anonym 4545 Skrevet 26. november 2020 #1921 Del Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er ille at dei som er fratatt barna sine brettar ut livet sitt på den måten. Men blir det noko bedre av at familiane blir hengt ut her på Kvinneguiden i tillegg? Folk som ikkje er på facebook, som meg, hadde ikkje ein gang høyrt om gruppa dersom det ikkje var for at ein eller annan gluping fann ut at det kunne vere ein god ide å lage underholdning ut av dette. Innlegg som kan vere skrivne av folk i ein svært sårbar situasjon blir delt her i sin heilskap, og det er fritt fram å le av skrivefeil og uttrykksmåte. Det ser ikkje ut til å vere grenser for kva KG-brukarar klarer å gulpe opp av negative karakteristikkar for desse menneska? Kvar er moderatorane? Anonymkode: c1c01...a9c Helt enig med alt du skriver. Det ligger godt under en hver verdighet å omtale medmennesker på denne måten, slik det gjøres i denne tråden. Selve saken om barnevern på godt/vondt bør diskuteres, men ikke ved å håne "svake mennesker" i "underholdningsøyemed". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 26. november 2020 #1922 Del Skrevet 26. november 2020 anonym 4545 skrev (1 time siden): Helt enig med alt du skriver. Det ligger godt under en hver verdighet å omtale medmennesker på denne måten, slik det gjøres i denne tråden. Selve saken om barnevern på godt/vondt bør diskuteres, men ikke ved å håne "svake mennesker" i "underholdningsøyemed". Hvis du vil diskutere barnevernet, må du lage deg en egen tråd. Denne tråden handler ikke om barnevernet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikbokelsker Skrevet 26. november 2020 #1923 Del Skrevet 26. november 2020 Noen av dem har fullstendig mistet virkelighetsoppfatningen. Det handler om barna, ikke om dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikbokelsker Skrevet 26. november 2020 #1924 Del Skrevet 26. november 2020 Eksempel: «Du har vel gjenkjennelige bilder av gjerningspersonene. Navn på saksbehandler, politisjef etc . Publiser så vi kan gjøre dem berømte . ...kanskje lage et lite party til ære for dem i tidens fylde...« 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 26. november 2020 #1925 Del Skrevet 26. november 2020 Honey Dew skrev (3 minutter siden): Hvis du vil diskutere barnevernet, må du lage deg en egen tråd. Denne tråden handler ikke om barnevernet. Les hva jeg skriver. Med "teskje": Tråden er mobbing og latterliggjøring av mennesker som ligger ned å kanskje har alvorlig psykisk sykdom. Tror heller ikke et seriøst barnevern synes noe om humor/mobbing i et så komplisert saksfelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 26. november 2020 #1926 Del Skrevet 26. november 2020 anonym 4545 skrev (Akkurat nå): Les hva jeg skriver. Med "teskje": Tråden er mobbing og latterliggjøring av mennesker som ligger ned å kanskje har alvorlig psykisk sykdom. Tror heller ikke et seriøst barnevern synes noe om humor/mobbing i et så komplisert saksfelt. De har selv satt seg i den situasjonen ved å begå omsorgssvikt for så å ty til trusler, hetsing mot barnevernsansatte. De tenker ikke et fnugg på hva de utsetter sine egne barn for. Det er bare meg, meg, meg og meg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 26. november 2020 #1927 Del Skrevet 26. november 2020 Honey Dew skrev (1 minutt siden): De har selv satt seg i den situasjonen ved å begå omsorgssvikt for så å ty til trusler, hetsing mot barnevernsansatte. De tenker ikke et fnugg på hva de utsetter sine egne barn for. Det er bare meg, meg, meg og meg. Det gjelder nok mange av dem, og det er kritikkverdig. Det er tråden her på forumet jeg finner usmakelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #1928 Del Skrevet 26. november 2020 Barnevernet gjør mye godt også. 1) Når man har et barn med veldig mye diagnoser og utfordringer men foreldrene trenger avlastning så dekker barnevernet lønn til avlaster (når barnet trenger avlastning dekker NAV). 2) Når man har et barn med veldig mye diagnoser og utfordringer og det blir hardt og jobbe 100% og samtidig har overskudd til krevende omsorgsbehov for barnet så dekker NAV lønn for å redusere stilling f.eks 10-20%. 