Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

:ler:

Så søt du er som glemmer det, jolie!! Men skjønner jo godt at det ikke er så lett å huske sivilstatus alltid... :ler:

Ja, stemmer det, Skopunkten skulle komme dit. Jeg har kjøpt en del sko på Økonomisko, faktisk. Jeg sliter sko akkurat like fort om de er billige eller dyre, og da kjøper jeg heller de billige sånn at jeg har råd til flere par! :wink:

Kanskje jeg må ta meg en tur dit i friuka mi? Som nå bare er noen fåååå timer unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror rett og slett det blir London-tur på oss om en måneds tid, jeg!! :sjarmor:

Sambo hadde mest lyst på det, han har som sagt ikke vært i London på sju år, og sist gang så han ikke så veldig mye av byen. Vi har ikke helt bestemt oss enda, men jeg tror nok det blir det. Vi får se - det hadde vært stas i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å ha sambo hjemme, selv om jeg ikke får sett han før seint i natt så har vi i hvert fall fått chattet litt på messenger! Det hjelper!!

Til uka blir det skikkelig sosialt kjør. I morra blir det bare meg og sambo, det gleder jeg meg til. Tirsdag skal sambo på fotball, pluss at en kompis er på kurs i byen og gjerne ville komme på middag. Onsdag skal jeg treffe noen venninner, torsdag lunsj og gaveshopping med I og så kafe med noen andre venninner på kvelden. Fredag skal vi i bursdag til F, lørdag skal jeg i bursdag til I&M (nå gruer jeg meg egentlig bare, Etoile, jeg har jo virkelig INGENTING fresht å ha på meg....) Søndag kommer mamma og pappa for å feire mammas bursdag, vi skal gå ut og spise og så ta kaker hjemme hos oss.

Phju! Har lyst til å komme meg til frisøren en av formiddagen også, pluss at jeg har en løs kaffeavtale (på formiddagen) med en venninne. Det blir en hektisk uke!! Men det er deilig at solen skinner og det faktisk frister å gå ut og være sosial, da!

Har så vidt begynt å planlegge kusinehelgen som er helgen før 17. mai også. Og så kom jeg plutselig på at vi må jo selvfølgelig ha 17. maifrokost sånn at min australske kusine virkelig får med seg hele feiringen!

Tenker vi inviterer et vennepar på frokost, litt koldtbordaktig, kanskje, også kommer mamma og pappa til byen for første gang, det blir stas for dem også! Jeg har sagt at jeg skal lage i stand middag i vår leilighet, den ligger en akkurat passe lang spasertur fra KarlJohan og barnetoget. Da slipper vi å finne et sted ute på byen, det er sikkert stappfullt overalt som vanlig.

Selve kusinehelgen krever enda litt mere planlegging, lurer på om jeg skal sende dem en mail og høre med dem om de har noe spesielt de har lyst til å se i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo og kompisen skal spille fotball på tirsdag, kanskje jeg rett og slett skal slå til og stikke en tur på Ikea?!?! :sjarmor:

Har lyst på persienner i stua, naboene har jo fullt innsyn hos oss....

.. og jeg fikk jo lønn på fredag, så en Ikea-tur er egentlig bare helt på sin plass, det! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei Imari!

Nå må jeg bare legge igjen noen ord her. Har lest alt du har skrevet den siste uka og ikke lagt igjen spor etter meg i det hele tatt...

Det virker som om du er full av livsglede, eller er det våryrhet kanskje? Uansett: positiv, effektiv og sprudlende er ord som slår meg når jeg leser dagboken din!

Og den hjemme-alene helgen din skulle jeg gjort mye for å ha selv. Det hørtes helt hææærlig ut; tur i Bogstadveien (en personlig favoritt), film på tv, god middag og så sitte oppe lenge og bare nyte at man virkelig trives i sitt eget selskap. :-)

Blir liksom ikke så veldig mange Maikana-kvelder på meg, siden vi er så mange som deler her. Men vent til jeg får meg en jobb i Norge; da skal jeg ha mitt eget sted (iallefall til kjæresten evt bestemmer seg for å komme over etter endt utdanning, og det er jo selvfølgelig helt greit!), med mine ting i leiligheten og min musikk på cd-spilleren osv.. (jeg tror jeg har "outlived" min tid i kollektiv jeg...)

Kos deg med friuke, det har du fortjent!

Klem Maikana! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile
(nå gruer jeg meg egentlig bare, Etoile, jeg har jo virkelig INGENTING fresht å ha på meg....)

:ler: Morsom du er da! Men det er virkelig ingenting å stresse for, og jo mer du stresser jo mer stressa blir jeg... :wink:

Vi får bare ta det som det kommer, jeg er sikker på at du ser fresh og fin ut uansett jeg! (Og nå begynte jeg å tenke på hva jeg kan ha på meg, bare fordi du nevnte det! Tullehøna.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuuuusen takk for at du skriver sånt, Maikana! Her er det nemlig verken spesielt mye effektivitet eller våryrhet å spore i dag! :ler:

Merkelig det der, jeg var i fin form i går og fikk lov å gå hjem en time tidligere fra jobb. (lite å gjøre). Likevel er jeg helt skutt i dag, har hodepine og støl i hele kroppen. Akkurat som om hjernen har sendt beskjeder hele uka: "kom igjen stå på nå, når mandag kommer så kan du slappe av", og så når mandag kommer, så ramler jeg sammen som en våt vaskefille. Merkelige greier....

Men jeg har det jo veldig bra om dagen, Maikana, så kanskje det er det du leser mellom linjene? Solen skinner og jeg vet at nå skal jeg bare jobbe dagtid i laaang tid framover.

Oi, da må jeg jo stå opp tidlig, da? Hm..... :veldigsur: Jaja, jeg foretrekker likevel dagjobbing med fri hver helg og hver kveld, jeg! :tunge1:

Har kreket meg ned i vaskekjelleren og satt på en maskin - det MÅTTE gjøres. Nå skal jeg lage meg frokost og tja, sløve, kanskje? Får se om jeg klarer å spa fram litt energi til noe mer nyttig.

Okei, Etoile, da legger jeg den diskusjonen død for alltid: Vi blir helt sikkert freshe begge to!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en liten spasertur i steden for å gjøre noe nyttig... Men deilig det, det er fint vær ute og jeg fikk da gjort litt nyttig:

* Kjøpt noen dvd-filmer. Skulle egentlig kjøpe National Treasure for å se i kveld, men den kommer selvfølgelig ikke før på onsdag. :-?

* Kjøpt et turkis sjal i bursdagsgave til mamma, passer perfekt til nålen hun fikk i morsdagsgave.

* Kjøpt litt stæsj på H&M, jeg oppdaget plutselig at den som ligger nærmest meg har en del stæsj og jålerier, det finnes ikke bare på den som ligger 50 meter ned i gata! ;)

*Kjøpt en rosa ultratynn chiffontopp med halvlange armer. Satser på at den kan funke fint i mine to juli-bryllup til sommeren - det nytter ikke å komme med langermet svart jakke da nei. Og jeg nekter å ha singlet-ermer (har forferdelige overarmer).

... det er ikke egentlig noe morsomt å handle klær når man må ha så store klær som meg. Jeg kan skrive side opp og side ned her inne om kroppen min og kilo, men jeg gidder ikke. For jeg vet jo også at det bare er å gjøre noe med det. Likevel blir det ikke gjort. Så jeg har bare meg selv å takke. Derfor gidder jeg heller ikke å klage her inne. Æsj. Dumme-tema. Vi gidder ikke å snakke mer om det.

Kjøpte en ny topp også, jeg som skal i tre bursdager til helgen må jo ha litt å velge i!

* Og bestilte frisørtime på vei hjem, kun klipping. Det trengs!!!

... kikket etter hårruller på H&M, men det hadde de ikke på den butikken. Får se på den andre som ligger her i nærheten, det er stas med rulle-krøller!

Og handlet mat på veien, alt klart for kyllingmiddag i kveld. Tror H også kommer, det er koselig det. Vi har vært så mye sammen at jeg slapper like godt av selv om han er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa chiffontopp passer forresten perfekt til sambos nye skjorte og slips, mine lyserosa sko og veske og alt det stæsjet jeg kjøpte til barnedåpen for en måned siden. Kjekt å kunne bruke endel av det om igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, meja!

