Gå til innhold

"Konesveis"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er svært få kvinner som passer til kort hår, med mindre man er gammel. De aller fleste ser skamklipte ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort hår er og blir vår tids konefrisyre. Ingen tvil om det. Det virker nesten som om det er regelen snarere unntaket, at kvinner som har bikket 45+, løper med lynets hastighet til nærmeste frisør for å klippe håret i kort konesveis. Gjerne med diverse skrikende rødfarger eller lyse striper i tillegg. Tidligere var det permanentkrøller som var slageren blant kvinner som nærmet seg overgangsalderen. Nå er det tydeligvis kortkort-frisyren som gjelder for denne gruppen. Se bare på disse damene. De er flotte damer på hver sin måte, men sveisen får de til å se mer "kjerring" ut enn nødvendig.:

image.jpeg.8c19b154e688efb8cba65699e7427500.jpegimage.jpeg.78bae6044f1b3564ec7ba4a77826ea40.jpegBilderesultat for siv jensen

Anonymkode: dfb0e...f94

Dette er "konesveis". Ikke de unge, vakre som ts linket til i HI.

 

Anonymkode: 35ab4...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig legge til at jeg er eldre enn de politikerne med "konesveis". Jeg har halvlangt hår med pannelugg (billigere med pannelugg enn botox for å skjule rynkene i panna.... ) 

Den dagen jeg klipper meg i "konesveis", har min mann sagt at han stikker. Langt vekk. 

Anonymkode: 35ab4...016

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ardwinna skrev:

Ja, som jeg skrev: derfor skjønner jeg ikke hvorfor så mange damer finner ut at de skal klippe seg kort når de bikker en viss alder (40 eller 50 eller deromkring). Da mente jeg helt vanlige damer, ikke politikerdamer. Men konehår er tydeligvis spesielt utbredt blant politikere, noe du jo selv også sa deg enig i over her.

Langt pistrete hår kan gjøre damer mye eldre, men det finnes da en mellomting for de som føler at de har vokst i fra langt hår. En halvlang sveis, gjerne litt oppklippet, kan se veldig fint ut og fjerne flere år fra ei dame, samtidig som det ser feminint og lite konete ut.

Men pienget med denne tråden var vel egentlig at ikke alle korte hårsveiser på kvinner er "konehår". På noen kan det se riktig så stilig ut. Og det er ikke bare godt voksne kvinner som klipper håret kort.

Anonymkode: f0e1d...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men pienget med denne tråden var vel egentlig at ikke alle korte hårsveiser på kvinner er "konehår". På noen kan det se riktig så stilig ut. Og det er ikke bare godt voksne kvinner som klipper håret kort.

Anonymkode: f0e1d...8e6

Så vidt jeg ser det er den eneste forskjellen mellom konehår og ikke konehår hvordan dama ser ut - er hun heit nok, kan hun komme unna med hva som helst av sveis. Generelt sett vil jeg dog si at kort hår er konesveis, men dette kommer fra en mann så dere damer har vel andre mener om det

Anonymkode: cee40...177

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt vakkert hår kommer ikke av seg selv. Det krever mye stell for å holde seg sånn, og mer etter hvert som man blir eldre og håret tynnere og tørrere. Det er for meg svært forståelig at travle kvinner som politikerne som brukes som eksempel her velger korte, lettstelte frisyrer. De har kanskje ikke lyst til å se ut som ungjenter heller? Kvinner blir ikke tatt like seriøst hvis de ser for nusselige og innyndende ut. 

Hvordan tror dere Grande hadde sett ut med langt hår? Jeg tror det ville fått henne til å se enda større ut. Og Siv Jensen er blitt ganske kraftig med årene. Langt hår ser ikke like yndig ut på kvinner med den kroppsfasongen. Det korte håret får henne til å se sterk og selvsikker ut. Navarsete kunne kanskje kledd en lengre frisyre, men jeg synes hun ser fresh ut med den hun har nå. 

Jeg synes det er flott med variasjon, og at det er synd ikke flere kvinner tar hensyn til kroppsfasong, ansiktstrekk og hårkvalitet når de velger frisyre. Ser hele tiden kvinner som hadde blitt mye penere hvis de hadde klippet seg litt kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg ser det er den eneste forskjellen mellom konehår og ikke konehår hvordan dama ser ut - er hun heit nok, kan hun komme unna med hva som helst av sveis. Generelt sett vil jeg dog si at kort hår er konesveis, men dette kommer fra en mann så dere damer har vel andre mener om det

Anonymkode: cee40...177

Nei, det handler ikke bare om hun er pen eller ikke (selv om det selvsagt hjelper på). Det handler først og fremst om at hun har klippt håret i en stilig frisyre som kler henne. At hun ikke bare har klippt det kort og "praktisk". Det er mange eksempler på pene damer med ukledelige korte frisyrer også.

Anonymkode: f0e1d...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er en underliggende forutsetning i denne debatten, at alle har som mål at hårsveisen skal gjøre en så attraktiv som mulig. 

Jeg er daglig leder i næringslivet, i en mannsdominert verden. Jeg har hatt langt lyst hår, i dag har jeg mørkt hår litt over skuldrene.

Det er ingen tvil om at jeg fikk mer oppmerksomhet og ble lagt an mer på med langt lyst hår. Men liksom, jeg er gift og dønn trygg på hvor jeg har min partner. Jeg synes bare det er forstyrrende at utseende mitt blir fokus eller et forstyrrende element i situasjoner hvor det ikke burde bli det.

Derfor kunne jeg aldri tenke meg blondt langt hår - selv om jeg er blond naturlig og selv om jeg vet at det er da jeg har best "draget". Kan absolutt tenke meg at politikere osv har det på samme måte.

For skuespillere og lignende sin del så tester de ut ulike hårsveiser, og imageendringer er også med til å gjøre at de får mer oppmerksomhet. 

Anonymkode: 04cf4...dde

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske fantastisk at så mange er så opptatt av hvordan andre kvinner skal få lov til å ha håret sitt.

Jeg tenker de velger helt fritt hvilken frisyre de ønsker å ha, og gidder ikke sjekke KG for å undersøke om sveisen er "tillatt".

Anonymkode: a1f51...bd6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske fantastisk at så mange er så opptatt av hvordan andre kvinner skal få lov til å ha håret sitt.

Jeg tenker de velger helt fritt hvilken frisyre de ønsker å ha, og gidder ikke sjekke KG for å undersøke om sveisen er "tillatt".

Anonymkode: a1f51...bd6

 

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som det er en underliggende forutsetning i denne debatten, at alle har som mål at hårsveisen skal gjøre en så attraktiv som mulig. 

Jeg er daglig leder i næringslivet, i en mannsdominert verden. Jeg har hatt langt lyst hår, i dag har jeg mørkt hår litt over skuldrene.

Det er ingen tvil om at jeg fikk mer oppmerksomhet og ble lagt an mer på med langt lyst hår. Men liksom, jeg er gift og dønn trygg på hvor jeg har min partner. Jeg synes bare det er forstyrrende at utseende mitt blir fokus eller et forstyrrende element i situasjoner hvor det ikke burde bli det.

Derfor kunne jeg aldri tenke meg blondt langt hår - selv om jeg er blond naturlig og selv om jeg vet at det er da jeg har best "draget". Kan absolutt tenke meg at politikere osv har det på samme måte.

For skuespillere og lignende sin del så tester de ut ulike hårsveiser, og imageendringer er også med til å gjøre at de får mer oppmerksomhet. 

Anonymkode: 04cf4...dde

De fleste ønsker seg vel en frisyre de føler seg litt fine med. Jeg er sikker på at du er vel så fin med din nåværende frisyre, selv om du har mer " draget" med lengre blondere hår. 

Men ellers er jeg enig. Alt trenger ikke hele tiden å handle om å være så tiltrekkende som overhodet mulig. Det er ikke alle som finner mening i å bruke all sin energi på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det handler ikke bare om hun er pen eller ikke (selv om det selvsagt hjelper på). Det handler først og fremst om at hun har klippt håret i en stilig frisyre som kler henne. At hun ikke bare har klippt det kort og "praktisk". Det er mange eksempler på pene damer med ukledelige korte frisyrer også.

Anonymkode: f0e1d...8e6

Ok, men hva med dem som plasseres i midt-sjiktet hva attraktive trekk angår, kan du vise meg noen eksempler hvor en kort hårsveis er det som ser kler dem best?

Selv mener jeg at ja, det finnes mange kvinner som ser bra ut med kort hår, men for min del har jeg aldri sett en kvinnere som ser bedre ut med kort hår enn med en lengre frisyre.

(Har du kort hår selv TS?)

Anonymkode: cee40...177

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men pienget med denne tråden var vel egentlig at ikke alle korte hårsveiser på kvinner er "konehår". På noen kan det se riktig så stilig ut. Og det er ikke bare godt voksne kvinner som klipper håret kort.

Anonymkode: f0e1d...8e6

Jeg regner med at du vet hva poenget er siden det er du som har startet tråden. Jeg bare uttrykker min personlige mening om at jeg synes få damer kler guttekort hår, uansett om de er unge eller godt voksne. Jeg synes mange ender opp med å få konehår, inkludert noen av de damene du brukte som eksempel i åpningsinnlegget. Jeg synes samtlige av dem er mye stiligere med lengre hår. Hva som er finest og mest kledelig er uansett subjektivt.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg ser det er den eneste forskjellen mellom konehår og ikke konehår hvordan dama ser ut - er hun heit nok, kan hun komme unna med hva som helst av sveis. Generelt sett vil jeg dog si at kort hår er konesveis, men dette kommer fra en mann så dere damer har vel andre mener om det

Anonymkode: cee40...177

Enig. Det er nok en grunn til at TS valgte å bruke bilder av unge, pene kjendiser for å vise at kort hår ikke er konete eller lite pent. Jeg synes ikke alle damer med kort hår ser konete eller kjerringaktig ut, men jeg synes veldig få damer virkelig kler kort hår.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske fantastisk at så mange er så opptatt av hvordan andre kvinner skal få lov til å ha håret sitt.

Jeg tenker de velger helt fritt hvilken frisyre de ønsker å ha, og gidder ikke sjekke KG for å undersøke om sveisen er "tillatt".

Anonymkode: a1f51...bd6

Det er mer fantastisk at man ikke kan diskutere smak og behag uten å bli beskyldt for å legge seg opp i andres valg ;) Selv om man har en personlig mening og smak har man vel ingen problemer med at andre mener noe annet eller velger en hårsveis en selv ikke ville ha valgt.
Jeg har flere ganger i løpet av livet valgt både hårsveiser og hårfarger som slett ikke alle har vært vilt begeistret for, men det gjør meg ingenting. Mitt hår, mitt valg, og ditt hår, ditt valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men hva med dem som plasseres i midt-sjiktet hva attraktive trekk angår, kan du vise meg noen eksempler hvor en kort hårsveis er det som ser kler dem best?

Selv mener jeg at ja, det finnes mange kvinner som ser bra ut med kort hår, men for min del har jeg aldri sett en kvinnere som ser bedre ut med kort hår enn med en lengre frisyre.

(Har du kort hår selv TS?)

Anonymkode: cee40...177

Jeg mener f.eks Katie Holmes ser bedre ut med kort enn med langt hår. 

Kommer ikke på noen eksempler på kvinner i "midtskiktet" utseendemessig som kler kort hår best, men de finnes helt sikkert.

Jeg har selv langt hår. Men håret mitt er så stort, brusete og uregjerlig, så jeg har tenkt mye på om jeg burde få meg en kort sveis. Vet ikke helt hva som er mulig å få til på mitt hår. Jeg har vel et ganske middels utseende. Føler ofte at jeg ser bedre ut når jeg har håret stapoet opp i en lue eller dusjhette enn når håret henger ned, så tror kanskje jeg kunne ha kledt det, om jeg bare fikk den riktige frisyren...

Anonymkode: f0e1d...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg regner med at du vet hva poenget er siden det er du som har startet tråden. Jeg bare uttrykker min personlige mening om at jeg synes få damer kler guttekort hår, uansett om de er unge eller godt voksne. Jeg synes mange ender opp med å få konehår, inkludert noen av de damene du brukte som eksempel i åpningsinnlegget. Jeg synes samtlige av dem er mye stiligere med lengre hår. Hva som er finest og mest kledelig er uansett subjektivt.

Enig. Det er nok en grunn til at TS valgte å bruke bilder av unge, pene kjendiser for å vise at kort hår ikke er konete eller lite pent. Jeg synes ikke alle damer med kort hår ser konete eller kjerringaktig ut, men jeg synes veldig få damer virkelig kler kort hår.

Det er mer fantastisk at man ikke kan diskutere smak og behag uten å bli beskyldt for å legge seg opp i andres valg ;) Selv om man har en personlig mening og smak har man vel ingen problemer med at andre mener noe annet eller velger en hårsveis en selv ikke ville ha valgt.
Jeg har flere ganger i løpet av livet valgt både hårsveiser og hårfarger som slett ikke alle har vært vilt begeistret for, men det gjør meg ingenting. Mitt hår, mitt valg, og ditt hår, ditt valg.

Ja, fordi det er det som kommer opp når man googler korte frisyrer ...

Endret av Thyra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiller nå ikke sånn voldsom rolle hvordan en ser ut på håret når en er 35+. 

Anonymkode: b2e02...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller nå ikke sånn voldsom rolle hvordan en ser ut på håret når en er 35+. 

Anonymkode: b2e02...ade

For da er livet "over" uansett?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njææ, jeg synes at det er litt "guttete" eller litt stereotype lesbisk. Synes ikke at det er fint. Alle disse damene er finere med litt lengre hår. Trenger ikke være "prinsesselangt", men hår nedenfor ørene gjør man brått mer feminin.

Men så synes jeg at feminine jenter ser mye penere ut enn guttejenter, da! :) Smak og behag. Onkelen min elsker kule og tøffe damer, og de skal derfor ha kort, stilig hår.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Thyra skrev:

For da er livet "over" uansett?

Neida, men de aller fleste har jo slått seg til ro, i den alderen krever det mye å fortsatt være attraktiv. Bedre å finne noe som er komfortabelt og lettvint, som nok er årsaken til at kvinner velger konehår.

Anonymkode: b2e02...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...