jolie Skrevet 7. desember 2005 #1641 Del Skrevet 7. desember 2005 Det er lov å ta en hvit løgn i slike tilfeller, synes jeg. Og å ikke godta annen unnskyldning enn jobb er teit. Snakk om å tvinge folk til å komme på festiviteter. Koselig at folk inviterer, men da må man - særlig på denne tiden av året når folk er bedt både her og der - takle at det kommer noen avslag på invitasjonen. Du vet.. jeg begynte på votter en gang i oktober, men det stoppet opp da jeg ikke husket hvordan man skulle øke masker og jeg ikke kunne ringe mamma akkurat da Kanskje til neste år? Kos deg med juleforberedelsene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 8. desember 2005 #1642 Del Skrevet 8. desember 2005 "Oh, come all ye faithful....." Jeg nynner julesanger på jobb og har hodet fullt av all julemusikken som vi spilte i går. Skikkelig julestemning!!! Vi hadde pepperkaker, gløgg, marsipan, klementiner og litt annet julegodis, til og med julebrus hadde vi, og så altså massevis av julesanger hele kvelden. Det ble en riktig så julete kveld, kan du si! Kjempekoselig å skravle med jentene igjen, vi er jo vanligvis hele gjengen skravlet og da blir det nesten for mange til å klare å snakke i "plenum", det blir oftere små to-og-to-samtaler. Men i går var vi bare fire stykker, så da var det en samtale av gangen liksom. Koselig det! Vi snakket lenge om forhold, I har slitt med ekteskapet i en lang periode og gått til rådgivning. Nå er de over kneika, men hun har likevel behov for å snakke om det som er vanskelig. Og det utløste en generell samtale om forhold og forventninger og kvinneroller og ganske interessante ting. Vi koste oss i hvert fall!! ... C hadde med ferdigsydd skjørt og topp, det er så fiiiiint!!! Skjørtet er helt ferdig, jeg føler meg helt som en prinsesse når jeg har det på. Toppen er også fin, men litt for stor under armene så hun tok den med seg for å justere den bittelitt til. Jeg er kjempefornøyd i hvert fall! I dag hadde jeg jo lagt verdens beste slagplan for Ikea-tur mens sambo var på fotballtrening. Men så hadde P ringt i går og spurt om vi ville komme dit i kveld, og sambo la en ny slagplan som involverte å kjøre meg dit opp, plukke opp P og ta han med på fotballtrening og så komme tilbake til oss jentene. Jeg hadde jo Ikea klart i hodet, men synes samtidig det er såpass deilig at han fikser noe sosialt som jeg bare kan være med på, så jeg er åpen for alt! .... inititativ var nemlig en av de tingene vi diskuterte mye i går, jeg må innrømme at jeg ble veldig glad for at sambo var nettopp MIN sambo, jeg blir enda mer oppmerksom på hvor mange gode egenskaper han har når jeg hører de andre fortelle.... Så da blir det antagelig strikking hos F og lille S i kveld - det er egentlig bra både for lommeboka og for julegaveplanen min! I går laget jeg to store røde stykker som skal toves i maskinen i ettermiddag før vi drar. De skal klippes og sys sammen til hjerter, som jeg skal fylle med putefyll og kanskje noen nellikspiker sånn at de lukter godt. Så får de røde sløyfer på seg og kan henge i vinduet. Blir en liten julehilsen til sambos tante og onkel, de er alltid så snille mot oss. Og så strikket jeg ferdig rød vott nummer tre, denne gangen til snuppa på tre år. Håper på å komme i mål til helgen, sånn at jeg kan legge igjen pakkene når vi baker pepperkaker. Høye målsetninger, i hvert fall! Godt å se at dere synes det er greit med en hvit løgn, Chica og jolie! Jeg kunne skrevet mye om hun vertinnen, men jeg tror jeg nøyer meg med å si at hun ikke er min favoritt, og derfor har jeg ikke det minste lyst til å gå dit. Deilig å tenke på at jeg ikke skal, men kan kose meg hjemme med sambo i steden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 8. desember 2005 #1643 Del Skrevet 8. desember 2005 De andre vikarene har vært inne på intervjuer i dag - det var plutselig mer formelle intervjuer igjen. Merkelig opplegg dette her... En av sjefene som jeg har veldig god kontakt med, gikk akkurat forbi. Han var med på intervjuene i dag, men ikke mitt, så jeg sa litt sånn fleipete at "jasså, du ville liksom ikke være med på mitt intervju". Han svarte: Hehe, nei jeg var ikke her den dagen. Men hvis det er noen trøst så har jeg innstilt deg til den faste jobben"..... Ingen bombe forsåvidt, jeg vet jo at han heier på meg. Men likevel.... Jeg vil jo at A skal få den!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 8. desember 2005 #1644 Del Skrevet 8. desember 2005 Oi, det er spennende med slike jobbintervju. Jeg skjønner jo at du står litt mellom barken og veden, men det er jo litt spennende er det ikke? Når får dere vite noe da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 8. desember 2005 #1645 Del Skrevet 8. desember 2005 Litt mellom barken og veden, ja, Impia. Regner med at de bestemmer seg enten i morgen eller tidlig neste uke.... Sliten og vondt i hodet. Kanskje ikke så rart: sambo var ute og drakk øl med kompiser i går og kom ikke hjem før rundt 01.00. Jeg sovner aldri når han er ute sånn, og da han kom hjem skulle han jo gledesstrålende fortelle meg alt som hadde skjedd hele kvelden og hvem som hadde sagt hva osv.... Til slutt datt han bare sammen på puta, sukket tungt og lurte på om det var jeg som hadde stilt rommet inn på snurring... Ganske tungt for oss begge å komme i dag da, gitt.... I kveld er det tilbake til de gode forsettene, jeg må prøve å komme i seng i noenlunde tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 8. desember 2005 #1646 Del Skrevet 8. desember 2005 Hallooooooo - her nytter det ikke å gå pent i dørene !!! Får du den jobben så må du jo ta den - og ikke gå rundt på forhånd og si du ikke vil ha den. Hun har jo ikke rett på den bare fordi hun har vært der lengre enn deg. Det som er viktig er hvordan man gjøre jobben , hvordan man stiller opp osv. - ansiennitet er en liten del av alt det som skal telle. Fram med albuene ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 9. desember 2005 #1647 Del Skrevet 9. desember 2005 Det hjelper faktisk litt når du sier sånn, PunkyB.... Jeg VET jo at det er sånn det må være. Men jeg kan ikke styre den vonde klumpen i magen, samme hvor mye jeg prøver... Det er ikke et alternativ å ikke ta jobben, for all del. Det er heller ikke noe alternativ å si til dem at jeg egentlig ikke vil ha den og at jeg synes A bør få den. Det eneste jeg kan gjøre, er å be til Gud og krysse armer og bein for at de velger den med lengst erfaring i huset... Hvis jeg får den, kommer det til å bli med en bismak, hvis dere skjønner... Hyggelig hos F og lille S i går, jeg fikk strikket enda to votter, så nå gjenstår det bare en pluss en tommel eller to før de er ferdige. Jeg skulle så innmari gjerne vært ferdig med alt dette til i morgen, sånn at jeg kunne gi fra meg alle fire pakkene og slippe å tenke mer på dem. Men det skal holde hardt, tror jeg... I ettermiddag reiser vi ut av byen, planen er å strikke litt i bilen de 1,5 timene vi skal kjøre. I kveld skal vi til H&C, C har bursdag i dag (minner meg på at jeg må sende melding NUH), og da satser jeg på at jeg kan strikke og fikse litt der også. I morgen er det altså pepperkakebaking med to venninner og snuppene, det er der jeg gjerne vil legge igjen pakker. Søndag er det perleverksted med mamma, vi skal lage kjeder og smykker til kusiner osv. Regner med det blir noen timer med perling... Utrolig deilig at det er fredag, i hvert fall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 9. desember 2005 #1648 Del Skrevet 9. desember 2005 Nå må du ikke strikke på deg senebetennelse frøken. Ha en kjempefin helg ute av byen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 9. desember 2005 #1649 Del Skrevet 9. desember 2005 Lillebror har videresendt mail fra pappa med noen ønsker for julen, plutselig fikk jeg bestilt litt småtteri fra nettet og synes jeg ligger MYE bedre an til jul enn for ti minutter siden! Har bestilt noen Beatles-filmer fra cdon, og noen gamle rockefilmer som han ønsket seg fra play.com. Begge pleier å levere meget kjapt, så jeg satser på at det holder. Sambo har begynt å trekke seg litt i forhold til å kjøpe reise til hverandre til jul, for som han sier: "Vi kommer jo til å reise på tur likevel, så da kan vi like gjerne kjøpe en liten ting til hverandre å legge under treet"... Han liker pakker, nemlig! Vurderer å kjøpe en samleboks med Olsen-banden, han elsker de filmene. Samme med Selskaps-reisen-filmene, men de har vi alle sammen på VHS, så det er liksom ikke sååå stas å få dem på dvd. Må gruble litt mer på den der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 9. desember 2005 #1650 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Håper du koser deg på landet, lmari! Jeg elsker å lese i den travle dagboken din Du er så utrolig inspirerende! Og du-ta det som et kompliment(skrives det sånn :klø: ) hvis du får jobben! Synes den er velfortjent jeg, sånn som du stiller opp.. Og jeg regner med at du er ganske flink også, siden du får så mye ros Ha en fin helg! Endret 9. desember 2005 av April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. desember 2005 #1651 Del Skrevet 12. desember 2005 Urk. Mandager er aldri morsomme. Ikke denne helller... Særlig ikke fordi jeg ikke har fått sovet nok i helgen (jeg burde ikke klage forresten, når jeg leser om andres søvnmønster med små barn så er jeg jo et skikkelig murmeldyr...), og fikk mensen i går. Urk og dobbelturk. ... men timene tikker jevnt og trutt og plutselig er det vel blitt mandagsettermiddag. Den er på langt nær like urkete som mandagsmorgen, må vite! Og jeg skal rett til frisøren etter jobb i dag, så jeg klager ikke!! Skal få litt lyse striper og klippe bort endel, gleder meg masse-masse. Helgen har vært fin den, selv om jeg gjerne skulle hatt en time eller to til med søvn. Fredag var det pakking av alle mulige pakkenelliker og poser med hjem, selvfølgelig glemte jeg noen, men vi fikk da med oss det viktigste. Rett på bursdagsbesøk hos H&C, vi så Mr&MrsSmith og koste oss veldig. Lørdag var jeg tidlig oppe for å bake pepperkaker med ei snuppe på 3 og to på nesten 1 pluss mammaene dems - det var sååå koselig! Spiste julegrøt og drakk gløgg og fikk virkelig julestemning. På bygda var det jo massevis med snø også!! Rett derfra til svigerinne for å teste øynene mine, hun holder på å utdanne seg til optiker og jobber deltid hos en optiker ved siden av. Tror hun synes det var innmari moro å ta synstest på meg, særlig fordi jeg merket så stor forskjell med og uten briller.... Sånn er det å bli gammal! Nå har jeg bestilt meg briller da, det blir en dyr affære (cirka 3000,-), men det kan vel hende de forhandler fram en god pris for meg. Svigerinnes sambo er nemlig også optiker, i den samme butikken... Lørdag ettermiddag så vi Terkel i knipe, og så var vi hos H&C på kvelden igjen. Like hyggelig hver eneste gang! Søndag var vi tidlig oppe, lang og koselig frokost med svigers og så perleverksted med mamma. Vi satt ved kjøkkenbordet fra 12.00 til 18.00, kun avbrutt av litt middag midt på. Men så fikk vi jammen gjort veldig mye også, da! Jeg laget to tresmykker til kusiner, et knytesmykke til kusine, to charmsarmbånd til kusiner, et knytesmykke til svigermors venninne (bestilling) og et knytesmykke i julegave til jul. Mamma laget tre smykker til venninner, og vi var strålende fornøyde med oss selv!! Sambos bil streiket da vi skulle inn igjen i går ettermiddag, så vi har lånt mamma&pappas ekstrabil. Håper det går fort og greit å fikse den, sånn at vi slipper å kjøre lånebil i mange dager. Typisk at sånt skjer akkurat når vi trenger den mest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. desember 2005 #1652 Del Skrevet 12. desember 2005 Vi har hatt det kjempefint på landet, April! Og koselig at du synes dagboken min er inspirerende, det er morsomt at noen liker det jeg skriver!! ... håper du kommer fort tilbake og skriver mer i dagboken din, jeg koser meg nemlig så innmari med å lese den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. desember 2005 #1653 Del Skrevet 12. desember 2005 Plan for uken: I dag: Jobbe Sende mail A Sende mail lillebror med gaveplanlegging Oppdatere gaveliste og juleplan Bestille noen julegaver på nett Skrive mer på julebrev 16.00: Frisørtime Kjøpe gavepapir, til-fra-lapper Handle mat Gjøre ferdig vottegaver til A, R &K (Vottene er ferdige, mangler bare pynt) Lage garnpakke for å sende mamma Pakke inn gave G, lage klar pakken til å sendes Sy ferdig røde julehjerter Rydde opp i bombenedslaget i stua (poser og bager og klær og full rulle utover hele stuegulvet. Kanskje pakke inn noen av gavene sånn at vi er helt kvitt dem?) Legge på røde juleduker, sette i røde julelys og skifte til rødt sengetøy. Tirsdag: Jobbe Etter jobb: Gavepapir på Panduro Bok til E Sende pakker på posten 18.00: Bursdagsmiddag og lussekatter hos A Ta med pakker til jentene! Strikke hos A: Den siste tøffelen som skal toves til mamma Ha bil til A, rase ut på Ikea i ti-tiden? Rett inn og rett ut igjen: dusjforheng, vinglass til M og litt annet småtteri. Onsdag: Jobbe Skrive ut bilder av sambo og meg C kommer innom jobb for å levere toppen til bryllupsantrekket Etter jobb: Julekort (gløgg, pepperkaker, julemusikk) Rydde og shine til torsdag Legge fram klær til torsdag Torsdag: Jobbe G blir med hjem til meg rett etter jobb 17.00: Julebord hjemme hos sjefen Fredag: Jobbe På posten: sende julekort og pakker Slappe av hjemme sammen med sambo Gjøre klar julegaver til jentene Lørdag: Julevaske leiligheten Rydde og shine Handle Julefest med jentene hos B (ta med julegaver til S, I og I. Husk vertinnegave til B!) Sambo har gutta på juleølsmaking og poker Søndag: Rydde etter lørdagen 14.30: Grøtfest med L&S, P&F&S Enda godt at helgen er litt roligere og ikke så detaljplanlagt, da skal jeg slappe av og virkelig komme meg et godt stykke videre med julegavene som skal lages! Ikke for det, nå begynner det virkelig å hjelpe. Det er litt deilig å gjøre ferdig en og en ting, fram til nå har jeg gjort litt på alt og ikke fått verken det ene eller det andre ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. desember 2005 #1654 Del Skrevet 12. desember 2005 Sånn, julebrev til tremenning G er skrevet og printet ut - det blir databrev men det er jo bedre enn ikke noe brev. Hun får et skjerf fra H&M og et smykke i gave, egentlig synes jeg det er litt stress å finne på noe til henne, så kanskje jeg skal foreslå at vi slutter med det etter jul? Tror det. Har skrevet laaang mail til lillebror for å avtale julegaveinnkjøp og hvem som kjøper hva til hvem. Han sitter på skolen og leser til eksamen, så tror han synes det er kjekt å ta sånne ting på mail. I noen uker har vi lett etter Drømmen om Narnia 1 på dvd, vi ville gi alle tre filmene til H&C til jul. Nr 2 og 3 har vi funnet mange steder, men 1 har vært utsolgt overalt. Men så sjekket jeg Platekompaniet i dag tidlig, og de hadde fått inn igjen nr 1. Bestilte alle tre filmene derfra i ti-tiden, og akkurat nå kom det mail om at pakken var sendt i posten!! Det var kjapt levert!! Vi tenkte å gi dem filmene og så billetter til kinotur i julen. Det må da bli bra gave? Har også bestilt en bok som skal være julegave til sambo, det begynner virkelig å dra seg til nå! Og om 3 kvarter skal jeg til frisøren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. desember 2005 #1655 Del Skrevet 13. desember 2005 ENDELIG kunne jeg i går pakke inn tre par med votter, det er utrolig deilig å i hvert fall være ferdig med noe av det som skal gis bort til jul! Og jammen er det tirsdag allerede, dagen i går gikk fryktelig fort når jeg først kom meg i gang. Rett til frisøren etter jobb, rakk bare innom for å kjøpe noen små røde julestjerner til vinduet mitt og innom for å kjøpe litt gavepapir. Jeg var nemlig så smart at jeg tok med meg mine ruller hjem til mamma i helgen for å pakke litt av hennes gaver der, og så tok jeg det ikke med meg inn igjen. Smart! Og så frisøren, kjempedeilig å bli dullet og stelt med. Det eneste jeg har å utsette på henne, er at hun ikke klipper nok! Jeg ba henne igjen og igjen om å ta ganske mye, men synes ikke forskjellen er såå stor at det gjør noe. Jeg har blitt en del lysere da, det er i hvert fall deilig! Sambos bil var ferdig allerede i går ettermiddag, så han hadde allerede reist for å hente den da jeg kom hjem fra frisøren. Jeg måtte bare utnytte litt energi, så jeg unngikk å sette meg ned i sofaen, men satte rett i gang med å rydde opp i bombekaoset. Fikk til og med ryddet ut av alle de hundrevis av posene med garn og strikkeutstyr og mer eller mindre ferdige julegaver!! Det er fremdeles litt igjen å rydde, men jeg fikk i hvert fall tatt unna det aller verste. Og så altså julegavemekking fram til leggetid... I dag blir det litt handling (en bok, en bursdagsgave til A, noe gavepapir osv) rett etter jobb, og så på bursdagsmiddag og lussekatter til venninne A. Har med tre gaver som skal byttes, og et nytt strikketøy som jeg har planer om å komme laaaaangt på mens vi skravler! Ikea i kveld tror jeg utgår, sambo har bilen på jobb og skal på noe julebordsaktig etterpå. Kanskje like greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 14. desember 2005 #1656 Del Skrevet 14. desember 2005 Hørt noe om jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. desember 2005 #1657 Del Skrevet 14. desember 2005 Nei.......... Har en ekkel følelse av at det kanskje skjer noe i dag, bare fordi magefølelsen min har blitt dårligere og dårligere de siste dagene. Skjønner ikke helt hvorfor det tar så lang tid, jeg lurer på om det kanskje kan være fordi de er uenige med fagforeningen? (De ønsker hun andre, basert på at hun har vært lenger i huset). Snakket med sambo om det da vi la oss i går, for første gang rant tårene i forhold til dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 14. desember 2005 #1658 Del Skrevet 14. desember 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 14. desember 2005 #1659 Del Skrevet 14. desember 2005 Men hva er et verste som kan skje? Var det ikke snakk om to stillinger? Så om du ikke får den faste så får du den andre, og likevel får fortsette framover? Håper det ordner seg iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 14. desember 2005 #1660 Del Skrevet 14. desember 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå