Gå til innhold

Ser dere ikke hva som skjer med Norge?!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det mest skremmende er den økende nasjonalismen og alle de som vil skape en fiendebilde av muslimer, innvandrere o.s.v. De prøver å oppildne til en "de og oss" tenkning og å fremgjøre oss for hverandre. Det er virkelig skremmende når noen vil stemple stor grupper ut fra hva et mindretall gjør. Jeg frykter at de legger grobunn for rasehat, konflikter og vold mellom grupperinger. Jeg tenker på nasistene og hvordan de forfulgte og drepte jøder. Det er ikke lenge siden og den menneskelige hjerne har ikke utviklet seg særlig mye siden da. Jeg synes det hatet som ser ut til å være under utvikling mot muslimer og innvandrere er mye verre enn hva disse gruppene har gjort av galt i Norge. Det er skremmende å se tråd etter tråd bli startet her på KG som spinner rundt akkurat det samme, å stigmatisere muslimer og innvandrere. Det er tydelig at noen har som agenda å legge grunnlag for hat. Jeg vet ikke hvorfor. Kanskje de mangler noe meningsfullt å fylle livet sitt med.

Anonymkode: b725d...b5e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er ute og reiser så ønsker man å oppleve menneskene og kulturen og det særegne ved destinasjonen man reiser til. Det er ikke noe som minner om en Europeisk by i dette klippet. Trist. Bare trist.

Anonymkode: 796cf...bdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Agathe said:

og på noen positive:

– Når vi slår sammen studier som kan kalles elitestudier, som medisin, odontologi, siviløkonomi, sivilingeniørstudiet og juss, så har vi funnet ut at innvandrerungdommer er overrepresentert i forhold til etniske nordmenn. Samme gruppe er også overrepresentert på ingeniørstudiet og på økonomisk-administrative fag, mens de er underrepresentert innenfor lærerutdanningen.

http://www.utrop.no/18207

 

Ja?

Hva med at "innvandrere" er mer enn muslimer fra Nordafrika og Midtøsten? De innvandrerbarna som trekker opp statistikken, er norskfødte barn av høyt utdannete foreldre fra Sri Lanka, Vietnam, Kina og Tyskland. https://www.ssb.no/utdanning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/154747?_ts=14304fd4dd0

image.png.a6fa3d18f68b160455dd7980abd5ee3b.png

Dessverre er det ikke disse gruppene innvandrere som øker. Jeg kan jo nevne at 7 av 10 norskpakistanske barn må ha støtteundervisning i norsk på skolen. Det er barn som er født i Norge.

http://www.uv.uio.no/isp/om/aktuelt/i-media/2013/norskpakistanske-barn-sprakhjelp.html

Det er altså ikke barna til ingeniøren fra Kina som er problemet.

Innvandrerjentene gjør det bedre enn guttene, uansett hvilke land de kommer fra. Mens gutter fra muslimske land kommer desidert dårligst ut. Fire av ti gutter fra ikke-vestlige land fullfører ikke videregående skole. https://www.dagbladet.no/nyheter/bare-fire-av-ti-innvandrergutter-fullforer-videregaende/61129063

I Drammen og Asker var det sju av ti som ikke har hverken studiekompetanse eller yrkeskompetanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

 Det er virkelig skremmende når noen vil stemple stor grupper ut fra hva et mindretall gjør.

Anonymkode: b725d...b5e

  • Hva er et mindretall? Alt under 49%?
  • Hvor stort må et mindretall bli før man skal anerkjenne det som et problem?

Gi meg svar i prosentandel. For eksempel 1%, 15% eller lignende.

Svar på det, så skal jeg finne noen svar fra spørreundersøkelser.

Du vet vel, at jødehatet er sterkere hos muslimer enn noen annen gruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo ikke at flertallet av muslimer er terrorister, eller voldtektsmenn, narkodealere, eller medlemmer av grooming gangs, kjønnslemlestere og æresdrapsmenn. 

Problemet med flertallet er jo at mange, veldig mange som lever i disse miljøene ikke tar sitt medmenneske ansvar og rapporterer det til de rette myndigheter. Det er en stilletiende aksept. Det er en blanding av enighet, av respekt for egne systemet, frykt for seg selv. Det er fravær av støtte til medmennesker og det er fravær av støtte til norske systemer, og verdier. 

Flertallet holder seg passive, helt til de skal protestere og aksjonere for egne systemer, og fortelle om krenkelser mot seg selv. 

Anonymkode: d74ec...166

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sies mye om den massive hovedsaklige muslimske innvandringsbølgen som har rammet Europa de siste årene og tiårene, men den er ekstremt negativ for oss etniske europeere.

Den er preget av løgner, mangel på logikk og et vanvittig svik mot Europas folk. 

Gjengvoldtekter, som man ellers har lest om fra krigssoner, er nå blitt dagligdags på steder i Europa hvor det er mange muslimske innvandrere. Æresdrap er blitt noe har fått høre om, likeså all den bortkastede tiden offentligheten bruker på debatt om hijab eller ikke hijab, svømming adskilt eller begge kjønn sammen på skolene, kriminelle som må ha tolk i møte med politiet etc. etc.

Helt vanvittig, og tenk hvordan vi hadde hatt det uten denne ikke-vestlige innvandringen? Vi ville ha vært et fredeligere og mer harmonisk samfunn, gjengvoldtekter ville vært nærmest et fremmedord, middelalderen hadde vært lagt permanent bak oss -ikke møtt oss på gaten og i debatter om "multikultur" jevnlig. Vi kunne fokusert mer på teknologi og forskning, brukt energi og ressurser på å utvikle oss positivt og joda, nordmenn ville gjort alle jobbene noen mener nordmenn ikke vil gjøre. Før ikke-vestlige innvandrere kom, og med sine begrensede ressurser - på mange måter - presset ned lønningene i yrker med lave krav til utdanning, så gjorde nordmenn alle disse jobbene selv. Sånn ville det fortsatt. Om ikke-vestlige innvandrere reiste hjem i morgen, så ville nordmenn fylt disse jobbene igjen.

Det er INGEN gode grunner gode nok til å rettferdiggjøre ikke-vestlig(muslimsk) innvandring til Europa, ingenting rettferdiggjør at tusenvis av etniske europeere utsettes for grov rasisme av muslimske innvandrere årlig i form av grusomme gjengvoldtekter, drap, mishandling etc. Hvorfor skjer det? Jo, fordi venstresiden vil ha flere velgere, og ikke-vestlige innvandrere stemmer overveiende sosialistisk.

Det er ondskap satt i system.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Tøytigern said:

Norge har faktisk forsvinnende lite problemer og ingen "masseinnvandring."

Nei vel nei. https://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/11/11/195254239/innvandring-star-80-prosent-av-befolkningsveksten

Og ikke glem at de som dominerer kriminalstatistikken er ikke-vestlige innvandrere, og de som har lavest deltagelse i arbeidsmarkedet.

Se hvordan jobber forsvinner. Nå skal Posten omdeles annen hver dag fra 2020. Å være postbud er en fin jobb, du trenger ikke å ha universitetsutdannelse. Enkle jobber som en MENA - innvandrer kan utføre, forsvinner i rasende fart. Selvbetjente kasser. Bilettsalg på internett.

De blir derfor en belastning for velferdssamfunnet. Selv om de VIL jobbe, så finnes det ikke arbeid for de.

Hva angår at det ikke er noen problemer i Norge, bør vi sitte og vente til problemene blir så store at de ikke kan fikses? Som Machiavelli sa:

“When trouble is sensed well in advance it can easily be remedied; if you wait for it to show itself any medicine will be too late because the disease will have become incurable. As the doctors say of a wasting disease, to start with it is easy to cure but difficult to diagnose; after a time, unless it has been diagnosed and treated at the outset, it becomes easy to diagnose but difficult to cure. So it is in politics.”

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ops2 skrev:

Nei vel nei. https://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/11/11/195254239/innvandring-star-80-prosent-av-befolkningsveksten

Og ikke glem at de som dominerer kriminalstatistikken er ikke-vestlige innvandrere, og de som har lavest deltagelse i arbeidsmarkedet.

Se hvordan jobber forsvinner. Nå skal Posten omdeles annen hver dag fra 2020. Å være postbud er en fin jobb, du trenger ikke å ha universitetsutdannelse. Enkle jobber som en MENA - innvandrer kan utføre, forsvinner i rasende fart. Selvbetjente kasser. Bilettsalg på internett.

