Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Jeg skal jobbe hele helgen jeg, Hanne.... :-?

Kollega G kom innom akkurat da jeg satt og tenkte: "mon tro hvordan G hadde løst dette", og satte i gang tankene mine. Deilig å kjenne at man kan være litt kreativ selv på en dårlig dag!

Dublin blir bra, tror jeg! Klarer ikke helt å gå opp for meg at det bare er noen få dager igjen til vi skal reise heller... Så bra at søsteren din likte den byen, da!

Dublin via London høres helt herlig ut, Ingeborg! Det var det vi snakket om også, men så ble det litt for liten tid denne gangen. London er en fantastisk by, og jeg har hørt fra flere hold at Dublin er en liten miniutgave.

Gleder meg til å gå hjem fra jobb i dag, i morgen skal jeg sove lenge og begynne litt utpå dagen. Kommer til å bli en hektisk dag, med Idol-finale og greier. Men morsomt å jobbe når det er en sånn dag, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lmari

Grmph. Litt arg og irritert på sambo, ikke ofte jeg blir det. Kom hjem fra jobb i sjutiden, det ble litt uforutsett overtid pga en blemme av sjefen og jeg er ganske sliten etter kaos de siste tre timene. Hadde akkurat satt meg til for å spise middag da sambo ringte og ga meg ti minutter på å rydde leiligheten og shine meg selv, for han skulle komme innom med en kompis for å dusje her før de skulle på kino....

Typisk at jeg ikke hadde møtt han før, og måtte sminke meg, skifte og bare kaste middagen for å få det shinet her innen de kom.

:veldigsur:

Men nå er de ute av huset igjen, jeg har benket meg under pleddet med siste rest av sjokoladekaken fra helgen og Fagerstrand-finalen. Ikke arg lenger nå, jeg er ikke akkurat langsint.

Heia Stine og Anders!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Herlig, Anders og Stine vant huset! :P

... jeg pleier ikke å ha så sterke følelser for hvem som bør og skal vinne sånne ting, i hvert fall ikke de siste årene. Men det var veldig morsomt at det var de som endte opp som vinnere!

Kommer til å bli en heftig helg på jobb: Idol-finale i morgen, MGP på lørdag og så BigBrother-finale på søndag. Jaja, det er jo moro at det skjer litt. Og MGP blir vel ikke så stort om Norge ikke kommer videre i kveld.

Ble bittelitt shopping på meg etter jobb i dag, men synes selv at jeg var veldig så flink. Begrenset meg til noen smykker - et kjempekult et fra Kappahl, av alle steder, langt med grønne stener. Gleder meg til å bruke det! Ble en sporty jakkegenser også, minner veldig om en hettejakke med glidelås foran, men med krave i steden for hette. Hvit og deilig mykt stoff, gleder meg allerede til å krype inn i den på sene sommerkvelder. Ble veldig fin ved siden av jeans og hvite sko, i hvert fall.

... og så altså grønt smykke, et turkis smykke fra H&M, hårruller fra H&M og ny eyeliner. Fant selvfølgelig ikke den cardiganen som jeg var på jakt etter. :roll:

Resten av shoppingen sparer jeg til uka!!

Sambo på kino med kompis, jeg lurer rett og slett på om jeg skal finne senga og ta med meg en bok? Har mål om å lese minst 25 bøker i år, ligger godt an til. Koser meg veldig med bøker, særlig krim. Har begynt på Minette Walters "Plagede Sinn" nå, etter å ha fullført "Dublin" av Frode Grytten og "Jorden rundt på 80 dager" av Jules Verne. Den siste kan jeg til og med krysse av på klassiker-listen min! :)

Boms i loppekassa - og i morgen begynner jeg sent, så jeg kan ha en rolig og sen morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Pjhu, det er en regntung og mørk fredag i Oslo i dag. Utroooolig deilig å kunne sove skikkelig lenge og ha en rolig morgen hjemme uten å stresse. Jeg elsker å ligge under den varme dyna mi og slumre mens jeg hører på at regnet øser ned utenfor. Det beste er jo selvfølgelig hvis man ikke trenger å gå ut i det hele tatt når det er sånt vær, men nå sluttet det akkurat å regne da jeg skulle ut av huset, så jeg klager ikke!

Helt greit å være på jobb i dag, fordi jeg går en sånn mellomvakt så får jeg sitte og pusle litt med mine egne ting, ikke stresse så mye som de andre. Og så er det jo stas med Idol-finale i kveld!

