Gå til innhold

Etnisitet og preferanser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 hours ago, Fjeud said:

For det har jo aldri vært mørkhudede menn i hovedroller i filmer fra Holywood før black panther...

“The color of Hollywood is not white, nor black. The color of Hollywood is green” 💵

$$$$$

Anonymkode: 93902...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Fjeud skrev:

Fint at du svarer saklig på et legitimt motargument. Det finnes flere tidligere filmer hvor mange rolleinhavere har vært minoriteter. Du framstiller det som om det ikke har vært tilfellet før disse filmene, med andre ord maler du et feilaktig bilder av hvordan filmindustrien tidligere har vært.

 

forøvrig er jeg enig i at det tradisjonelt har vært et bias mot minoriteter, og fremdeles til del kan være det basert på at majoriteten av de største skuespillerne er hvite. Men at crazy rich asians og black panther gjør noe nytt og «befriende» er feil. Eksempler på tidligere slike filmer er book of eli, the karate kid og rush hour, hvor de to førstenevnte hadde flere minoriteter enn hvite, og den sistenevnte hadde minoriteter som hovedrolleinhavere.

Igjen, forskjell med en-to roller og at 98% av skuespillerne er mørkhuda eller asiatiske.
Black Panther er første film med en mørkhuda superhelt hvor han er hovedperson så jo, det er noe nytt.

The Book of eli har ikke de andre noe dominerende rolle. Enig med Roush Hour og Karate Kid, men det er to filmer ut av 1038389437793793929 filmer med 95% hvite skuespillere. For hver film med noen dominerende roller fra minoriteter er det jo 40 med så og si bare hvite.

Synes fortsatt Hollywood er dårlig til å representere jeg. Du beviser egentlig bare poenget mitt ved at du kommer på tre filmer fra 1984 til nå. Tre filmer på 35 år!

Anonymkode: 5924a...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denzel Washington, Will Smith, Keanu Reeves, Morgan Freeman, Bruce Lee, Jackie Chan, Eddy Murphy

Navn som jeg øyeblikkelig husker fra ungdommen da jeg så film. Jeg er ikke så god på film og skuespillere etc. 

Det er godt mulig at de er underrepresentert i forhold til folketall. Har ingen formening.

Anonymkode: 93902...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt siden tenårene hatt uhelbredelig "fellow fever". Asiatisk utseende er så og si det eneste jeg finner attraktivt. Norske kvinner blir for "maskuline", hvis man kan bruke det ordet. Asiatere er elegante og feminine.

Har aldri gått på date med noen med nordisk utseende før. Går alltid etter de med asiatisk bakgrunn. Hvorfor investere tid i noe annet enn min preferanse? Nordisk utseende får være "Plan B" (eller C).

Anonymkode: f4f4f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 9.23, Luciddreamer skrev:

Jeg er gift med en asiatisk kvinne, fordi trøkket fra asiatiske jenter har vært konstant. Og jeg har sjelden opplevd at vakkre norske kvinner er så åpenlyst betatte. Dessuten er asiatiske kvinner bedre koner, de elsker å varte opp mannen sin og gjøre husarbeid og annet. Asiatiske jenter er svært feminine og trasisjonelle. 

Jeg tror det er stereotypier med en dose sannhet i mye av det du spør om. Jeg vet om norske kvinner med asiatiske menn. Jeg tror ikke du skal legge for mye i akkurat det. 

Mennesker elsker hverandre grenseløst. Selv elsker jeg vakkre kvinner uavhengig av nasjonalitet og etnisitet. Alle land og kulturer har vakkre kvinner. Stor fornøgd med min kone og elsker at hun er tradisjonell. 

Jeg tror mange norske menn er lei av pretensiøse kvinner, selvgode og innbilske, mange vestlige kvinner greier ikke skjønne sin egen markedsverdi og det er blitt generasjoner hvor stygge, late, og uhøfflige pretensiøse kvinner setter sin egen markedsverdi høyere en den i virkeligheten er. Også er overvekten av disse kvinnene fortsatt kjempet om blandt mennene. Derfor blir balansen helt skjev.

I andre land er kvinnene slanke og formfulle alle sammen, så konkurransen er mer spredd ut. Og kvinnene er dermed nødt til å konkurrere seg i mellom på andre ting en utseendet, her kommer det å vise at de er en god kjæreste eller et godt kone emne godt med. 

 

Selv ser du veldig bra ut eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, wintergirl skrev:

Selv ser du veldig bra ut eller?

Øyet som ser i guess. Skjønnhet er ikke universell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Luciddreamer skrev:

Øyet som ser i guess. Skjønnhet er ikke universell. 

Tenkte på at du klager på norske damer. Selv ser jeg mange slanke veltrente damer som er norske,  feminine er dem også, men de er så heldige å bli født i et land hvor kvinner blir sett på som individer som har like rett enn en mann til å leve det livet de ønsker. Mange menn klager på dama si, men så er det mange menn som kunne gjort litt mer for dama si også. Vi blir ikke sammen med en mann for å please han, men for at vi elsker han og i et sunt forhold er det likestilt. En mann skal faktisk fortjene å få god behandling, og da mener jeg at han er god , snill og omsorgsfull mot dama si også. Husk at kvinner er ikke skapt for å please en mann. 

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, wintergirl skrev:

Tenkte på at du klager på norske damer. Selv ser jeg mange slanke veltrente damer som er norske,  feminine er dem også, men de er så heldige å bli født i et land hvor kvinner blir sett på som individer som har like rett enn en mann til å leve det livet de ønsker. Mange menn klager på dama si, men så er det mange menn som kunne gjort litt mer for dama si også. Vi blir ikke sammen med en mann for å please han, men for at vi elsker han og i et sunt forhold er det likestilt. En mann skal faktisk fortjene å få god behandling, og da mener jeg at han er god , snill og omsorgsfull mot dama si også. Husk at kvinner er ikke skapt for å please en mann. 

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Kjenner en del som går etter afrikanske menn og det er ikke uten grunn at once you go black you never go back har blitt et ordtak ;) Men det er jo mange av de som forelsker seg i mennesket bak penisen også og gifter seg og stifter familie. Afrikanere er veldig familieorienterte, har respekt for kvinner og barn, bra livssyn og er både kjærlige og flinke på kjøkkenet. 

 

 

Anonymkode: ed0b7...09d

Jeg er elsker afrikanske menn🤩 Pga livsgleden, entusiasmen, positivitet, de er vakre og se til, flinke å danse, elsker familien sin! De jeg har møtt vertfall!! Jeg har dog alltid elsket afrika og skulle ønske jeg var vokst opp der, fra jeg var ei lita jente! Jeg tiltrekkes bare afrikanske menn! 

Anonymkode: 634a5...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...