Gjest Coral Skrevet 2. mars 2005 #21 Del Skrevet 2. mars 2005 Kos deg med middagsbesøk! Kjekt å få søsken og kjærester på besøk. jeg skal lage kyllingform med fløte' date=' chili, karri, ananas, eple, banan og cashewnøtter. [/quote'] Oi, det hørtes veldig godt ut *får vann i munnen her jeg sitter*. Om/ når du får tid så legg gjerne ut oppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. mars 2005 #22 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg har tre minutter på meg før jeg må gå i vaskekjelleren, Hanne, så jeg rekker det akkurat!! lmaris kylling: Grillet kylling 1 box matfløte per kylling Litt chilisaus litt karri 1 eple 1 banan 1 liten boks ananas i biter Cashewnøtter. Kyllingen deles i biter (med ben og skinn og alt, en hel kylling deles kanskje i fire biter?) Fløten blandes med miksmaster chilisaus og karri (hvor mye bestemmer du selv, alt etter hvor mye smak du vil ha på det) sånn at det blir litt tykkere enn vanlig fløte. Skjær frukten i biter. Legg kyllingen, frukten og nøttene i ildfast form, hell fløteblandingen over. Inn i ovnen, 200 grader i cirka en halvtime. Serveres med ris og salat. Voila!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 2. mars 2005 #23 Del Skrevet 2. mars 2005 :bukke: Er imponert over Imaris effektivitet!! Takker så mye for at du tok deg tid til å skrive den her, skal definitivt prøve snart. Er glad i alle ingrediensene, så sammen må det jo bli bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. mars 2005 #24 Del Skrevet 2. mars 2005 *dobbelt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 2. mars 2005 #25 Del Skrevet 2. mars 2005 Dobbelt effektiv idag;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. mars 2005 #26 Del Skrevet 2. mars 2005 Phju! *tørker svetten* Jeg gleder meg til den dagen vi bor sånn at vi kan handle akkurat så mye vi vil, uten å bekymre oss for hvordan vi skal få det med oss hjem eller hvordan jeg skal drasse det opp trappene uten å bære meg i hjel.... Men nå har jeg i hvert fall gjort en storhandling: det var mye som manglet her. Nå er det rydding som gjelder, må bare løpe ned i vaskekjelleren og legge tøyet over i tørketrommelen. *tørker svetten igjen* Gleder meg jammen til den dagen vi får vaskemaskin i vårt eget hus og slipper å løpe opp og ned alle trappene! Det er mye jeg gleder meg til, som dere skjønner!! Synes alt er veldig på halv tolv her om dagen. Det blir litt sånn når jeg jobber kveld/natt: jeg orker ikke å bruke den lille energien jeg har på å rydde og fikse her, og sambo er ikke så flink til å se sånne ting selv. Han gjør gjerne en innsats, men sånn smårydding er ikke helt hans greie... Er det noen mannfolk som er flinke til det? Ingen jeg kjenner, men det finnes sikkert noen... Poenget er bare at det blir det litt på "halv tolv", med masse småtteri som skal fikses. Til arbeid!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. mars 2005 #27 Del Skrevet 3. mars 2005 :o Så tidlig som dette har jeg da vel aldri stått opp før på en fridag? Våknet samtidig med sambo som skulle på jobb, og så lå jeg en times tid i sengen men fikk liksom ikke sove igjen. Så da sto jeg like gjerne opp, jeg. Skal ikke gjøre stort i dag - skal slappe av og kose meg foran tv-en, få unna litt småting (sende en liten hilsen til A i Danmark, en cd jeg har lånt til KP, kanskje rydde kommoden hvis jeg kommer så langt. Og brette sammen klær. Men ikke mer enn det, tror jeg! ) I ettermiddag skal jeg på et jobbarrangement, et årsmøte med quiz. Kan ikke si at jeg gleder meg egentlig, men det blir sikkert ålreit! Sambo skal på fotballtrening, jeg håper å rekke litt kosing med han i kveld da. I morra drar han til fjells med jobben og blir borte hele helgen... Superkoselig med middagsbesøk av lillebror og C i går - hun er så søt og snill og hyggelig å være sammen med. Kyllingen ble godt mottatt og vi koste oss veldig med Lost osv. (som forresten begynner å bli ganske kjedelig, nå må det snart skje noe for at det skal være verdt å følge med på!!) Dusje nå, og så lage speilegg til frokost. Skal man kose seg, så skal man kose seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #28 Del Skrevet 3. mars 2005 :o Så tidlig som dette har jeg da vel aldri stått opp før på en fridag? Bare vent til du får barn, du! *knegg* Kos deg med fridagen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. mars 2005 #29 Del Skrevet 3. mars 2005 Det er heldigvis leeeeenge til, Wynja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #30 Del Skrevet 3. mars 2005 Sov mens du kan! (Neida... man får søvn når man har barn også... bare litt mindre, og mer avbrutt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. mars 2005 #31 Del Skrevet 3. mars 2005 *lmari marsjerer inn i senga igjen* Næh, sove kan man da gjøre når man blir gammel, er det ikke så? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #32 Del Skrevet 3. mars 2005 Når man er død, har jeg hørt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2005 #33 Del Skrevet 3. mars 2005 Hei på deg! Deilig med fridag, sant? Jeg har også noen små planer om å gjøre husarbeid i dag, og jeg har vært ganske effektiv på morgenkvisten, så nå gjenstår bare litt klesvask og en sjau på badet! Resten av dagen skal jeg bare koooose meg, og det håper jeg du gjør også! Ha det fint! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. mars 2005 #34 Del Skrevet 3. mars 2005 Du er smartere enn meg, Kverula, som gjør de nyttige tingene først! Jeg koser meg først jeg, og så får jeg se hvor langt jeg kommer med resten.... Antagelig ikke så langt!!! Har begynt å rydde i mp3-filene mine. Jeg har lastet ned vanvittig mye musikk som jeg ikke har rukket å hørt så mye på, så nå går jeg gjennom alle filene for å se om alle virker og at de har riktig navn osv. Har allerede funnet en del som ikke virker, så det er nok en nyttig jobb, ja!! Flink du,Kverula!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 3. mars 2005 #35 Del Skrevet 3. mars 2005 Når vi er inne på musikkfiler.... i orden at jeg tar en liten spørreundersøkelse hos deg lmari??? Vi har nemlig kategorisert musikkfiler i mapper på hjemme-pc'n. Ikke voldsomt mange mapper, vi har vel: 1. Pop 2. Rock/blues 3. Dance 4. Disco 5. Rap/R&B 6. Norsk 7. Jul Så langt vel og bra, burde vel ikke være så vanskelig sant????? Helt til sambo begynte å legge inn låter, DA begynte jeg å lure... Derfor spør jeg - hva slags musikk ville dere f eks legge under mappa Disco.... Eller R&B? For å si det sånn....det ble nærmest krigstilstander i heimen (en koselig krig da 8) om det finnes) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. mars 2005 #36 Del Skrevet 3. mars 2005 Oi da, Espera!!! Skjønner godt at det der kunne gi krigslignende tilstander, ja..... Jeg har en mappe med Beatles, en med Jul, en med TV-sanger og en med Barn. Resten ligger i et salig kaos - men alfabetisert på artist.... Tror ikke jeg skal prøve meg på mapper, da kommer jeg aldri til å huske om jeg la Usher under pop eller r&b. Eller om Bon Jovi er pop eller rock... Eller om DumDumBoys lå på norsk eller på rock... Men hvilke sanger er dere uenige om da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. mars 2005 #37 Del Skrevet 3. mars 2005 Ha, jeg er ikke Vigdis Venneløs likevel!! ... Sambo drar som sagt bort i helgen, og jeg har invitert flere forskjellige som jeg ikke ser så ofte til å finne på noe på fredag, men det har ikke passet for noen. I går sendte jeg bare en siste sjekke-melding til mine nærmeste venninner for å høre om det passet med Idol og pizza for noen av dem - og tre kommer!! Det er en gjeng med jenter som har fullbookede helger til neste påske omtrent, så det var morsomt at så mange faktisk kunne! Gleder meg til en rolig jentekveld med bare skravling og øl/vin og pizza!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 3. mars 2005 #38 Del Skrevet 3. mars 2005 Ifølge sambo er DISCO = musikk man spiller på diskotek/utesteder. For meg er disco type....YMCA, Abba, Donna Summer, typisk sent 70-talls dansemusikk. Neida - under dance legger han MARRS med "Pump up the Volume" Og R&B... For meg er R&B f eks Destiny's Child, Alicia Keys, Usher, Ashanti.... For sambo er R&B B.B. King? Vi har besluttet å oppheve mapper forøvrig. Muligens fordele på tiår.... Blir sikkert uenige der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. mars 2005 #39 Del Skrevet 3. mars 2005 Da er nok jeg aller mest enig med deg, Espera!!! ... men skjønner godt at det er vanskelig å finne et godt system for det, altså! Har hatt meg en runde og klippet ut av gamle blader før de går i søpla. Klipper alltid ut dårlige SeogHør-titler, sånne "vi bader i lykke" eller "endelig gifter de seg". Har laget to album til venninner som gifter seg og da er det så morsomt å ha noen sånne utklipp å krydre med. Så da klipper jeg for harde livet, og har en diger konvolutt å plukke fra til neste album! Klippet ut et bilde av Stine Buer i en fantastisk strikkekjole også, og et bilde av kjæresten til han derre Shortcut med et rålekkert grønt strikket sjal - fikk enda mere inspirasjon til å hekle/strikke meg et sjal til barnedåpen. Har heldigvis god tid!! Og en venninne har spurt meg om jeg kunne lage en veske som hun hadde sett Henriette Lien ha på et bilde: en tovet veske i kremmerhusfasong med tovede frynser øverst, den var veldig fin og jeg tror nok jeg skal klare det. Må huske at vi kjøper garn neste gang jeg er hjemme. ... og så fikk jeg altså lyst til å strikke babyklær da jeg var inne i dagboken din, Espera.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 3. mars 2005 #40 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg skal prøve meg på babygenser idag jeg, dvs - rekker vel ikke å begynne, men får handlet garn iallfall. Har ikke tålmodighet til å strikke i voksenstr! Har ikke strikket genser på 10 år minst, så det kan bli spennende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå