Gå til innhold

lmaris planlegginger


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

... jammen meg ble det rolig den siste vakten og jeg fikk laget tommelen ferdig! Nå skal jeg sette meg en halvtime i sofaen og roe meg ned med å sy på perler, så da slipper jeg å stå opp så fryktelig tidlig i morra i hvert fall. Nåja, jeg må vel opp i halvelleve-tiden, tenker jeg, da har jeg sovet i noe sånt som fem-seks timer.. .Urk!

Men så er det pokker'n meg juleferie også, da!

:hoppe:

Jeg kjente julestemningen kom sigende litt etterhvert mens jeg satt her i kveld, nå har jeg begynt å glede meg på ordentlig. Jeg er egentlig et ekte julemenneske, men er like glad i tiden før jul som romjulen. Den aller beste tiden av hele året er på lillejulaften, etter at alle gaver er pakket og levert og mørket senker seg. Vi har pleid å være hos noen venner på kvelden lillejulaften for å se en julefilm de siste årene, og det er planen i morgen også. Det er en så god følelse å komme ut i mørket og kjøre hjem etterpå, da er det helt stille og bare utelys som står på. Den beste tiden!!

Men før den tid skal vi både hit og dit i morra: først må vi få alle pakkenellikene ned i bilen og så komme oss på veien før det blir altfor mye kø. Omtrent halvveis hjem skal vi innom en venninne med en gave, så skal vi innom en annen venninne rett før vi er hjemme. Regner med at jeg reiser hjem til mine foreldre og sambo til sine, det er vel trær som skal pyntes, tenker jeg. Så skal vi bytte gaver med to vennepar, jeg skal innom en tredje venninne med gaver til hennes barn, og så klokka ni skal alle venninnene treffes på ett sted for å bytte gaver. Det blir en kort affære, men siden vi er en stor gjeng så er det bedre å ha et bestemt treffested sånn at vi slipper å kjøre rundt alle mann og så ikke treffe på hverandre.

Og SÅ, ganske seint på kvelden, skal vi til dette venneparet vårt for å drikke julebrus, spise julekaker, bytte gaver og altså se en julefilm. Jeg ønsker meg Love Actually, den har vi ikke rukket å se i år. Sambo ønsker seg "Hjelp, det er juleferie", vi blir vel enige til slutt, tenker jeg! :ler:

Julaften er egentlig bare en vanlig dag for meg helt fram til sånn i ett-tiden, i år har jeg kanskje tid til å se litt på tv og kose meg, siden alle gavene er i boks og ferdigstrikket... :hoppe: Det jeg gleder meg aller mest til nå, er å begynne å pynte meg sånn i halvtre-tiden, og så når hele familien setter seg i bilen for å kjøre til kirkegården. Vi går ikke i kirken på julaften, men alle er med for å tenne lys på graven til mine besteforeldre.

Det er en halvtimes kjøretur, og det er utrolig koselig. Alle er pyntet, det er god stemning i bilen og lillebror og jeg pleier å kappes om å skravle høyest... :ler: Og så gleder jeg meg til å gå på kirkegården, se på alle lysene, tenne vårt og tenke på bestemor. Selv om jeg alltid må gråte litt, så er det likevel så stemningsfullt og fint.

... og så går det slag i slag, når vi kommer hjem er det dekking av bord, maten gjøres klar og så julemiddag og pakker. Lillebror og jeg har tradisjon på at vi alltid sover på samme rom fra julaften til 1. juledag, da skravler vi halve natta og har det så koselig! Det gleder jeg meg til i år også.

1. juledag kommer svigers på middag, håper sambo kommer opp litt tidligere for jeg pleier å savne han så innmari på formiddagen... :hjerte:

Nå gleder jeg meg skikkelig, og nå tar jeg også juleferie herfra! Kanskje jeg rekker innom en tur i morgen formiddag, men hvis ikke så må dere ha en kjempefin jul, med masse god mat, god stemning og gode minner. Vi snakkes i romjulen!!

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir rørt jeg når jeg leser om kirkebesøket deres på juleaften. Vi er ikke så flinke, men vi burde ha gjort det. Får trøste meg med at de er i tankene mine uansett..Dere har så mange fine tradisjoner! Ta godt vare på de..

Ønsker dere en riktig god jul!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et eksempel til etterfølgelse når det gjelder å skape stemningsfulle tradisjoner og innholdsrike dager.

Inspirerende!

God Jul :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke ønsket deg God Jul ennå, så jeg benytter anledningen og henter deg fram fra side 2 også. Håper du nyter fridagene dine og at taleskrivingen går fint!

Gleder meg til flere lmari oppdateringer!

:klem: fra down under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Hei og GODT NYTTÅR!

Jeg måtte le høyt da jeg leste at du hadde et fem siders dokument med ting som bruden måtte huske på... Skal tro hvor lang den listen blir når det en gang er du som skal gifte deg? :ler:

Jeg ser frem til å se om jeg kanskje ser snurten av deg på TV i år! :tommelsmil:

Håper du hadde en kjempefin jul og at bryllupet gikk som smurt! Jeg er sikker på du gjorde en kjempejobb som forlover. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

.... og tusen, tusen, tusen takk for alle hilsninger og at dere har tenkt på meg i julen! Det var utrolig koselig å komme inn hit igjen og lese det!

Vi har hatt en kjempefin jul, bryllupet gikk fint og selv om det ble veldig mye styr de siste dagene så var det verdt hvert eneste minutt. Jeg gråt mine modige tårer i hele går, ikke fordi det var så trist men fordi det var så innmari fint å se at noen av våre beste venner fikk hverandre, selv etter å ha bodd fra hverandre i så mange år (de har vel faktisk aldri bodd skikkelig sammen....)

I dag har jeg vært helt utmattet - jeg er stiv og støl i ryggen og nakken og har vondt i hodet (det KAN jo selvfølgelig også komme av at jeg datt rett på rompa da jeg skulle forte meg inn i bilen på vei til fotografen i går, sånn er det når man absolutt skal være fjong dame med glatte sko... :ler:)

Nå har vi endelig kommet oss hjem til oss selv, vi har båret opp alle bager og nå skal vi bare slappe av og kose oss. Det er alltid deilig å komme tilbake til seg selv når vi har vært hjemme såpass lenge, og ikke minst å pakke ut julen og julegavene.

... det har vært utrolig deilig med juleferie, men siden det ble så mye styr på slutten så blir det egentlig helt greit å komme i gjenge igjen også. Full forloverrapport skal dere få i morra, tror jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei og velkommen hjem og vel overstått julefeiring + bryllup! Skjønner godt at det blir godt å komme tilbake til hverdagen igjen! ;)

Godt nytt år! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nytt år til deg også, Kverula!

På jobb igjen nå. Hvor ble det egentlig av alle de deilige og lange og late romjulsdagene som vi skulle ha? Ikke en eneste av dagene har jeg sovet så lenge jeg ville, vi har hatt fullt program alle dager og nå er jeg sliten..... :ler:

Fremdeles stiv og støl i merkelig muskler - jeg tror det må være en blanding av at jeg ramlet og slo meg, og at kroppen endelig kan slappe av. Satser på at det går over når jeg kommer inn i hverdagsrytmen igjen.

Kvelden i går ble deilig og rolig. Vi dusjet lenge i glovarmt vann, tok på oss myke klær og satte oss tett sammen under dyna i sofaen. Med alle bager og poser fremdeles utover gulvet, jeg fikk streng beskjed av sambo om å bare late som om jeg ikke så dem. :ler: Så 3 episoder av Narnia (som jeg fikk av sambo til jul), det var utrolig koselig å se det igjen, og fin oppvarming til filmen som vi skal se på fredag med noen venner.

Og så senga, gode senga vår. Deilig å være hjemme hos seg selv igjen, ja!

Jobb nå. Jeg har store planer om å være mer konsentrert, fokusert og effektiv på jobb i 2006. Men ikke akkurat i dag. I dag må jeg bare ta det med ro og pleie hodepinen og den stive nakken. Ååååh, så synd på meg! ;)

Har egentlig lyst til å begynne det nye året med ny dagbok og nytt nick. Greit å begynne med helt blanke ark innimellom, er det ikke det da? Må bare finne ut om dagboken min blir slettet hvis jeg sletter meg som bruker, i så fall må jeg vente til jeg har kopiert hele dagboken. Må høre med Hege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, jeg forsvinner ikke, Klips! ;)

Har massevis med tanker og planer for det nye året. Men vil liksom vente sånn at jeg kanskje kan begynne ny bok med dem?

Og så vil jeg planlegge reising. Helst reise i morra, hvis jeg kan... Men må ha litt is i magen, jeg aner ingenting om hverdagen (jobb) lenger enn til 1. februar. Fra da av kan "alt" skje: bare kveld, bare dag eller en blanding. Jeg håper på det siste, frykter det første. Kan ikke planlegge så mye før jeg vet noe mer om det, tror jeg.

Eller, jeg KAN jo det. For jeg vet jo at jeg fri en hel uke om tre uker, altså siste uken i januar. Island er liksom det magiske ordet for meg, men jeg synes ikke de har noen gode Island-tilbud enda. I fjor kom det et godt tilbud tidlig i januar, synes jeg å huske, så jeg får ha litt is i magen.

I julen skulle jeg bare finne en konvolutt i en skuff på pappas kontor, der lå det en reisebok til Lisboa... Kan det bety at det blir Lisboa på oss i april, kanskje? Alle de andre reisebøkene i huset står jo i hylla i stua, mener jeg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...