Honey Dew Skrevet 11. desember 2020 #1981 Del Skrevet 11. desember 2020 MalloryK skrev (10 minutter siden): Nå har gruppen virkelig fått blod på tann, noe å skrike om, om saken med et barn i forsterhjem som dessverre døde. Man vet ikke hva som skjedde her. Da må alle fosterforeldre dø... Det er eneste løsningen sier gruppen Det de er jo reinspikka trussel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1982 Del Skrevet 11. desember 2020 MalloryK skrev (24 minutter siden): Nå har gruppen virkelig fått blod på tann, noe å skrike om, om saken med et barn i forsterhjem som dessverre døde. Man vet ikke hva som skjedde her. Da må alle fosterforeldre dø... Det er eneste løsningen sier gruppen Gikk inn på siden, fant ingen uttalelse om "Da må alle fosterforeldre dø..." Anonymkode: a33e9...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 12. desember 2020 #1983 Del Skrevet 12. desember 2020 MalloryK skrev (6 timer siden): Nå har gruppen virkelig fått blod på tann, noe å skrike om, om saken med et barn i forsterhjem som dessverre døde. Man vet ikke hva som skjedde her. Da må alle fosterforeldre dø... Det er eneste løsningen sier gruppen Sier gruppen? Så når jeg som en person uttaler meg her på forumet så betyr det at hele kg mener det samme? Logic much 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 12. desember 2020 #1984 Del Skrevet 12. desember 2020 Nei, denne tråden handler om en FB gruppe, så derfor snakker jeg om fb gruppen. Jeg aner ikke hva du holder på med her på kg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 12. desember 2020 #1985 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) MalloryK skrev (5 timer siden): Nei, denne tråden handler om en FB gruppe, så derfor snakker jeg om fb gruppen. Jeg aner ikke hva du holder på med her på kg Du sier jo at uttalelsen fra en bruker gjelder alle i gruppen. Det stemmer selvfølgelig ikke. Jeg tror du forsto sammenligningen. Det var EN person som skrev det, ikke alle i gruppa. Du kan ikke tilegne alle i en gruppe samme mening som ett enkeltindivid. Endret 12. desember 2020 av førstedamen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1986 Del Skrevet 13. desember 2020 I et innlegg blir navn på ansatte skrevet, og kommentarer om at de burde få en kule i panna. I et annet innlegg om en 7 år gamel sak hvor et barn ble drept av et fostersøsken spekuleres det i at det var de i barnevernet som drepte barnet og la skylda på den 13 år gamle fostersøsken. Og andre beskriver hva slags straff, også fysisk, denne 13 åringen burde få. Dette bare i dag. Anonymkode: d4888...cfd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. desember 2020 #1987 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): I et innlegg blir navn på ansatte skrevet, og kommentarer om at de burde få en kule i panna. I et annet innlegg om en 7 år gamel sak hvor et barn ble drept av et fostersøsken spekuleres det i at det var de i barnevernet som drepte barnet og la skylda på den 13 år gamle fostersøsken. Og andre beskriver hva slags straff, også fysisk, denne 13 åringen burde få. Dette bare i dag. Anonymkode: d4888...cfd Rapporter truslene til facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1988 Del Skrevet 10. januar 2021 Det er en STOR ting som skremmer meg, og det er folket på den facebook-gruppen. Jeg vet om flere som er der inne som er dømt pedofile, de er aktive og vil ha sympati (noe jeg ser de får ofte der inne) Mange der inne støtter hverandre, og skriver så mye rart der inne uten å virkelig vite hva som står bak. De skremmer mødre og fedre ved å si "røm vekk fra landet" og ber unge barn om å "stikke av før barnevernet tar dere" Hva mener dere? Tar barnevernet virkelig barn helt uten videre? Anonymkode: a64fc...b65 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newgirll Skrevet 10. januar 2021 #1989 Del Skrevet 10. januar 2021 Nei, barnevernet tar selvfølgelig ikke barn helt uten videre. Vi hører bare om de negative sidene, siden det er det som blir tatt opp av foreldre som ikke mener de har gjort noe for å fortjene det. Media poster aldri om alt det bra barnevernet gjør, som for eksempel å veilede og hjelpe kjempemange familier som sliter. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1990 Del Skrevet 10. januar 2021 De som skriver der inne skriver at barnet dems ble tatt fordi de gikk ned 30 gram osv, at de ble tatt uten grunn! Kan da ikke stemme? De får så mye støtte. Kan da ikke være eneste grunnen? Har de vrangforestillinger eller er barnevernet så ille? Jeg leste der og de mener barnet ble tatt og grunnene er jo ingen grunn til å miste sitt barn. Kjente jeg ble redd for å bli fratatt barnet mitt selvom jeg er oppegående og en god mor, om 30 gram var grunnen i ene tilfellet der! Men kom fram til at det umulig kan være riktig. Barnet mitt gikk ikke opp nok da han var nyfødt i starten, og INGEN stusset jo på det, så må ligge mer bak. Skummelt at de hyper hverandre så opp! Anonymkode: 0d04c...834 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1991 Del Skrevet 10. januar 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en STOR ting som skremmer meg, og det er folket på den facebook-gruppen. Jeg vet om flere som er der inne som er dømt pedofile, de er aktive og vil ha sympati (noe jeg ser de får ofte der inne) Mange der inne støtter hverandre, og skriver så mye rart der inne uten å virkelig vite hva som står bak. De skremmer mødre og fedre ved å si "røm vekk fra landet" og ber unge barn om å "stikke av før barnevernet tar dere" Hva mener dere? Tar barnevernet virkelig barn helt uten videre? Anonymkode: a64fc...b65 Selvfølgelig gjør de ikke det. Det er som regel en grunn til at enkelte er så redde barnevernet. Og det er en ekkel tanke, stakkars barn. Anonymkode: f101d...a83 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1992 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De som skriver der inne skriver at barnet dems ble tatt fordi de gikk ned 30 gram osv, at de ble tatt uten grunn! Kan da ikke stemme? De får så mye støtte. Kan da ikke være eneste grunnen? Har de vrangforestillinger eller er barnevernet så ille? Jeg leste der og de mener barnet ble tatt og grunnene er jo ingen grunn til å miste sitt barn. Kjente jeg ble redd for å bli fratatt barnet mitt selvom jeg er oppegående og en god mor, om 30 gram var grunnen i ene tilfellet der! Men kom fram til at det umulig kan være riktig. Barnet mitt gikk ikke opp nok da han var nyfødt i starten, og INGEN stusset jo på det, så må ligge mer bak. Skummelt at de hyper hverandre så opp! Anonymkode: 0d04c...834 HELT ENIG! De skremmer veldig mange. Jeg er en god og oppegående mor. Har hatt Bv innblandet men de var der ikke lenge. Men jeg blir helt svett når jeg leser alt som står der. Skjønner at BV kan gjøre en feil. Men at de skriver at bv stjeler barn og selger de fordi de skal tjene penger er jo helt vanvittig. De hyper hverandre opp, uten å vite hva som er grunnen. Men forsto en del da jeg såg en som er en kjent straffedømt (...) og da forsto jeg at tror det er mye rus, vold og seksuelle overgrep. Skremmende at de støtter hverandre og skremmer andre uvitende mødre/fedre og barn. Anonymkode: a64fc...b65 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1993 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig gjør de ikke det. Det er som regel en grunn til at enkelte er så redde barnevernet. Og det er en ekkel tanke, stakkars barn. Anonymkode: f101d...a83 Absolutt. Ser at unge mødre søker råd fra den siden, og får bare beskjed om å rømme vekk , og at barna dine blir solgt... så er jo ikke rart at folk blir skremt. Anonymkode: a64fc...b65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1994 Del Skrevet 10. januar 2021 Newgirll skrev (23 minutter siden): Nei, barnevernet tar selvfølgelig ikke barn helt uten videre. Vi hører bare om de negative sidene, siden det er det som blir tatt opp av foreldre som ikke mener de har gjort noe for å fortjene det. Media poster aldri om alt det bra barnevernet gjør, som for eksempel å veilede og hjelpe kjempemange familier som sliter. Sant så sant. Anonymkode: a64fc...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1995 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De som skriver der inne skriver at barnet dems ble tatt fordi de gikk ned 30 gram osv, at de ble tatt uten grunn! Kan da ikke stemme? De får så mye støtte. Kan da ikke være eneste grunnen? Har de vrangforestillinger eller er barnevernet så ille? Jeg leste der og de mener barnet ble tatt og grunnene er jo ingen grunn til å miste sitt barn. Kjente jeg ble redd for å bli fratatt barnet mitt selvom jeg er oppegående og en god mor, om 30 gram var grunnen i ene tilfellet der! Men kom fram til at det umulig kan være riktig. Barnet mitt gikk ikke opp nok da han var nyfødt i starten, og INGEN stusset jo på det, så må ligge mer bak. Skummelt at de hyper hverandre så opp! Anonymkode: 0d04c...834 At du i det hele tatt lurer på om det stemmer at barnevernet tar barn fordi de har gått ned 30 gram er minst like skremmende. Anonymkode: 9eb98...74a 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1996 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du i det hele tatt lurer på om det stemmer at barnevernet tar barn fordi de har gått ned 30 gram er minst like skremmende. Anonymkode: 9eb98...74a Skjerp deg. Som nybakt mor blir man litt redd for å bli fratatt det kjæreste man har, selvom man ikke har grunn til det. Kom som skrevet fram til at det umulig kan være riktig. Ingenting skremmende med meg! Anonymkode: 0d04c...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1997 Del Skrevet 10. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skjerp deg. Som nybakt mor blir man litt redd for å bli fratatt det kjæreste man har, selvom man ikke har grunn til det. Kom som skrevet fram til at det umulig kan være riktig. Ingenting skremmende med meg! Anonymkode: 0d04c...834 Hvis man er redd for BV, attpåtil fordi barnet har gått ned noen gram - da bør man også være redd for absolutt alt og alle, isolere seg i en nedgravd bunkers. Anonymkode: f101d...a83 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1998 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjerp deg. Som nybakt mor blir man litt redd for å bli fratatt det kjæreste man har, selvom man ikke har grunn til det. Kom som skrevet fram til at det umulig kan være riktig. Ingenting skremmende med meg! Anonymkode: 0d04c...834 Burde være åpenbart, nybakt mor eller ei. Dersom du er redd for barnevernet kan du jo lese deg opp om hva som faktisk skal til for en omsorgsovertakelse. Anonymkode: 9eb98...74a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1999 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): HELT ENIG! De skremmer veldig mange. Jeg er en god og oppegående mor. Har hatt Bv innblandet men de var der ikke lenge. Men jeg blir helt svett når jeg leser alt som står der. Skjønner at BV kan gjøre en feil. Men at de skriver at bv stjeler barn og selger de fordi de skal tjene penger er jo helt vanvittig. De hyper hverandre opp, uten å vite hva som er grunnen. Men forsto en del da jeg såg en som er en kjent straffedømt (...) og da forsto jeg at tror det er mye rus, vold og seksuelle overgrep. Skremmende at de støtter hverandre og skremmer andre uvitende mødre/fedre og barn. Anonymkode: a64fc...b65 Vel, barna blir faktisk "solgt". Hvor kan vi plassere h*n for mest mulig/minst mulig penger. Man skal være forsiktig med å "forstå at jeg tror". Noen sliter psykisk og er akkurat ikke "innafor". Spørstmålet er om det er best at barna blir boende hos en mor/far som ikke er helt optimal, eller om de skal fjerne barnet og plassere på institusjon eller fosterhjem. Alle fosterhjem er heller ikke egnet. Institusjoner er ikke heller så bra som folk skal ha det til. Men barnevernet må absolutt IKKE bli fjernet. De redder mange barn og foruten hadde det ikke sett ut. Tror folk har problemer med at ting ikke blir gjort helt riktig, og vi vet ikke alltid historiene til de som har blitt fratatt barna. Noen ganger er det ikke helt optimalt (snakker ikke om rus, overgrep osv) men det blir som regel folk av de fleste. Voksne mennesker idag har jo fått store erstatninger fordi de ble "tatt" av BV som barn. Heldigvis har ting forbedret seg en hel del siden da, men de trodde jo på den tiden at dette var det beste for barna. Så feil kan man ta altså. Anonymkode: b4e3a...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2000 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): At du i det hele tatt lurer på om det stemmer at barnevernet tar barn fordi de har gått ned 30 gram er minst like skremmende. Anonymkode: 9eb98...74a Ta deg sammen er du snill. Vær saklig, så får du ett saklig svar tilbake. Selfølgelig er alle mødre redd for å miste det aller kjæreste man har. Og det gjør det ikke noe bedre når det finnes en side som alle kan lese. Og der står jo det hvor grusom bv har vært mot de, og at de bryter lovene hele tiden. Ts Anonymkode: a64fc...b65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå