeg tar sikkert feil, jeg kjenner deg ikke. Men når man lar vær å hjelpe folk, skaper det mye negativitet, dårlige holdninger og i verste fall hat og fordommer. 

Skjerp deg. Makan.

Du får fortsette å leve i fantasiland, mens alle andre rundt deg må lide følgene av at du og dine er naive og dumsnille. Nei, drar man for å støtte IS, har man sagt fra seg alle rettigheter man har. Også menneskerettigheter. Sånne folk burde jevnes med jorden, Ikke flytte inn i oppgangen ved siden av.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/29/2018 at 12:39 PM, Uglems said:

Hvorfor det? Kjenner du meg? Noen mennesker vet ikke hva de går til. Noen mennesker handler utifra egne oppfatninger og tanker om hvordan noe skal bli. Kanskje denne kvinnen gjorde det. Så ble hun negativt overrasket. Mennesker rundt henne kan ha hatt en sterk påvirkningskraft på henne. Det er så mange faktorer som spiller inn. Når Norge har vært bostedet hennes mesteparten av livet, og dette er hvor hun er fra, og hun ønsker tilbake hit, så synes jeg at hun burde få hjelp. Og oppfølging. Hvordan er jeg en del av problemet? 

Jeg liker ikke is, jeg synes det bare skaper splittelse. Likevel synes jeg at å stenge ute folk, la være å hjelpe, skaper enda mer splittelse. 

Sånne mennesker som deg er en del av et større problem. Sånne mennesker som deg bidrar til at man hater hverandre. Jeg tar sikkert feil, jeg kjenner deg ikke. Men når man lar vær å hjelpe folk, skaper det mye negativitet, dårlige holdninger og i verste fall hat og fordommer. 

Skjerp deg. Makan.

Du argumenterer som en naiv SV’er.

Hun visste udmerket godt hva som gikk til. Hun hater Norge og våre verdier, og har ingen ting her å gjøre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/28/2018 at 6:56 PM, Commander said:

Hun er av pakistansk opprinnelse, gift med en tunisier. Forakter Norge og jobber for kalifatet?? Tunis eller Pakistan må jo være bedre egnet for henne og mannen. Kulturelt, familietilhørighet og religion.

Er vel NAV som trekker mest...  Hun har tatt et valg og burde ta konsekvensen.

Norge har ingenting å tjene på en Fru Krekar på trygd som PST må passe på 24/7.

 

+

Endret av sniggabo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sniggabo skrev:

Du argumenterer som en naiv SV’er.

Hun visste udmerket godt hva som gikk til. Hun hater Norge og våre verdier, og har ingen ting her å gjøre.

Jeg stemte ikke sv.

Jeg er faktisk litt enig der, hvis hun ikke liker Norge, burde hun dra til et annet land. Det er ikke som at det blir noe bedre her. Hun kommer til å få det bedre i et annet land. Men vi burde hjelpe henne fordet. Det er tydelig at hun ikke visste hva hun gikk til, hun vil jo dra derifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Uglems skrev:

Jeg stemte ikke sv.

Jeg er faktisk litt enig der, hvis hun ikke liker Norge, burde hun dra til et annet land. Det er ikke som at det blir noe bedre her. Hun kommer til å få det bedre i et annet land. Men vi burde hjelpe henne fordet. Det er tydelig at hun ikke visste hva hun gikk til, hun vil jo dra derifra?

Hun vil dra derfra fordi IS ble knust.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XVLox/tysk-16-aaring-fanget-etter-aa-ha-levd-med-is-jeg-vil-bare-hjem 

Hva om denne unge frøken var norsk? Skulle vi ikke hjulpet? Om hun er 16 nå, da var hun 14 når hun dro. 

Håper tyskerne får henne hjem.

Når det gjelder hun i den første artikkelen, så hadde hun ekstremistiske syn før hun dro, og hun har fremdeles ekstremistiske syn, hun har jobbet aktivt for å fremme ekstremistiske syn, desduten er hun voksen.

Jeg er ikke sikker på om jeg mener hun bør komme tilbake hit. Om hun har dobbelt statsborgerskap i et annet land, som står nærmere henne, da bør hun kanskje dra dit i stedet. 

Hun er derimot norsk, og da plikter vi jo å hjelpe. Vi som samfunn har nok allerede feilet henne, om hun har fått vokse opp uten å lære seg forskjell på rett og galt. Hun burde vel blitt fanget opp av skolen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Madame Butterfly said:

Vi som samfunn har nok allerede feilet henne, om hun har fått vokse opp uten å lære seg forskjell på rett og galt. Hun burde vel blitt fanget opp av skolen? 

Det blir for lettvindt å skylde på samfunnet. Hva med det personlige ansvar? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hennes del: nei.

Men siden Syria er så overbelastet, og nærmest trygler andre land om å hente hjem "sine" IS-krigere synes jeg vi burde hentet henne og fengslet henne her. Når hun først har norsk statsborgerskap mener jeg vi må ta ansvar for våre problemer selv.

Endret av heipådegsann
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
11 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Vi som samfunn har nok allerede feilet henne, om hun har fått vokse opp uten å lære seg forskjell på rett og galt. Hun burde vel blitt fanget opp av skolen? 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/72Qpo/norske-aisha-shezadi-holdt-niqab-foredrag-for-skoleklasser-naa-skryter-hun-av-livet-paa-innsiden-av-is

Sitat

I 2011 ga Aschehoug ut boken «Utilslørt – Muslimske RÅtekster», hvor Shezadi bidro med teksten «Du, jeg og niqab.»

I forlengelsen av dette reiste hun høsten 2011 rundt for å snakke med skoleklasser om sitt konservative livssyn. Foredragene var sponset av Foreningen Les og Norsk faglitterære forfatter- og oversetterforening. «Les» er en statsfinansiert forening.

Fanget opp av skolen? Hun fikk holde på i offentligheten med å spre meningene sine ganske lenge. Til og med holde foredrag på skoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syntes vi burde få henne hjem. Det er ikke riktig at Norge skal belaste andre land med slike folk. Hun burde sendes til Norge og stilles for retten her. Barna burde bli tatt vare på av norske myndigheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...