De blir derfor en belastning for velferdssamfunnet. Selv om de VIL jobbe, så finnes det ikke arbeid for de.

Hva angår at det ikke er noen problemer i Norge, bør vi sitte og vente til problemene blir så store at de ikke kan fikses? Som Machiavelli sa:

“When trouble is sensed well in advance it can easily be remedied; if you wait for it to show itself any medicine will be too late because the disease will have become incurable. As the doctors say of a wasting disease, to start with it is easy to cure but difficult to diagnose; after a time, unless it has been diagnosed and treated at the outset, it becomes easy to diagnose but difficult to cure. So it is in politics.”

Det er absolutt INGEN grunner til å ta imot ikke-vestlige innvandrere (spesielt muslimer), fordi:

De er en enorm byrde for samfunnet/skattebetalere. Bidrar mindre enn etniske nordmenn i arbeidsmarkedet, men bruker mer av trygdesystemet. Altså ikke bærekraftig.

Flere og flere jobber blir automatisert, vi lever i et avansert vestlig samfunn hvor teknologien kan gjøre mange oppgaver som ikke-vestlige innvandrere kunne gjort. Det er altså mindre og mindre behov for dem. Om vi hadde vært smarte, som f.ek.s Japan, ville vi kjørt en så og si null-innvandringslinje, og heller satset på teknologiske løsninger i arbeidsmarkedet - roboter og maskiner maser ikke om halalmat, tolk og voldtar heller ikke. MYE bedre løsning for samfunnet.

Ikke-vestlige innvandrere er som kjent overrepresentert i grov kriminalitet som voldtekter, mishandling, ran, tyveri etc. Store utgifter for samfunnet også her, både økonomisk og sosialt.

I skolene er ikke-vestlige elever overrepresentert blant elever som ikke klarer å henge med faglig, og lager også masse problemer med utagerende atferd. Morsmålsopplæring for mange -selv om de er født i Norge, enda en utgift altså.

Sosialt og kulturelt massevis av "utfordringer" (altså problemer!), mange nekter å tilpasse seg vårt samfunns uskrevne normer og regler, selv om de er født i Norge.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en menneskelig side i dette. Det er millioner av mennesker som lider i disse landene det flyktes og emigreres fra. Vi må ikke glemme det! Som mennesker har vi et ansvar for våre medmennesker, fordi om de befinner seg på andre kontinenter. Vi plikter å hjelpe menneske masser i nød. 

Spørsmålet blir så hvordan skal vi hjelpe, hvordan skal vi bistå. Hva vil være den mest fremgangsrike metode for å bedre livene til flest mulige? 

At millioner av mennesker skal forlate land rike på plass og naturressurser, for å komme til kalde, karrige, tettbefolkede Europa er i mine øyne ikke en levekraftig løsning. 

Det er hjerneflukt fra disse landene. Store deler av begolkningen er retarderte pga underernæring i fosterliv og barneår. Land som har en befolkning med gjennonsnitts IQ som ligger under det som er grensen for arbeidsudykghet i våre land. De er ikke i stand til å ivareta seg selv. I tillegg er mange svært traume påvirket, og psykisk syke. 

Vi er nødt til å øke bistanden. Det vil ta tid, og ressurser å styrke befolkningen. Med befolkninger med slike utfordringer, og tilhørende svake systemer og samfunnsstrukturer kan ikke bistand effektivt løses uten mannskap og militær kontroll. 

Da kan en skape gode, demokratiske velferdsdystemer, land som kan bli bærekraftige handelspartnere, og å få en mer bærekraftig langtidsløsning. 

Reflekterte, ideologiske mennesker vil se verdien av dette. Så lenge de blir holdt nede av underernæring og fattigdom lar de seg lettere styre av ekstreme religiøse verdier, sv korrupsjon, og egoisme. Det må læres gjennom å få trygghet ved at basal behov blir dekket. 

Vi må stanse migrasjonen, men vi må ikke glemme å børe solidariske med de som lider. 

Anonymkode: d74ec...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2018 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Altså, det kommer jo til å bli en såpass stor folkevandring i verden i fremtiden at ingen land i Europa vil ha kapasitet til å ta i mot alle. Det er ikke slik at vi som er i mot storstilt innvandring ikke ønsker å hjelpe mennesker, men vi vet at det vil komme til et punkt hvor det rett og slett ikke er fysisk mulig. Folk tror nærmest at Norge er en slags utømmelig kilde av penger og at vi har myyyeee ressurser liggende ledig som kan brukes til innvandrere. Det har vi ikke, og i alle fall ikke nå lenger. Også uten storstilt innvandring vil vi slite en god del i årene som kommer, så hvordan tror folk at det vil være dersom vi virkelig åpner slusene?

Folk må da klare å være litt realisitiske her.

Anonymkode: 5d767...e63

Ja jeg er enig i at Norge tar imot for mange. Og dessverre er det nok en del som ikke er særlig trengende heller. bare lykkejegere som har fått med seg at det er et velstående land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Ja jeg er enig i at Norge tar imot for mange. Og dessverre er det nok en del som ikke er særlig trengende heller. bare lykkejegere som har fått med seg at det er et velstående land. 

http://www.bbc.com/news/stories-44007932

Hva mener du? Er de ikke alle på flukt fra krig? I'm shocked!

Sitat

Evans William tells me he sold everything but the kitchen sink to fund his dream of getting to Europe. And I mean everything - his bed, his fridge, his TV, his spare clothes and his mobile phone. After borrowing yet more cash, he finally had enough to pay a smuggling gang to take him from Nigeria across the Sahara to Libya.

In all, it cost him £750 ($1,000), but he wasn't worried. Once in Europe, he figured, he could quickly earn enough to pay off his creditors, and eventually return home to start a business of his own.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2018 den 10.20, Tøytigern skrev:

Dette.

Dessuten er det viktigere å skaffe seg allierte i muslimske land, enn å avvise muslimer i nød og bedrive hatretorikk, sånn at vi får muslimer mot oss (slik det er i verden i dag.) Bare sånn kan vi bygge en bedre verden og feks bli kvitt IS, Al Qaida, Boko Haram og Taliban. Jo vanskeligere det blir for Muslim Brothers å si at islam er under angrep av Vesten, jo bedre er det. Bare sånn kan vi bygge et samfunn som trygger Vesten og Norge.

 

Wow. Tror du virkelig at de muslimske landene noen gang vil bli våre allierte? 

Har du noen gang jobbet i butikk? Ikke? Som kvinne så kan jeg fortelle deg det at jeg har merket med omtrent hver eneste innvandrer som kommer inn i butikken, er måten de ser på meg. Det ekle ovenfra-og-ned blikket som om jeg ikke er verdt mer enn en øremerka ku. Flere og flere innvandrergjenger går etter etnisk norske unge menn, og gir de uprovosert grisejuling. Du får se selv, men du tror vel ikke på artikler heller: 

https://www.medier24.no/artikler/innvandrere-reiser-rundt-for-a-true-og-banke-opp-etnisk-norsk-ungdom-skrev-resett-men-det-har-de-ikke-dekning-for-mener-faktasjekkerne/414903

https://resett.no/2017/12/12/innvandrerungdom-banker-opp-og-ydmyker-etnisk-norsk-ungdom-i-osloomradet/ 

https://www.frieord.no/eksklusivt/norsk-skoleelev-slatt-blods-utlendinger-pa-skole-trondheim/

Neeei, innvandrere fins ikke rasister, hvertfall :rolleyes: Dette er bare en liten forsmak av hva vi har i vente. 

Få opp øya dine (ja, jeg drar det kortet). Muslimene er allerede imot oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, hypes skrev:

Wow. Tror du virkelig at de muslimske landene noen gang vil bli våre allierte? 

Har du noen gang jobbet i butikk? Ikke? Som kvinne så kan jeg fortelle deg det at jeg har merket med omtrent hver eneste innvandrer som kommer inn i butikken, er måten de ser på meg. Det ekle ovenfra-og-ned blikket som om jeg ikke er verdt mer enn en øremerka ku. Flere og flere innvandrergjenger går etter etnisk norske unge menn, og gir de uprovosert grisejuling. Du får se selv, men du tror vel ikke på artikler heller: 

https://www.medier24.no/artikler/innvandrere-reiser-rundt-for-a-true-og-banke-opp-etnisk-norsk-ungdom-skrev-resett-men-det-har-de-ikke-dekning-for-mener-faktasjekkerne/414903

https://resett.no/2017/12/12/innvandrerungdom-banker-opp-og-ydmyker-etnisk-norsk-ungdom-i-osloomradet/ 

https://www.frieord.no/eksklusivt/norsk-skoleelev-slatt-blods-utlendinger-pa-skole-trondheim/

Neeei, innvandrere fins ikke rasister, hvertfall :rolleyes: Dette er bare en liten forsmak av hva vi har i vente. 

Få opp øya dine (ja, jeg drar det kortet). Muslimene er allerede imot oss. 

Det er vel heller du som burde få opp øynene dine, du er helt blind med all forakten din for andre mennesker, triste greier! 

Muslimer generelt er ikke allerede mot oss, kjenner du noen muslimer i det hele tatt? At det er utfordringer tror jeg alle er enige i, men den innstillingen din løser ikke en skit! 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/9/2018 at 8:29 PM, AnonymBruker said:

Hva tenker folk på Kvinneguiden rundt dette? Rundt fremtiden til landet vårt? Vi er i ferd med å bli invadert, om vi ikke allerede har blitt det uten at vi merker det. Bit for bit kaster vi vekk vår kristne kultur, og vår kultur generelt.

Kristendommen er en inntrenger. Vi hadde en egen nordisk religion og kultur før kristendommens invasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2018 den 22.38, BiancaWhite skrev:

Leste en sak for eksempel for noen år siden, der noen menn hadde antastet russiske kvinner, men endte på sykehus. Det hadde ikke skjedd i Norge... her hadde voldtekten blitt gjennomført og det hadde evt blitt en anmeldelse etterpå. Ellers så hadde vel den norske kvinnen blitt straffet for vold. Det vsr det jo ei som ble for et par års tid siden. 

 

Jeg ville ikke vaert så sikker på at frihet for kvinner er bedre enn i Norge, akkurat. Russland har mye problemer med forfoelgelse av homofile. Og homohat og kvinneforrakt er ikke ukjent for å staa hverandre naer, sies det. At noen menn banket opp en person for å ha antastet en kvinne betyr ikke automatisk at det er lett å vaere kvinne i Russland 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2018 den 22.19, Newroz skrev:

Jeg er bekymret for fremtiden til landet vårt. Ikke på grunn av innvandring, men på grunn av de store klimautfordringene vi står ovenfor, og at verdenspolitikken – og også i Norge, stadig blir mer og mer polarisert. Det bekymrer meg.

Når deg gjelder muslim innvandring til Norge, som jeg forstår at er ditt hovedproblem er det ikke mer enn 4 % av befolkningen som er muslimer. https://forskning.no/religion-samfunn-samfunnskunnskap/2017/11/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge-i-2017

Det skal ganske mye mer til for at Islam skal bli en dominerende religion i Norge, og tvinge deg til å gå med niqab som du nevner.

Slik jeg oppfatter det er det ikke muslimer som står for ønsket om mindre religion i skolen, men ”humanismer”, altså ateister.

Det er absolutt ikke bra at noen får skreket ting etter seg. Selv har jeg aldri opplevd det, men det er ikke bra og da må man arbeide med holdninger hos disse som mener at de har rett til å skrike slikt etter mennesker.

Nå er det ingen moskeer som driver med bønnerop i Norge, så det er ikke akkurat noe problem. De er såpass moderne at de bruker app i stede for bønnerop her i Norge https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m6p85q/frp-forslag-vil-forby-boennerop-fra-moskeer-i-norge

Absolutt ingen grunn til å kopiere Sverige, og det gjør vi ikke heller. Norge har en helt annen integreringspolitikk, boligpolitikk og vi har ikke berøringsangst slik man har sett i Sverige. Det er mye som kan bli bedre i Norge når det gjelder integreringen, men vår boligpolitikk er unik og noe vi må fortsette med, så kan vi styrke det vi ser at vi har mangler.

For det første er det allmenn kjent at ISIL hevder å ha sendt terrorister med flyktninger. ISIL har tapt sine hovedseter, og er på vei nedover. Det er en stund siden vi har hatt et angrep fra radikaliserte islamister i Europa nå, og det er nok en dirkete konsekvens av at ISIL er sterkt svekket.

Som sagt er det ikke mange muslimer i Norge, så at du om få år ikke har din egen frihet finner jeg svært usannsynlig.

Hadde Tyskland vunnet hadde alle jøder vært utryddet, samme med homofile og handicappede. Ikke for å snakke om alle de som måtte mene noe annet enn nazi-Tyskland. Kaller du det frihet? Hvis det er det du kaller frihet, forstår jeg virkelig ikke hva du frykter….

Ja, jeg har ogsaa tenkt litt på dette. Jeg tror ufattelig mange fler mennesker doer som foelge av natur-katastrofer osv enn terror, overhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.5.2018 den 18.28, Jobbermedbarn skrev:

Det er vel heller du som burde få opp øynene dine, du er helt blind med all forakten din for andre mennesker, triste greier! 

Muslimer generelt er ikke allerede mot oss, kjenner du noen muslimer i det hele tatt? At det er utfordringer tror jeg alle er enige i, men den innstillingen din løser ikke en skit! 

 

Det er en bred generalisering der man tenker ut ifra grupper. Hadde en diskusjon om dette i en annen traad; hvorfor noen mennesker hater gotere. Dvs folk som foelger en livsstil der man kler seg i moerke klaer og hoerer på moerk musikk(litt missforstatt, dette. Livsstilen er mer spesifikt en interresse for moerkere ting, men man kan kle seg i lysere farger og fortsatt vaere 'goth' som det heter. Eller gotiker, som jeg ville kalt det).

Noe av det er stereotyper og at folk tror på det de hoerer via media, som 'sant'. I tillegg dreier det seg om fordommer. Noe er kanskje fakta, noe er det ikke. Som regel er nyansene mye stoerre enn det fordommene tilsier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mari Y said:

Noe av det er stereotyper og at folk tror på det de hoerer via media, som 'sant'. I tillegg dreier det seg om fordommer. Noe er kanskje fakta, noe er det ikke. Som regel er nyansene mye stoerre enn det fordommene tilsier. 

Det er jo sånne MC fyrer og baby plakater, og kattunger etc. Se på oss, vi er snille også, vi er ikke alle Hells Angels, liksom. 

Men om man ikke ønsker å bli oppfattet stereotypt, så trenger en ikke kle seg stereotypt. 

Om man kler seg, ter seg, ytrer seg på visse måter så blir man oppfattet deretter. Slik er livet. Joda, noen plakat kampanjer kan funke det, men det har begrenset verdi.

Jeg hadde ikke likt å møte en gjengi typisk nynazi uniform på gata. Jeg hadde heller ikke likt å møte en gjeng på gata, som ser ut som islamistiske ekstremister. 

Kanskje det er fordomsfullt, men det skremmmer meg at det er slike individer blandt oss. Jeg liker ikke at de er her, jeg liker ikke å bli minnet på at de finnes, og jeg liker ikke at det normaliseres og aksepteres, ved at hvermannsen ifører seg deres uniform. 

I beste fall er det poengløst, og provoserende. I verdtefsll er det et aktivt uttrykkk for ulovlige ideologier. 

Ulovlige ideologier vi i et sivilisert samfunn bør være opptatt av å ta avstand fra. Mulig en selv ikke legger annet i det, men man må ta hensyn til de som har berettiget grunn til å føle frykt pga det en gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2018 den 19.40, Rosetelys skrev:

http://www.bbc.com/news/stories-44007932

Hva mener du? Er de ikke alle på flukt fra krig? I'm shocked!

 

ALLE er ikke på flukt fra krig. Noen er lykkejegere som egentlig har alt de trenger der de kom fra, men vil til Norge fordi det er bedre penger å tjene, og lette penger. Sosialstønad har nok blitt temmelig beryktet :P 

det er ikke noe galt i å dra til Norge dersom man finner kjæreste her, kommer for å jobbe og bidra og oppføre seg. Men så har vi disse som bare kommer av ren egoisme, og ikke klarer å oppføre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BiancaWhite skrev:

ALLE er ikke på flukt fra krig. Noen er lykkejegere som egentlig har alt de trenger der de kom fra, men vil til Norge fordi det er bedre penger å tjene, og lette penger. Sosialstønad har nok blitt temmelig beryktet :P 

det er ikke noe galt i å dra til Norge dersom man finner kjæreste her, kommer for å jobbe og bidra og oppføre seg. Men så har vi disse som bare kommer av ren egoisme, og ikke klarer å oppføre seg.

Jeg glemte jo å tilføye at det er IS krigere sendt med som flyktninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...