Kågebruker Skrevet 11. januar 2021 #2041 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Egentlig påfallende hvor lik denne bevegelsen er med den amerikanske "defund the police". Virker som mange tenker at dersom en etat ikke fungerer, er det beste å bare legge ned hele greia og la ting gå sin gang. Anonymkode: e01d3...646 Abolish the police er enda verre. Noen mennesker er helt koko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2042 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dette virker jo helt absurd. Ligger noe mer bak vil jeg tro. Anonymkode: a64fc...b65 Jo, absolutt. Det kan godt hende at han har eksperimentert med hasj 20 år før han ble far. Eller... Enda verre, barnefar kan jo være av utenlandsk opprinnelse! Osv... Det er mange ting som barnevernet mener er "risikofaktorer", og tro det eller ei, men har man utenlandske røtter så er det en av de største "risikofaktorene", og det er ikke noe forskjell om familien kommer fra Somalia, Polen, Kina eller Sverige. Anonymkode: a2a88...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2043 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette stemmer ikke! Har gåt mellom medlemmene og sett at det er svært mange med høyere utdanning og god jobb, spesielt blant utlendinger. Det finnes senior konsulenter, spesialister, advokater, journalister. Mange folk fra UiO, flere fra NTNU. Anonymkode: 73eb9...508 Stemmer at spesielt utlendingene i gruppen er ofte høyt utdannede. For å kunne flytte til Norge som arbeidsinnvandrer (fra land utenfor EU/EØS) så må man ha høy utdannelse. Det hadde også jeg og mannen min da vi flyttet til Norge. Men å være utenlandsk og ha annen kulturbakgrunn er grunn nok for å bli utsatt for barnevernet og til og med miste sine barn. Anonymkode: a2a88...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2044 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er vel også klar over at mange er med i den gruppa uten at de selv har meldt seg inn, og mange er medlemmer av helt andre grunner enn å være enig med agendaen den står for? En kan mangle selvinnsikt og forståelse for situasjonen en har havnet i selv med høy utdannelse. Anonymkode: 7f629...5b1 Og hvilke grunner mener du de har for å være medlemmer i gruppen hvis de ikke er enig med agendaen? Anonymkode: a2a88...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2045 Del Skrevet 11. januar 2021 NeverMore skrev (6 timer siden): For en generasjon siden var det akseptert og normalt å slå barn. Vil tro det er dette han har mistet omsorgen for(og sannsynligvis annet). Har såvidt sett trådene, og det er iallfall tankene jeg gjør meg. Nei. Han mistet barna sine på grunn av bla lekeslåssing. Barnevernet mente at dette ikke er greit, og at guttene skulle leke som jenter. Og dette er jo typisk i det norske samfunnet, å tvinge gutter til å oppføre seg som jenter. Anonymkode: a2a88...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2046 Del Skrevet 11. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei. Han mistet barna sine på grunn av bla lekeslåssing. Barnevernet mente at dette ikke er greit, og at guttene skulle leke som jenter. Og dette er jo typisk i det norske samfunnet, å tvinge gutter til å oppføre seg som jenter. Anonymkode: a2a88...fea Har du sett papirene på dette? Anonymkode: 74fb9...e60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2047 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du sett papirene på dette? Anonymkode: 74fb9...e60 Han har postet noe dokumentasjon der dette nevnes. Jeg har det ikke vanskelig å tro i det hele tatt da dette er veldig typiske ting barnevernet vil gjerne fokusere på når det egentlig ikke ligger noe reelt problem eller skyld i foreldrene. Barnevernet er ikke glad i aktive gutter, det har vi også erfart. Anonymkode: a2a88...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2048 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har postet noe dokumentasjon der dette nevnes. Jeg har det ikke vanskelig å tro i det hele tatt da dette er veldig typiske ting barnevernet vil gjerne fokusere på når det egentlig ikke ligger noe reelt problem eller skyld i foreldrene. Barnevernet er ikke glad i aktive gutter, det har vi også erfart. Anonymkode: a2a88...fea Det er tull at man blir fratatt omsorgen på så tynt grunnlag. Har du tenkt på at han kun poster dokumentasjon som taler til hans fordel? Anonymkode: 87740...44f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2049 Del Skrevet 11. januar 2021 Honey Dew skrev (1 time siden): Nei, det var heller ikke vanlig å slå barna. Jeg fikk barn på 80-tallet og vi slo heller ikke barna våre i oppdragelsen av disse. Vil tro aksepten for å denge barn ligger lengre tilbake. Jeg er født på sekstitallet og hadde blitt sjokkert om noen av vennene mine hadde blitt slått. Foreldrene mine som var født før krigen ble heller ikke slått. Anonymkode: 8574b...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2050 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei. Han mistet barna sine på grunn av bla lekeslåssing. Barnevernet mente at dette ikke er greit, og at guttene skulle leke som jenter. Og dette er jo typisk i det norske samfunnet, å tvinge gutter til å oppføre seg som jenter. Anonymkode: a2a88...fea Tror du virkelig på dette?? Anonymkode: 8574b...946 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2051 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er tull at man blir fratatt omsorgen på så tynt grunnlag. Har du tenkt på at han kun poster dokumentasjon som taler til hans fordel? Anonymkode: 87740...44f Man kan bli fratatt omsorgen på enda tynnere grunnlag - helt falske påstander (som det muligens er snakk om i hans sak også). Du skriver at han poster dokumentasjon som taler til hans fordel - men saken er jo at barnevernet og mange mange nordmenn ikke er enig i at den dokumentasjonen taler til hans fordel, de er enige i at det er omsorgssvikt hvis gutter lekeslåss fordi det viser "aggresjon" og er "vold". Mange som mener at barn som er glad i lekeslåssing blir slått hjemme osv. osv. Ideologisk tull. Anonymkode: a2a88...fea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2052 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du virkelig på dette?? Anonymkode: 8574b...946 Ja, det gjør jeg, fordi vi har hatt en veldig liknende sak selv. Derfor er det ikke så vanskelig å tro at slik galskap kan faktisk skje. Anonymkode: a2a88...fea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. januar 2021 #2053 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg synes det er helt merkelig at folk kan tro på de historiene de får servert i den gruppa. Mye av det er jo så virkelighetsfjernt at det er åpenbart løgn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2054 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er født på sekstitallet og hadde blitt sjokkert om noen av vennene mine hadde blitt slått. Foreldrene mine som var født før krigen ble heller ikke slått. Anonymkode: 8574b...946 Viktig å huske at kun et par prosent av omsorgsovertakelser gjelder fysisk vold (eller påstander om det!). Det er altså en veldig sjelden grunn for foreldre å miste omsorgen for sine barn. Anonymkode: a2a88...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2055 Del Skrevet 11. januar 2021 NeverMore skrev (6 timer siden): For en generasjon siden var det akseptert og normalt å slå barn. Vil tro det er dette han har mistet omsorgen for(og sannsynligvis annet). Har såvidt sett trådene, og det er iallfall tankene jeg gjør meg. Altså nei, dette stemmer ikke! Mine jevnaldrende som nå er i 50åra og besteforeldregenerasjon ble generelt IKKE slått som barn. Det var ikke normalt og akseptert! Blir helt oppgitt. Anonymkode: 8574b...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2056 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså nei, dette stemmer ikke! Mine jevnaldrende som nå er i 50åra og besteforeldregenerasjon ble generelt IKKE slått som barn. Det var ikke normalt og akseptert! Blir helt oppgitt. Anonymkode: 8574b...946 Enig. Det som derimot VAR normalt og akseptert var at gutter var gutter og jenter var jenter og at de oppførte seg forskjellig og hadde forskjellige interesser og leker. Anonymkode: a2a88...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2057 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det skulle bare mangle. "Barnevernet gjør mye godt også"... Hvor mye vondt må vi tåle? Er en lege som får 30% av sine pasienter drept en god lege, fordi h*n gjør mye godt og? Anonymkode: a2a88...fea Absolutt alle - også leger - gjør av og til feil. Barnevernet gjør også feil, men hjelper barna i de aller fleste tilfeller. Anonymkode: 87740...44f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2058 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt alle - også leger - gjør av og til feil. Barnevernet gjør også feil, men hjelper barna i de aller fleste tilfeller. Anonymkode: 87740...44f Problemet er at med barnevernet er det systematiske maktovergrep og lov- og menneskerettighetsbrudd, og ingen blir stilt til ansvar. Det er ikke snakk om menneskelige feil. Anonymkode: a2a88...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. januar 2021 #2059 Del Skrevet 11. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er at med barnevernet er det systematiske maktovergrep og lov- og menneskerettighetsbrudd, og ingen blir stilt til ansvar. Det er ikke snakk om menneskelige feil. Anonymkode: a2a88...fea Trist i de tilfeller det blir gjort feil, men det er sannelig trist med de barna som blir skadet for livet fordi barnevernet vedtar omsorgsovertakelse for sent også. Det er nemlig flere av dem. Endret 11. januar 2021 av Uatskillelig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2060 Del Skrevet 11. januar 2021 Uatskillelig skrev (1 minutt siden): Trist i de tilfeller det blir gjort feil, men det er sannelig trist med de barna som blir skadet for livet fordi barnevernet vedtar omsorgsovertakelse for sent også. Det er nemlig flere av dem. Skjønner ikke helt hvorfor du støtter og beskytter barnevernet da når faktum er at de tar barn fra gode hjem med falskt grunnlag og så på den andre siden hjelper de ikke barn som egentlig trenger hjelp? Høres ut som et totalt dysfunksjonelt system spør du meg. Men neeeeida, barnevernet er en hellig ku for nordmenn og skal aldri kritiseres selv når barn dør under dets "omsorg". Anonymkode: a2a88...fea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå