Gå til innhold

Kvinne i et hetero forhold, savner å være med en kvinne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som bifil kvinne forstår jeg @a l'orange sitt engasjement. Jeg er gift med en mann, og det har jeg selv valgt, ut fra at jeg falt for ham.

Jeg kunne like gjerne ha endt opp med en kvinne, om jeg hadde truffet den rette kvinnen før ham, men oddsen for at jeg endte opp med en kvinne var likevel dårligere enn for å ende opp med en mann av to grunner: 1. Det er flere menn som liker kvinner enn kvinner som liker kvinner. (En av kvinnene jeg forelsket meg i var 100% heterofil. Da hjalp det ikke mye at jeg falt for henne.) 2. Det er store fordømmer mot bifile i det  homofile miljøet. Den kvinnen jeg faktisk så for meg et liv med,  og hvor det var gjensidig,  gnaget slik på tvilen rundt at jeg kunne være trofast at hun gnaget båndet mellom oss i stykker. Godt hjulpet av lesbiske venninner, som stadig påpekte at jeg aldri kom til å være trofast. Bifil= for feig til å stå for at de egentlig er lesbiske,  vinglepetter, ustabil, grådig, styrt av lyst og innfall. Det er mye fordømmer! 

Jeg  er bifil, men jeg er trofast. Jeg kan falle for begge kjønn, men jeg har ikke forelsket meg i flere personer enn mine heterofile venninner. Heller ferre enn de fleste, for jeg har aldri forelsket meg fort og lett. 

Joda, det har hendt at jeg har møtt noen som får det til å krible litt hemmelig, selv om jeg har vært i forhold, med dette opplever også mine heterofile venninner. Jeg har likevel ikke vært utro. Joda, det hender at jeg fantaserer om annen type sex, andre settinger og andre mennesker enn den jeg er med, og den type sex vi praktiserer, men hvem gjør ikke det? Alle fantaserer! Til og med om ting man overhodet ikke kunne tenkt seg å leve ut, slik egentlig. 

Som bifil er jeg ikke mer ustabil eller seksuell enn andre. Det er ikke flere som fanger øyet mitt enn det er som fanger blikket til andre. Det er ikke flere fristelser jeg må motstå enn det er for andre. Det er bare at de fristelser jeg møter har forskjellige kjønn.

Å være trofast er likevel ikke vanskeligere for meg enn det er for andre. Jeg savner ikke mer i mitt forhold enn andre savner i sine forhold. Det er bestandig NOE som kunne vært bedre og annerledes, uansett hvem man er med. NOE som gjør at man til tider kan falle for fristelsen å fantasere om noe annet. Å være bifil er likevel ingen unnskyldning for å blåse i sin partner, og være utro, med unnskyldning at man savner noe som han/hun ikke kan gi. Den unnskyldning er like svak som da en venninne var utro og unnskyldte det med at mannen ikke ga henne komplimenter, mens det fikk hun av sin elsker. Ok, hun savnet noe, hun fantaserte om noe hun følte hun manglet. Det gjør vi alle til tider! Forskjellige ting, men bottom line er hva vi gjør med det savnet. Om man velger å være rederlig, eller ikke.

Det har ingenting med legning å gjøre hva man velger å gjøre. Det har desto mer med personlighet og moral å gjøre! Personlighet og moral henger i liten grad sammen med legning! 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, a l'orange skrev:Ja, jeg har egentlig bare en ting å si og det er at hvis man ønsker et åpent forhold bør man være åpen om det i starten. Er man ikke det, og ønsker man ikke det før uti forholdet, så ser jeg på det som enten begynnelsen på slutten, eller som den ene parten - oftest den som foreslår noe - har et maktgrep om den andre. Du skriver selv at mannen din ikke ønsker å dele deg med andre. Det kan jeg godt forstå, det er gjerne normalen.

Dessuten synes jeg det er symptomstisk at tråden kommer nå, om sommeren. Annenhver tråd er jo om folk som er i et forhold og vil ha sex med noen andre, gamle flammer dukker opp i tankene, eller man skriver om legen/kiropraktoren/psykologen som enten er kin, eller man innbiller seg at er kin.

Kanskje man burde ha det for øyet, så man ikke ødelegger forholdet på grunn av plutselige vårlige innskytelser?

Er dette et seriøst, velgjennomtenkt ønske fra din side, foreslår jeg at du leser de mange trådene om åpent forhold som er her inne, eller lager en ny. Selv om du kanskje tenker at "det er noe annet med kvinner", så kan du likevel ikke bruke dette som argument.

Fordi mannen din ikke nødvendigvis tenker sånn.

Du kan f.eks. forberede deg på samtalen ved å tenke på hvordan du selv ville ha følt hvis han plutselig sa;

"Trine, jeg har lyst på sex med MENN. Alene, uten deg. Jeg drømmer sånn om MENN. Du liker jo også menn, så du kan da ikke synes at det er dumt! Du kan også ha sex med andre menn uten at jeg er der. La oss åpne forholdet vårt, men KUN for å ha sex med andre MENN!"

Ville du vært komfortabel med det?

Ville du sett på mannen din på samme måte etter dette?

Ville du vært komfortabel med at dere ble enig om å åpne forholdet deres, og så viste det seg at mannen din vasset i tilbud fra damer, og virkelig suste rundt, mens du endte opp med at folk rynket på nesen, gikk sin vei og den eneste som ville gå med på det var Trude som bare tok det hun ville ha fra deg, og gikk? Eller Tanja som du hadde elendig sex med, men som ble helt gal etter deg og endte opp med å stalke deg og din familie? Eller Tine som du faktisk hadde bra sex med, men som avviste deg da du ville forlate din mann for henne, og som du endte opp med å være ulykkelig forelsket i hundre år.

Det er ikke automatisk sånn som mange tror, at sex med kvinner er helt uproblematisk og fullstendig oppfyller alle fantasier, og så kan man slå det av og gå tilbake til hverdagen igjen. 

Kvinner er stort sett fullverdige mennesker med egne tanker og følelser. Jeg skriver stort sett, for bare her i tråden ser vi at noen reduserer seg selv til puppene sine og menn til pikkene deres. Finner du et slikt menneske, ja, da kan dere sikkert ha sex og så slå av etterpå.

Men de fleste av oss - de aller aller fleste av oss - er noe langt langt langt mer enn bare sex.

 

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må si det for at det skal gå inn, men det er ikke sånn at jeg er så hiiimla kåt og lengter etter sex med kvinner! Jeg er ikke ute etter å få pule rundt. 

Aldri har jeg sagt, ment eller trodd at det er noe annet med kvinner enn menn. På ingen måte. Jeg har tatt forholdene mine med kvinner akkurat like seriøst som med menn og ser ikke på sex med kvinner som «less than». Det er jo annerledes mtp at det er forskjell på en (biologisk, om du har tenkt å være pirkete) mann og kvinne. Før jeg møtte mannen min, trodde jeg at jeg kanskje likte bare kvinner, fordi jeg orket ikke tanken på menn lenger. Personlig har dette kunnet svinge i perioder, preferansen min altså. Det kan jeg ikke noe for, det har bare vært slik at jeg tiltrekkes mer av det ene kjønn enn det andre av og til. Og på den tiden jeg møtte han, var jeg bombesikker på at jeg kom til å ende med en dame og skape en familie med henne. Men så dukket mannen min opp og tok meg med storm! Hverken jeg eller mannen min mener at det «ikke teller» med kvinner. Han mener for eksempel at det er like mye utroskap om jeg kysser/ligger med en kvinne som med en mann. Selvfølgelig er det det. 

Jeg hadde ikke akkurat tatt det opp slik du beskriver det da 😛 Som sagt, er ikke ute etter sex, og det hadde jeg sagt. Spurt hva han tenker om det å flørte med andre eller bli kjent med andre, om han er åpen for det. Det er ikke bare for meg, men for begge. Forklare at jeg kanskje tror det hadde gjort det litt spennende, men at jeg respekterer det om han ikke vil. Vært åpen om at jeg ikke tiltrekkes av andre menn enn han, men mest jenter. Også videre. 

Men helt ærlig vet jeg ikke om jeg klarer å ta det opp. Det siste jeg vil er å såre han. Jeg vil heller holde tankene for meg selv enn å risikere at han føler han ikke er bra nok. 

Om det hadde blitt slik at vi kunne bli kjent og flørte med andre, ha en uskyldig «fling», så måtte jeg vært helt åpen om det med den evt kvinnen jeg skulle møte. Jeg har opplevd noe lignende som et av dine scenarioer, at ei dame jeg lå med (ons som begge var enig om ikke skulle bli noe mer) ble litt stalker ish. Var sykelig sjalu på andre hun så jeg snakket med på byen, ville vite hvem jeg likte best av henne og «den og den» osv. Så jeg er veldig klar over at tilfeldig sex, ikke bare med kvinner, ikke er helt uproblematisk. Trenger ikke ha sex heller før ting blir komplisert, men det må man vel da alltid ha i bakhodet om man velger åpent forhold.

Anonymkode: 02859...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...