Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Shoppingtips?

Har nesten ikke vært der før, er overhodet ikke kjent. Hvor ligger de kuuule butikkene, vet du det? De med utenomdetvanligegaver til Klips og evt. andre...

Bare bryter inn her jeg, men hvis det var jeg som skulle til Køben en tur neste uke (grønn av misunnelse, ja! ;)), ville jeg gjort noe av følgende:

* Illums Bolighus for å se på årets julepynt fra Jette Frölich. Pleier å være mye fint. Illums har forresten mye annet fint også, interiør og stæsj.

* Se på klær fra danske designere som By Malene Birger, Bruuns Bazaar, Munthe plus Simonsen, Pilgrim (smykker) og lignende, tipper de har bedre utvalg og at prisene er litt hyggeligere.

* Notre Dame i Nørregade, interiør, stæsj, gaver

* Build-a-bear ved inngangen til Tivoli, der kan man mekke sin egen bamse. Kasnkje morsomst hvis man har med unger.

:grine:Vil også til København!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Torsdag allerede, og det er jo fredag for meg denne uka, siden det er siste arbeidsdag før jeg skal ha fri i 1,5 uke! :hoppe:

Langt inn i vakten allerede, håper de siste timene også går superduperfort. I dag har jeg litt for mange andre tanker i hodet til at det egentlig er noe særlig ålreit å være her. Det samme i går også - en stooor feil holdt på å gå forbi hos alle ledd, og det var hos meg den burde vært oppdaget... :forvirret: En annen feil ble også oppdaget, så i kveld bør jeg egentlig skjerpe hodet skikkelig for å få en ordentlig avslutning på uka...

Men jeg kjenner vel at hodet er FULLT av alle mulige andre ting, så jeg må virkelig ta meg sammen for å konse på det jeg faktisk skal...

Sov lenge i dag igjen, rett i vaskekjelleren for å sette på en maskin. Deilig å ha gjort det, da vet jeg at jeg kan velge helt reine klær til lørdagen. Så fant jeg fram vinflasker som jeg ha med hjem i helgen, laget ferdig mappen med festmusikk sånn at sambo kan overføre den til en ekstern harddisk, skrev på kort til vinflaskene (bare enkelt og greit: "Takk for hjelpen med utdrikningslaget") og la penger til ridejente i en konvolutt. Ladet batteriene til det lille kameraet og rakk akkurat en halvtime i sofaen med strikketøyet.

Opprinnelig plan var å hekle en blomst som kunne festes på en sikkerhetsnål og bli en blomsternål som hører til vottene jeg lager. Men så synes jeg ikke at jeg fikk til noen fine heklede blomster (jeg er ikke helt venn med heklenålen enda), så da begynte jeg i steden på et prosjekt hvor jeg strikker fem kronblader og så fester de med perler&paljetter i midten. Brukte en times tid i går på fem kronblader, festet dem i dag og det ble ganske bra. Kommer til å lime hele stasen fast på en sånn flat nål som finnes på Panduro, så blir det skikkelig bra!

Det var ikke noe morsomt å legge fra seg strikketøyet og gå ut i regnværet, men jeg måtte avgårde litt tidligere for å rekke alt jeg skulle før jobb. Innom Nille og fikk med meg lilla kulelys, lilla servietter, engangstallerkner, -glass og -bestikk, og litt annet småtteri (gullstjerneklistremerker osv). Og så på polet: 3 flasker Martini Asti og 1 flaske alkoholfri musserende. OG har tatt ut kontanter til magedansdamen, så da er det i orden.

Har ringt utleier av klubbhuset og avtalt å møte han i morra kveld for å få nøkkel. Det nærmer seg, det nærmer seg!! :)

Lønn i dag også, mye av den forsvinner vel på megahandling i morgen. Jeg får jo inn igjen penger fra gjestene i utdrikningslaget, det er vel fremdeles ti stk som ikke har betalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, endelig fri! :)

Klarte å ta meg sammen på jobb i går, det er godt å avslutte arbeidsuka uten å gjøre store feil.

