Gå til innhold

Det helvetes fokuset på kvinnesyn hele tiden.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde ting til helvetes kunne vært noenlunde likt i hele verden så hadde det vært lettere å date uten å måtte tenke så! Det er så mye kjedelig! Jeg tror livet på jorden egentlig er helvete. Det er da så masse unødvendig hinder. Og det er kvinnen det går seg utover. Føler liksom aldri det er hardt for menn. 

Anonymkode: 40c8e...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinnesynet i resten av verden påvirker ditt datingliv??

Anonymkode: 1c2c6...c2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ting til helvetes kunne vært noenlunde likt i hele verden så hadde det vært lettere å date uten å måtte tenke så! Det er så mye kjedelig! Jeg tror livet på jorden egentlig er helvete. Det er da så masse unødvendig hinder. Og det er kvinnen det går seg utover. Føler liksom aldri det er hardt for menn. 

Anonymkode: 40c8e...186

Du har åpenbart ikke prøvd deg som gjennomsnittlig mann på kjøttmarkedet.

Anonymkode: 66870...f30

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskesyn og derav inkludert kvinnesyn er jo viktig. En mann med dårlig menneskesyn/kvinnesyn vil ha det svært vanskelig på datingmarkedet. Men jeg er helt enig i at kvinner har det værre enn menn basert på forutsetningene, hindringene og diskrimineringen man møter som kjønn. Kjønn kan man jo ikke engang bestemme selv, men man kan fint bestemme menneskesynet sitt selv, og om noen har et kjipt liv fordi de er duster med dårlig menneskesyn så fortjener de det jo, man høster som man sår. Om noen derimot har et kjipt liv bare fordi de er kvinner (eller svarte for eksempel) så er det åpenbart et mye værre problem. Det er veldig mange ganger gjennom livet jeg har tenkt at jeg gjerne heller ville vært født som mann for å slippe alt fra hets til klåing og overgrep, nedlatende syn på hvor smart jeg er kun fordi jeg er kvinne osv.
Fokuset på kvinnesynet er viktig, for det er sånn man kan gjøre flere bevisst på at en endring er nødvendig og at vi ikke finner oss i det lenger.

Anonymkode: 1f8c4...bf1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ting til helvetes kunne vært noenlunde likt i hele verden så hadde det vært lettere å date uten å måtte tenke så! Det er så mye kjedelig! Jeg tror livet på jorden egentlig er helvete. Det er da så masse unødvendig hinder. Og det er kvinnen det går seg utover. Føler liksom aldri det er hardt for menn. 

Anonymkode: 40c8e...186

Tro meg jeg vet hvor frustrerende dating markedet er, jeg mistet leiligheten min etter jeg måtte slutte å jobbe fordi jeg ble syk og måtte flytte tilbake til underetasjen hjemme. På den måten klarer jeg meg økonomisk for de behandlingene jeg trenger, så de få gangene jeg får match på tinder og jeg må legge ut den ene asterixen etter den andre for å forklare at jeg ikke er en lat sofa potet som vil leve slik jeg gjør. Men de antall kvinner som forsetter å snakke med meg etter det er minimale, noe som er helt naturlig siden de ofte har 10+ matcher gående samtidig med menn som ser langt bedre ut enn meg og ikke har noen av de problemene jeg har. Jeg har ikke hatt sex en gang som gjør det enda vanskeligere da kvinner over 20 forventer at man burde vite ihvertfall noe om hvordan man kan tilfredsstiller en partner. 

Men problemet ditt, eller rettere sagt frustrasjonen og bitterheten din over at du ikke får deg noe kommer ikke ifra at vi nå i 7 måneder har hatt en økt fokus på kvinnesyn. Har det blitt litt mye snakk fra noen type kvinner som tror det å ha en hvit penis er det samme som å ha et VIP kort til et luksuriøst liv som undertrykker andre? Eller at det kommer til å bite oss hardt tilbake om vi ikke slutter å sette kriminelt overgrep og vanlig seksuelle menneskelige feil i samme kategori. Joda den ser jeg, men du må faktisk lette litt for å finne de type videoer, artikler, kommentarer eller hvor det nå enn er som du tar inn daglig som for deg til å tro at det er fokuset på kvinnesyn som har skapt problemene dine. 

Fortell meg hva som faktisk er galt i ditt liv spesifikt og så kan vi se om vi kanskje kan stoppe deg fra å havne i en INCEL gruppe. Havner du i den gruppa vil ting aldri gå din vei for det er en egen oppfyllende profesi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Cbunke90z skrev:

 

Hæ, det er du som er incel da.

Anonymkode: 50101...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ting til helvetes kunne vært noenlunde likt i hele verden så hadde det vært lettere å date uten å måtte tenke så! Det er så mye kjedelig! Jeg tror livet på jorden egentlig er helvete. Det er da så masse unødvendig hinder. Og det er kvinnen det går seg utover. Føler liksom aldri det er hardt for menn. 

Anonymkode: 40c8e...186

Menn er ikke akkurat det kjønnet i verden som har flest kavaler stående i rekke og rad for dem:ac:

Anonymkode: e2722...673

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menneskesyn og derav inkludert kvinnesyn er jo viktig. En mann med dårlig menneskesyn/kvinnesyn vil ha det svært vanskelig på datingmarkedet. Men jeg er helt enig i at kvinner har det værre enn menn basert på forutsetningene, hindringene og diskrimineringen man møter som kjønn. Kjønn kan man jo ikke engang bestemme selv, men man kan fint bestemme menneskesynet sitt selv, og om noen har et kjipt liv fordi de er duster med dårlig menneskesyn så fortjener de det jo, man høster som man sår. Om noen derimot har et kjipt liv bare fordi de er kvinner (eller svarte for eksempel) så er det åpenbart et mye værre problem. Det er veldig mange ganger gjennom livet jeg har tenkt at jeg gjerne heller ville vært født som mann for å slippe alt fra hets til klåing og overgrep, nedlatende syn på hvor smart jeg er kun fordi jeg er kvinne osv.
Fokuset på kvinnesynet er viktig, for det er sånn man kan gjøre flere bevisst på at en endring er nødvendig og at vi ikke finner oss i det lenger.

Anonymkode: 1f8c4...bf1

Vet ikke hva du mener når du sier hets, men klåing, overgrep, nedlatende syn på intelligensen kan jeg skjønne er frustrerende. Men føler du at det er vanskelig som kvinne å konkurrere mot en mann tror jeg ikke du ville likt å være mann og konkurrere mot en annen mann. De fleste menn kommer til å holde mer tilbake mot en kvinnelig konkurrent noe jeg ser et par kvinner har skjønt og dermed utnytter at de blir undervurdert, for når du da leverer mer enn forventet vil de stige i gradene høyere og fortere enn de mannlige konkurrenter. 

Når det kommer til overgrep finnes det ikke noen unnskyldning, nei betyr nei.

Klåing er også uakseptabelt, men er også vanskelig å gjøre noe med siden jeg regner med at møter du rett fyr så blir du sikkert frustrert om han ikke tar på deg, og det er vanskelig for en mann å vite når dama synes han er rett eller ikke siden kvinner ofte setter opp tester og spill for se om vi er verdige til å få deres oppmerksomhet. I jobb sammenheng er det veldig lett, der burde det være enkelt å la være å ta på hverandre, selv om 35% av alle par møtes på jobb så får vi bare gjøre det slik at sex, klining, kos og klåing mellom kolleger er forbudt fra nå av. Men er du ute å fester er det vanskelig å dømme, og det er jo ikke akkurat som at kvinner holder hendene sine for seg selv når de har fått i seg et par drinker heller. De kan bli jævlig agressive og ble en gang slått i ansikte fordi hun ville suge meg på sofaen og mente folk drakk og festet så mye at de ikke ville merke det mens jeg ikke var særlig interessert i dra fram pikke foran 20 andre. Og jeg har også blitt tvunget til sex, da hun truet med å fortelle folk at jeg hadde begått overgrep på henne om jeg ikke tilfredstilte henne. Jeg klarte å lure fram mobilen og filme slik at jeg i ettertid hadde bevis på at det var hun som hadde full kontroll skulle hun finne på å anmelde meg. 

Anonymkode: 1c410...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er mye mer egoistiske enn kvinner. Det kommer aldri til å endre seg uansett likestilling, likelønn, like ditt og da.

Jeg tror den smarteste måten å omgås menn er å bruke dem om man trenger dem men ikke basere noe i livet på dem. 

Anonymkode: f5a13...06d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ, det er du som er incel da.

Anonymkode: 50101...484

nei det er jeg ikke, for jeg mener ikke at jeg på noen som helst måte har krav på sex eller klandrer kvinner for at de ikke står på dørstokken min. Jeg lever i sølibat og kunne selvfølgelig tenkt meg å bli frisk å ha et vanlig sex liv, men er stor forskjell mellom det og incells. Vi lever nå i en tid hvor det har på kort tid gått ifra 2 kjønn med noen få prosent som mener at de er født i feil kropp, til 71 kjønn og over 90 seksuelle kategorier. Så om de kan klassifisere seg inn i de kategoriene etter hvordan de føler seg så burde jeg kunne leve uten sex uten å bli satt i bås som incells. De folka er som om 4chan, reditt og twitter troll lagde den mest onde babyen på jord og tok en Djengis Kahn og satte til livs 100 tusenvis av unger med pappa problemer som har gjort dem gærne til å tro at behov og krav er det samme. 

Jeg har mange problemer, og jeg er fullstendig gal andre områder, men det finnes anti sosial og så finnes det anti sosial til det punkte at de vil brenne verden ned når de ser at andre har det bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I

3 minutter siden, Cbunke90z skrev:

nei det er jeg ikke, for jeg mener ikke at jeg på noen som helst måte har krav på sex eller klandrer kvinner for at de ikke står på dørstokken min. Jeg lever i sølibat og kunne selvfølgelig tenkt meg å bli frisk å ha et vanlig sex liv, men er stor forskjell mellom det og incells. Vi lever nå i en tid hvor det har på kort tid gått ifra 2 kjønn med noen få prosent som mener at de er født i feil kropp, til 71 kjønn og over 90 seksuelle kategorier. Så om de kan klassifisere seg inn i de kategoriene etter hvordan de føler seg så burde jeg kunne leve uten sex uten å bli satt i bås som incells. De folka er som om 4chan, reditt og twitter troll lagde den mest onde babyen på jord og tok en Djengis Kahn og satte til livs 100 tusenvis av unger med pappa problemer som har gjort dem gærne til å tro at behov og krav er det samme. 

Jeg har mange problemer, og jeg er fullstendig gal andre områder, men det finnes anti sosial og så finnes det anti sosial til det punkte at de vil brenne verden ned når de ser at andre har det bra. 

Incel betyr involuntarily celibate, akkurat sånn som du beskrev deg selv i det første innlegget. 

Også bruker du et merkelig eksempel. Det finnes jo også kvinner or menn som identifiserer seg som hund og katt. 

Anonymkode: 50101...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I

Incel betyr involuntarily celibate, akkurat sånn som du beskrev deg selv i det første innlegget. 

Også bruker du et merkelig eksempel. Det finnes jo også kvinner or menn som identifiserer seg som hund og katt. 

Anonymkode: 50101...484

jeg fant ikke opp regelen at man er d man føler, jeg bare følger d, og jeg er ikke incel for jeg føler den gruppa er motbydelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Cbunke90z skrev:

jeg fant ikke opp regelen at man er d man føler, jeg bare følger d, og jeg er ikke incel for jeg føler den gruppa er motbydelig. 

Er det en egen gruppe? Er det ikke bare et begrepet man bruker om menn som ikke får seg noe? 

Anonymkode: 50101...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en egen gruppe? Er det ikke bare et begrepet man bruker om menn som ikke får seg noe? 

Anonymkode: 50101...484

nei d er en gruppe som hyller en drapsmann som kjørte ned 10 stykker, 7 av dem kvinner fordi han hadde enda en date som ikke gikk noe sted og fant ut at mengde mord og livstid i fengsel var løsningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cbunke90z skrev:

nei d er en gruppe som hyller en drapsmann som kjørte ned 10 stykker, 7 av dem kvinner fordi han hadde enda en date som ikke gikk noe sted og fant ut at mengde mord og livstid i fengsel var løsningen.

Det må jeg ha en kilde på. Hørtes veldig spesielt ut. De hyller han?! 

Anonymkode: 50101...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, AnonymBruker said:

Du har åpenbart ikke prøvd deg som gjennomsnittlig mann på kjøttmarkedet.

Anonymkode: 66870...f30

Hvis akkurat du opplever problemer, så henger det nok sammen med at du ser på kvinner som kjøtt.

Det finnes altfor mange menn med et lignende eller enda verre syn, og det frastøter og skremmer kvinner. I verste fall utsettes kvinner for langt verre ting enn å bare bli skremt. Det er så mange kvinner og jenter som opplever fæle ting fra menn og gutter, og med slike erfaringer er man nødt til å vurdere menn for å prøve å unngå mer av det samme. Dette er de som tør å prøve på nytt.

Andre holder seg langt unna - og med den økende, seksualiserte aggresjonen mange menn retter mot kvinner, i diverse media og IRL, holder mange kvinner seg bare enda lenger unna menn i sin helhet. På toppen av dette blir kvinner hardt kritisert for å være kravstore og ikke gi alle menn en sjanse, dvs. sex.

Denne virkeligheten ser ut til å være helt ukjent og uforståelig for menn.

At det over hele verden dessuten finnes langt flere menn enn kvinner, er også et faktum som ikke ser ut til å gå inn. Det er med andre ord mange faktorer som spiller inn når menn opplever det vanskelig å finne en kvinnelig partner, og det blir ikke riktig å si at det er kvinners skyld.

Endret av Ichiko
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ting til helvetes kunne vært noenlunde likt i hele verden så hadde det vært lettere å date uten å måtte tenke så! Det er så mye kjedelig! Jeg tror livet på jorden egentlig er helvete. Det er da så masse unødvendig hinder. Og det er kvinnen det går seg utover. Føler liksom aldri det er hardt for menn. 

Anonymkode: 40c8e...186

Tror du skal være glad for at ting ikke er likt i dating verden... For når realiteten av at du selv er den som må ta initiativ hver eneste gang og bli avvist i 90 % av tilfellene siger inn ville du nok lengtet tilbake til når du var på andre siden og kunne velge blant beilere..

okcupidfake.jpeg

Anonymkode: 0d748...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ting til helvetes kunne vært noenlunde likt i hele verden så hadde det vært lettere å date uten å måtte tenke så! Det er så mye kjedelig! Jeg tror livet på jorden egentlig er helvete. Det er da så masse unødvendig hinder. Og det er kvinnen det går seg utover. Føler liksom aldri det er hardt for menn. 

Anonymkode: 40c8e...186

Sånn er det bare ikke. Verden må gå fremover skal man oppnaa noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mari Y skrev:

Sånn er det bare ikke. Verden må gå fremover skal man oppnaa noe. 

Kan du forklare litt mer? 

Anonymkode: 40c8e...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...