Gå til innhold

‘Jeg er en skikkelig ‘foodie’🙄’


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi som er "foodies"/gourmeer/matelskere vil ikke snakke om at vi er det for å virke "spesiell og interessant". Det er bare det at vi er opptatt av god mat. Gjør virkelig det oss til tapere? 

Hva er godkjente interesser for deg, da, TS?

Anonymkode: eb366...88a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det har jeg, poenget mitt er bare at dette gjør deg på ingen måte unik eller spesiell. Ja noen ytterst få mennesker er ikke så opptatt av mat, men du er ikke unik ved å være opptatt av mat/like god mat. Klassisk "sett litt for mye på dårlige amerikanske romcom´er og tror de sier noe interessant om seg selv," det gjør de ikke. Snorkzzzzzzz

TS

Anonymkode: fa9ef...449

Ingenting gjør deg spesiell da i så fall, med mindre du er en ener på noe.

Så istedenfor å være matinteressert, hvis man sier:

"Jeg liker å henge med venner",

så sier du "OOo så du liker å ha sosialt samvær DU er IKKE UNIK"

Jeg liker å trene "ooOO sykt treningsfrik du er da, IKKE spesiell"

Jeg liker å male "AMAGAD så sykt kunstfreak du er da1 DET GJØR DEG IKKE SPESIELL, ALLE GJORDE DET I KUNST OG HÅNDTVERK"

😁

Endret av SpaceDementia
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som er "foodies"/gourmeer/matelskere vil ikke snakke om at vi er det for å virke "spesiell og interessant". Det er bare det at vi er opptatt av god mat. Gjør virkelig det oss til tapere? 

Hva er godkjente interesser for deg, da, TS?

Anonymkode: eb366...88a

Når man kaller det "foodie" så er det det. 

TS

Anonymkode: fa9ef...449

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en sånn, holdt på å bli gal. Forstår deg godt. De første ukene var det jo fantastisk å få servert gourmetmat hver gang, men så begynte det å bli.. Vet ikke.. Evighetslange handleturer, enorme summer på kassalappen, den maten jeg hadde i kjøleskapet var jo ikke bra nok, en del firstprice og margarin men ellers greie vanlige råvarer (han spanderte ny) juicen måtte være ferskpresset og økologisk og koste 60 kr literen og kaffen nykvernet for hånd, sjokoladen den dyreste og rettferdige mørke, kjøttet ferskt og mørt, alltid saus til maten som tok ca to timer å lage, kjøkkenet så ikke ut etterpå, jeg gikk opp i vekt og følte at vi aldri hadde tid til å gjøre annet fordi den fxxx middagen tok halve dagen... 

Takke meg til enkel mat, kan gjerne være god og fra bunnen og man kan godt prøve nye oppskrifter iblandt, og jeg blir glad hvis jeg treffer en ny mann som kan lage mat til meg av og til,  men aldri mer en matsnobb! 

Anonymkode: 00ebc...600

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns reise er litt oppskrytt etter å ha reist endel. Slitsomt og jeg skjønner ikke så mye mer om verden enn når jeg ser bra laget dokumentarer. Tidsfordriv. Og føler jeg ikke har tid å fordrive.. 

Anonymkode: 2a4d2...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe i mot det om de faktisk er det, det er mer de selverklærte foodiene (lager noe annet enn taco på fredag) og globetrottarane (vært på Kreta og Kypros) som er slitsomme. De som nettopp er helt på det jevne interesserte i mat/reise etc., men selv tror de er unike på området. En som faktisk er langt over snittet interessert i mat, og/eller har vært i 90 land er jo per def. en foodie og/eller elsker å reise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh hvor finner jeg en foodie??

Den forrige mannen jeg møtte hadde så lite kunnskap om mat at han skippa flere måltid for å slippe å lage mat. "Det var så ork og han var ikke god i det". Ånden hans lukta som om han var døende og han var syltynn.

Min forrige samboer kunne bare lage havregrøt og nachos, lurer på hva han lager til seg selv nå som han er singel 😂

Jeg tenker at du er heldig som finner en foodie, sjansene er store for at han prøver gjerne nye ting, nyter de små øyeblikkene i livet, og de som spiser godt har jo som regel god mental og fysisk helse🙂

Anonymkode: 440dc...621

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det er stor forskjell på å spise bare for å få i seg næring, og å ha en interesse for (god) mat. Det finnes faktisk mennesker som rett og slett ikke bryr seg om hva de spiser og ikke gidder å bry seg eller ikke har glede av å bry seg. Så finnes det mennesker som elsker opplevelsen mat kan gi (som er noe mer enn bare å fylle på næring). De som ikke skjønner forskjellen og kategoriserer andre som tapere basert på egen manglende forståelse, de er ... tvilsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn liker heller ikke å reise. De vil bare sitte hjemme og game og runke. 

Anonymkode: c7dd6...465

Et fantastisk menneskeinnsikt.

Anonymkode: 2f12f...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi som er "foodies"/gourmeer/matelskere vil ikke snakke om at vi er det for å virke "spesiell og interessant". Det er bare det at vi er opptatt av god mat. Gjør virkelig det oss til tapere? 

Hva er godkjente interesser for deg, da, TS?

Anonymkode: eb366...88a

Ja, det er taperfakter bare å bruke ordet "foodie" Dere har null peil, men tror selv at dere har det. Patetisk.

Anonymkode: 2f12f...b68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foodie betyr ikke matsnobb, men det motsatte; en som spiser hva som helst og overspiser, trøstespiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Da har du ikke møtt tanta mi. 

Anonymkode: bf0cd...351

La meg gjette, hun liker best å gjøre ting på visse måter slik som hun alltid har gjort, og liker ikke når noe skjer uventet. Hun er ikke en type som forstår seg så lett på ting som hun ikke har sett før. Men dere tar henne som hun er. Noen ganger merker man bare at noen er nevrotisk eller angstfull basert på indirekte hint. Ikke alle ser ut som de ahr angst, men om man vet hva man skal se etter, så merker man veldig lett hvem som blir lett stresset og ikke

20 hours ago, AnonymBruker said:

Menn liker heller ikke å reise. De vil bare sitte hjemme og game og runke. 

Anonymkode: c7dd6...465

Du synes ikke det høres en smule ut som angstpreget adferd?

Jeg vet unge gutter av og til får rykte på seg for å bare ville game og drikke cola, men normale gutter som ikke går ut noengang har psykiske problemer og er mer styrt av depresjon, angst og den slags- heller enn at de ønsker sitte alene hjemme isolert og uten noe mer i livet

Anonymkode: 512c8...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2018 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Var sammen med en sånn, holdt på å bli gal. Forstår deg godt. De første ukene var det jo fantastisk å få servert gourmetmat hver gang, men så begynte det å bli.. Vet ikke.. Evighetslange handleturer, enorme summer på kassalappen, den maten jeg hadde i kjøleskapet var jo ikke bra nok, en del firstprice og margarin men ellers greie vanlige råvarer (han spanderte ny) juicen måtte være ferskpresset og økologisk og koste 60 kr literen og kaffen nykvernet for hånd, sjokoladen den dyreste og rettferdige mørke, kjøttet ferskt og mørt, alltid saus til maten som tok ca to timer å lage, kjøkkenet så ikke ut etterpå, jeg gikk opp i vekt og følte at vi aldri hadde tid til å gjøre annet fordi den fxxx middagen tok halve dagen... 

Takke meg til enkel mat, kan gjerne være god og fra bunnen og man kan godt prøve nye oppskrifter iblandt, og jeg blir glad hvis jeg treffer en ny mann som kan lage mat til meg av og til,  men aldri mer en matsnobb! 

Anonymkode: 00ebc...600

Han hadde jeg likt!! 

Anonymkode: 7902a...106

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
7 hours ago, Ramona said:

Foodie betyr ikke matsnobb, men det motsatte; en som spiser hva som helst og overspiser, trøstespiser. 

:nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Så snodig at så mange dømmer uten å engang forstå hva uttrykkene egentlig betyr. Selv har jeg begynt å lage mat, interesserer meg for mat fra bunnen og vil smake nye ting på restaurant, jeg vil fremdeles ikke kalle meg en foodie, for jeg er verken så god på mat og interessen er ikke så stor for meg enda. Det er jo åpenbart forskjell på å lage middag hver dag fordi man "må" og det å ha mat og UTFORSKING av mat som en av sine hovedinteresser. Synes det sier en del om personen og hans liv. F.eks sier det jo noe om hva man ville brukt tid på sammen. 

Og angående "liker å reise", jeg merker jeg blir litt satt ut når noen bruker den når de knapt har vært ute og reist. Greit nok at alle liker det, men å bruke det som om det er en av interessene dine så burde man kanskje ha vært i minst en storby eller på et annet kontinent, eller sovd i telt i Norge og ikke bare de generiske sydenreisene (i så fall er du jo mer interessant om du skriver nettopp det). 

Synes ikke det er feil å skrive sånt fordi alle er ikke over gjennomsnittet interessert i reising og mat, blir derimot skuffa når det skrives og de nettopp kun er gjennomsnittlig interessert i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.5.2018 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Når man kaller det "foodie" så er det det. 

TS

Anonymkode: fa9ef...449

Hadde du foretrukket om man sa at man var interessert i god mat og matlaging? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg en slik mann? De jeg har vært sammen med har synes at de har vært kjempeflinke til å lage mat når de har slengt et par pølser på grillen liksom :P

Jeg kaller meg ikke 'foodie', men det er kanskje fordi jeg misliker engelske uttrykk på alt mulig. Jeg er opptatt av å lage hjemmelaget mat, synes det er gøy å prøve og lage nye ting og kan gjerne bruke penger på mat når jeg har råd. Snakker jeg om mat så er det fordi jeg er interessert i det og ikke fordi jeg skal skryte.

Jeg vet ikke om de faktisk skryter eller om det bare er du som synes "matsnobberi" er teit, men jeg liker heller ikke skryting, uansett emne.

Jeg vet forresten om flere som ikke liker å reise, så slike folk finnes, men når jeg skriver at jeg liker å reise så er det ikke sånn at jeg kun mener "syden". Synes det er spennende sånn generelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
17 hours ago, Overrasket said:

:nei:

Foodie betyr det som det siktes til å tråden, en med interesse for (god) mat. Det har ikke en negativ betydning i betydningen trøstespiser/overspiser.

Selv ville jeg ikke kalt meg foodie, men kanskje gode, norske "matglad"? Jeg synes det blir litt dumt med argumentasjonen om at "alle må spise, så at du liker å spise gjør deg ikke spesiell" fordi det er forskjell på å måtte spise og å ha interesse for mat, akkurat som det er forskjell på å måtte kle på seg hver dag og å ha interesse for mote.

Det er forskjell på å måtte bo i en bygning, og å ha interesse for arkitektur. 
Det er forskjell på å måtte kjøre bil, og å ha interesse for motor.
Det er forskjell på å måtte gå tur med hunden, og å ha interesse for hunder. 
Det er forskjell på å måtte spasere til butikken, og å ha interesse for å gå fotturer.
Det er forskjell på å måtte se barna spille fotball, og å ha interesse for fotball.
Det er forskjell på å måtte spise mat, og å glede seg over og ha interesse for mat.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Overrasket skrev:

Foodie betyr det som det siktes til å tråden, en med interesse for (god) mat. Det har ikke en negativ betydning i betydningen trøstespiser/overspiser.

Selv ville jeg ikke kalt meg foodie, men kanskje gode, norske "matglad"? Jeg synes det blir litt dumt med argumentasjonen om at "alle må spise, så at du liker å spise gjør deg ikke spesiell" fordi det er forskjell på å måtte spise og å ha interesse for mat, akkurat som det er forskjell på å måtte kle på seg hver dag og å ha interesse for mote.

Det er forskjell på å måtte bo i en bygning, og å ha interesse for arkitektur. 
Det er forskjell på å måtte kjøre bil, og å ha interesse for motor.
Det er forskjell på å måtte gå tur med hunden, og å ha interesse for hunder. 
Det er forskjell på å måtte spasere til butikken, og å ha interesse for å gå fotturer.
Det er forskjell på å måtte se barna spille fotball, og å ha interesse for fotball.
Det er forskjell på å måtte spise mat, og å glede seg over og ha interesse for mat.

Jo jo. Greit nok. Men i den daglige talen i engelsktalende land, kan jeg love deg at foodie ikke betyr en som elsker gourmet, men en som bare er veldig, veldig glad i mat. Dvs en som generelt liker å spise, enten det er fasan eller cheeseburger eller kake. Matgald betyr forøvrig det samme, og ikke nødvendigvis en som er spesielt opptatt av fancy gourmet mat.

Foodie og comfort food er i samme familie.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...