Og nå står det masse poser og bager og ting og tang utover stuegulvet mitt - jeg venter på sambo som straks er på vei hjemover for å skifte og pakke til helgen. Jeg tror jeg har fått med meg alt nå, det er jammen mer enn jeg trodde som skal til for å lage i stand til utdrikningslag! ;)

Har snakket med politigutta som skal hente henne i morgen. De hadde kokt i hop en historie om at de har mistanke om at hun har skrevet ut sykemelding til en pasient som ikke har krav på det, og at siden det er så fokus på det om dagen, må hun være med inn på kontoret til avhør. Jeg TROR kanskje hun skjønner at det er tull, for hun skriver vel ikke ut så himla mange sykemeldinger at det gjør noe? Men samtidig så sier hun nok ikke noe når det står to staute politimenn der, og da gjør det jo ingenting. Jeg vil jo ikke at hun skal bli helt knust heller... Men hun er sporty og ganske utspekulert, så dette tror jeg skal gå helt fint.

Og da er vel egentlig alt på stell til i morgen? Mangler å handle, og å få tak i grillkull, men det tror jeg skal gå fint. Kunne vi nå bare få oppholdsvær, så skal jeg være bare lykkelig!!

Har betalt regninger, ryddet soverommet og så vidt begynt på en pulsvante. Trenger noe å holde i gang fingrene med nå i kveld, ellers blir jeg stresset tror jeg! :ler:

Kryss fingrene for meg/oss i morgen, da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare bryter inn her jeg, men hvis det var jeg som skulle til Køben en tur neste uke (grønn av misunnelse, ja! ;)), ville jeg gjort noe av følgende:

...

*skribleskribleskrible*

Tipper det ble et knall utdrikningslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere krysset jenter - kanskje var det det som gjorde utslaget? I hvert fall var det en kjempefin dag, og jeg tror bruden også synes det var gøy!!!

Referatet kunne blitt milelangt, men la meg ta hovedpunktene da... ;) Bruden ble hentet hjemme av en politimann og en politidame, i full uniform og med politibil. Hun hadde nok følelsen av at det var noe muffens, men da de la frem en "Beslutning om avhør" med hennes navn og personnummer, saksnummer og hjemmel i straffeloven som hun skulle avhøres om, og da trodde hun nok at det ikke var tull lenger... :ler: Hun ble tatt med tilbake til politistasjonen, inn på et kontor og så startet avhøret. Samtidig gikk en av politifolkene ut og hentet oss, vi snek oss inn i gangen og banket på døren. Det var et ubetalelig uttrykk på henne da vi åpnet døren og hun så alle 15 som sto i gangen der!

Så ble hun kledd ut som spådame, fikk tarotkort og en glasskule, og gikk seg en runde på det lokale "kjøpesenteret". Hun måtte holde på en stund før hun kom inn i det, for hun var ganske tom for fantasi i begynnelsen. Det varte ikke så veldig lenge, vi tok en tur inn i butikk for å spå en fyr som hadde bursdag og så avsluttet vi. Tilsammen spådde hun i et kvarter, tjue minutter, tenker jeg.

Så kjørte vi til et klubbhus, der sto en mann og ventet på oss med en firhjuling (ATV). Bruden kjørte først, hun kjørte helt villmann til stor begeistring fra alle sammen! :ler: Alle fikk sitte på en runde i skogen med bruden, og så kunne de som ville prøve selv etterpå. Det var en slager hos jentene!

Vi tente på grillen mens vi holdt på, så da alle var ferdigkjørte var det klart for pølsegrilling på stor utegrill, før vi gikk inn og spiste og koste oss, og fikk varmen i oss igjen. Så gikk vi ut igjen, denne gangen skjøt bruden på ballongblinker med luftgevær før hun fikk spørsmål om brudgommen. Spørsmålene var limt på papp i samme farge som ballongene, så hun fikk rødt spørsmål for rød ballong osv. Hun var både treffsikker og god på spørsmålene, så hun endte opp med masse buttons på jakka med bilde av brudgommen (hun fikk en for hvert riktige svar).

Så kjørte vi cirka en kilometer, til en gård i nærheten, der bruden fikk prøve seg på hesteryggen. Det var første gangen hennes på en hest, og jeg tror hun synes det var fryktelig moro! Noen av de andre fikk også ri seg en runde, før vi ble så kalde at vi dro tilbake til klubbhuset. Der laget vi gløgg, spiste pepperkaker og hadde lakrislisseleik. Bruden valgte seg ut fire konkurrenter, alle fem fikk dobbel lakrislisse med en sjokoladepenis i enden, og så var det første mann til å få alt sammen inn i munnen. :ler: Det var en klissete leik, men bruden slo alle med goood margin... ;)

Etter litt gløgg og masse skravling, kom magedanserinnen. Bruden trodde en stund der at hun skulle lære å strippe, siden vi hadde lurt på henne en skikkelig stygg truse på begynnelsen av dagen og hele tiden sagt at hun skulle få bruk for den! :ler: Magedansen var morsom, vi var vel like klønete alle mann, tror jeg. :ler: Det eneste jeg ble skuffet over, var at magedanserinnen virket så uinspirert, hun gadd ikke engang å danse litt "proft" for oss til slutt, fordi hun syntes det var så varmt der.... :forvirret:

Men vi lærte oss både å riste på puppene og slenge med hoftene, så da så!!

Vi vasket oss ut av klubbhuset og reiste hjem til bruden, noen satte i gang med middagen mens resten satt i stua og slappet av. Så ble det orientalsk gryte til middag, før vi hadde klemmeleik, dansematter og til slutt viste vi filmingen av brudgommen. Den siste der kunne vi egentlig bare ha droppet, for da var alle så slitne og trøtte at det hele skled ut...

Jeg shinet hele huset før jeg dro hjem, det var ikke noen voldsomt stor jobb siden vi brukte papptallerkner og plastglass, og nesten ingen av oss drakk alkohol. Jeg var i seng rundt to, sovnet vel i fire-tiden, tror jeg...

Jeg tror det ble en fin dag for alle, de andre jentene var flinke til å si at de synes det var artig og at de var imponert over at alt gikk sånn på skinner. Det var jo koselig da!

... både i går og i dag har jeg vært helt tom, jeg er skikkelig sliten etter de siste ukenes planlegging. Må innrømme at jeg synes selv var det smart å legge utdrikningslaget sånn at jeg fikk fri hele uken etterpå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, det ble vel ikke akkurat noe kort referat det der! :ler:

Jeg har ikke tenkt på jobben i det hele tatt i helgen, da klarte jeg tydeligvis å koble det helt ut. Men i går kveld kom den vonde klumpen tilbake, så nå pirker jeg så vidt borti den innimellom. *rister på hodet* Regner med at vi får svar denne uka, jeg håper dere krysser fingrene for at jeg slipper å få den faste jobben og dermed komme i en skikkelig kjip situasjon.... :tristbla:

Sær situasjon: man skal da ikke være lei seg for å få en fast jobb? Men jeg kjenner at det blir jeg nå...

Takk for at du kom med København-tips, Etoile! Jeg har nesten ikke skjenket turen en tanke, jeg, og så er det jo allerede i morgen!! :hoppe: Gleder meg veldig til å komme bort litt, og ikke minst til å få litt god tid sammen med sambo.

Jeg er ikke veldig kjent i byen heller, Klips, jeg har vært der bare to ganger. Den første gangen var for 7 år siden, da gikk vi bare Strøget opp og ned og var i Tivoli. Så var jeg der igjen for 3-4 år siden, da var jeg på "smøretur" fra Triumph sammen med andre dameblad-journalister. Det var opplegg hele tiden, båtturer og lunsjer og moteshow på kvelden, så selv om jeg så mye av byen så var det minimalt med shopping...

Men vi har jo vært noen ganger i Århus for å besøke A (bruden) som har studert der, og da har vi jo vært i noen butikker i hvert fall. Og Illums har vi alltid vært en tur innom, der er det mye fint! Vi er også alltid en tur innom Søstrene Grene, det er en billigbutikk med mye småtteri som kan være fint til smågaver og kalendergaver osv. Og så har de mye fine lys, servietter osv. I hvert fall hadde de det for noen år siden da vi var i Århus sist!

A har vært noen ganger i København, hun anbefaler CasaShop i Store Regnegade 2, som er en butikk med skandinavisk design i alle former. Og så snakket hun om en lekebutikk som kanskje minner om RiktigeLeker, den heter Krea og ligger i Vestergade 4-6 (Bak Nationalmuseet) og har ikke en eneste elektronisk leke.

Istedgade er kanskje også verdt et besøk? Det er vel tradisjonelt det gamle "Red Light District" i København, men nå sier de at det er det nye trendstedet i byen, med småbutikker og designere og kunstnere osv. Jeg har aldri vært der jeg, men hører flere si at det er verdt et besøk.

Vi har ikke en eneste plan for turen, annet enn å kose oss, gå i Tivoli og å være kjærester. Masse kjærester!! :hjerte::ler: Og så har jeg lovet sambo en tur på en restaurant som heter Reef'n' Beef, der de serverer blant annet krokodillekjøtt... :overrasket: Han har nemlig alltid hatt lyst til å spise krokodille...

I dag derimot, har jeg masse planer... Det ser ut som et bombet horehus her, unnskyld språket. Alle posene med alt stæsjet fra helgen er bare satt igjen midt på gulvet, og trengs en skikkelig vask og shinings. Jeg skal vaske noen maskiner med klær, og tørke støv osv sånn at det kan adventspyntes her. Må innrømme at det frister mer å sitte i sofakroken og strikke, men så vet jeg jo hvor deilig det kommer til å bli å sette seg i ned i kveld og kose meg i ren og pyntet leilighet, så det er egentlig bare å komme i gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh. Tre maskiner snart unnagjort, jeg har båret opp bagen full av vintersko. Dro alle sommerskoene ut av skoskapet og sorterte med hard hånd... Fy søren så stakkarslige sommerskoene ser ut når de ligger der midt i november! :ler: Har kastet to bæreposer med sko, tror det ble 6-7 par som forsvinner. Jeg har MYE sko, men fordi jeg har så store føtter (41-42) blir det ofte sånn at når jeg finner et par sko så kjøper jeg dem uansett og så ender jeg opp med å ikke bruke dem så mye....

De jeg kaster er slitte og har gjort nytten sin, så det skal bli godt å bli kvitt dem! Har linet opp sambos sko også, så kan han enten sette inn i skapet, legge i bagen som går ned igjen i boden eller legge i posen som skal kastes. Kjekt å være den gutten der! ;)

Har tørket støv av vinduskarmen, tv-en og andre flater i stua, pyntet i vinduskarmen med svart enkel smijernsstake med fire lilla lys og lilla små sløyfer. En hvit engel i "keramikk" og en hvit engel i stoff. Og så satt lilla lys i alle lysestaker. Nå mangler bare lilla duker og så røkelsesbrenneren, så er vi klare for advent. Det røde og nissene kommer ikke før om 10 dagers tid, tror jeg...

Slang filleryene i maskinen også, så da skulle det bli bra her tilslutt! Jeg er forresten innmari dårlig på å vaske og shine når sambo er hjemme - da er det liksom lettere å sitte i sofaen og kose på han... Men når det bare er meg her, da kan jeg slenge opp vinduene, spille litt musikk og ingen går i veien for meg... Det ene vinduet har stått oppe her i dag, deilig å lufte skikkelig ut.

Kjøkkenet ser fremdeles bomba ut, det samme gjør soverommet. Men vi får ta et felles tak i ettermiddag, så blir det nok bra tilslutt!!

... jeg sa forresten først jatakk og så neitakk til en jobb i helgen..... :forvirret: Han som leier ut klubbhuset vi leide, spurte meg på fredag om jeg kunne tenke meg å være webredaktør for nettsiden til idrettslaget. Det er mitt idrettslag, som jeg har spilt for selv i mange år, og som har en helt spesiell plass i idrettshjertet mitt eller hva jeg skal si. Og jeg har flere ganger tenkt at jeg skal melde meg til en sånn type jobb, for hjemmesiden dems er virkelig dårlig! Så jeg sa ja, jeg, og vi ble enige om å diskutere det mer når jeg leverte nøkkelen. Men da jeg fortalte det til pappa, ble han ganske oppgitt... Han mener vel at jeg har nok å holde på med som det er, og er redd for at jeg tar på meg altfor mye jobb. Jeg tenkte jo bare at det skulle oppdateres for A-laget i fotball (de spiller i 5. divisjon), men som han minte meg på: det er jo masse aldersbestemte lag og ikke minst flere idretter enn fotball. Og alle vil jo være med på hjemmesiden... Så da jeg fikk tenkt meg litt om, sa jeg til han på søndag at jeg tror jeg må stå over likevel. Det blir nok litt for mye for meg, og jeg er sånn som gjerne vil gjøre ting ordentlig når jeg først gjør dem. Men det hadde nok vært en morsom jobb, da!!

Kjøkkenet roper........ ;)

Endret av lmari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å takke nei, selv om det sikkert hadde vært kjekt kan det jo lett bli for mye også! Syns du har mange baller i luften til en hver tid som det er, jeg ;)

..Kanskje du kan få muligheten og ikke minst tid til en sånn jobb senere i livet en gang?!

Gratulerer med vel overstått utdrikningslag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere hadde en knallhelg hele jentegjengen! Supert at noen orker å dra igang litt show, selv om du/dere (du ;) ) kanskje var litt nødt akkurat denne gangen da. Jeg er i motsatt ende av skalaen. Sånt overlater jeg glatt til andre :tunge1:

Kos dere på kjærestetur! Jeg er misunnelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hei jenter, og takk for at dere holdt boken min i live mens jeg var borte!

... vi kom hjem i går kveld ja, Chica. Men jeg fikk liksom aldri ro nok over meg til å skrive innlegg her. Måtte jo lese om livet til alle dere andre, og oppdatere meg på nyheter og sånn på nettet, pluss bare slappe skikkelig av. Det er noe eget med å komme hjem etter at man har kost seg borte!!

Vi har hatt en kjempefin tur!!! Det har vært utrolig deilig å slappe skikkelig av, sove og hvile, tusle rundt i vårt eget tempo og ikke ha noe spesielt som vi skulle. Vi har vel ikke sett så innmari mye severdigheter, men det var da heller ikke poenget med turen. Vi har derimot fått sett mye til hverandre, og det er jo myyyyye mer koselig! ;)

Hotellet vi bodde på var kjempeherlig (First Hotel Vesterbro) og det anbefales til andre som skal til Køben. Kjempebra standard, fine rom og gode senger, deilig frokostbuffet (som varte helt til ti, så til og med sånne murmeldyr som meg fikk med meg frokosten! ;)). Hotellet lå noen hundre meter nedenfor hovedinngangen til Tivoli, det også var perfekt. Vi var rett og slett kjempefornøyde!

Og om vi ikke har sett noen severdigheter (bortsett fra Tivoli), så har vi i det minste fått shoppet! :sjarmor: Litt uvant shopping til meg å være: jeg pleier jo å shoppe mye klær/sko og dvd-er osv, men ikke noe av det denne gangen. Jo, forresten, jeg har kjøpt meg et skjørt! Det er svart med noe sølvpynt, går til rett under knærne og er skrådd utover. Synes det var så stilig, så jeg klarte ikke å la være... ;)

Men jeg har shoppet endel andre ting, mest "ræl" som sambo liker å kalle det. På Tiger, Føtex og Søstrene Grene (eller Søstrene Migrene som sambo døpte det etter å ha vært med inn der..) Har kjøpt perler, satengbånd, og masse småtteri: julepynt, merkelapper i tre, gaveposer, mer julepynt, julegodteri, mer perler, noen julegaver som skal være ved siden av votter&skjerf til småsnuppene (treleker), små treengler som skal ligge i julekortene til noen kollegavenninner, osv osv. Rett og slett ræl, altså! :ler:

Gikk "berserk" i taxfree i går, og endte opp med

* Eight Hour Cream fra Elisabeth Arden

* Touche Eclat fra YSL

* Juicy Tubes fra Lancome (farge: Melon, en helt lys og dus rosa)

* Et sett med hudpleie for menn fra Clinique, gave til sambo (bare fordi jeg er så glad i han, rett og slett! ;))

* Et sett med hudpleie i en stilig limegrønn toalettveske til meg selv, fra Clinique.

* Kenzo-parfyme i julegave til mamma

* Hudkrem i julegave til svigermor

* 2 flasker Martini Asti

* Fazermint og litt annet godtesmåtteri til jule-sosialisering

:sjarmor:

Tivoli var akkurat så julepyntet og funklende som jeg hadde sett for meg - helt nydelig med utrolig masse julelys! Jeg elsker jo sånt, så jeg gikk rundt med stjerner i øynene og var helt nyforelsket i sambo... Jeg blir nemlig ekstra romantisk når det er sånn, jeg.... :hjerte: Vi tittet litt i bodene, men kjøpte ikke noe. Men det ble en kjempefin spasertur, og jeg fikk massevis av julestemning!!

Har spist masse god mat på turen, deilig frokostbuffet, lunsj på KFC (ikke så sunt, men utrolig god turmat!!), og så biff en kveld og litt annet. Og så slo vi til på torsdagskvelden og spiste krokodille begge to! :ler: Herlig eksotisk, og helt annerledes kjøtt enn vi hadde tenkt oss: vi hadde sett for oss rødt kjøtt som oksekjøtt eller noe sånt, men kjøttet var hvitt, konsistensen minnet mer om kylling enn biff, og smaken var helt annerledes enn noe annet jeg har smakt. Morsomt å smake i hvert fall!!

