Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva prøver de å si? Fikk de kreft av gruppen?

Anonymkode: 2998d...0c4

Jeg tror hun mener at legen forsøkte å smitte henne med kreft. Du vet den lille børsten de bruker for å ta celleprøven på oss damer (vi tar hvert 3.år) den trodde hun var en smitteprøve. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Har du også en gang hatt på deg et kunstig framstilt plagg? Følt deg klam, og kjent en merkelig lukt. Det er de syntetiske stoffene som er laget av plast som gir deg elektriske støt, og så kjent hvor behagelig når du kledde deg i ull, silke eller bomull. Ja, naturen har sine hemmeligheter.

Kjøtt er ikke bare kjøtt heller. Vi har jo hørt om at noen oppdrettere i USA fora oksene sine med sement for å få dem opp i vekt før de ble solgt. Men myndighetene kom til at det ikke var skadelig for mennesker å få i seg sementstøv. Men det er i alle fall langt fra naturlig.

Vi har alle en naturlig evne til å vite hva som er riktig og bra for oss. Vi stoler på vår egen sunne sans, og takk for det.
Å vokse opp med biologiske foreldre er i harmoni med naturen, fører til vellykkede resultater, og er en velsignelse for oss. Det finnes noe man ikke skal røre ved, og ingen på denne jord skulle få prøve å bryte de bånd barn har til sine foreldre, og de syntetiske foreldrene vil aldri få ta del i denne fullkomne harmoni og lykke som bare eksisterer mellom foreldre og barn.

Tenk bare på den perfekte sammensatte ernæring som morsmelken er, og den kan ikke erstattes. Helse er barnas fødselsrett! Neida, barnevernet forgifter spedbarna med noe syntetisk med en gang de har kommet til verden. Detta lyder ikke som noen søndagsskole, men det er den hele og fulle sannhet. Den lille kroppen kommer bokstavelig talt i en krise, ingen mor, ingen melk. Forstår vi egentlig hvor råttent barnevernet er?

Og de syntetiske vitaminpillene. Hvordan har vi kunnet klare oss uten slik tilsetning i hundrevis av år? Eller er det økonomiske interesser ute og går? Syntetiske vitaminer er jo helt verdiløse. I kroppen vår blir syntetiske vitaminer og mineraler behandla som giftig avfall. Hva med syntetiske foreldre? De er også verdiløse, vi klarer oss uten! Det er ingen livskraft i det syntetiske. Målet er å kvitte oss med giftig avfall. Nei til syntetiske foreldre!"

Jeg forstår ingenting...

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Har du også en gang hatt på deg et kunstig framstilt plagg? Følt deg klam, og kjent en merkelig lukt. Det er de syntetiske stoffene som er laget av plast som gir deg elektriske støt, og så kjent hvor behagelig når du kledde deg i ull, silke eller bomull. Ja, naturen har sine hemmeligheter.

Kjøtt er ikke bare kjøtt heller. Vi har jo hørt om at noen oppdrettere i USA fora oksene sine med sement for å få dem opp i vekt før de ble solgt. Men myndighetene kom til at det ikke var skadelig for mennesker å få i seg sementstøv. Men det er i alle fall langt fra naturlig.

Vi har alle en naturlig evne til å vite hva som er riktig og bra for oss. Vi stoler på vår egen sunne sans, og takk for det.
Å vokse opp med biologiske foreldre er i harmoni med naturen, fører til vellykkede resultater, og er en velsignelse for oss. Det finnes noe man ikke skal røre ved, og ingen på denne jord skulle få prøve å bryte de bånd barn har til sine foreldre, og de syntetiske foreldrene vil aldri få ta del i denne fullkomne harmoni og lykke som bare eksisterer mellom foreldre og barn.

Tenk bare på den perfekte sammensatte ernæring som morsmelken er, og den kan ikke erstattes. Helse er barnas fødselsrett! Neida, barnevernet forgifter spedbarna med noe syntetisk med en gang de har kommet til verden. Detta lyder ikke som noen søndagsskole, men det er den hele og fulle sannhet. Den lille kroppen kommer bokstavelig talt i en krise, ingen mor, ingen melk. Forstår vi egentlig hvor råttent barnevernet er?

Og de syntetiske vitaminpillene. Hvordan har vi kunnet klare oss uten slik tilsetning i hundrevis av år? Eller er det økonomiske interesser ute og går? Syntetiske vitaminer er jo helt verdiløse. I kroppen vår blir syntetiske vitaminer og mineraler behandla som giftig avfall. Hva med syntetiske foreldre? De er også verdiløse, vi klarer oss uten! Det er ingen livskraft i det syntetiske. Målet er å kvitte oss med giftig avfall. Nei til syntetiske foreldre!"

Jeg forstår ingenting...

Anonymkode: 2998d...0c4

Vedkommende må ha vært ruset 😳

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke opp "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet" 

Det er noen som sier de i mot, ettersom jeg har skjønt, men de blir kastet ut og blokkert og innleggene slettet. 

Anonymkode: d8331...4b2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Silkebris skrev:

Vedkommende må ha vært ruset 😳

Det skremmende er at det ikke er sikkert...

Anonymkode: 1e20f...37c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Silkebris skrev:

Vedkommende må ha vært ruset 😳

Vedkommende virker å være ekstremt religiøs ifølge Facebook. 

Anonymkode: 8abde...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor slike virkelighetsfjerne mennesker ikke får hjelp?

Anonymkode: 8a3e7...def

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig at disse kommentarene er både skremmende og tåpelige. 

Det er dessverre sånn at foreldre som barna blir tatt fra får ikke den hjelpen de trenger, til å forstå og "godta" hvorfor det skjer. De trenger psykolog-hjelp, noe som ikke skjer automatisk. Det er jo ofte ikke de mest ressurssterke som ender opp i dette, så de forstår kanskje ikke selv at de trenger hjelp. 

Men, det er klart det ikke unnskylder slik oppførsel som truing og drittkasting. Jeg kan forstå bitterheten og det er den de trenger å få hjelp til. Men de drar det jo helt ekstremt langt. De ender opp med å lage de snåleste konspirasjonsteoriene slik at det virker som om de ikke er helt i vater. 

Anonymkode: 67f3f...cd5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende virker å være ekstremt religiøs ifølge Facebook. 

Anonymkode: 8abde...ff3

Vedkommende er ikke i vater iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor slike virkelighetsfjerne mennesker ikke får hjelp?

Anonymkode: 8a3e7...def

De eier ikke selvinnsikt og vil derfor aldri innse at det er noe galt med dem. Det er mye lettere å skylde på andre enn seg selv. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig at disse kommentarene er både skremmende og tåpelige. 

Det er dessverre sånn at foreldre som barna blir tatt fra får ikke den hjelpen de trenger, til å forstå og "godta" hvorfor det skjer. De trenger psykolog-hjelp, noe som ikke skjer automatisk. Det er jo ofte ikke de mest ressurssterke som ender opp i dette, så de forstår kanskje ikke selv at de trenger hjelp. 

Men, det er klart det ikke unnskylder slik oppførsel som truing og drittkasting. Jeg kan forstå bitterheten og det er den de trenger å få hjelp til. Men de drar det jo helt ekstremt langt. De ender opp med å lage de snåleste konspirasjonsteoriene slik at det virker som om de ikke er helt i vater. 

Anonymkode: 67f3f...cd5

Er enig med deg. Dette er også mennesker som gjerne har opplevd omsorgssvikt selv og har derfor ikke forutsettinger til å kunne ta vare på egne barn. 

En annen ting er også at enkelte av disse foreldrene har kognitive vansker. Rusproblematikk og psykiske vansker er ikke uvanlig.

I de tilfellene jeg har måtte være med å melde til BV ( jobber i skolen) har det dreid seg om kognitive vansker (har også mistenkt lettere psykisk utviklingshemming hos noen) hos foreldre. Rus, psykiske problemer likeså. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Silkebris skrev:

Er enig med deg. Dette er også mennesker som gjerne har opplevd omsorgssvikt selv og har derfor ikke forutsettinger til å kunne ta vare på egne barn. 

En annen ting er også at enkelte av disse foreldrene har kognitive vansker. Rusproblematikk og psykiske vansker er ikke uvanlig.

I de tilfellene jeg har måtte være med å melde til BV ( jobber i skolen) har det dreid seg om kognitive vansker (har også mistenkt lettere psykisk utviklingshemming hos noen) hos foreldre. Rus, psykiske problemer likeså. 

Man er ikke rusmisbruker om man har vært ren i flere år. 

Anonymkode: a8f49...442

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke rusmisbruker om man har vært ren i flere år. 

Anonymkode: a8f49...442

Du har åpenbart ikke skjønt innlegget mitt slik som du svarer!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Silkebris skrev:

Enda et lite gjennomtenkt innlegg fra et gruppemedlem;

«fosterbarna behandles som en soffa. Når dem ikke lenger står i stil til interiøret, kastes dem ut.»

Jeg kjenner jeg blir lei meg på vegne av fosterforeldre når jeg leser inne på den gruppa. De omtales som værste sort faktisk, og vil kun ha disse barna pga pengene.

Nå har det seg slik at jeg faktisk kjenner flere fosterforeldre som stiller opp for disse barna til tider mer enn sine egne barn, pga feks traumer, I frykt for å bli hentet av bio foreldre mm. Den tid og energi som legges I disse barna er helt utrolige og jeg er sikker på at de ikke hadde blitt like reflekterte barn om de hadde bodd hjemme.

(Jeg kjenner også til en der ALLE barna går for lut og kaldt vann som vi sier her hvor jeg er fra, men det er nok unntaket ikke regelen som gruppa vil ha det til)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Trollmora skrev:

Jeg kjenner jeg blir lei meg på vegne av fosterforeldre når jeg leser inne på den gruppa. De omtales som værste sort faktisk, og vil kun ha disse barna pga pengene.

Nå har det seg slik at jeg faktisk kjenner flere fosterforeldre som stiller opp for disse barna til tider mer enn sine egne barn, pga feks traumer, I frykt for å bli hentet av bio foreldre mm. Den tid og energi som legges I disse barna er helt utrolige og jeg er sikker på at de ikke hadde blitt like reflekterte barn om de hadde bodd hjemme.

(Jeg kjenner også til en der ALLE barna går for lut og kaldt vann som vi sier her hvor jeg er fra, men det er nok unntaket ikke regelen som gruppa vil ha det til)

Jeg kjenner også forsterforeldre som stiller opp og prøver å hjelpe fosterbarna sine. En kollega av meg måtte dessverre gi fra seg barnet i en periode da barnet ble voldelig. Han har hatt omsorg for denne gutten i mange år. Barnet hadde alvorlige tilknytningsvansker grunnet omsorgssvikt. Barnets foreldre er narkomane.

Mor klarte å bli rusfri en periode og fikk da lov til ha å barnet på overnatting en helg i måneden. Det var da ting begynte å gå alvorlig galt. Mor fortsatte der hun slapp og barnet ble skadelidende. 

Kollegaen min har fått full omsorg for barnet og mor får heldigvis aldri barnet på overnatting igjen. 

Endret av Silkebris
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke opp "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet" 

Det er noen som sier de i mot, ettersom jeg har skjønt, men de blir kastet ut og blokkert og innleggene slettet. 

Anonymkode: d8331...4b2

WOW. Det var utrolig mørkt. Har sittet å lest der inne i 10 minutter nå, og mistet nesten troen på menneskeheten her. Alle skrivefeilene, det må jo være en gjennomsnittsiq der inne på 60-70? 

Ble helt paff av alt som blir skrevet der, er folk virkelig så dumme.. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, vyzvyz skrev:

WOW. Det var utrolig mørkt. Har sittet å lest der inne i 10 minutter nå, og mistet nesten troen på menneskeheten her. Alle skrivefeilene, det må jo være en gjennomsnittsiq der inne på 60-70? 

Ble helt paff av alt som blir skrevet der, er folk virkelig så dumme.. 

- ja, dessverre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Silkebris skrev:

Vedkommende må ha vært ruset 😳

Og hun som har skrever dette jobber skremmende nok som lærer....

Anonymkode: cf867...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hun som har skrever dette jobber skremmende nok som lærer....

Anonymkode: cf867...008

?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...