Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tenker du at barnevernet legger lapper med barnas navn i en hatt og trekker ut tilfeldigvis barna de ønsker å ta? ...

Anonymkode: 08700...e5c

Selvfølgelig ikke.

De letter etter lett offer: utlendinger, syke, alenemødre, de som ikke har mye familie rundt seg.

Mer barn ut av familie => mer penger til kommune fra oljefond. For å hjelpe barna som er i biologisk familie må kommunen bruke egne penger. For å hjelpe barnet som har blitt fjernet får de ubegrenset budsjett fra staten.

Din historie har lite med deres metoder å gjøre.

Anonymkode: 9cd0a...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du at barnevernet legger lapper med barnas navn i en hatt og trekker ut tilfeldigvis barna de ønsker å ta? Eller tenker du at det er en årsak til det? 

I min  mors øyne så var hun en fantastisk mor. Aldri noe feil med henne. Hun kunne ikke skjønne at vi barna klagde på hun og som hun sa, ble så grusomme barn. Utad, en ressurssterk og snill dame, men bak 4 vegger en manipulerende og ond mor. Blant annet visste hun at jeg ble seksuelt misbrukt, det sa hun med sine egne ord. Likevel, var det viktigere at dette ikke kom ut blant folk, enn at overgrepene ble stoppet. Og selvsagt var vi lojale mot henne og sa aldri noe stygt om henne til andre - for vi var barn og hadde kun hun som omsorgsperson. 

Hadde bv kommet til oss og vi ble tatt vekk fra mor, hadde det vært nok en lignende historie fra henne som mange der inne. 

Nei, folk med liten/ingen selvinnsikt vil det jo aldri være noe galt med. Da er det alle rundt det er noe galt med. Bare at folk sier at man ikke skal ta imot noe som helst hjelp fra noen, for da kommer de å tar dem, er nok til å forstå at her er det noe riv ruskende galt! 

Anonymkode: 08700...e5c

Det er helt fjernt for meg hvordan en mor kan sitte å se på barnet sitt bli seksuelt misbrukt uten å gjøre noe for å stoppe det. Hva feiler det sånne folk? For et uendelig stort svik.. 💔

Du har min medfølelse. :hug:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merkelig det her med foreldre som skriker at de har blitt frastjålet barnet sitt urettmessig og så kan ikke barnevernet svare på grunn av taushetsplikt.

Jeg har selv vært inne i en sak hvor barnevernet holdte på å (faktisk) urettmessig ta meg fra min mor til min far, på grunn av at hun var utenlandsk. Først så var stemningen "du må ikke tro at du, som er utenlandsk, skal få ta barnet fra en norsk far" men endte fort opp i at hun fikk meg da de fikk se at jeg måtte sove på sovesofa i stua uten eget rom hos far.

Anonymkode: 81bfa...b35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja merkelig det her med foreldre som skriker at de har blitt frastjålet barnet sitt urettmessig og så kan ikke barnevernet svare på grunn av taushetsplikt.

Jeg har selv vært inne i en sak hvor barnevernet holdte på å (faktisk) urettmessig ta meg fra min mor til min far, på grunn av at hun var utenlandsk. Først så var stemningen "du må ikke tro at du, som er utenlandsk, skal få ta barnet fra en norsk far" men endte fort opp i at hun fikk meg da de fikk se at jeg måtte sove på sovesofa i stua uten eget rom hos far.

Verdt å merke at dette er LEEEENGE siden og ting var ganske mye annerledes på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke.

De letter etter lett offer: utlendinger, syke, alenemødre, de som ikke har mye familie rundt seg.

Mer barn ut av familie => mer penger til kommune fra oljefond. For å hjelpe barna som er i biologisk familie må kommunen bruke egne penger. For å hjelpe barnet som har blitt fjernet får de ubegrenset budsjett fra staten.

Din historie har lite med deres metoder å gjøre.

For noe bullshit ,skremmende hva du lirer utav deg

Anonymkode: 3fcdb...b2b

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet kan ha noen utfordringer med helse eller utvikling og ha behov (og rett!) for hjelp. Da er det lettere for kommunen å fjerne det og overføre alle kostnadene til staten.

Nei sånn er det ikke, skremselspropaganda driver du med 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk innom denne gruppa og helt utrolig hva de lirer av seg. Jeg får seriøst vondt på vegne av barna og så mange medlemmer? Alle disse støttende komentarene til helt syke innlegg. Hun som fikk fratatt omsorgen med en gang på fødestuen bare fordi hun ee psykisk syk. Bare? Man er ikke i stand til å passe et barn om man er psykisk syk. Hun skrev veldig reflektert  og bra,men man kunne lett se dama var spenna gal.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2020 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Tenk at dette høres logisk ut for disse folkene.

Barnevernet bestilte Fosterhjem og dem fikk betalt for å vente på mitt kommende barn og eg fikk ikke beskjed om Noe av dette...og D var mens eg var gravid for eg bad om hjelp til å få leilighet på Forsterket Helsestasjon for Eg bodde i Grimstad og barnefaren bodde i Kristiansand og gikk på helsesjekk. Eg brukte verken narko, piller eller alkohol og var ellers frisk på Alle måter. Eg ville bare d Beste for mitt Barn og planla Reservebesteforeldre, Privatskole og Avlastning pga Datteren min ble født med Diabetes type 1. D var Veldig slitsomt/utmattende pga eg måtte amme ho 5-6 ganger hver natt...Dem tvang meg på Mødrehjem i Horten og d var i Deres regi. Eg var der 6 måneder og senere 2 måneder alene. Eg hadde ikke nubbesjans..Virker som BV helst Vil finne ett OFFER dem lett kan ødelegge livet til...

Anonymkode: 2998d...0c4

Hæ? Denne skjønte jeg ikke. Mener hun at hun ville reservebesteforeldre, privatskole og avlastning fordi datteren hennes ble født med diabetes type 1? Jeg skjønte virkelig ingenting av denne 🤔

Anonymkode: abe09...5fb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet kan ha noen utfordringer med helse eller utvikling og ha behov (og rett!) for hjelp. Da er det lettere for kommunen å fjerne det og overføre alle kostnadene til staten.

Dette var i ferd med å skje med min sønn som trengte assistent og flere andre tjenester. ADHD Norge og Autismeforeningen har varslet i lang tid om at for mange barn fjernes på grunn av sin diagnose. Stakkars barn. 

Anonymkode: 25475...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var i ferd med å skje med min sønn som trengte assistent og flere andre tjenester. ADHD Norge og Autismeforeningen har varslet i lang tid om at for mange barn fjernes på grunn av sin diagnose. Stakkars barn. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke kommunene som beslutter flyttingene du sikter til, det er det Fylkesnemnda som gjør, og det er ikke basert på økonomiske vurderinger en plass. 

Anonymkode: 14209...bd0

👆

Anonymkode: 2f44f...5a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👆

Fylkesnemnda har tilknytninger med kommunene og 98% av sakene går igjennom uten at de engang ser på papirene. Det er en automatikk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylkesnemnda har tilknytninger med kommunene og 98% av sakene går igjennom uten at de engang ser på papirene. Det er en automatikk. 

Konspirasjonsteorier kan du ta en annen plass.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konspirasjonsteorier kan du ta en annen plass.

Eller kanskje du burde holde deg borte fra diskusjoner der du ikke vet noe om temaet, eller eventuelt være åpen mot å lære fra folk som vet mer enn deg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje du burde holde deg borte fra diskusjoner der du ikke vet noe om temaet, eller eventuelt være åpen mot å lære fra folk som vet mer enn deg. 

Hersketeknikker kan du også ta en annen plass.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint eksempel på den siden. Null peiling, tull og fjas

Anonymkode: 14209...bd0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet det finnes mange av oss som har god erfaring med bv , samarbeid er en fin ting istedenfor konspirasjonsteorier. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersketeknikker kan du også ta en annen plass.

Det er vel du som bruker hersketeknikker, og ikke deltar i diskusjon på noe annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet det finnes mange av oss som har god erfaring med bv , samarbeid er en fin ting istedenfor konspirasjonsteorier. 

Har ikke lest hele tråden her, men jeg har i hvert fall ikke kommet med noe som kan kalles for en konspirasjonsteori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...