Hadde en deilig og avslappende kveld sammen med sambo i går, mandagskvelder etter lang arbeidsuke er alltid så deilig. Det kommer jeg sikkert til å savne med å jobbe dagtid, de der deilige mandagene hvor jeg ikke gjør noenting og har hele deilige friuken foran meg.

Tirsdagen har bare rast av gårde, jeg har ikke gjort noen ting. Småryddet sånne ting som hele tiden flytter seg fra sin faste plass: ladere, hårspenner, lommebok osv. Og kost meg en time eller to med de siste bildene som skulle inn i album, nå er jeg helt oppdatert.

Sambo og kompis skal spille fotball rett etter jobb, så kommer hit for å spise middag og se på film i kveld. Skal vaske opp etter gårsdagen, så er det helt strøkent her når de kommer. Kanskje støvsuge også - merkelig at det kan bli så støvete på fire dager?

Har innmari lyst på noe godt, kanskje jeg skal overtale sambo til å lage sine fantastiske vafler i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, som jeg elsker å lese dagboken din, lmari! Det er alltid så mye fint å lese og du har så mange morsomme tips og ideèr og du skriver så levende..Jeg er stadig og leser, men logger meg ikke alltid på så jeg får lagt igjen hilsen!

Tusen takk for at du var sladrevenn forresten :blomst: og tusen takk for alle fine innlegg i dagboken min!

Kos deg i friuken din!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen snikleser som følger med i lmari-livet her.. Har vel lagt igjen et lite spor hos deg i den gamle dagboken din, men det er lenge siden nå.

Fortsatt god friuke!

Hilsen Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅi, TO sniklesere hos meg, jo! :o

Koselig, Tristessa og Malou! Kom gjerne igjen!

... selv om det er en litt rar følelse å vite at noen leser som jeg ikke vet om. Jeg tenker liksom bare at jeg skriver til noen få, men så er det jo mange som leser det jeg skriver. Litt skummelt... ;)

Er på jobb, jeg. :roll:

Neida, det er egentlig helt greit. Jeg ble vekket av sekretæren, masse å gjøre på jobb og endel sykdom. Så da var det bare å hoppe i dusjen og kaste meg i en taxi. Helt greit som sagt: jeg får en del ekstra penger for å steppe inn på så kort varsel, dessuten hadde jeg ingenting spesielt på tapetet hjemme. Og i går var en av de aller første dagene på mange, mange år at jeg egentlig kjedet meg litt. Jeg hadde jo ting å gjøre, det var mer det at jeg var rastløs og ikke helt hadde lyst til å gjøre noenting. Så da er det greit å gjøre noe nyttig OG tjene penger! ;)

Hadde en koselig kveld i går med sambo og kompis - hjemmelaget pizza og CSI NY. Koselig. Sambo var utslitt etter fotballtrening og sovnet før elleve, jeg lå våken helt til klokka var tre.....

Satser på at jeg kommer mer i gjenge igjen når jeg får jobbet litt i dag! Skal treffe en venninne i kveld for å kjøpe bursdagsgaver til helgens bursdag og gå på kafe. Og i natt hadde jeg en ide om hva jeg skulle ha på meg på 17. mai, en jakke jeg har sett i en butikk borti gata her, så da kan jeg svinge innom der etter jobb! Jeg som har jobbet overtid, jeg har jo råd til å unne meg litt ekstra!!

.... enda et godt eksempel på jentelogikk! :ler:

Jobbe nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Er på jobb, jeg. :roll:

Heh, og jeg var innom jobben din i dag jeg. :wink:

Ikke din avdeling da, men tenkte på deg, og at du sikkert var hjemme og koste deg. :ler: Vel, vel, du er superflink som jobber så mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dumt at jeg ikke visste det da, så kunne jeg ha speidet etter deg! ;)

Jeg føler meg ikke så innmari flink som jobber mye, egentlig. Jeg sier bare ja når jeg blir spurt, jeg. Annerledes med de som jobber mye uten å bli spurt, liksom.

... dessuten er det jo utrolig hyggelig å komme på jobb og oppleve at folk sier "åh, så bra at DU kommer, da blir det en ordnings her".... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Iowa!!!

... jeg har sniklest i en annen dagbok her inne og skjønt hvem du er, så! ;)

Koselig med besøk, da! Håper hun derre Ingeborg sier pene ting, forresten! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...