Gikk innom en butikk på veien til jobb, fikk kjøpt meg en ny bh. Egentlig var jeg på jakt etter en svart en, men det hadde de ikke i min størrelse. Men så var det 25 prosent på alle bh-er, så da slo jeg til på en veldig fin hvit en med litt blonder. Har så få Bh-er fra før, at det gjør ingenting med litt mer å velge i! Kjøpte truse som hører til også, så da kan jeg pynte meg litt ekstra for kjæresten min når vi er på tur! :wink:

Kjøpte meg også en hvit tunika med en turkis mønster nederst, og to smykker i turkis og brunt, et armbånd og et kjede. Da blir jeg så fin atte!

Damen i butikken glemte å slå av 25 prosent på BH-en, da jeg påpekte det, ble hun så flau at hun sa jeg skulle få 25 prosent på hele greia! Det var service det, tenker jeg! Jeg endte opp med å betale 175 kroner mindre enn jeg egentlig skulle, så jeg er strålende fornøyd!

I løpet av helgen skal jeg sørfe videre for å finne mere stoff om Dublin, har et svært word-dokument som skal printes ut. Og så må jeg skrive pakkeliste og handleliste, det er fast takst når man drar på utenlandstur!! Vi må nok vaske litt mere klær før vi drar, pluss at det er litt småtteri vi skal handle. Satser på å få fikset det på vei til jobb i morra, orker ikke å legge opp til maratonløp på mandag før vi reiser.

I morra er det nøyaktig 11 år siden sambo og jeg ble kjærester for første gang, og på dagen 7,5 år siden vi ble kjærester for andre gang..... :hjerte: Skal ikke feire noe, jeg er jo på jobb. Men kanskje vi husker på å mimre litt ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

... og så kom det en diger bunke med bilder til meg i posten i dag, de blir nok liggende til vi kommer tilbake. Da kan jeg bestille en diger bunke med kusinebilder og sikkert Dublin-bilder også, og virkelig koooose meg med å lime inn.

Håper sambo får satt inn det rette giret og kopiert opp bilder til bryllupsgave snart også, han har sagt at det skal skje uka etter vi kommer hjem. Gleder meg til vi skal mekke gave-album sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Tjihi, godt å høre at dere og har litt dårlig vær. Fikk telefoner fra Oslo forrige uke fra folk som solte seg og grillet etc, mens vi holdt på å regne bort. Syklet til jobb i sola i morges jeg ja! (trenger jo ikke å nevne at det var 3 grader og jeg hadde på superundertøy og hansker?)

Ha ei fin helg, og en super ferieuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

:klem: Tusen takk for kjempehyggelig hilsen i dagboka mi. Har savnet deg også!

Nå skal jeg oppdatere meg på livet ditt. :D

(Stakkars samboeren min sitter oppe i stua og brumler over hvor fjern dama hans plutselig blir når hun har internett tilgjengelig :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Urk, det øspøsregner i dag også, Chica! Håper det betyr at dere i det minste har fått det fine været??

Utrolig deilig å våkne tidlig og vite at jeg kunne sove lenge med god samvittighet, og så krype inn til sambo under varm dyne og høre på regnet som pøser ned!

.. vi ble vekket av min telefon i 5-tiden i natt, exen til en god venninne av meg har mitt telefonnummer lagret fremdeles og tror nok at han ringer til en venninne av seg som heter det samme som meg. :evil: Hjertet mitt hopper jo over tusen hopp omtrent, når telefonen ringer sånn midt på natta. Jeg tok den, men la på da han bare sa "hallo? HAAAALLLLOOO!??". Sjekket nummeret etterpå, og joda, det var exen hennes. Han har ringt noen ganger før også, det er ikke med vilje tror jeg.

Laget meg supergod etter-jobb-middag i går kveld: potetmos fra pose i en ildfast form, så tacokjøtt og ost oppå der, og inn i ovnen. Nam! Ble rester til frokost i dag også - enda bedre! :ler:

Sambo har gått ut en tur for å være sammen med en kompis i dag, jeg skal jo på jobb igjen om noen timer, så jeg er bare glad til for at han finner på litt. Tenker å gå ned i sentrum litt tidlig, sånn at jeg kan gå på jakt etter en ny svart BH. Lurer på om jeg skal rydde litt her først, så er det i hvert fall i orden før vi drar på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

På vei ut fra jobb i går fikk jeg tekstmelding fra han som er sjefen min på dagtid: "Du var god å ha på jobben denne uka - denne uka også! Nyt friuka di".

Jeg ble helt rørt, jeg. Det var utrolig koselig sagt av han, og virkelig den beste starten på friuka man kan ha. Sendte melding tilbake om at han er en virkelig inspirerende sjef og at jeg trives kjempegodt. Det er så godt med sånne tilbakemeldinger!!

Nå har jeg ryddet soverommet, det er virkelig vår "weak spot". Vi er litt sånn begge to at vi bare slipper ting rett ned, og så er det så trangt der at det bare vokser seg digre tårn. Jaja. Greit å ha ryddet det - nå fant jeg kvitteringen til et skjørt jeg kjøpte forrige lørdag som ikke passet - skal stikke innom der før jobb og bytte det.

Skal rydde litt i stua også, og så skal jeg rett og slett skrive en liste over ting vi må gjøre før vi drar, så kanskje sambo fikser litt også? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige mennesker du har rundt deg på jobb! :ønske seg en slik arbeidsplass:

Håper dere får en fin tur til Dublin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Ja, det er utrolig mye hyggelige folk her, @lfa! Ikke minst synes jeg det er mange som er flinke til å gi gode tilbakemeldinger, og det er jammen viktig i hverdagen!

Har kommet meg på jobb nå, ikke helt motivert, men vet at det kommer til å bli mye å gjøre og kvelden kommer sikkert til å fyke unna. *håpe, håpe*

Fikk byttet skjørtet til en rosa tunika, en hvit singlet og en blomst til å ha i håret + kjøpt ny svart bh. Da er jeg nok ganske klar til å reise på tur, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Hjalp det altså, Etoile?? Jeg følte ikke at jeg fikk gjort så mye nyttig med det, men....

Lykke til med innspurten, da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Étoile

Jepp, du påpekte en del ting jeg hadde tenkt litt på selv, men som sklir ut når man sitter sånn og styrer med det. Spesielt det med ingressen - jeg er så dårlig på å tenke tabloid.

Men en ting jeg tenkte på - er kildene for dårlige? Det bekymrer meg litt nemlig. Vi skal skrive en egenvurdering også, og der tar vi seff med at megleren har egeninteresse, men det skal ikke være mer enn 4 s, og jeg klarer ikke tenke på hvem andre vi kunne pratet med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Tja, jeg synes kildene var ok, jeg. Dere kunne jo slå på tråden til noen på Prognosesenteret og høre med dem om "byggetrender"? De er jo uavhengige og kan helt sikkert si noe klokt?

www.prognosesenteret.no

Og så slo det meg at dere kanskje burde ha snakket med noen som har kjøpt en sånn konseptleilighet? Men det er kanskje ikke så enkelt å få tak i... :-?

Ellers synes jeg det var ok kilder, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Ja, planen var at vi skulle prate med noen på den visingen som var i går, men bortsett fra et traktorlesbe-par på vei ut, var det ingen andre enn oss der. :wink:

Men prognosesenteret var god idé, takk snupp! Skal ikke vase mer i boka di nå...

Kos deg med tur-planlegging og pakkelister da! Gjett hvem som gleder seg allerede nå til å få full rapport når du kommer hjem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lmari

Jeg liker vasing i boka mi, jeg! ;)

Kjør på med Prognosesenteret og skriv at meglerfirmaet ikke kunne hjelpe dere med å finne caser siden det var helg.... :tunge1:

Jeg tror i hvert fall Prognosesenteret vil hjelpe med å løfte saken deres enda litt mere, alltid fint med flere kilder!

Reiseplanlegging og pakkelister kommer på jobb i kveld, tenker jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Bare innom for å si hei, og ønske deg en kjempefin tur, Imari! Gleder meg til å høre alt om den når du er tilbake igjen :wink:

Kos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Dublin lmari. Jeg er/blir reiselysten selv, jeg som ikke har vært hjemme mer enn ca en uke.. Reiselysten min er også som oftest størst når jeg nettopp har vært ute å reise og virkelig husker hvor deilig det er!

Forsatt god søndag, selv om du skal jobbe.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ønsker deg god tur til Dublin. Jeg har ikke vært der, men har hørt flere snakke varmt om den byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...