Gå til innhold

Forby spå folk å spå andre her på forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes flere det? 

Anonymkode: 1fa41...8e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hvorfor det?

Anonymkode: bf535...69b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er bare løgn og svindel.

Anonymkode: 3cda9...841

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

Hvorfor det? Det er jo uansett bare for moro skyld. Hvis man tror på absolutt alt man leser på et diskusjonsforum, er det kanskje på tide med en aldri så liten realitetsorientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes flere det? 

Anonymkode: 1fa41...8e7

Vil du ikke lese noen spåtråder så er du voksen nok til å holde deg unna spåtråder. 

Å nedlegge forbud mot alt du eller alt jeg ikke liker er ikke veien å gå. Spåing er ikke straffbart og dermed ikke noe du kan bestemme at skal være forbudt. :nei:

 

innkjoring_forbudt.jpg

Anonymkode: dd2b3...1d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ikke lese noen spåtråder så er du voksen nok til å holde deg unna spåtråder. 

Å nedlegge forbud mot alt du eller alt jeg ikke liker er ikke veien å gå. Spåing er ikke straffbart og dermed ikke noe du kan bestemme at skal være forbudt. :nei:

 

innkjoring_forbudt.jpg

Anonymkode: dd2b3...1d6

Hvorfor skal man snu det døve øret til, når folk blir utsatt for svindel? Det er viktig at den kritiske stemmen også blir hørt, ellers får folk som Theresa Caputo, Lisa Williams og tusenvis andre, holde på med svindel og bedrag i fred. Når man blir «spådd» på KG av en nordmann som sitter og stokker i noen fargerike kort i hjemmet sitt, og så tror på det, er ikke veien lang til de tar opp telefonen og begynner å ringe til folk som tar betalt. Derfor ser jeg det som viktig at disse også får høre meningene til de som er kritiske!

Når det er sagt, så mener jeg denne spåingen ikke har noe på et diskusjonsforum å gjøre, hvis de ikke kan ta en diskusjon. Hvis du kaster ut påstander som kan påvirke menneskers liv, så bør du jammen det tåle å forsvare påstandene dine!

 

Anonymkode: f000f...649

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes flere det? 

Anonymkode: 1fa41...8e7

Spør  ledelsen.

Anonymkode: 34ba1...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er bare løgn og svindel.

Anonymkode: 3cda9...841

 

21 minutter siden, ti10 skrev:

Hvorfor det? Det er jo uansett bare for moro skyld. Hvis man tror på absolutt alt man leser på et diskusjonsforum, er det kanskje på tide med en aldri så liten realitetsorientering.

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ikke lese noen spåtråder så er du voksen nok til å holde deg unna spåtråder. 

Å nedlegge forbud mot alt du eller alt jeg ikke liker er ikke veien å gå. Spåing er ikke straffbart og dermed ikke noe du kan bestemme at skal være forbudt. :nei:

 

innkjoring_forbudt.jpg

Anonymkode: dd2b3...1d6

Ingen som tror på sånt da. Ja det er svindel men nå gjør ingen det. 

Endret av Eltele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man snu det døve øret til, når folk blir utsatt for svindel? Det er viktig at den kritiske stemmen også blir hørt, ellers får folk som Theresa Caputo, Lisa Williams og tusenvis andre, holde på med svindel og bedrag i fred. Når man blir «spådd» på KG av en nordmann som sitter og stokker i noen fargerike kort i hjemmet sitt, og så tror på det, er ikke veien lang til de tar opp telefonen og begynner å ringe til folk som tar betalt. Derfor ser jeg det som viktig at disse også får høre meningene til de som er kritiske!

Når det er sagt, så mener jeg denne spåingen ikke har noe på et diskusjonsforum å gjøre, hvis de ikke kan ta en diskusjon. Hvis du kaster ut påstander som kan påvirke menneskers liv, så bør du jammen det tåle å forsvare påstandene dine!

 

Anonymkode: f000f...649

Å påstå at noe er svindel er temmelig drøyt. Svindel anmelder man til politiet fordi svindel er straffbart. Spåing mot betaling er ikke straffbart, det er spåing for dem som vil benytte seg av den tjenesten. 

At du ikke liker spåing er en annen skål. Det er mye vi ikke kan like i samfunnet. Jeg liker ikke tiggere på gatehjørnene, men det er frivillig å putte penger i koppen deres, eller å se en annen vei. Det er heller ikke forbudt å sitte på gatehjørnene  å tigge, så det handler om frivillighet og å gjøre valg. Spåkonene du ikke liker kan du holde deg unna. Du kan velge å overse eller sette spåtråder på ignorerer fordi du ikke liker de trådene eller diskusjonene. Hva som skjer med spåing utenfor forumet er også frivillig på lik linje med at det er frivillig hva du handler på Rema eller om du legger penger i en tiggerkopp. 

Har du ikke selvkontroll nok tol å holde deg unna dyre spåtelefoner, vel så er løsningen for deg å sperre telefonen din mot den typen oppringninger. Å forby ting noen ikke liker er ikke løsnimgen i samfunnet. Respekter at alle ikke er like negativ til spåkoner som deg, og at vi mennesker er ulike men vi harmog vilje til å gjøre valg selv uten forbud overalt. 

Anonymkode: dd2b3...1d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er bare løgn og svindel.

Anonymkode: 3cda9...841

Det er jo ikke svindel når de ikke tar seg betalt.

Anonymkode: c13e9...be5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes flere det? 

Anonymkode: 1fa41...8e7

Hvorfor syns du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke svindel når de ikke tar seg betalt.

Anonymkode: c13e9...be5

Emosjonell svindel av de stakkarene som tror på dette.

Anonymkode: 3cda9...841

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Emosjonell svindel av de stakkarene som tror på dette.

Anonymkode: 3cda9...841

Man må jo gå ut fra at de fleste vet dette er en høyst usikker forklaring om framtiden sin de får. De aller fleste vet jo at halvparten av det de får høre er usant og feilaktig. Om de tror på det, så vet de iallefall at det er veldig unøyaktig.

Lisa Williams og andre som er nevnt her, de driver jo med det som kalles cold-reading. De ser an personen og reaksjonene de får og gjetter seg fram til ting som kan passe. Eller de lyver for seg selv om at det ikke er det de holder på med, stakkars.

Folk som oppsøker dem som spår har hørt noe om alle innvendingene mot det, er jeg sikker på. Så noe forbud trenger man vel ikke.

Et forum som KG må vel ellers være et ypperlig medium for å gå inn i trådene og stille kritiske spørsmål og arrestere de som spår. Sånn blir det et korrektiv, tror jeg. Så jeg tror det kan ha sin misjon, bare det. Så jeg synes ikke det skal være et forbud. Man kan heller benytte KG til å avkle svindel ved å diskutere med andre i spådomstråder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal man snu det døve øret til, når folk blir utsatt for svindel? Det er viktig at den kritiske stemmen også blir hørt, ellers får folk som Theresa Caputo, Lisa Williams og tusenvis andre, holde på med svindel og bedrag i fred. Når man blir «spådd» på KG av en nordmann som sitter og stokker i noen fargerike kort i hjemmet sitt, og så tror på det, er ikke veien lang til de tar opp telefonen og begynner å ringe til folk som tar betalt. Derfor ser jeg det som viktig at disse også får høre meningene til de som er kritiske!

Når det er sagt, så mener jeg denne spåingen ikke har noe på et diskusjonsforum å gjøre, hvis de ikke kan ta en diskusjon. Hvis du kaster ut påstander som kan påvirke menneskers liv, så bør du jammen det tåle å forsvare påstandene dine!

 

Anonymkode: f000f...649

Da er jo problemet ditt at du mener at spåing bør være forbudt generelt, samme som ts mener regner jeg med.

Her på forumet er det lovlig, fordi det er lovlig ellers i verden. Tror dere må begynne i en annen ende.

Anonymkode: 4b700...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rozárka said:

Man må jo gå ut fra at de fleste vet dette er en høyst usikker forklaring om framtiden sin de får. De aller fleste vet jo at halvparten av det de får høre er usant og feilaktig. Om de tror på det, så vet de iallefall at det er veldig unøyaktig.

Lisa Williams og andre som er nevnt her, de driver jo med det som kalles cold-reading. De ser an personen og reaksjonene de får og gjetter seg fram til ting som kan passe. Eller de lyver for seg selv om at det ikke er det de holder på med, stakkars.

Folk som oppsøker dem som spår har hørt noe om alle innvendingene mot det, er jeg sikker på. Så noe forbud trenger man vel ikke.

Et forum som KG må vel ellers være et ypperlig medium for å gå inn i trådene og stille kritiske spørsmål og arrestere de som spår. Sånn blir det et korrektiv, tror jeg. Så jeg tror det kan ha sin misjon, bare det. Så jeg synes ikke det skal være et forbud. Man kan heller benytte KG til å avkle svindel ved å diskutere med andre i spådomstråder.

Nei, Lisa Williams driver ikke med cold reading, svindlere driver med cold reading. Faktisk de eneste jeg har sett driver med cold reading er de som skal demonstrere det. Håper de forteller publikum etterpå at de har lurt dem.

Du kommer sikkert ikke til å se denne, men dette er ikke cold reading på noen som helst slags måte. Jeg vet veldig godt at dette går an fordi jeg jobber med det selv. 


 

Anonymkode: 4b700...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, Lisa Williams driver ikke med cold reading, svindlere driver med cold reading. Faktisk de eneste jeg har sett driver med cold reading er de som skal demonstrere det. Håper de forteller publikum etterpå at de har lurt dem.

Du kommer sikkert ikke til å se denne, men dette er ikke cold reading på noen som helst slags måte. Jeg vet veldig godt at dette går an fordi jeg jobber med det selv. 

 

Anonymkode: 4b700...2f8

Jeg er ikke overbevist om at du har rett. Long Island medium tror jeg bare er et TV-show og at alt er avtalt på forhånd. Jeg tror Lisa Williams også driver avtalt spill i mange tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt gøy å spå skeptikere faktisk. :fnise:  Men, man har jo en slags "ærekode" når det gjelder tarot, og man skal jo ikke spå de som ikke vil. 

Anonymkode: 8b32c...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er løgn eller ikke, kan diskuteres. Jeg selv har ikke så mye tro på det, derfor går jeg aldri inn i de trådene.

Men svindel? Er det penger involvert? Driver folk å tar betaling på forumet? I så fall, så har jeg vanskelig for å tro at det er i mot reglene :P

Men ellers, hvorfor bry seg om hva andre gjør? "Kan noen se hvor nøkkelen er?", "når blir jeg kvitt forkjølelsen?", "er jeg gravid?". Jeg gir meg katten i å se svarene, så gjør ikke noe med det. Forstår at det er moro for de involverte. Hvorfor ødelegge moroa deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Emosjonell svindel av de stakkarene som tror på dette.

Anonymkode: 3cda9...841

Det er ingenting som heter «emosjonell svindel». Tror det er de færreste av de som deltar i spåtrådene som virkelig tror på og lever etter det kortene forteller dem. De fleste ser nok bare på det som uskyldig moro.

Anonymkode: c13e9...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...