Sambo fikk med seg en dansk whiskysmaking en av kveldene, jeg bunkret meg på hotellrommet med godis, brus og strikketøy, og masse kanaler på hotelltv-en. :)

Mer er det vel ikke å si? :ler: Vi har storkost oss, i hvert fall.

... da nevner jeg ikke noe om at jeg har hatt en konstant vond klump i magen og har tenkt MYE på jobb... Ikke hørt noe om jobbene enda, men har sett på telefonen omtrent hvert femte minutt hele turen for å se om sjefen har ringt. Urk... Men det nevner jeg ikke noe om nå, for nå er det helg og nå kommer ikke beskjeden før tidligst på mandag....

En kollega ringte meg der nede, han ville gjerne ha fri i dag og ville bytte en vakt med meg. Jeg hadde egentlig sett fram til å ha hele helgen fri, men da han tilbød seg å ta min lange nattevakt (til 01.00) på lillejulaften, så var jeg ikke i tvil. Så da skal jeg på jobb i kveld, det er vel min sedvanlige flaks som gjør at det blir prinsessefødsel i dag, tenker jeg, men det er en billig pris å betale for å slippe å jobbe lillejulaften!!!

... sambo har lovet meg snø og mørke og "Driving Home for Christmas" uansett, så da er det greit å komme hjem til jul på ettermiddagen i steden for midt på natten! :ler:

Jeg burde ha sovet lenge i dag, men ble liggende fem centimeter over madrassen mens jeg tenkte på alt jeg skal gjøre og fikse framover og da kunne jeg like gjerne stå opp. Håper jeg får fikset en del i dag, så kommer jeg heller sterkere tilbake her inne fra jobb i kveld. DA har jeg nemlig tid!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tovet en isskrapevott i svart og koksgrå (stripete) som pappa skal få i bursdagsgave i morgen - den ble helt perfekt! Og har strikket ferdig turkise pulsvanter med turkis blomst som er venninnegave til jul, så nå kan jeg stryke ut både det ene og det andre på listen min.

Sambo har gått ut for å drikke kaffe med en kompis, tror han måtte fordøye whiskyinntrykkene fra turen! :ler: Jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre: jeg har mest lyst til å fortsette med strikkingen for å komme litt på forskudd med det, men fornuften sier vel egentlig at jeg bør pakke ut skikkelig og rydde her...

Pappa har bursdag i morgen, og kommer sammen med mamma til byen for å spise bursdagsmiddag. Han skal altså få isskrapevott (festet til en isskrape og tovet - genialt!), to spørrebøker om rock og sport og CremeBrulee-brenner med ti former. Skal skrive ut noen fine CremeBrulee-oppskrifter på jobb i kveld, så han kan prøve seg på litt forskjellig.

... de kommer sikkert til å ville stikke oppom oss, så det smarteste er nok å pakke ut og rydde her, så slipper jeg å stresse med det i morgen formiddag. Sambo får ta bad og kjøkken mens jeg jobber i kveld.

Den lmari'ske tornado er straks i gang! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for de av dere som ikke vet hva "ræl" betyr, her er litt mer detaljert shoppeliste: :ler:

* Tre miniflasker med champis

* To esker med små gullstjerner som kan henges på pakker

* Tre bilder med gul, blå og rød ramme og små tegnede katter inni (til A&BMs lille bøtteknott sitt nyoppussede rom)

* Minikakeformer som staver "Til lykke"

* Minikakeformer med små hjerter og stjerner

* 7 pakker med store treperler i turkis/grønt/brunt, 10 pk med mindre glassperler i forskjellig størrelse (10 kroner pakken - det er såpass billig at jeg bare MÅTTE! :ler:)

* 8 ruller med satengbånd i forskjellig størrelse og farge: lilla, gull/hvit, turkis og sjokkrosa. Alltid kjekt å ha, tenkte blant annet å pynte julegavene med bånd og stjerner. Og når de koster 2-3 kroner for en rull, så er det liksom greit å hamstre litt!

* 2 ruller med matt rødt gavebånd

* 4 bunter med sånn hyssing-aktig gavebånd

* svart og eplegrønn papp

* 4 julefigurer i forskjellige størrelser

* En rød julejentenisse med rosa tyllskjørt, fra Marimekko

* Sølvbrosje og sølvnåler fra H&M

* Nellikspiker og hel kanelstang

... ja, også litt annet småtteri... :ler:

Og neida, jeg skulker ikke unna mine husmorske plikter her inne, jeg bare prøver å få oversikt over det jeg har kjøpt samtidig som jeg rydder!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...