3) Barnevernet gjør aldri noe med den hensikt å skade familien, men det er barnet i fokus og hvis det er skadelig for barnet å være i familien så er de forpliktet til å gripe inn fordi de er barnets talsperson og alle barn har rett til å ha en trygg oppvekst med rett type kjærlighet og fri for rusmidler og alkohol, nok mat og drikke, foreldre som tilbereder og serverer maten og holder det behagelig ryddig, rene klær som foreldre tar del i å finne frem til dem etter at foreldrene har vasket/tørket dem, sunn og mettende fersk matpakke som foreldrene lager til hver dag eller hvis store nok at foreldre kjøper inn og legger tilrette for hver dag, fri fra kjeft og hyling og psykiske påkjenning i form av uforutsigbare og brautende foreldre som man ikke vet hvor man har. Jeg synes dette blir for dumt fordi Barnevernet gjør sikkert feil av og til men de som skriker høyest er sikkert like brautete og store i kjeften i hjemmet. Selvfølgelig så kan de gjøre feil f.eks med diagnoser i bunn som ingen kjenner til så kan de tro det er foreldrenes skyld osv. Likevel er ikke barnevernet vonde mennesker, det er mennesker som brenner for å hjelpe barn, som elsker barn, som vil at alle barn skal ha det godt. De tar ikke utdannelsen eller søker jobben for å lage liv og røre. De gjør det fordi at de ønsker å bidra med noe godt i verden og at flere barn skal slippe incest, psykisk terror, mobbing, fysisk vold, utrygge familieforhold, å sulte, å fryse, å føle seg ubetydelig osv. De ønsker å gjøre noe godt men som alle andre så er de kun mennesker de også! Anonymkode: 79497...cc1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 26. november 2020 #1929 Del Skrevet 26. november 2020 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Barnevernet gjør mye godt også. 1) Når man har et barn med veldig mye diagnoser og utfordringer men foreldrene trenger avlastning så dekker barnevernet lønn til avlaster (når barnet trenger avlastning dekker NAV). 2) Når man har et barn med veldig mye diagnoser og utfordringer og det blir hardt og jobbe 100% og samtidig har overskudd til krevende omsorgsbehov for barnet så dekker NAV lønn for å redusere stilling f.eks 10-20%. 3) Barnevernet gjør aldri noe med den hensikt å skade familien, men det er barnet i fokus og hvis det er skadelig for barnet å være i familien så er de forpliktet til å gripe inn fordi de er barnets talsperson og alle barn har rett til å ha en trygg oppvekst med rett type kjærlighet og fri for rusmidler og alkohol, nok mat og drikke, foreldre som tilbereder og serverer maten og holder det behagelig ryddig, rene klær som foreldre tar del i å finne frem til dem etter at foreldrene har vasket/tørket dem, sunn og mettende fersk matpakke som foreldrene lager til hver dag eller hvis store nok at foreldre kjøper inn og legger tilrette for hver dag, fri fra kjeft og hyling og psykiske påkjenning i form av uforutsigbare og brautende foreldre som man ikke vet hvor man har. Jeg synes dette blir for dumt fordi Barnevernet gjør sikkert feil av og til men de som skriker høyest er sikkert like brautete og store i kjeften i hjemmet. Selvfølgelig så kan de gjøre feil f.eks med diagnoser i bunn som ingen kjenner til så kan de tro det er foreldrenes skyld osv. Likevel er ikke barnevernet vonde mennesker, det er mennesker som brenner for å hjelpe barn, som elsker barn, som vil at alle barn skal ha det godt. De tar ikke utdannelsen eller søker jobben for å lage liv og røre. De gjør det fordi at de ønsker å bidra med noe godt i verden og at flere barn skal slippe incest, psykisk terror, mobbing, fysisk vold, utrygge familieforhold, å sulte, å fryse, å føle seg ubetydelig osv. De ønsker å gjøre noe godt men som alle andre så er de kun mennesker de også! Anonymkode: 79497...cc1 Helt enig i...........men fikk akkurat opplyst at man ikke kan diskutere barnevernet i tråden. Endret 26. november 2020 av anonym 4545 Feilskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #1930 Del Skrevet 26. november 2020 Honey Dew skrev (2 timer siden): De har selv satt seg i den situasjonen ved å begå omsorgssvikt for så å ty til trusler, hetsing mot barnevernsansatte. De tenker ikke et fnugg på hva de utsetter sine egne barn for. Det er bare meg, meg, meg og meg. Det er sikkert personar som skriv stygge ting om namngitte sakshandsamarar på facebook. Slik eg ser det blir det i denne tråden presentert innlegg frå folk på facebook som skriv rare/paranoide/ konspirasjonsteori-liknande innlegg (med skrivefeil), utan at dei har gått til angrep verbalt på namngitte personar i barnevernet. Dei er forbanna på barnevernet, og det må dei få lov til å vere, så lenge dei ikkje truar nokon. Er folk i tråden her, som skriv nedsettande om gruppemedlemmenenoko, bedre da? Her er det fritt fram å hetse fordi vi kan vere anonyme og barna våre (forhåpentligvis!) ikkje les kva vi skriv om andre menneske? Anonymkode: c1c01...a9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 27. november 2020 #1931 Del Skrevet 27. november 2020 Veldig synd at ikke Kvinneguiden stenger denne tråden helt. Enhver avis eller annen større mediaportal ville her fulgt vær varsom oppfordringen og unnlatt og poste noe annet enn svært generelle betrakteliger om gruppen. Om det er slik at disse personene bør skjermes så er faktisk dette Kvinneguiden og større mediehus sitt ansvar. At enkeltpersoner velger og fortsette diskusjonen finner jeg merkelig, men til syvende og sist er det Kvinneguiden sitt ansvar hva som får stå, og hva som blir moderert bort.. De stenger og fjerner tråder om mindre kjente bloggere ol, men sårbare privatpersoner kan man både sitere og diskutere så lenge navn ikke blir nevnt. Gjenkjent blir de uansett. Jeg lurer på hvordan de som modererer avgjør dette? Hvilke kriterier ligger til grunn for at Aurora på 29 som blogger om livsstil ikke får ha en egen tråd. Samtidig som moren til Lena som er pillemisbruker og lyver på Internett blir nevnt mange ganger i samme tråd. Flere har jo gjenkjent egen familie utifra innlegg i denne tråden. Jeg tror ikke dette er bra for eventuelle barnevernsbarn. Det burde legges forbud mot å sitere eller snakke om enkeltpersoner i gruppen. Og hvilken interesse har egentlig disse innleggene? Hvorfor er det så viktig å sette lys på Harald som har mistet sin sønn og skriver lange avhandlinger om djevelens verk? De diskusjonene gir ingenting, ingen læring, ingen løsning, ingenting vi kan nytte oss av. Det gjøres definitivt av underholdningsverdi. Og "det er viktig å snakke om det fordi de kommer med trusler" underbygger bare poenget mitt. Dette er sårbare individer som bør skjermes, og det ansvaret starter med meg og deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1932 Del Skrevet 27. november 2020 Honey Dew skrev (9 timer siden): Hvis du vil diskutere barnevernet, må du lage deg en egen tråd. Denne tråden handler ikke om barnevernet. SLUTT, Enig med at moderatorer skal stenge denne tråden. Ha nå litt respekt for mennesker i vanskelige livssituasjoner! Anonymkode: 5eeae...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1933 Del Skrevet 27. november 2020 Ha respekt for mennesker i vanskelige livssituasjoner. Anonymkode: 5eeae...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1934 Del Skrevet 27. november 2020 Man må være glad for at Barnevernet står på så mye! Anonymkode: 3ef80...2b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 27. november 2020 #1935 Del Skrevet 27. november 2020 førstedamen skrev (8 timer siden): Veldig synd at ikke Kvinneguiden stenger denne tråden helt. Enhver avis eller annen større mediaportal ville her fulgt vær varsom oppfordringen og unnlatt og poste noe annet enn svært generelle betrakteliger om gruppen. Om det er slik at disse personene bør skjermes så er faktisk dette Kvinneguiden og større mediehus sitt ansvar. At enkeltpersoner velger og fortsette diskusjonen finner jeg merkelig, men til syvende og sist er det Kvinneguiden sitt ansvar hva som får stå, og hva som blir moderert bort.. De stenger og fjerner tråder om mindre kjente bloggere ol, men sårbare privatpersoner kan man både sitere og diskutere så lenge navn ikke blir nevnt. Gjenkjent blir de uansett. Jeg lurer på hvordan de som modererer avgjør dette? Hvilke kriterier ligger til grunn for at Aurora på 29 som blogger om livsstil ikke får ha en egen tråd. Samtidig som moren til Lena som er pillemisbruker og lyver på Internett blir nevnt mange ganger i samme tråd. Flere har jo gjenkjent egen familie utifra innlegg i denne tråden. Jeg tror ikke dette er bra for eventuelle barnevernsbarn. Det burde legges forbud mot å sitere eller snakke om enkeltpersoner i gruppen. Og hvilken interesse har egentlig disse innleggene? Hvorfor er det så viktig å sette lys på Harald som har mistet sin sønn og skriver lange avhandlinger om djevelens verk? De diskusjonene gir ingenting, ingen læring, ingen løsning, ingenting vi kan nytte oss av. Det gjøres definitivt av underholdningsverdi. Og "det er viktig å snakke om det fordi de kommer med trusler" underbygger bare poenget mitt. Dette er sårbare individer som bør skjermes, og det ansvaret starter med meg og deg. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man må være glad for at Barnevernet står på så mye! Anonymkode: 3ef80...2b0 Selvfølgelig bra at barnevernet står på . Problemet er denne tråden med latterliggjøring av muligens syke personer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. november 2020 #1936 Del Skrevet 27. november 2020 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ha respekt for mennesker i vanskelige livssituasjoner. Anonymkode: 5eeae...3db Disse medlemmene har jo selv satt seg i den situasjonen ved å begå omsorgssvikt og ikke tenke på hva som er bra for barna deres. I stedet for å samarbeide med barnevernet og gjøre det de kan for at barna ikke skal bli fratatt dem, har de nektet å ha noe som helst med instansen å gjøre og har motarbeidet dem. I tillegg kommer de med trusler og oppfordring til vold på barnevernsansatte og deres familier og dette er så kritikkverdig at det må settes lys på. Det er flere her som har meldt medlemmer av denne gruppen videre til politiet og barnevernet for at de skal være informert om disse truslene. Jeg har selv meldt videre trusler mot ansatte i denne etaten og kommer aldri til å slutte med det så lenge medlemmer i den gruppen holder på som de gjør. Endret 27. november 2020 av Honey Dew 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1937 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er sikkert personar som skriv stygge ting om namngitte sakshandsamarar på facebook. Slik eg ser det blir det i denne tråden presentert innlegg frå folk på facebook som skriv rare/paranoide/ konspirasjonsteori-liknande innlegg (med skrivefeil), utan at dei har gått til angrep verbalt på namngitte personar i barnevernet. Dei er forbanna på barnevernet, og det må dei få lov til å vere, så lenge dei ikkje truar nokon. Er folk i tråden her, som skriv nedsettande om gruppemedlemmenenoko, bedre da? Her er det fritt fram å hetse fordi vi kan vere anonyme og barna våre (forhåpentligvis!) ikkje les kva vi skriv om andre menneske? Anonymkode: c1c01...a9c Jeg er i familie med en av de som de legger ut fullt navn PG adresse til på den siden , fordi de skal ta personen Og familien , så at de ikke skriver om navngitte personer er jo bare bullshit Anonymkode: f1b68...f20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1938 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): SLUTT, Enig med at moderatorer skal stenge denne tråden. Ha nå litt respekt for mennesker i vanskelige livssituasjoner! Anonymkode: 5eeae...3db Virkelig , sikker på du hadde endret mening om noen du kjente ble truet bare fordi se jobber i bv, skolen eller bhg Anonymkode: f1b68...f20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1939 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er i familie med en av de som de legger ut fullt navn PG adresse til på den siden , fordi de skal ta personen Og familien , så at de ikke skriver om navngitte personer er jo bare bullshit Anonymkode: f1b68...f20 Eg har da ikkje sagt at dei ikkje skriv om namngitte personar? Anonymkode: c1c01...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1940 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Virkelig , sikker på du hadde endret mening om noen du kjente ble truet bare fordi se jobber i bv, skolen eller bhg Anonymkode: f1b68...f20 1. At enkelte personar oppfører seg truande og ufint gir ikkje oss på Kvinneguiden rett til å henge dei ut i denne tråden. Da er vi ikkje noko betre enn dei. Mange les Kvineguiden og kan kjenne igjen familiane det gjeld. Det er så klart fælt for barna til facebook-gruppe-medlemmene om dei les kva foreldrene skriv på facebook. Men det hjelper ikkje om barna kjem over denne tråden og ser at foreldrene blir latterleggjort her. 2. Korleis kan du vere sikker på at det er snakk om dei same personane? Eg må innrømme at eg ikkje har kjennskap til facebbok-gruppa (er ikkje på facebook sjølv). Men eg har ikkje sett innlegg med truslar diskutert i denne tråden (ikkje på dei siste sidene i hvert fall). Vi kan ikkje skjere alle over ein kam på den måten. Sjølv om nokon/mange i gruppa hetsar, truar og sjikanerer namngitte bv-tilsette, så er det ikkje alle som gjer det. I denne tråden er det fritt fram å presenterer innlegg frå alle i facebook-gruppa, slik eg har forstått det. Da tar vi også "uskyldige": dvs dei som ikkje truar bv-tilsette, men som er sinte og frustrerte og skriv det som vi ser på som rare og usamanhengande innlegg. Dei fortener virkelig ikkje å bli hengt ut. Anonymkode: c1c01...a9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå