Gå til innhold

"Konesveis"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem sier kort hår på kvinner ikke kan være ungdommelig og stilig?

_20180526_194439.JPG

_20180526_194418.JPG

_20180526_194252.JPG

_20180526_194217.JPG

_20180526_194058.JPG

Anonymkode: f0e1d...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mye "konehår" eller "kjerringsveis" over disse frisyrene, vel?

Anonymkode: f0e1d...8e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk ikke det er fint. Fine  damer, ja. Men håret er ikke fint. 

Bare min mening 😊

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg synes faktisk ikke det er fint. Fine  damer, ja. Men håret er ikke fint. 

Bare min mening 😊

Alle disse damene kler jo de korte sveisene sine veldig godt. 

Anonymkode: f0e1d...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle disse damene kler jo de korte sveisene sine veldig godt. 

Anonymkode: f0e1d...8e6

Jada. Men jeg synes ikke det er fint. De er finere med lengre hår...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er kjempefine. Er visst en av de få(?) som synes den frisyren "alle" norske jenter har er fryktelig kjedelig og ikke så kledelig på alle. Mange hadde vært mye søtere hvis de klippet håret i skulderlengde, men neida, alle sammen skal ha sideskill og håret til skulderbladene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle disse damene kler jo de korte sveisene sine veldig godt. 

Anonymkode: f0e1d...8e6

Pene mennesker kommer unna med å kle det meste. 

Jeg synes langt hår er mye finere, også på de damene over.

Anonymkode: 52cf9...e94

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Jada. Men jeg synes ikke det er fint. De er finere med lengre hår...

Generelt synes jeg langt hår er finere. Men disse damene synes jeg kler kort hår best.

Anonymkode: f0e1d...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pene mennesker kommer unna med å kle det meste. 

Jeg synes langt hår er mye finere, også på de damene over.

Anonymkode: 52cf9...e94

Dette er også pene mennesker, men jeg synes ikke disse kler de korte frisyrene like godt:

_20180526_214601.JPG

_20180526_214533.JPG

_20180526_214429.JPG

Anonymkode: f0e1d...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pene mennesker kommer unna med å kle det meste. 

Jeg synes langt hår er mye finere, også på de damene over.

Anonymkode: 52cf9...e94

Nettopp! Det at pene damer fortsatt er pene med kort hår, betyr ikke at kort hår er fint. Alle disse er veldig mye penere med langt hår, etter min mening. Her er et par eksempler på samme damer med langt hår:

 

O-RIHANNA-900.jpg

2006.jpg

Anonymkode: a19c1...61f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pene mennesker kommer unna med å kle det meste. 

Jeg synes langt hår er mye finere, også på de damene over.

Anonymkode: 52cf9...e94

"Mindre pene" mennesker blir heller ikke automatisk penere med laangt hår. De blir gjerne litt penere om de finner en frisyre som fungeter optimalt til akkurat dem. Kort eller lang.

Anonymkode: f0e1d...8e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det at pene damer fortsatt er pene med kort hår, betyr ikke at kort hår er fint. Alle disse er veldig mye penere med langt hår, etter min mening. Her er et par eksempler på samme damer med langt hår:

 

O-RIHANNA-900.jpg

2006.jpg

Anonymkode: a19c1...61f

Det blir jo en smakssak. Men du må jo være enig i at det er forskjell på kort hår. Mange med kort hår ser nesten skamklipte ut. Men noen ser stilige ut.

Anonymkode: f0e1d...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Store stjerner som Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor m.fl. hadde jo kort hår. Men de var veldig feminine og glamourøse.

Anonymkode: f0e1d...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort hår er og blir vår tids konefrisyre. Ingen tvil om det. Det virker nesten som om det er regelen snarere unntaket, at kvinner som har bikket 45+, løper med lynets hastighet til nærmeste frisør for å klippe håret i kort konesveis. Gjerne med diverse skrikende rødfarger eller lyse striper i tillegg. Tidligere var det permanentkrøller som var slageren blant kvinner som nærmet seg overgangsalderen. Nå er det tydeligvis kortkort-frisyren som gjelder for denne gruppen. Se bare på disse damene. De er flotte damer på hver sin måte, men sveisen får de til å se mer "kjerring" ut enn nødvendig.:

image.jpeg.8c19b154e688efb8cba65699e7427500.jpegimage.jpeg.78bae6044f1b3564ec7ba4a77826ea40.jpegBilderesultat for siv jensen

Anonymkode: dfb0e...f94

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort hår er og blir vår tids konefrisyre. Ingen tvil om det. Det virker nesten som om det er regelen snarere unntaket, at kvinner som har bikket 45+, løper med lynets hastighet til nærmeste frisør for å klippe håret i kort konesveis. Gjerne med diverse skrikende rødfarger eller lyse striper i tillegg. Tidligere var det permanentkrøller som var slageren blant kvinner som nærmet seg overgangsalderen. Nå er det tydeligvis kortkort-frisyren som gjelder for denne gruppen. Se bare på disse damene. De er flotte damer på hver sin måte, men sveisen får de til å se mer "kjerring" ut enn nødvendig.:

image.jpeg.8c19b154e688efb8cba65699e7427500.jpegimage.jpeg.78bae6044f1b3564ec7ba4a77826ea40.jpegBilderesultat for siv jensen

Anonymkode: dfb0e...f94

Ja, dette var eksempler på "konesveis".

TS

Anonymkode: f0e1d...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er også pene mennesker, men jeg synes ikke disse kler de korte frisyrene like godt:

_20180526_214601.JPG

_20180526_214533.JPG

_20180526_214429.JPG

Anonymkode: f0e1d...8e6

Kate hudson kledde ikke det korte håret synes jeg. Hun er så mye finere med langt hår :) 

Anonymkode: 02dac...983

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mye "konehår" eller "kjerringsveis" over disse frisyrene, vel?

Anonymkode: f0e1d...8e6

Noen få damer ser bra ut med kort hår og enkelte korte sveiser ser kule ut, men personlig synes jeg ikke kort hår er så veldig fint på damer. Jo eldre man blir jo mindre lekkert synes jeg det er, så derfor skjønner jeg ikke hvorfor så mange damer finner ut at de skal klippe seg kort når de bikker en viss alder (40 eller 50 eller deromkring). Det er tydeligvis veldig populært blant politikere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ardwinna skrev:

Noen få damer ser bra ut med kort hår og enkelte korte sveiser ser kule ut, men personlig synes jeg ikke kort hår er så veldig fint på damer. Jo eldre man blir jo mindre lekkert synes jeg det er, så derfor skjønner jeg ikke hvorfor så mange damer finner ut at de skal klippe seg kort når de bikker en viss alder (40 eller 50 eller deromkring). Det er tydeligvis veldig populært blant politikere.

Også veldig populært på "vanlig folk".

Anonymkode: f0e1d...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også veldig populært på "vanlig folk".

Anonymkode: f0e1d...8e6

Ja, som jeg skrev: derfor skjønner jeg ikke hvorfor så mange damer finner ut at de skal klippe seg kort når de bikker en viss alder (40 eller 50 eller deromkring). Da mente jeg helt vanlige damer, ikke politikerdamer. Men konehår er tydeligvis spesielt utbredt blant politikere, noe du jo selv også sa deg enig i over her.

Langt pistrete hår kan gjøre damer mye eldre, men det finnes da en mellomting for de som føler at de har vokst i fra langt hår. En halvlang sveis, gjerne litt oppklippet, kan se veldig fint ut og fjerne flere år fra ei dame, samtidig som det ser feminint og lite konete ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...