Gå til innhold

Ønsker å få kontakt med sønn på 4.


Sonata76

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan be om mekling på familievernkontoret, og evt. 

Tror du skal legge fra deg sånne krav nå, dersom du ønsker en relasjon til barnet.  Du må være utrolig tålmodig, kanskje det tar mange måneder før du - kanskje - får ha barnet hos deg. Klarer du det, at ting skal gå i barnets tempo og selv om du tror det går greit så må du tåle tilbakemelding om at du går for fort frem...

I så fall kan du be om mekling på familievernkontoret, da plikter mor å møte. Evt. får du meklingsattest og kan gå videre med dette til retten. 

Dog anbefaler jeg deg kanskje først og fremst at du ber om rådgivning for deg selv på familievernkontoret, de kan kanskje veilede deg bedre i forhold til hvorfan du kan gå frem.

Anonymkode: 67977...20c

Jeg stiller ingen krav i det hele tatt, dette var for fire år siden. Det eneste jeg ønsker pr nå er å komme i kontakt med mor i første omgang og jeg skjønner at familievernkontoret er veien å gå. Takk for råd:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bestille time hos fvk i hennes komune. Også må du møte og følge det de sier slavisk.

Anonymkode: 14cf7...870

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Redd? Det var hun som drev han ut til å begynne med. Om noe burde hun være redd for at hun skal drive han bort på nytt.

Anonymkode: 68842...3a7

Hæ? Skrev han ikke at han sluttet å ta kontakt??

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Polly Ester said:

Jeg syns det høres rimelig drastisk ut å kjøre på som en bulldozer etter 4 år. Han må jo etablere en kontakt først, bli kjent. Og så ta det derifra. Han kan ikke kjøre på med retten og 50/50 nå. Sønnen kjenner ikke faren sin enda.

Han må ta det rolig den første tiden. 

Det skal alltid være gutten som skal tas hensyn til her, og ditt scenario tar ikke hensyn til barnet. 

Selvsagt burde han bruke litt tid på relasjonsbygging, men nå får han ikke engang tak i sønnen sin eller moren da moren ignorerer han og hindrer han i å få kontakt. Det eneste som fungerer da er dessverre rettsvesenet, da alle meklingsinstutisjonene ikke kan pålegge noe som helst og vanligvis står på mors side.

Anonymkode: 68842...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor høres egoistisk ut og det kan virke som om hun bevisst holder deg unna sønnen din for at hun skal kunne fortsette å kreve fullt barnebidrag av deg. Jeg ville tatt dette til retten så raskt som mulig og fått en dom på 50/50 eller så nærme det som mulig. Hvis du skal begynne med alle de FKV, rådgiving, møte barnet på mors premisser og så videre så får du hele systemet jobbende mot deg som mann og for mor. Det kommer bare til å bli kastet bort årevis der mor vil trenere all din innsats og jobbe for at du ikke får se sønnen, men må betale fullt bidrag.

Så igjen: ta dette rett til retten.

Anonymkode: 68842...3a7

Takk for råd, men jeg har ingen ønske om å ta dette til retten og jeg har heller ingen ønske om ikke å betale barnebidrag. Men jeg har hatt vegring for å kontakte FVK da jeg syntes de var urimelige sist. Men FVK er ikke grunnen til at jeg ikke holdt kontakten så jeg skylder ikke på noen andre enn meg selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvsagt burde han bruke litt tid på relasjonsbygging, men nå får han ikke engang tak i sønnen sin eller moren da moren ignorerer han og hindrer han i å få kontakt. Det eneste som fungerer da er dessverre rettsvesenet, da alle meklingsinstutisjonene ikke kan pålegge noe som helst og vanligvis står på mors side.

Anonymkode: 68842...3a7

Jeg mener at du tar feil. 

Dette med å dra ting til retten før han i det hele tatt har fått tak i mor og blitt kjent med sønnen på nytt er i hvert fall en oppskrift på å få mor mot seg og dermed skape uvennskap og splid. Blir ikke mye samarbeid ut av det. 

2 minutter siden, Sonata76 skrev:

Men jeg har hatt vegring for å kontakte FVK da jeg syntes de var urimelige sist.

Håper de er greiere å prate med nå enn de var for 4 år siden. :) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ulla Ullsokk said:

Hæ? Skrev han ikke at han sluttet å ta kontakt??

Jo, men det var vel fordi mor alltid krevde at alt skulle være på hennes premisser og at han ikke ble behandlet som en far, men som en tjener som måtte komme og varte opp mor. Det blir dårlig relasjonsbygging av å hele tiden bli behandlet som en 2.grads forelder.

Anonymkode: 68842...3a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bestille time hos fvk i hennes komune. Også må du møte og følge det de sier slavisk.

Anonymkode: 14cf7...870

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! serriøst, LYKKE TIL!

Her i Norge har mammaen alle fordelene. Du får bare gjøre nøyaktig det dem sier og du vil få se sønnen din.

Gå inn i dette ydmyk og ha riktig innstilling. Sett et bilde i deg selv hvor du får sett sønnen din laaaangt baki der. Sett det som et mål der du må jobbe etter. Tror det er mange hinder før du får sett han.

Jeg var i samme situasjon og det ordnet seg etter ca 2 år....

Typisk sånn at det blir et møte, så 3-4 måneder til etter et møte osv osv. Til slutt får du sett sønnen din om du har riktig innstilling og er villig til å gjøre det som trengs. Det blir mye ventetid og du MÅ være tålmodig.

Anonymkode: 05628...8d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg satt også en advokat på saken. Tok det rett til retten, selv med en advokat tok det så lang tid...

Anonymkode: 05628...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! serriøst, LYKKE TIL!

Her i Norge har mammaen alle fordelene. Du får bare gjøre nøyaktig det dem sier og du vil få se sønnen din.

Gå inn i dette ydmyk og ha riktig innstilling. Sett et bilde i deg selv hvor du får sett sønnen din laaaangt baki der. Sett det som et mål der du må jobbe etter. Tror det er mange hinder før du får sett han.

Jeg var i samme situasjon og det ordnet seg etter ca 2 år....

Typisk sånn at det blir et møte, så 3-4 måneder til etter et møte osv osv. Til slutt får du sett sønnen din om du har riktig innstilling og er villig til å gjøre det som trengs. Det blir mye ventetid og du MÅ være tålmodig.

Anonymkode: 05628...8d7

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sonata76 skrev:

Jeg har ingen problemer med å legge meg langflat:) Takk for råd:)

Lykke til!😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor høres egoistisk ut og det kan virke som om hun bevisst holder deg unna sønnen din for at hun skal kunne fortsette å kreve fullt barnebidrag av deg. Jeg ville tatt dette til retten så raskt som mulig og fått en dom på 50/50 eller så nærme det som mulig. Hvis du skal begynne med alle de FKV, rådgiving, møte barnet på mors premisser og så videre så får du hele systemet jobbende mot deg som mann og for mor. Det kommer bare til å bli kastet bort årevis der mor vil trenere all din innsats og jobbe for at du ikke får se sønnen, men må betale fullt bidrag.

Så igjen: ta dette rett til retten.

Anonymkode: 68842...3a7

Far gir f... i barnet i 3,5 år men det er mor som er egoist? Ingen dommer i dette landet dømmer 50/50 til en far som ikke kjenner barnet sitt. Heldigvis!

Anonymkode: 35721...762

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Far gir f... i barnet i 3,5 år men det er mor som er egoist? Ingen dommer i dette landet dømmer 50/50 til en far som ikke kjenner barnet sitt. Heldigvis!

Anonymkode: 35721...762

Bare for å understreke, jeg krever ingenting, jeg ønsker bare å komme i kontakt med mor i første omgang.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sonata76 skrev:

Bare for å understreke, jeg krever ingenting, jeg ønsker bare å komme i kontakt med mor i første omgang.

Var ikke deg jeg «kjeftet» på altså. Men den som gir deg oppskriften på å få en mor som kommer til å hater deg for livet.

Jeg syns det er veldig bra at du vil ha kontakt med barnet ditt. Men gjør det på rett måte. Ta kontakt med fvk og be de avtale møte med mor og deg. Og ikke begynn med å kreve samvær hos deg. For barnet er du i dag en helt ukjent. La han bli kjent med deg på hans premisser og i hans tempo. 

Anonymkode: 35721...762

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du burde bestille en time til familievernkontoret alene til å begynne med slik at de kan veilede deg for hvordan du skal gå fram. Det er snakk om en dame som ble sviktet (ja, sviktet siden du avbrøt kontakten med barnet i en så tung periode for henne) og et barn som ikke kjenner deg. Du må faktisk gjøre trygg både mor og barn før du får noe særlig ansvar for barnet. Og være helt sikker på at du ikke ombestemmer deg når ting blir vanskelig. Jeg synes at du bør si til familievernkontoret på hva du har lyst på men forvente at du bare får lov til å besøke barnet hjemme hos mor og ikke for ofte. Alle blir nok skeptiske for at du kan ombestemme deg. Så det skal ta lang tid før du får noe særlig ansvar. Ingen vil utsette barnet for en mulig svikt, spesielt nå når han er stor nok til å skjønne det selv. Men samtidig er nok alle positive til at barnet skal ha kontakt med faren sin. For det er bare sunt og positivt for barnet. Det er det jeg tenker....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, jenta7 skrev:

Jeg synes at du burde bestille en time til familievernkontoret alene til å begynne med slik at de kan veilede deg for hvordan du skal gå fram. Det er snakk om en dame som ble sviktet (ja, sviktet siden du avbrøt kontakten med barnet i en så tung periode for henne) og et barn som ikke kjenner deg. Du må faktisk gjøre trygg både mor og barn før du får noe særlig ansvar for barnet. Og være helt sikker på at du ikke ombestemmer deg når ting blir vanskelig. Jeg synes at du bør si til familievernkontoret på hva du har lyst på men forvente at du bare får lov til å besøke barnet hjemme hos mor og ikke for ofte. Alle blir nok skeptiske for at du kan ombestemme deg. Så det skal ta lang tid før du får noe særlig ansvar. Ingen vil utsette barnet for en mulig svikt, spesielt nå når han er stor nok til å skjønne det selv. Men samtidig er nok alle positive til at barnet skal ha kontakt med faren sin. For det er bare sunt og positivt for barnet. Det er det jeg tenker....

Takk for svar og gode råd:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det første du må gjøre er å ha alt på plass i hjemmet. Du trenger alt det er barn skulle trenge om du skal være far. Barnet bør ha rom, utstyr osv slik at du kan vise alle at du er forberedt. Så vær ansvarlig. Ha leilighet med plass, feks en to roms, møbler, jobb mm. Det er da at de ser du vil være far!

Anonymkode: ee24e...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, det første du må gjøre er å ha alt på plass i hjemmet. Du trenger alt det er barn skulle trenge om du skal være far. Barnet bør ha rom, utstyr osv slik at du kan vise alle at du er forberedt. Så vær ansvarlig. Ha leilighet med plass, feks en to roms, møbler, jobb mm. Det er da at de ser du vil være far!

Anonymkode: ee24e...203

Takk for svar. Jeg har en helt ok enebolig med masse plass i ett rolig strøk, rett ved en lekeplass, men det hadde jeg for 4 år siden og. Jeg driver mitt eget firma med mange ansatte og har grei økonomi. Alt dette var også på plass for fire år siden. Det var derfor jeg for fire år siden syntes FVK kunne presset litt på mor slik at hun etter hvert som barnet nærmet seg ett år kunne ta det med til meg slik at vi kunne være sammen der med mor i starten, jeg ba aldri om overnatting eller noe sånt. Jeg skylder ikke på andre en meg selv, men det var veldig vanskelig å ha samvær hjemme hos henne når hun bodde med foreldrene sine og hun og bare hun skulle avgjøre når barnet kunne komme til meg. Og det var jo en av grunnene til at jeg ikke overholdt mine forpliktelser. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode råd Jeg har nå sendt mail til FVK der jeg har bedt om hjelp så får vi se hva fremtiden bringer:)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...