Gjest lmari Skrevet 14. desember 2005 #1661 Del Skrevet 14. desember 2005 Takk, Vinga, Espera og Chica! Jeg føler meg altså som ei skikkelig sutrejente som har det sånn som jeg har det nå. Men så skal det jo sies at jeg snakker minimalt om dette med folk, det er kun med sambo og her inne jeg får det ut. Jeg er ikke redd for å ikke få fortsette, Chica, det har jeg vel egentlig sånn halvveis blitt lovet at jeg skal. Men vi er to som konkurrerer om den faste jobben, og jeg er redd for at hvis jeg får den, så blir det mye snakk her på jobben om at hun andre burde ha fått den. Hun har vært i huset i 4,5 år, og har faktisk krav på å få jobben (eller sparken). Hvis hun går til sak mot arbeidsgiveren, skal det fryktelig mye til at hun ikke vinner, for å si det sånn. Jeg VET at sånn er arbeidslivet, at hver må tenke på seg selv og at jeg må være ego. Eller som sambo sier - jeg er pokkern meg nødt til å slutte å sette alle andre foran meg selv. Men likevel synes jeg det er ekkelt å tenke på at de andre her skal bli "sure" på meg og snakke stygt om at jeg har fått den foran henne. En av sjefene har jo også sagt at "det er en skandale hvis A ikke får den". Veldig moro... Jada, det er tullete, jeg VET det. Men det er nå engang sånn jeg føler det... A slutter hvis hun ikke får den faste jobben. Det betyr jo også litt for meg, da blir det på en måte jeg som dytter henne ut herfra... Neida, det er ikke min skyld, jeg vet det. Men det føles likevel sånn... Og nå snakker vi om noe hyggeligere, ok? Fikk gjort unna en hel del på vei fra jobb til bursdagsmiddag i går - gave til S (Tassen-bok), Kakuro-bok til mamma, noen julekort, litt småtteri på Panduro (mønstersakser og papp til mamma), en bok til en venninne og noe gavepapir. Og så kjempekoselig middag med tre venninner, det var så koselig å endelig være samlet alle fire igjen! Ble skikkelig uvel på veien hjem, kvalm og svimmel og skikkelig ustø, så jeg fant senga med en gang jeg kom hjem. Vi begynner å bli gode på å legge oss klokka elleve, synes jeg! Sambo krøp tett inntil meg i dag tidlig, og koooooste lenge. Deilig start på dagen!! I kveld er det julekortskriving til den store gullmedalje! Har skrevet ferdig brev til tanter og onkler på pc-en på jobben, det mangler bare et avsnitt om min jobb og hva som skjer framover.... I tillegg skal jeg skrive 20-25 doble kort til noen venner og litt slekt og sånn. Satser på at det er en overkommelig jobb i kveld. Må rydde og shine litt også - i morgen kommer en kollega innom hos meg for å pynte seg før julebord og da vil jeg jo helst at det skal se litt ordentlig ut. Akkurat nå er det gaver og poser overalt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. desember 2005 #1662 Del Skrevet 14. desember 2005 .. og så er det jo ikke SYND på meg, da. Prøver å fokusere på det. Folk opplever mye kjipere ting overalt. Her er det liksom snakk om at jeg kan bare vinne: hvis jeg får vikariatet så blir jeg glad for det og hvis jeg får den faste jobben så er jo det helt utrolig bra for meg. Og om de andre synes det er teit at jeg får den, javel, så får de heller bare synes det. De kan ta opp saken med redaktørene i så fall!!! Basta!! *lmari kjefter på seg selv, nå* 1,5 uke igjen til jul, i mitt hode er det minst 6-7 uker.... Det er jo så mye jeg skulle ha fikset! Har igjen ett par hvite votter som skal gis bort i helgen, og så enda to par som skal lages neste uke. Har et håp om at det skal gå i boks! I kveld må jeg diskutere de siste julegavene med sambo, sånn at vi får lagt en slagplan. Vi mangler å bestemme oss for noen, blant annet til svigerfar og til et vennepar, men vi er ferdige med noen av de vanskeligste så jeg tror det skal gå fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. desember 2005 #1663 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg har herved bestemt meg for at jeg skal smile og være glad hvis jeg får den faste jobben. En eller annen gang er jeg nødt til å bli litt mer hardhudet og tåle litt mer, og kanskje dette er den gangen? Jeg er sterk, og dette tåler jeg! ... sjefen har skrevet sin innstilling til ledelsen, han hinter og sier så mange halvkvedete viser at jeg blir helt gal.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 14. desember 2005 #1664 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg har herved bestemt meg for at jeg skal smile og være glad hvis jeg får den faste jobben. Godt å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. desember 2005 #1665 Del Skrevet 14. desember 2005 Vi får se hvor lenge jeg klarer å være bestemt med meg selv, Chica! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 14. desember 2005 #1666 Del Skrevet 14. desember 2005 SÅNN skal det være!!!!! Jeg blir så glad når jeg hører sånt lmari, akkurat fordi jeg er så "flink pike" selv - vi mååå bare bli tøffere og ikke tenke på alle andre enn oss selv hele tiden. Blir du innstilt foran kollegaen din så er det en GRUNN for det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 14. desember 2005 #1667 Del Skrevet 14. desember 2005 Må smile av lmari som diskuterer med seg selv. Du er søt altså! Krysser fingrene for at det ordner seg på best mulig måte! (Men jeg skjønner hvor vanskelig det er altså. Jeg gikk forbi et par stykker her, fikk fast etter bare et par måneder, og da ble det noen sure miner...) Takk for godt råd i boka mi forresten. Skal bruke det tipset der! Ha en fin dag snupps, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. desember 2005 #1668 Del Skrevet 14. desember 2005 Den nye og tøffe lmari forsvant da sjef kjeftet og smelte med døren og var skikkelig sinna. Klarer ikke helt å forstå om han var sint på meg og hva det egentlig var som ble så galt, og jeg VET jo innerst inne at han er kjent for å kjefte og smelle og få ut sinnet med en gang. Det har bare ikke gått utover meg tidligere... Svelget dobbelt og dobbelt og til slutt måtte jeg bare la en tåre trille. Men da var jeg heldigvis allerede kommet meg ut av bygget og på trikkestoppet. Og så tenker jeg som så at det finnes jammen meg mange flinke damer som har det verre enn meg om dagen, jfr Randi Flesland og Monica Kristensen.... Og nå er jeg hjemme i vår egen lille hule, ble møtt av verdens beste sambo i døren som bare holdt rundt meg. Tipp fire ganger om tårene kom da, a! Han måtte le til slutt, kikket litt skrått på meg og sa: "Du, det er ikke mensen som gråter litt også nå da?". Ehm.... Det er godt han kjenner meg!!! Skal rydde og shine her mens sambo lager middag og vasker opp. Og så dykke ned i julekortlisten. Når jeg får strøket det punktet av julelisten min, da begynner det virkelig å dra seg til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. desember 2005 #1669 Del Skrevet 15. desember 2005 Litt tøffere i trynet igjen i dag. Det var bare en minor setback i går - i dag er nye og tøffe og harde lmari tilbake igjen! Særlig. Men faktisk så går det bedre i dag, har snakket litt med mellomsjefen som bare himlet med øynene og fortalte at han selv hadde hatt en skikkelig utblåsning med fyren forrige uke, men han var like bra igjen etter bare noen timer. Han sa også at "i hans øyne er du en stor stjerne, så han mener ikke noe vondt med det". Stjerna ja, der har dere meg! Kvelden i går ble skikkelig arbeidskveld for oss begge. Jeg fikk unna mesteparten av juleposten, tror det ble 25 kort til slutt. Skriver litt mer enn bare God Jul og godt nyttår, litt sånn om hva som har skjedd for dem i løpet av året som har gått, og våre ønsker for det nye året. Har igjen noen få kort til, men det får jeg ta i løpet av helgen. Sambo vasket opp og så ryddet vi sammen og det ble så bra atte! ... alt det bare for at min kollega kommer innom i et kvarter for å skifte, liksom! Jeg ble uvel igjen i går kveld, jeg skjønner ikke helt hva som skjer, jeg? Blir kvalm, kaldsvetter og småsvimmel. I går satt jeg i sofaen da det skjedde, så spør ikke meg hvorfor. Omtrent på samme tidspunkt som kvelden før. Merkelig... I dag er det bare superjobbing og maks konsentrasjon, så er det julebord og fest i kveld. Og snart-snart-snart er det helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 15. desember 2005 #1670 Del Skrevet 15. desember 2005 Du gruer deg kanskje pittelitt til å gå på jobben? Kanskje kvalmen og kaldsvettingen kommer av det? Snakker av erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. desember 2005 #1671 Del Skrevet 15. desember 2005 Hm, Impia, det er jo forsåvidt et godt forslag det. I går gruet jeg meg litt for dagen i dag, men dagen før gjorde jeg jo ikke det? :klø: Sambos teori er bare at jeg er så sliten at kroppen sier fra at den må hvile snart. Siden det kommer sånn i ti, halvelleve-tiden, liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. desember 2005 #1672 Del Skrevet 16. desember 2005 Freeeeeedaaaag! Jeg er sliten og klar for helg, gleder meg veldig til å komme inn døren hjemme i ettermiddag. Det skal bli godt å få en rolig fredagskveld hjemme, sambo har ønsket seg hjemmelaget pizza og det skal han få! Eller lage selv, eventuelt.... Julebord i går altså. Jeg er fremdeles helt sånn: og sånn: Sjefen min er bare den frekkeste i verden, han sier og gjør ting som er helt hårreisende spør du meg. I går presterte han å fortelle meg hele innstillingen til jobbene, hvem de mener er flinkest til ditt og datt, hvem som snakker min sak og hvem som snakker hennes sak, og hva de har kranglet om. Herregud..... Han klapper og stryker på alle jentene, kaller ei av vikarene for ei "helvetes kjerring" fordi hun trekker seg unna de klåfingra hendene hans.... Og sier bare ting som ikke hører hjemme noe sted. Han går virkelig laangt over streken. Det verste er at dette ikke er noe enkelttilfelle, det er sånn han oppfører seg hver eneste fest. Ledelsen vet om det, tror de gir han en skrape med jevne mellomrom, men det er vel ingen som protesterer høyt nok til at han får sparken. Han fortalte meg altså masse om jobben og konfliktene. De hadde egentlig innstilt meg, men da truet klubben med å gå til rettssak så da ombestemte de seg i går. Nå er hun andre innstilt, og den skal bare godkjennes hos øverste sjef. Han kan godt finne på å velge meg likevel, visstnok... Urk. Nå vil jeg bare bli ferdig med dette - hele sjefen og alt. Det passer meg særs godt at det er helg i dag sånn at jeg får et skikkelig pusterom fra jobben, for å si det sånn... Fått lønn i dag, og skal innom en del steder på vei hjem fra jobb for å fikse noen flere gaver. Litt småtteri som mangler enda... I kveld må jeg strikke et vottepar til, har noen timer i morgen som også kan brukes til å strikke ferdig, men i morgen kveld skal de leveres ut så da må de være klare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alea Skrevet 16. desember 2005 #1673 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Travle tider og mye å tenke på for deg i disse dager, Imari. Håper alt ordner seg til det beste mht jobben! (For en sjef du har, forresten, litt av en oppførsel på julebord! ). Jeg håper du får en rolig fredagskveld sammen med din kjære, det gjør helt sikkert godt!! Endret 16. desember 2005 av Alea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. desember 2005 #1674 Del Skrevet 16. desember 2005 Litt av en sjef jeg har, ja, Alea..... Blir kjempedeilig med en rolig kveld, det er det jeg trenger nå. Håper bare at jeg har energi nok til å få unna litt småtteri som må fikses, de siste julekortene og litt sånne ting. I dag sto jeg forresten opp tidlig for siste gang i 2005!! Nå er det helg, til uka har jeg nattevakt, så er det avspasering hele romjulen og så er det nytt år og nye muligheter. Ganske deilig å tenke på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 16. desember 2005 #1675 Del Skrevet 16. desember 2005 For en sjef! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. desember 2005 #1676 Del Skrevet 16. desember 2005 Herremin for en sjef du har. Men selv synes jeg det er utrolig at det ikke er noen som gjør noe med det jeg da, det er jo ganske så merkelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. desember 2005 #1677 Del Skrevet 16. desember 2005 .. jeg vet, jenter, jeg vet..... Det er vel sånn Tjorven at alle synes det er ubehagelig å være den ene som lager så mye bråk at sjefen må gå av. Og så har det vel aldri vært diskutert å gjøre noe med det i fellesskap.... Det er på en måte ingen som tør å fronte en sånn sak. Ille, jeg vet. Samtidig så er det ikke tvil om at ledelsen er klar over det, og at han nok lever litt på nåde... Han sa forsåvidt verre ting enn dette, men jeg orker ikke å begynne å fortelle.... Har vært på cd-slipp på musikkavdelingen på huset. De legger utover alle cd-ene som de fikk tilsendt i hele år, og så er det bare fritt fram for alle å forsyne seg. Det er snakk om mange hundre cd-er, men også mange, mange medarbeidere med veldig spisse albuer... Men jeg fikk da snoket til meg 20-25 cd-er, ikke så mye som jeg hadde ønsket meg selv, men ganske mye som jeg tror sambo, lillebror og kompis kommer til å like. De har litt forskjellig musikksmak så da kan jeg glede dem alle tre! En av cd-ene sto faktisk på sambos ønskeliste til jul, så den skal jeg holde igjen når han får bunken i kveld, kanskje han kan få den som en ekstragave hvis ingen andre har kjøpt den til han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. desember 2005 #1678 Del Skrevet 16. desember 2005 .... at cd-hylla vår allerede truer med å sprenges, det tenkte jeg selvfølgelig ikke på da jeg sto der og krafset til meg... Har en plan for dvd-ene og sånn som jeg skal gjennomføre etter jul. Vi har nemlig en stor skuff på hjul under sofaen, som jeg nesten har glemt at vi har. For øyeblikket er det masse vhs-filmer der, men etter jul skal jeg pakke bort vhs-en som vi aldri ser på likevel, og sette dem i en eske i skapet hjemme hos sambo (der er nemlig oppbevaringsplass som vi ikke har utnyttet enda!!). Så skal jeg flytte en del av dvd-ene ned i skuffen i steden, så slipper vi å kjøpe enda en hylle. I samme slengen tenker jeg å pakke bort en del cd-er, vi har mye stående framme som vi aldri hører på. Og så skal jeg pakke bort noen av bøkene som jeg har lest og som jeg ikke verken tenker å låne bort eller lese på nytt sånn i nærmeste framtid. Det er min januarplan, rett og slett!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. desember 2005 #1679 Del Skrevet 16. desember 2005 .. jeg vet, jenter, jeg vet..... Det er vel sånn Tjorven at alle synes det er ubehagelig å være den ene som lager så mye bråk at sjefen må gå av. Og så har det vel aldri vært diskutert å gjøre noe med det i fellesskap.... Det er på en måte ingen som tør å fronte en sånn sak. Ille, jeg vet. Samtidig så er det ikke tvil om at ledelsen er klar over det, og at han nok lever litt på nåde... ← Og det er jo naturlig at ingen av de ansatte vil lage trøbbel rundt dette, det er aldri gøy å være den som skaper bråket (har vært i den situasjonen selv en gang). Men synes det er litt rart at ledelsen ikke gjør noe mer med det, for det er jo absolutt en lederoppgave... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. desember 2005 #1680 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) lmari (husket å skrive det riktig for en gangs skyld), du super-reise-dame. Hvordan går du frem når du skal finne en tur? Du er jo så dreven, disker opp de lekreste turer hele tiden, finner de billigste billettene og de fineste hotellene... Jeg har så lyst på en tur til Amsterdam til våren, har du noen tips til hvor jeg skal lete? <-denne er ikke ironisk, han heier på lmari som er så snill og hjelper Klips... *smiske* (Hadde tenkt å skrive innlegg på reiseliv, men så fant jeg ut at det var mye lurere å bare spørre deg ) Endret 16. desember 2005 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå