Gå til innhold

Forby spå folk å spå andre her på forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 hours ago, AnonymBruker said:

Å påstå at noe er svindel er temmelig drøyt. Svindel anmelder man til politiet fordi svindel er straffbart.

Svindel er ikke nødvendigvis straffbart. Stor norsk ordbok har dette om ordet svindel:

A. bedrageri (i stor stil) 
han drev svindel med bruktbiler
B. humbug 
tryllekunstneren tok kronestykker ut av luften – ren svindel, selvfølgelig
 

Punkt A kan du gå til politiet med, ikke B.

Anonymkode: 709e7...aca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, AnonymBruker said:

Emosjonell svindel av de stakkarene som tror på dette.

Anonymkode: 3cda9...841

Det samme kan sies om en del religiøse forkynnere, skal man forby dem å uttale seg på KG?

Søkende og sårbare mennesker kan være lett bytte for manipulasjon, og det må være lov å stille kritiske spørsmål ved det mange "mirakelfolk" driver med. Heller åpen debatt enn totalt forbud.

Det som ikke er lov på KG, er å bruke forumet til å tjene penger på noe slags virksomhet:

Quote

* Reklame og annonsering for varer og tjenester. Du kan heller ikke spre affiliatelenker eller lignende. Å lenke til sin private blogg er ok hvis lenken har relevans til tråden og er en naturlig del av debatten.

Selv skulle jeg ønske folk i større grad ville utvikle sine egne evner til intuisjon og fornuft.

Anonymkode: 74239...69a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av spåkonene her:

Hvis spåing skal forbys her så må jo all diskusjon om religion også forbys? Tråder som spør etter råd til hvilken kirke de skal gifte seg i for eksempel? 

Å betale for tarot kan være veldig dyrt, men her tilbyr vi det gratis. Det er derfor ikke noe som har med svindel å gjøre. Jeg setter min lit til at de som blir spådd ikke tar det på liv og død. Tarotstokken er bare en bunke med bildekort, og det vet de som blir spådd også. 

Jeg har lagt merke til at det er en ganske stor gruppe som kritiserer spåing, og jeg er helt med på dette. Jeg tror f.eks ikke at en kan snakke med de døde. Men TAROTKORT er en ganske komplisert og kul greie. Jeg ser ikke på det som noe spirituelt eller okkult, selv om sikkert flesteparten av de som driver med det gjør det. Den har en veldig fascinerende historie og bildene er designet veldig nøye for å kartlegge mennesket. Og for meg som ikke har så stor omgangskrets så er dette forumet ypperlig til å teste ut kortene. 

Anonymkode: bdeaa...28d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ganske hårreisende at noen synes spåing er så "fælt" at det skal forbys. Det hadde jeg ikke greid å spådd, og jeg spår! hehe.

Anonymkode: 8b32c...7b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av og til lest folk, men jeg anser det ikke som spåing. 
Helt ærlig anser jeg det som krenkende å se igjennom andre sin sjel. Om folk ønsker dette er en annen sak, og folk har andre verdier en meg. Selv om jeg ikke liker å se i sjelen til andre, så er det til hjelp for noen. Kanskje ikke alle som spår er seriøse heler, men så lenge de ikke krever penger ser jeg ikke en grunn til å kalle dette svindel. :) 

Ikke tving dinne verdier på andre, akkurat som jeg ikke tvinger mine på andre. 
Jeg finner det til tider gøy å bli spåd/lest selv, man vet aldri hvor mye/lite noen kan sense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Drakan skrev:

Jeg har av og til lest folk, men jeg anser det ikke som spåing. 
Helt ærlig anser jeg det som krenkende å se igjennom andre sin sjel. Om folk ønsker dette er en annen sak, og folk har andre verdier en meg. Selv om jeg ikke liker å se i sjelen til andre, så er det til hjelp for noen. Kanskje ikke alle som spår er seriøse heler, men så lenge de ikke krever penger ser jeg ikke en grunn til å kalle dette svindel. :) 

Ikke tving dinne verdier på andre, akkurat som jeg ikke tvinger mine på andre. 
Jeg finner det til tider gøy å bli spåd/lest selv, man vet aldri hvor mye/lite noen kan sense. 

Er nicket ditt fra Skammarens Dotter? :)

Anonymkode: bdeaa...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er nicket ditt fra Skammarens Dotter? :)

Anonymkode: bdeaa...28d

Nei, men har lest boken. 
Jeg elsker bare drager :ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så klart kan vi snakke med de døde, det er fakta, det er bevist,ingenting å synse om. såklart skal folk kunne spå,  det er masse støtte og kjærlighet i det. Nå er jeg ikke for forbud men om vi skal forby noe forby heller folk som ikke liker alternative ting fra dette forumet :alice::hjerte:

Anonymkode: f06c9...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

så klart kan vi snakke med de døde, det er fakta, det er bevist,ingenting å synse om. såklart skal folk kunne spå,  det er masse støtte og kjærlighet i det. Nå er jeg ikke for forbud men om vi skal forby noe forby heller folk som ikke liker alternative ting fra dette forumet :alice::hjerte:

Anonymkode: f06c9...916

Ååå, kan ikke du vær så snill legge en link til de faktuelle bevisene på at vi kan snakke med de døde..?!

Anonymkode: f000f...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎10‎.‎05‎.‎2018 at 12:45 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor skal man snu det døve øret til, når folk blir utsatt for svindel? Det er viktig at den kritiske stemmen også blir hørt, ellers får folk som Theresa Caputo, Lisa Williams og tusenvis andre, holde på med svindel og bedrag i fred. Når man blir «spådd» på KG av en nordmann som sitter og stokker i noen fargerike kort i hjemmet sitt, og så tror på det, er ikke veien lang til de tar opp telefonen og begynner å ringe til folk som tar betalt. Derfor ser jeg det som viktig at disse også får høre meningene til de som er kritiske!

Når det er sagt, så mener jeg denne spåingen ikke har noe på et diskusjonsforum å gjøre, hvis de ikke kan ta en diskusjon. Hvis du kaster ut påstander som kan påvirke menneskers liv, så bør du jammen det tåle å forsvare påstandene dine!

 

Anonymkode: f000f...649

Det er forskjell på de som spår, jeg har ikke fulgt så mye med, men en tråd kan være underholdende. Det er verst når folk spør om helse og mer alvorlige ting. Den som har startet spå-tråden må også kunne se hva som ikke bør svares på. 

Jeg kan spå, men har sluttet med det for mange år siden. Men hvis folk leter etter en nøkkel de har mistet, som i en tråd her, da kan jeg prøve meg. Det er helt uskyldig. Å spå er en form for selskapslek. Det var sånn jeg også begynte å spå, først i kaffe. Når jeg da så ting som jeg umulig kunne vite noe om, ble jeg heller skremt vekk fra å spå. Tok aldri betalt. Men det kan være en tung byrde å se ting som faktisk skjer, og man sier ikke til noe menneske, at du ikke har lang tid igjen, at du kommer til å bli drept. Det har bare skjedd en gang, men aldri mer om jeg setter meg ned og stirrer i kaffegrut igjen. Jeg sa at jeg ser fare, at du må holde deg unna han, at han er i det og det landet nå (noe hun ikke visste). Hvem gidder spå når man får rett... 

Følelsen av maktesløshet er stor da, og det var en j.... skremmende ting å se i en vanlig kaffekopp. 

Jeg er for øvrig enig med deg i at mange tjener seg søkkrike for å stå på en scene og drive med massesuggesjon, og at mennesker som sliter, er i sorg eller annet, kan ha lett for å la seg lede,  Som det er i dag, er det noe uetisk når det koster mye, og noen vil ha det svaret de selv ønsker, blir hekta og ringer til div. telefoner, der mye er svindel. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2018 den 17.43, Atea skrev:

Det er forskjell på de som spår, jeg har ikke fulgt så mye med, men en tråd kan være underholdende. Det er verst når folk spør om helse og mer alvorlige ting. Den som har startet spå-tråden må også kunne se hva som ikke bør svares på. 

Jeg kan spå, men har sluttet med det for mange år siden. Men hvis folk leter etter en nøkkel de har mistet, som i en tråd her, da kan jeg prøve meg. Det er helt uskyldig. Å spå er en form for selskapslek. Det var sånn jeg også begynte å spå, først i kaffe. Når jeg da så ting som jeg umulig kunne vite noe om, ble jeg heller skremt vekk fra å spå. Tok aldri betalt. Men det kan være en tung byrde å se ting som faktisk skjer, og man sier ikke til noe menneske, at du ikke har lang tid igjen, at du kommer til å bli drept. Det har bare skjedd en gang, men aldri mer om jeg setter meg ned og stirrer i kaffegrut igjen. Jeg sa at jeg ser fare, at du må holde deg unna han, at han er i det og det landet nå (noe hun ikke visste). Hvem gidder spå når man får rett... 

Følelsen av maktesløshet er stor da, og det var en j.... skremmende ting å se i en vanlig kaffekopp

Jeg er for øvrig enig med deg i at mange tjener seg søkkrike for å stå på en scene og drive med massesuggesjon, og at mennesker som sliter, er i sorg eller annet, kan ha lett for å la seg lede,  Som det er i dag, er det noe uetisk når det koster mye, og noen vil ha det svaret de selv ønsker, blir hekta og ringer til div. telefoner, der mye er svindel. 

 

 

Nå fikk jeg angst for kaffegrut!  

Altså... Dette med kaffegrut har blitt sagt før. Det er like oppfunnet som krystallkula. 

Er det mulig å se i tè da? Eller i melk?  Eller i cocktails?? Eller er det noe spesielt med kaffe siden den kan vise deg fremtiden? 

Enda mer klisjé er det at det var fremtiden til en kvinne du så. Selvfølgelig var det HUN som var offeret. 

Anonymkode: 1bc8f...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...