Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Ah, sjokolade, Dr. Phil og pledd på sofaen - perfekt medisin mot fyllesyke og grogginess!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Hehe, høres jammen ut som om vi fikk samme vidunderkur begge to! :ler: Bare at jeg manglet sjokoladen. Ha en fin dag da! :holderpåhodet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Det er godt det ikke bare er meg, Tristessa!! :ler:

Mangler Cola, kjenner jeg. Saft funker liksom ikke like bra... Og så er Dr.Phil ferdig og jeg vurderer hva jeg skal gjøre. Kjenner at Holmgang ikke er noen god kur mot fyllesyke, heller ikke Glamour eller I gode og onde dager. Kanskje lese mer i boken min, jeg har endelig kommet i gang med "Jorden rundt på 80 dager", en klassiker jeg liksom aldri har lest. Pledd og bok på sofaen er jo osgå en bra deal!

... eller rett og slett legge inn bilder fra seminaret, kanskje? Så kan jeg se på alle de som var enda fullere enn meg og som garantert har det verre enn meg i dag? :ler:

... mange som ikke rakk bussen i dag tidlig, er glad det ikke er meg som våkner fyllesyk på et hotell 1,5 time utenfor Oslo og skjønner at bussen har reist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Endte opp med å legge inn og sortere alle bildene, så lå jeg en stund på sofaen med boka og pleddet. Sovnet på sofaen fram til sambo kom hjem fra fotball, så havnet vi i senga begge to og fikk litt søvn/slumring og masse kosing... :sjarmor:

Nå har vi spist deilig DollyDimples-bestillingspizza og sett på Bryllupsfeber - sambo skal til en kompis. Jeg skal se om jeg klarer å holde meg våken til SOS Barnevakten, det hjalp veldig med en time på øret i sta.

Føles veldig som søndag, så litt deilig at det bare er en arbeidsdag i morra og så er det en lang og deilig helg igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Ah, jeg klarte å opparbeide meg nok energi til å rydde soverommet, brette sammen klær og pakke ut etter seminaret. Jeg hadde jo ikke med meg så voldsomt mye, men ting må nesten være på sin faste plass i denne bittelille leiligheten for at det ikke skal være rotete.

Nå skal jeg jammen finne fram litt is, se på Nanny 911 og så finne senga. Herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Sovnet selvfølgelig ikke da jeg la meg i går, etter å ha hatt opptil flere dubber på ettermiddagen. Jeg VET jo egentlig at kroppen min er sånn, men jeg klarte bare ikke å holde meg våken hele dagen. Sambo kom hjem fra whiskysmaking i strålende humør, vi fikk med oss utstemning fra Fagerstrand og så la vi oss. Ble liggende å tøyse ganske lenge, sånn typisk overtrøtt-tøysing som er ganske morsomt... :ler:

Jobb igjen i dag, det føles som mandag. Jeg fikk fagbladet mitt levert på døren i dag tidlig, det pleier å komme på fredager, men jeg ble helt forvirret for at det kom i dag, "for det er da vitterlig mandag??". :ler:

Blir en stressedag, lite bemanning og mye som skal gjøres. Typisk. Og jeg har egentlig mest lyst til å sitte her inne og legge planer for våren og sommeren, nå som vi er godt i gang med mai så er vel det "lovlig"? Det får bli utpå dagen i så fall. Burde sende mail til kusinene som kommer om en uke i dag også, får se om jeg rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Krysser fingrene for at vår og sommerplanleggingslister blir lagt ut idag!

Vanskelig å være effektiv på jobb når ingen stresser rundt meg, men bør vel utnytte tiden til å få gjort masse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Okei, vår og sommer. Ganske deilig at det har blitt mai allerede, forresten! Men hvor ble egentlig februar og mars av?? :roll:

Jeg må ta detaljene først, altså helgen og neste uke. I helgen skal vi ut av byen og ut på landet - gleder meg veldig til det. Solen skinner ute nå, og da er det så godt å komme hjem. I kveld skal vi til et vennepar og se på Idol. I morgen skal vi drikke kaffe med lillebror og dama, jeg skal besøke T og lille babyen på ettermiddagen og så kanskje være sammen med et annet vennepar på kvelden. Søndag blir det sikkert middag med mamma og pappa og lillebror og dama. Puh. Blir en hektisk helg, men det er jo bare moro!

Og så til uka: mandag skal jeg treffe to tidligere kollegavenninner, tirsdag en studievenninne, onsdag jentekveld med to venninner, torsdag må jeg handle og rydde og shine i leiligheten. Fredag kommer kusinene mine!!! Har løselige planer om Idol og taco på fredag, shopping og Aker brygge på lørdag, fest/vorspiel på lørdagkveld, et eller annet museum, kanskje Bygdøy på søndag, middag hjemme hos oss om kvelden, mandag kanskje grilling i frognerparken? Så drar to av kusinene hjem om kvelden, da kan vi andre slappe av hjemme hos oss.

Og så er det 17. mai!! Vi har invitert et vennepar til frokost, må huske å handle inn både til det og bursdagsgave til lillebrors kjæreste FØR helgen. Regner med å lage enkel frokost: rundstykker, eggerøre, pålegg, kanskje røkelaks? Litt sånn småtteri, og så musserende vin og jordbær. Så skal vi gå for å se på barnetoget, mamma og pappa kommer inn til byen også. Jeg har ny, lang omslagsjakke/genser i rosa, skal ha den ved siden av hvit linbukse og rosa sko. Mamma, pappa og kusine er invitert på middag hos oss utpå dagen, tenkte å servere kyllingretten med karriogfløtesaus, cashew, ananas, banan og eple. Det må OGSÅ handles før helgen.

Puh. Det går jammen i ett fram til da, men det er deilig å kjenne at man har energien og overskuddet til sånne ting!!

18. og 19. mai skal jeg prøve å ta livet litt med ro, og så skal jeg jobbe hele helgen fra 20 til 22 mai. Uken etter har jeg fri, fri, fri!!!!! Vi er fremdeles usikre på hvor vi skal reise: vi vingler mellom Dublin og London. Begge har lyst på begge steder, så vi ender kanskje opp med å trekke lodd... ;) Men en liten ferietur blir det uansett den uken, har vi bestemt oss for.

Og så roer det seg litt ned, i hvert fall har jeg ikke planlagt så mye utover i juni. Sambo reiser til Svalbard, jeg tenkte kanskje å invitere til noen jentekvelder mens han er borte. Så er det hyttetur med jentene i slutten av juni, en slags grillfest/utdrikning for et vennepar, REM-konsert, utdrikningslag for en annen venninne, sambos bursdag og så to brylluper på en uke!!

PUH!! :ler:

Jeg elsker jo at det skjer mye, så sånn sett blir det en fin vår og sommer for min del.

I dag fant jeg et gammel skjerf i skapet, et svartoghvitstripete som er fancy når det er knyttet skjevt rundt halsen. Tror det kan bli stilig ved siden av hvit genser, svart linbukse og hvite sko til sommeren. Jeg har skapet fullt av klær og tilbehør, men er altfor lite flink til å bruke alt jeg har. Det handler litt om at det er så lett å velge de nyeste klærne, men også litt om at det er så trangt i skapet at jeg ikke klarer helt å skaffe meg oversikten...

Men i hvert fall har jeg kjøpt en del nye sommerklær i løpet av senvinteren, blant annet en del tunikaer og linbukser, som ligger ubrukte i skapet og som jeg gleder meg til å begynne å bruke. Og skulle det bli London-tur på oss, så skal jeg jammen shoppe litt klær der også. Er på jakt etter en hvit cardigan, det er lekkert om sommeren, synes jeg. Og leter alltid etter ok sommertopper som ikke har korte ermer...

Hva annet var det jeg tenkte på når det gjelder våren og sommeren, tro? JO - jeg gleder meg jo til å kjøpe nytt digitaltspeilrefleks-kamera, da skal jeg leke og eksperimentere masse.

... nå MÅÅ jeg jobbe litt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også innbilt meg at det er mandag i dag... Så leste jeg at det var noen som skulle se Idol og da tenkte jeg at det var vel onsdag, da.... :ler:

Dublin eller London.... tror jeg hadde hatt problemer med og velge jeg også. :P

Men det hadde kanskje falt på London til slutt.... pga shoppinglyster.... :lol:

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, lmari og hennes planlegginger...Elsker å drømme meg bort her inne!

Ha en fin uke!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei!

Herlig å lese planleggingslister, jeg blir så inspirert til å lage mine egne!

Håper du får en fin uke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det er i hvertfall ikke tvil om at jeg har kommet riktig når jeg titter innom dagboka di, lmari - de listene over alt som skal skje/gjøres er bevis godt nok! :wink:

Hektiske dager framover ser jeg - flott at du er typen som liker at det er litt action da! :) Masser av hyggelige planer, da, så du kan bare begynne å nyyyte mai-måned.

Jeg nyter jeg også, (stresser innimellom...) men finalen vår blir nok den 20. :hjerte: Etter det blir det nok (forhåpentligvis) stille ei stund...Bortsett fra at jeg skal male huset, men det er jo bare gøy, og ikke no' stress! :wink:

I dag har jeg et stramt program så jeg får stikke!

Ha ei flott uke, vennen min!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

En herlig helg, og jammen meg startet mandagen også bra: Nå på morgenkvisten har vi bestilt oss flybilletter til Dublin!!!!

:hoppe:

Tror ikke helt det har gått opp for meg enda, jeg har drømt om å reise dit så lenge men så har det liksom aldri blitt noe av. Og nå var jeg så innstilt på at det ble London denne gangen - men i går kveld ombestemte sambo seg helt plutselig og gikk for Dublin. Fikk billettene for 2200 kroner for to stk, fin pris! ;)

Helgen har vært herlig, rapport kommer etterpå. Kroppen min er ikke helt klar for å jobbe enda, så jeg må konse litt på jobben en stund for å komme i gang...

Men jeg måtte bare si det: Jeg skal til Dublin, jeg skal til Dublin!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Dublin! Så hyggelig! :hoppe:

Nå lurer jeg bare på hva jeg skal finne på i ferien min i slutten av august... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Dagen i går ble hektisk, jeg rakk aldri å komme inn igjen hit og skrive om helgen eller svare på hilsener. Lurer på hva som skjer med hodet mitt om dagen: jeg pleier å være superorganisert og huske på alt mulig, men i går sleit jeg med konsentrasjonen. Og har på to dager glemt to venninnebursdager - kom på den siste 7 minutter før midnatt i går... *rister på hodet*

Må skjerpe konsentrasjonen i dag, kjenner jeg.

Helgen var som sagt kjempefin. Alle helger vi har ute av byen er så fine - det er jo ikke rart at vi tror det kommer til å bli helt paradis å flytte hjem! :ler:

Vi dro ut av byen på fredag, middag med svigers og så Idol hos H&C. Standard prosedyre på hjemmefredager, og fy så hyggelig det er! ;) Lørdag var skikkelig maratondag: traff venninne med to barn i "gata", var på lite tivoli med dem (stort arrangement i hjembygda, alle gamle kjente var ute på "mageparade" eller med vogn... ), traff kompis til en kaffe på formiddagen, besøkte en annen venninne med liten baby på ettermiddagen og om kvelden var sambo og jeg hos et vennepar på middag. Det var en herlig dag!!!!

... veldig koselig å være sammen med M&Ø, det skjer så sjelden. Vi jentene drakk hvitvin, gutta Larsen konjakk (hvor mye moro man kan ha med en konjakk, gitt! :ler:), og satt ved kjøkkenbordet hele kvelden. Herlig kveld!

Søndag sov vi lenge, slappet av med svigers og svigerinne&svoger, før vi spiste middag med mampap. Så på masse bilder, pappa er ekspert på å lage lysbildefremvisninger med musikk og tekst, så det er ganske morsomt å se på bilder. Dro inn igjen til byen på ettermiddagen, deilig å få slappet av sammen.

Og i går var det altså ny uke, masse stress på jobben og jeg hadde jo aller mest lyst til å sørfe og lete etter ting om Dublin. Kollegavenninne avlyste middagen, det var fjerde avtalen på rad hun avlyser... Hun er noget uorganisert, men denne gangen var det migrene som gjorde det. G og jeg bestemte oss for å gjennomføre middagsdaten likevel, jeg laget kyllinggryte og ris, og vi hadde en kjempefin kveld!

... så får det være opp til SM å ta det neste initiativet, tror jeg. Synes jeg har spurt henne hver gang og hun avlyser hver gang. Orker ikke helt å ta det som et hint eller, for hun er jo så oppriktig lei seg når hun må avlyse.

Kjøpte meg Dublin-bøker på vei hjem fra jobb i går, og fant fram en bok jeg kjøpte på bokskredet i vinter: Frode Gryttens Dublin. Jeg VISSTE at den boken kom til nytte en dag! :ler: Så nå leser jeg Grytten på vei til jobb, og turistbøker på sengekanten. Det er jo mindre enn to uker igjen til vi drar, så jeg må jo være forberedt! :wink:

I går oppdaget jeg også hvorfor jeg har hatt en følelse av at skoene mine laget ulike lyder: den ene hælen var slitt helt, helt ned, så den ene var helt glatt under... På den andre var hælen også slitt, men ikke like mye. De er mine absolutte favorittsko, men jeg må vel innse at de bare kan kastes... :veldigsur: Gidder ikke å bruke penger på å reparere dem, de kostet 100 kroner og er liksom ikke sååå fine.

Skal treffe en venninne ganske rett etter jobb i dag, kanskje jeg rekker å svinge innom Wedins og Skoringen for å se etter et par nye? Skulle være enkelt å finne noen svarte, spisse sko med lav hæl, jeg synes det har vært mye av det i det siste.

Skal altså treffe en venninne etter jobb i dag, satser på at jeg kommer meg hjem i ordentlig tid. I morgen kommer to venninner på besøk, begge har hatt bursdag i det siste (den ene har bursdag i dag, og DET husket jeg faktisk!!), så jeg håper jeg får tid til å gjøre ferdig gaven til dem i kveld. Har strikket et sjal til dem hver, og så skal de få en nål ved siden av. Må bare pakkes inn og skrive kort i kveld. Har planer om å smelle sammen en enkel sjokoladekake i morra også, siden det er dobbel bursdagsfeiring, liksom. Får se hva jeg rekker.

Jobbe og konse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Fikk så lyst på sjokoladekake når jeg så du skrev at du skulle smelle sammen en... :ler:

Som alltid like inspirerende å lese dagboken din!

Snart kommer skattepengene - og en D70 koster jo snart det samme som en liter melk, så du får MASSE valuta for pengene! :ler:

Håper du får en kjempefin dag! Været lurte værmelderne - jeg er så glad! Det blir åpne vinduer, rydding og støvsuging her hjemme hos meg i dag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Så godt å ha deg hjemme igjen, Pepita!!

Sjokoladekake er godt, ja! Jeg tror nok jeg skal klare å få tid til å smelle sammen en i morgen - det er jo viktig å prioritere å bake kake! ;)

D70 er virkelig billig nå, og jeg er kjempeglad for at jeg ventet. Det er helt greit å betale 8000 kroner for kameraet, men ikke 13.000 som det kostet i fjor sommer....

Ha en superfin ryddedag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...