Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 7/31/2018 at 6:34 PM, AnonymBruker said:

"Det er nå avdekket at denne etnisk norske 17 åringen var under barnevernets klamme omsorg, og at han har bodd i "flere familier"...dsv. nok en kasteball i barnevernsindustrien.
Det er på høy tid å gå ut i det offentlige rom, og advare folk flest mot det norske barnevernet, som med viten og vilje skaper stadig flere kriminelle og drapsmenn/kvinner.
Knivdrapet på 17 år gamle Marie Skuland på Sørlandssenteret i fjord, var utført av en 16 år gammel jente som også var under barnevernets klamme omsorg.

Er det ikke på tide med en flyeraksjon i det offentlige rom, hvor det advares mot barnevernsindustrien og dens fatale konsekvenser for landets barn og unge ?"

Der kom den ja, har bare ventet på at de skal få dette til å handle om BV og

Anonymkode: 2998d...0c4

Skal det ikke handle om barnevernet hvis barnet er under barnevernets omsorg?

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor kan de ikke heller se hvordan det egentlig er. At det er udugelige foreldre som har skyld i at barnevernet trengs? At foreldre som de inne i den gruppen, ødelegger barn ved å ikke samarbeide og på sikt, skade barna sine enda mer enn nødvendig? Utleverer barna på nett, som også skader dem? Eier ikke et snev av selvinnsikt, som også skader barna sine?
Det er vanskelig for et barn å bli revet vekk fra familien. Uansett grunn, fordi barn er loyale mot sine foreldre. Men det er mulig å gjøre det på en bedre måte enn hvordan de der inne gjør ting.

Feil skjer... men at det skal gå så høyt oppe i retten, med flere øyne på saken. Så skal det en god del til og det er ikke ofte det skjer. 

Anonymkode: 13e3d...844

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Vi skal ikke la dyret reise seg igjen. Det skal ligge nede til vi får siste livsgnist ut av det. Stadig flere vet de ikke er alene som offer for BV lenger. De negative tanker de hadde, har gått over til kampvilje. Folk som så men ikke turte og si noe før, har begynt og sette ord på hva de har gjennomgått, eller folk som har sett hva skjer med andre, har latt taushet gå over i sinne. Og sinne er usunt og holde tilbake.
Bv-ere: vi er i kamp. Vi blir stadig sterkere, dere mistet fotfestet for lenge siden. Dere skal falle som et korthus. Tro ikke dere kommer unna fordi dere har regjeringen/Stortinget bak dere. De SKAL også falle! Politiet har begynt og skjønne falskspillet deres. Der de ikke har hjertet med, kan de ikke fortsette med. Gi dere nå, mens dere ennå ikke er slått død. Det er deres valg om dere vil fortsette og lystre Satans ord, og lage ufred og drap. Satan kan ikke seire! Jesus Har slått han for lenge siden. Nå prøver han og ødelegge barn, for det er det kjæreste Jesus eier. Han angriper på det verste vis! Men Jesus har seira! Dumme Satan, du vinner ikke mer!"

Det er galskap at folk tror på dette

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.7.2018 den 18.34, AnonymBruker skrev:

"Det er nå avdekket at denne etnisk norske 17 åringen var under barnevernets klamme omsorg, og at han har bodd i "flere familier"...dsv. nok en kasteball i barnevernsindustrien.
Det er på høy tid å gå ut i det offentlige rom, og advare folk flest mot det norske barnevernet, som med viten og vilje skaper stadig flere kriminelle og drapsmenn/kvinner.
Knivdrapet på 17 år gamle Marie Skuland på Sørlandssenteret i fjord, var utført av en 16 år gammel jente som også var under barnevernets klamme omsorg.

Er det ikke på tide med en flyeraksjon i det offentlige rom, hvor det advares mot barnevernsindustrien og dens fatale konsekvenser for landets barn og unge ?"

Der kom den ja, har bare ventet på at de skal få dette til å handle om BV og

Det er jo ikke uvanlig at ungdommer som driver med kriminalitet er under barnevernet. Og denne gutten hadde vel vært med på å tenne på en skole, det er vel en sånn sak som automatisk blir bekymringsmelding av. 

Det er nok ikke alltid slikt er foreldrenes feil, men det betyr ikke at det er barnevernets feil heller. Ofte er det vel slik at det er kriminalitet, rus og annen asosial atferd har ført til at barnevernet er involvert, heller enn at barnevernet har forårsaket atferden.  

Anonymkode: 72738...87f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal det ikke handle om barnevernet hvis barnet er under barnevernets omsorg?

Han var ikke under barnevernets omsorg, men de var inne i bildet pga utfordringene han har, og har kun bodd hos familiemedlemmer. Den gruppa der kan spare seg å sko seg på en sånn tragedie for egen agenda med å spre løgner.

Anonymkode: b03b2...019

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han var ikke under barnevernets omsorg, men de var inne i bildet pga utfordringene han har, og har kun bodd hos familiemedlemmer. Den gruppa der kan spare seg å sko seg på en sånn tragedie for egen agenda med å spre løgner.

Admin, dette er forøvrig ikke spekulasjon og står i denne saken:

http://jbl.no/nyheter/kommunen-kobler-inn-kriseteamet-for-kretsen-rundt-17-aringen/19.46449

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Vi skal ikke la dyret reise seg igjen. Det skal ligge nede til vi får siste livsgnist ut av det. Stadig flere vet de ikke er alene som offer for BV lenger. De negative tanker de hadde, har gått over til kampvilje. Folk som så men ikke turte og si noe før, har begynt og sette ord på hva de har gjennomgått, eller folk som har sett hva skjer med andre, har latt taushet gå over i sinne. Og sinne er usunt og holde tilbake.
Bv-ere: vi er i kamp. Vi blir stadig sterkere, dere mistet fotfestet for lenge siden. Dere skal falle som et korthus. Tro ikke dere kommer unna fordi dere har regjeringen/Stortinget bak dere. De SKAL også falle! Politiet har begynt og skjønne falskspillet deres. Der de ikke har hjertet med, kan de ikke fortsette med. Gi dere nå, mens dere ennå ikke er slått død. Det er deres valg om dere vil fortsette og lystre Satans ord, og lage ufred og drap. Satan kan ikke seire! Jesus Har slått han for lenge siden. Nå prøver han og ødelegge barn, for det er det kjæreste Jesus eier. Han angriper på det verste vis! Men Jesus har seira! Dumme Satan, du vinner ikke mer!"

Skummelt og morsomt på samme tid😂

Anonymkode: d4888...cfd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er jo helt...

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi! 😳 *run as fast as I can* det der var jo egentlig bare skummelt. Religion er en ting, men det der er galskap satt ord på 😱

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett, identifisering av privatpersoner og svar til dette. 

Olava, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pussig det er der hvordan det er bare meg meg meg og skaden det gjør på meg helt til noe skjer tragisk skjer, så er det plutselig "skaden som har blitt gjort på barna". Men aldri påført barna av foreldrene så klart...

De minner meg om de som perverst godter seg når noe tragisk skjer fordi da kan de rope at nok er nok og leke offeret/den beskyttende foreldre (alt ettersom).

Minner meg egentlig jævlig godt om min narsissistiske mor...

Anonymkode: 0c906...577

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er faktisk et helt oppriktig spørsmål (iblandet en haug med tanker jeg bare skribler ned underveis): Jeg har ikke barn selv. Jeg er nettopp ferdig studert og har en kjæreste, og vi har begge lyst på barn og skal nok ha barn etter hvert, så jeg er ikke ufrivillig barnløs e.l., men jeg har altså ikke barn (foreløpig). Jeg skjønner selvfølgelig at de aller fleste føler en ufattelig sterk tilknytning til sine egne barn og ville gjort så godt som alt for dem.

Derfor har jeg heller ikke så vanskelig for å forstå at det selvfølgelig må være en skikkelig traumatisk opplevelse å bli fratatt egne barn med tvang (jeg er klar over at barnevernet relativt sjelden søker omsorgsovertakelse, men det er jo stort sett slike saker det prates om i gruppen), og at man kan bli temmelig desperat når man ikke får dem tilbake med det første heller.

Men tror dere, dere som er her inne i denne tråden, at dere under noen omstendighet i verden kunne mistet gangsynet så totalt som mange i den Facebook-gruppen der? Jeg skjønner at de i sitt stille sinn og når det er som aller mørkest kan ønske død over sin saksbehandler, selv om det fra et litt mer nøytralt standpunkt åpenbart er totalt på trynet, men det er jo flere i den gruppen som navngir barnevernsansatte og med fullt overlegg sørger for å øke faren for at det kan tilstøte disse barnevernsansatte noe. Jeg tror til og med at mange av dem oppriktig ønsker at barnevernsansatte skal bli drept, og jeg husker at flere jublet da en eller annen saksbehandler døde for en stund siden.

Er det virkelig noe som ligger i alle, det at man kan klikke så fullstendig som dette bare det handler om ens egne barn, eller er det noe spesielt med disse menneskene? Det er jo åpenbart for alle og enhver som besøker denne gruppen og ikke selv har mistet sine barn (og på langt nær alle av dem heller) at fremgangsmåten deres, det å henge ut barnevernsansatte og spre spinnville konspisrasjonsteorier om det ene og det andre, bare skader saken. Det er ingen, annet enn andre som er så sårbare og ressurssvake at de (dessverre elle heldigvis) aldri vil få endret noen verdens ting i samfunnet, som lar seg overbevise av måten de opptrer på, og de må jo lukke døren for noen gang å få omsorgen tilbake. Jeg skjønner at de er fryktelig frustrert, og å søke støtte hos andre med en dårlig erfaring med barnevernet kan jeg jo skjønne behovet for, men veien er lang derfra til å oppriktig falle for spinnville konspirasjonsteorier, fremsette trusler mot navngitte personer og juble når noen dør.

Jeg har aldri hatt noe forhold til barnevernet selv, men et besøk i den Facebook-gruppen der dytter jo selvfølgelig ethvert rasjonelt og kritisk tenkende menneske i retning av å sympatisere mer med barnevernet fremfor mindre. Det er selvfølgelig et premiss de ikke vil akseptere i den gruppen, de mener sikkert at gruppen er egnet til å overbevise folk om at det er noe fundamentalt galt med barnevernet, men vi som ikke er inne i deres "modus" vet jo at den gruppen åpenbart gjør mer skade enn nytte for "barnevernsmotstandsbevegelsen". De kaller alle andre sauer, men jeg har aldri sett noe sted der i beste fall usikre opplysninger ukritisk legges til grunn som fakta i så stor utstrekning som i den gruppen. Vi lider alle av et behov for å få egne fordommer bekreftet, det er ikke til å komme unna, men disse er jo en helt utrolig demonstrasjon i confirmation bias. Gruppen gir sikkert en kjærkommen trøst for noen, det er et fristed der man kan komme og hyle ut og være så urimelig man bare vil og få udelt positive tilbakemeldinger fra ekkokammeret, men til syvende og sist skulle jeg jo tro målet måtte vært en omfattende endring i systemet med barnevern, og denne gruppen trekker jo åpenbart motsatt vei av det den skal.

Og da lurer jeg altså på om det er like uforståelig for dere med barn som for meg som foreløpig ikke har noe barn. Tror dere at dere selv kunne gjort deres egen sak slike bjørnetjenester som denne gjengen gjør bare det handlet om deres egne barn? Kunne dere mistet gangsynet så totalt? Jeg har altså ikke egne barn, men jeg har jo også mennesker jeg bryr meg veldig, veldig mye om og som jeg blir helt skjelven bare jeg tenker på å skulle miste, og jeg tror likevel ikke jeg kunne ha mistet all kontroll så til de grader som i denne gruppen. Derfor blir jeg så fascinert av å se disse menneskene stikke fliser, kvister, kjepper, rør og piper i egne hjul i år etter år. Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an. 

Det er selvfølgelig like greit at de aller færreste av disse får igjen barna sine. Det er det beste for barna, selv om de fleste av disse dessverre ikke helt har kapasitet til å forstå det selv. Men jeg synes det er så utrolig at de ikke selv ser hvilken skade det gjør, både for deres egne enkeltsaker og for barnevernsmotstand generelt (for ikke å snakke om eventuell fornufitg skepsis til barnevernet), når denne gruppen er så rablende gal som den er.

Anonymkode: 88eb2...33d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møter man nok motstand kan det rable for hvem som helst. Det er ganske enkel psykologi, vi har alle vår tålegrense. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både og 33d. Jeg kjenner personlig veldig godt fire som har mistet omsorgen for egne barn, og en person ganske godt og ingen av disse har klikket så fullstendig. Det er en del skjellsord ute å går hvis den ansatte konsulenten har vært litt vel nedlatende eller frekk o.l, men da går det stort sett i "den jævla kjærringa" på godt bokmål eller den dialekta vedkommende snakker. Det har i disse fire tilfellene ikke vært i nærhet av å ha lagt ut fullt navn, drapstrusler eller adresse. I det værste der vedkommende direkte har blitt sjikanert og hetset samt trakassert på det groveste med påstander langt fra sannheten har det vært aggresjon og frustrasjon, men ikke på langt nær så sterkt som i innleggene i disse gruppene. Det har vært en lovnad om å stoppe galskapen (i dette tilfellet hadde offeret faktisk helt rett, det var galskap ala en helt bisarr sak der det var mye løgn og ekstreme overdrivelser.) og i tillegg et besøk på kontoret til barneverntjenesten med et krasst brev inngående med en beskjed om å holde seg seriøs og slutte med heksejakten hvis ikke ville det få store konsekvenser for hele avdelingen i den kommunen til slutt i form av politi, anmeldelser og rettssak. Det tok slutt og der ble faktisk utfallet at politi blandet seg i henhold mot sakdbehandler. 

Om jeg hadde klikket så fullstendig? Nei. Fortvilet, frustrert og til dels useriøs? Ja, men drapstrusler, fullt navn og lignende? Ikke f. Så langt hadde jeg aldri gått og dette vet jeg faktisk med sikkerhet da på grunn av en tidligere episode jeg har nevnt her i tråden da det var en stor fare for 4.12 hos oss uten noe mer grunn enn en helt tullete midlertidig saksbehandler som tok saken om en bekymringsmelding full av løgn og overdrivelser.. legger ikke ut noe mer om den enn at hun raskt ble fjernet og den saken like raskt ble henlagt grunnet "ingen funn" hun klarte likevel før dette å sende en anmodning om akutt 4.12, men denne ble avslått på stedet av fylkesmann og barnevernsleder. 

Dessverre legger jeg inn dette som anonym da personen jeg nevner med eksempler lett kan kjennes igjen om man leter litt ut fra profilbildet mitt her.. 

Anonymkode: d4568...a7b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og brudd på opphavsrett.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 8/7/2018 at 1:40 PM, AnonymBruker said:

Både og 33d. Jeg kjenner personlig veldig godt fire som har mistet omsorgen for egne barn, og en person ganske godt og ingen av disse har klikket så fullstendig. Det er en del skjellsord ute å går hvis den ansatte konsulenten har vært litt vel nedlatende eller frekk o.l, men da går det stort sett i "den jævla kjærringa" på godt bokmål eller den dialekta vedkommende snakker. Det har i disse fire tilfellene ikke vært i nærhet av å ha lagt ut fullt navn, drapstrusler eller adresse. I det værste der vedkommende direkte har blitt sjikanert og hetset samt trakassert på det groveste med påstander langt fra sannheten har det vært aggresjon og frustrasjon, men ikke på langt nær så sterkt som i innleggene i disse gruppene. Det har vært en lovnad om å stoppe galskapen (i dette tilfellet hadde offeret faktisk helt rett, det var galskap ala en helt bisarr sak der det var mye løgn og ekstreme overdrivelser.) og i tillegg et besøk på kontoret til barneverntjenesten med et krasst brev inngående med en beskjed om å holde seg seriøs og slutte med heksejakten hvis ikke ville det få store konsekvenser for hele avdelingen i den kommunen til slutt i form av politi, anmeldelser og rettssak. Det tok slutt og der ble faktisk utfallet at politi blandet seg i henhold mot sakdbehandler. 

Om jeg hadde klikket så fullstendig? Nei. Fortvilet, frustrert og til dels useriøs? Ja, men drapstrusler, fullt navn og lignende? Ikke f. Så langt hadde jeg aldri gått og dette vet jeg faktisk med sikkerhet da på grunn av en tidligere episode jeg har nevnt her i tråden da det var en stor fare for 4.12 hos oss uten noe mer grunn enn en helt tullete midlertidig saksbehandler som tok saken om en bekymringsmelding full av løgn og overdrivelser.. legger ikke ut noe mer om den enn at hun raskt ble fjernet og den saken like raskt ble henlagt grunnet "ingen funn" hun klarte likevel før dette å sende en anmodning om akutt 4.12, men denne ble avslått på stedet av fylkesmann og barnevernsleder. 

Dessverre legger jeg inn dette som anonym da personen jeg nevner med eksempler lett kan kjennes igjen om man leter litt ut fra profilbildet mitt her.. 

Denne posten skal også ryddes opp?

Det står ingenting om Facebook-gruppen der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne posten skal også ryddes opp?

Det står ingenting om Facebook-gruppen der.

Ikke? Jeg svarte på et spørsmål om noen av oss her i tråden ville reagert slik som mange i gruppen gjør. Noe mer du skal hente deg opp i om at admin ikke gjør jobben sin? 🙃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke? Jeg svarte på et spørsmål om noen av oss her i tråden ville reagert slik som mange i gruppen gjør. Noe mer du skal hente deg opp i om at admin ikke gjør jobben sin? 🙃

Beklager, men dette er jo litt urettferdig 🙂

Tema er antibarnevern-gruppa, ikke reaksjonen av formumsdetltakere på et eller annet ting.
(og heller ikke dine marginale bekjente eller barnevernet sine handlingene)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...