Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Han mistet barna sine på grunn av bla lekeslåssing. Barnevernet mente at dette ikke er greit, og at guttene skulle leke som jenter. Og dette er jo typisk i det norske samfunnet, å tvinge gutter til å oppføre seg som jenter. 

Anonymkode: a2a88...fea

Dette nekter jeg å tro. Guttene sliter enormt ut fra papirene fra sørlandet sykehus. Det står at de må skjermes totalt fra traumatiske traumer og triggere, og at samvær med foreldrene forverrer helsetilstanden deres.. På grunn av lekeslåssing? 

Anonymkode: f9d6f...a40

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette nekter jeg å tro. Guttene sliter enormt ut fra papirene fra sørlandet sykehus. Det står at de må skjermes totalt fra traumatiske traumer og triggere, og at samvær med foreldrene forverrer helsetilstanden deres.. På grunn av lekeslåssing? 

Anonymkode: f9d6f...a40

Tror nok at de "traumatiske traumene" har barna fått da de ble plutselig fjernet fra foreldrene sine. Stakkars barna som savner sine foreldre... 

 

 

Anonymkode: a2a88...fea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet at barnevernet ikke gjør feil og at jeg syns det er greit når det skjer? Hold deg til tema, jeg diskuterer ikke med noen som bare svarer barnslig. Jeg skrev nettopp dette i mitt første innlegg, at kun det negative blir vist frem i media. Takk for at du beviser poenget mitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Dette er jo løgn. 40% av alle barn som får hjelpetiltak fra barnevernet er plassert utenfor hjemmet.

Anonymkode: a2a88...fea

Kilde, takk 

Anonymkode: e897d...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kilde, takk 

Anonymkode: e897d...b59

"60%

Av barn og unge med hjelp fra barnevernet mottok 60 % hjelpetiltak i hjemmet ved utgangen av 2019."

https://bufdir.no/Statistikk_og_analyse/Barnevern/

De har forresten endret formuleringen på siden. Tidligere stod det at 40% er plassert utenfor hjemmet - nå har de fjernet den delen og nevner kun at 60% mottok hjelpetiltak i hjemmet.

Anonymkode: a2a88...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Det som derimot VAR normalt og akseptert var at gutter var gutter og jenter var jenter og at de oppførte seg forskjellig og hadde forskjellige interesser og leker.

Anonymkode: a2a88...fea

Vi holdt heldigvis på å fri oss fra tvangstrøyene tidlig på syttitallet. Jeg og bestevennen lekte med dokker og biler, spikka med kniv, klatra i trær, bygde hus. Var ikke sånn forskjell på leker og klær som det er nå.

Anonymkode: 8574b...946

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tror nok at de "traumatiske traumene" har barna fått da de ble plutselig fjernet fra foreldrene sine. Stakkars barna som savner sine foreldre... 

 

 

Anonymkode: a2a88...fea

Haha, sorry, skulle stå minner, ikke traumer🙈 ellers ikke enig med deg. 

Anonymkode: f9d6f...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

"60%

Av barn og unge med hjelp fra barnevernet mottok 60 % hjelpetiltak i hjemmet ved utgangen av 2019."

https://bufdir.no/Statistikk_og_analyse/Barnevern/

De har forresten endret formuleringen på siden. Tidligere stod det at 40% er plassert utenfor hjemmet - nå har de fjernet den delen og nevner kun at 60% mottok hjelpetiltak i hjemmet.

Anonymkode: a2a88...fea

Nei, tidligere stod det absolutt ikke at 40% var plassert utenfor hjemmet. Det kan jeg garantere at det ikke sto. 

Du misforstår også hva som sto der før, og hva som står der nå. 

Siden 60% har hjelpetiltak I hjemmet, betyr det at 40% av sakene er saker hvor hjelpetiltak ikke er nødvendig. Det betyr IKKE at de 40% er tatt fra familiene sine. 3% i 2018 ble tatt ut av hjemmet, langt fra 40%.

Vi hadde nylig en barnevernssak på oss. Avsluttet uten tiltak. Dvs at min familie er en del av de 40%.

 

Anonymkode: e897d...b59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, tidligere stod det absolutt ikke at 40% var plassert utenfor hjemmet. Det kan jeg garantere at det ikke sto. 

Du misforstår også hva som sto der før, og hva som står der nå. 

Siden 60% har hjelpetiltak I hjemmet, betyr det at 40% av sakene er saker hvor hjelpetiltak ikke er nødvendig. Det betyr IKKE at de 40% er tatt fra familiene sine. 3% i 2018 ble tatt ut av hjemmet, langt fra 40%.

Vi hadde nylig en barnevernssak på oss. Avsluttet uten tiltak. Dvs at min familie er en del av de 40%.

 

Anonymkode: e897d...b59

Undersøkelsessak er ikkje det samme som å få hjelp av bv. Det blir noko anna 🙂

Anonymkode: 9147b...7a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Dette er jo løgn. 40% av alle barn som får hjelpetiltak fra barnevernet er plassert utenfor hjemmet.

Anonymkode: a2a88...fea

Nei

Anonymkode: 5020b...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Undersøkelsessak er ikkje det samme som å få hjelp av bv. Det blir noko anna 🙂

Anonymkode: 9147b...7a2

Det stemmer uansett ikke at 40% som mottar hjelp er plassert utenfor hjemmet. 

 

Anonymkode: e897d...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, tidligere stod det absolutt ikke at 40% var plassert utenfor hjemmet. Det kan jeg garantere at det ikke sto. 

Du misforstår også hva som sto der før, og hva som står der nå. 

Siden 60% har hjelpetiltak I hjemmet, betyr det at 40% av sakene er saker hvor hjelpetiltak ikke er nødvendig. Det betyr IKKE at de 40% er tatt fra familiene sine. 3% i 2018 ble tatt ut av hjemmet, langt fra 40%.

Vi hadde nylig en barnevernssak på oss. Avsluttet uten tiltak. Dvs at min familie er en del av de 40%.

 

Anonymkode: e897d...b59

 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei

Anonymkode: 5020b...cde

Ca 40 %  av dei som mottar tiltak, er plasserte utanfor heimen. Det betyr jo ikkje at 40% av alle undersøkelsessaker ender med omsorgsovertakelse. Her er det lett å blande 🙂 

"På slutten av 2016 fekk 39 260 barn og unge tiltak frå barnevernet. Av desse fekk 15 865 barn og unge plasseringstiltak, tiltak som omfattar flytting frå heimen." 

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/fosterheim-mest-brukte-plasseringstiltak

40% høyrest litt mykje ut... Mulig at desse omfattar dei barna som flyttar fordi foreldrene ønsker det? 

Anonymkode: 9147b...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

40% høyrest litt mykje ut... Mulig at desse omfattar dei barna som flyttar fordi foreldrene ønsker det? 

Anonymkode: 9147b...7a2

Eg fann ut av det. "Plasseringstiltak" omfattar både "hjelpetiltak" og "omsorgstiltak". Da er vel frivillige plasseringar med, går eg ut fra. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/barneverng/aar

Anonymkode: 9147b...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Eg fann ut av det. "Plasseringstiltak" omfattar både "hjelpetiltak" og "omsorgstiltak". Da er vel frivillige plasseringar med, går eg ut fra. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/barneverng/aar

Anonymkode: 9147b...7a2

Det finnes knapt noe "frivillig" når det gjelder barnevernet.

Anonymkode: 73eb9...508

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer uansett ikke at 40% som mottar hjelp er plassert utenfor hjemmet. 

 

Anonymkode: e897d...b59

Så det du sier er at informasjonen BUFDIR selv utgir er ikke riktig? Burde du kanskje kontakte dem for å drøfte dette og gi dem den riktige informasjonen?

Anonymkode: a2a88...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelpe meg. Her er det noen som ikke kan statistikk 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 1b9ef...3e8

Forklar det da gjerne. Så vidt jeg kan se så står det helt tydelig svart på hvitt at 39% av barna som fikk hjelp fra barnevernet var plassert utenfor hjemmet. Nå er det 40%, og andelen vokse fra år til år. Dette er informasjon som bufdir selv utgir på sine egne nettsider. Så si gjerne hvis du har noe mer informasjon eller noe hemmelig informasjon om dette. Vi vil gjerne vite.

Anonymkode: a2a88...fea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...