Gå til innhold

"Konesveis"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier kort hår på kvinner ikke kan være ungdommelig og stilig?

_20180526_194439.JPG

_20180526_194418.JPG

_20180526_194252.JPG

_20180526_194217.JPG

_20180526_194058.JPG

Anonymkode: f0e1d...8e6

Samtlige ser eldre og mer maskuline ut. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette var eksempler på "konesveis".

TS

Anonymkode: f0e1d...8e6

Liv-Signe Navarsete er vel nærmere 60, det er vel begrenset hvor ung og fresh man vil/ trenger å se ut da? Når det er sagt, synes jeg hun bærer alderen veldig godt, men på dette bildet må jeg innrømme at jeg synes brillene ga henne litt "buruglepreg". Og jeg synes egentlig ikke Trine Skei Grande og Siv Jensen er så ille heller, synes de kler og klipper seg helt ok både med tanke på alder og stilling. 

Litt usikker på Trine Skei Grande, men jeg tror faktisk ikke Siv Jensen hadde kledd langt hår nå, selv om hun så ok ut med det da hun var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Tibbie skrev:

Njææ, jeg synes at det er litt "guttete" eller litt stereotype lesbisk. Synes ikke at det er fint. Alle disse damene er finere med litt lengre hår. Trenger ikke være "prinsesselangt", men hår nedenfor ørene gjør man brått mer feminin.

Men så synes jeg at feminine jenter ser mye penere ut enn guttejenter, da! :) Smak og behag. Onkelen min elsker kule og tøffe damer, og de skal derfor ha kort, stilig hår.

Men korthårede jenter kan da i hlyeste grad være feminine! Tenk på en ung Elizabeth Taylor, f.eks. ikke mye guttejente over utseendet hennes. Dessuten, langhårede jenter kan også være guttejenter. 

At langt hår er feminint og kort hår er maskulint er ikke noen naturlov. Det er noe menneskene selv har funnet på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, hår vokser ut igjen. Er det så farlig å prøve en kort frisyre, det trenger jo ikke være for alltid? Dere menn som foretrekker langt hår, ville dere blitt veldig skuffet om kona/samboeren/kjæresten en dag om hjem fra frisøren med ny kort frisyre?

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har jo langt hår nå til dags. Jeg synes det er forfriskende og se unge kvinner og tenåringer med kort hår

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke enten ha kort-kort hår ELLER hår til rumpa da... Hår til midt på halsen eller til skuldrene er jo et alternativ? 

Jeg synes de fleste kvinner er finest med halvlang eller langt hår, også eldre kvinner. At pene kvinner er pene også med kort hår gjør jo ikke kort hår pent... Kvinnene som TS viser frem er pene, med det er mer på tross av håret enn på grunn av.

Jeg skjønner heller ikke hva som er så "lettstelt" med kort hår? Jeg har lagt hår som jeg vasker to ganger i uka, børster det hver morgen, og det er det. De jeg kjenner som har kort hår må vaske det hver morgen for å få vekk "sovesveisen" og bruke masse hårprodukter og styling. Med mindre man har helt barbert hode er det jo langt hår som er lettstelt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort hår og bikka 40-50: konesveis

Langt hår og 40-50: - langt hår er ikke fint på "gamle kvinner". Klypp deg!

Beklager engelsken, men dette er en "damned if you do, damned if you don't"-diskusjon. 

Hva med å la kvinner få ha den sveisen de vil, uten å bry seg så j@vla mye? 

 

Hilsen 54-åring med lange, blonde krøller.

Anonymkode: 7cd5a...cdb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
På 27.5.2018 den 15.34, AnonymBruker skrev:

Ok, men hva med dem som plasseres i midt-sjiktet hva attraktive trekk angår, kan du vise meg noen eksempler hvor en kort hårsveis er det som ser kler dem best?

Selv mener jeg at ja, det finnes mange kvinner som ser bra ut med kort hår, men for min del har jeg aldri sett en kvinnere som ser bedre ut med kort hår enn med en lengre frisyre.

(Har du kort hår selv TS?)

Anonymkode: cee40...177

Eg synest at både Scarlett Johanson og Keira Knightley, som vist over, ser mykje betre ut med kort hår enn med langt hår. Men det er smak og behag. Eg synest til dømes ingen menn ser bra ut med langt hår, eg har aldri sett ein mann som ser betre ut med langt hår enn med kort. Eg er av dei som synest veldig mange kvinner manglar særpreg når dei har langt hår, og får litt meir særpreg når dei klippar håret kortare. Det har nok med at kortare hår oftare er ein sveis, langt hår berre heng der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er egentlig greia med at middelaldrende damer skamklipper seg? Er det frisørene som sier: "nei, nå er det på tide å finne fram barbermaskinen..."

Selvfølgelig er det en smakssak, men jeg synes de færreste kler kort hår. Husker da sjefen min på 50 klippet av de flotte halvlange blonde krøllene til en politikervariant. For meg så mistet hun særpreget (uenig med den over), og ble mer anonym. Fortsatt flott, for all del, men mer grå på en måte.

Anonymkode: 4300f...403

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt nekter å vokse seg lenger enn til knapt skulderlengde, og da er det ikke langt nok til å få en skikkelig hestehale en gang. Sånn halvlangt hår uten "sveis" som henger rett ned, synes ikke jeg er verken spesielt pent eller stilig, så jeg har lyst på denne frisyren:

@reginagorvat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2018 den 15.47, Ardwinna skrev:

Jeg regner med at du vet hva poenget er siden det er du som har startet tråden. Jeg bare uttrykker min personlige mening om at jeg synes få damer kler guttekort hår, uansett om de er unge eller godt voksne. Jeg synes mange ender opp med å få konehår, inkludert noen av de damene du brukte som eksempel i åpningsinnlegget. Jeg synes samtlige av dem er mye stiligere med lengre hår. Hva som er finest og mest kledelig er uansett subjektivt.

Enig. Det er nok en grunn til at TS valgte å bruke bilder av unge, pene kjendiser for å vise at kort hår ikke er konete eller lite pent. Jeg synes ikke alle damer med kort hår ser konete eller kjerringaktig ut, men jeg synes veldig få damer virkelig kler kort hår.

Det er mer fantastisk at man ikke kan diskutere smak og behag uten å bli beskyldt for å legge seg opp i andres valg ;) Selv om man har en personlig mening og smak har man vel ingen problemer med at andre mener noe annet eller velger en hårsveis en selv ikke ville ha valgt.
Jeg har flere ganger i løpet av livet valgt både hårsveiser og hårfarger som slett ikke alle har vært vilt begeistret for, men det gjør meg ingenting. Mitt hår, mitt valg, og ditt hår, ditt valg.

Men flere mener jo at er man blond osv får man mer oppmerksomhet og blir tatt mindre seriøst osv. Du så vel innlegget til lederen i næringslivet ? Det er i hvert fall FEIL, da må man begynne å gå i seg selv isteden og slutte å være en trangsynt person. Har sett mange damer med kort hår og annen hårfarge som drar gutter som bare det. Man kan være tiltrekkende enda man har kort rødt hår og er i tyveårene feks. En blondine er ikke alltid attraktiv heller grunnet oppførsel osv. Har selv bleket hår og har vært i Forsvaret osv, men føler meg alltid tatt seriøst, bortsett fra på sukker. Har sjeldent eller aldri opplevd metoo. Får mye oppmerksomhet positivt og kan velge og vrake stortsett.

Anonymkode: f008f...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun her er da ikke kjerring.

b07cba77e7f1a54ec48f9b0409e74d4e.jpg

Anonymkode: 1efbc...6ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt hår, til midjen. Vasker det en gang om dagen og grer det når det er tørt og på morra'n. Det krever ikke mye arbeid

Jeg tviler på at jeg ville kledd kort hår, og kommer ikke til å prøve det. 

Mannen min ville neppe bli særlig glad. Så klart, man er et individ i et forhold, men noen ganger er det greit å høre på den andre og å rette seg etter ønskene, man er et par tross alt.

Og jo, for meg er kort hår som regel konesveis. Noen kan se bra ut men jeg synes det er unntak heller enn regelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.5.2018 den 19.22, Peonjenta skrev:

Samtlige ser eldre og mer maskuline ut. 

Så lenge de ikke er eldre og mer maskuline enn meg så går det greit.

Jeg har en slags "fetisj" for skikkelig kort hår på damer, så de ser ut som straff-fanger eller noe sånt. Sårbare på en måte. Får lyst til å ta dem med hjem, bade dem og gi dem mat. (Hun må være ganke feminin og ha et søtt ansikt for at en sånn frisyre skal fungere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Anne Rimmen kler både kort og halvlangt hår. Men, synes allikevel hun ser noen år yngre ut med litt lengde på håret. Vakker er hun jo uansett.64148377.jpg?imageId=64148377&x=3.39&y=664264878.jpg?imageId=64264878&x=0&y=0&cr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Roci skrev:

Håret mitt nekter å vokse seg lenger enn til knapt skulderlengde, og da er det ikke langt nok til å få en skikkelig hestehale en gang. Sånn halvlangt hår uten "sveis" som henger rett ned, synes ikke jeg er verken spesielt pent eller stilig, så jeg har lyst på denne frisyren:

@reginagorvat

Oi. Den var fantastisk nydelig :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Oi. Den var fantastisk nydelig :nordvesta:

Takk 😄 Ikke konesveis i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/26/2018 at 10:58 PM, Ardwinna said:

Noen få damer ser bra ut med kort hår og enkelte korte sveiser ser kule ut, men personlig synes jeg ikke kort hår er så veldig fint på damer. Jo eldre man blir jo mindre lekkert synes jeg det er, så derfor skjønner jeg ikke hvorfor så mange damer finner ut at de skal klippe seg kort når de bikker en viss alder (40 eller 50 eller deromkring). Det er tydeligvis veldig populært blant politikere.

Jeg skjønner veldig godt at kvinnelige politikere klipper håret kort. Det kan være litt bryderi med langt hår, og folk med krevende jobber ønsker sikkert å bruke fritiden sin på andre ting enn stell av hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også en mellomting. Skulderlangt og klipt opp på sidene er ofte kledelig og ser ikke kjerring ut som kort hår fort gjør. Ikke mange i Norge har muligheten til å skaffe seg stylister som de har i Hollywood. 

Jeg er vanligvis ikke fan av kort hår, men Anne Rimmen og Sigrid Bonde Tusvik ser begge veldig bra ut med kort sveis. 

Anonymkode: 7f0e6...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere poster bilder av pene unge Hollywood-damer i 20-årene for å bevise at kort hår er ungdommelig 😄 Ja, det er ungdommelig fordi eksemplene er ungdommelige. Mange av disse frisyrene er jo klippet ganske likt som på politikerne. Forskjellen er at politikerdamene er 50 år med 50 år gamle ansikter og kropper samt trauste klesstiler. Dermed vil den samme sveisen på glamorøse, profesjonelt stylet Scarlet Johansson gi et helt annet inntrykk enn på trauste Skei Grande. 

Anonymkode: 4300f...403

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...