AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #61 Skrevet 4. mai 2018 3 minutter siden, Ichiko said: Prøver du å antyde at brukeren lyver, bør du virkelig tenke deg om litt. Om du har dårlig erfaring med manipulerende mennesker i ditt liv og er skeptisk av den grunn, er det noe du må jobbe med. En slik erfaring gir deg faktisk ikke rett til å beskylde folk på forumet for å være manipulerende. Eller uærlige. Nei, jeg gav et hypotetisk eksempel. Har ikke manipulative mennesker i livet mitt, men alle møter noen av de i løpet av livet. Noen av oss er bedre på å gjennomskue enn andre. Det er et faktum at noen ikke forstår at psykopater vil dem vondt, som forvarer dem og sier de er snille, mens andre ser rett gjennom de. Så hvor god tror du at du selv er på å gjennomskue mennesker? Anonymkode: 972c2...ed5
Skadeskutt Skrevet 4. mai 2018 #62 Skrevet 4. mai 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker allerede at jeg misliker måten du vrir på ting slik at du skal fremstå mer i positivt lys (at noen har ryddet kritikk mot deg betyr ikke at kritikken ikke var riktig, det betyr bare at den var irrelevant til tråden), hvordan du setter deg selv i en offerposisjon, så jeg forstår hvorfor du møter kritikk. Jaja Anonymkode: 972c2...ed5 Jeg vet ikke hva du mener med at jeg vrir på ting og jeg setter ikke meg selv i offerposisjon. Eller mener du kanskje det er greit å kalle meg en jævla psykopat og det som verre er? Ja det har til og med blitt sagt "stakkars barna mine som har meg som mor". DET er under beltestedet. Jeg har riktig nok en personlighetsforstyrrelse, men det er i andre enden av psykopatisk oppførsel. Derimot har jeg vært utsatt for flere psykopater og når noen da påstår at de kan diagnostisere meg med det over nett så blir jeg ganske provosert. Hva er poenget med å forfølge en enkelt bruker og skape sur stemming? Hvis noen ikke liker meg kan de fint ignorere innleggene mine, men drit nå i alle de usaklige personangrepene. Edit; ser nå at jeg blir beskyldt for å være uærlig og manipulativ, og betegnelsen psykopat er også nevnt. Jeg så ikke det før etter jeg hadde postet dette innlegget mitt. Antar det er samme AB som har blitt rapportert mange ganger for å angripe meg. Så igjen; du trenger ikke like meg, men gi faen i å angripe meg slik. Jeg har ikke sagt et vondt ord om noen på hele forumet og jeg har skrevet mange mange innlegg med den hensikt å vise støtte og dele erfaringer. Da er det rimelig pyton å nesten bli engstelig for hva jeg skriver for å ikke ende opp med å bli angrepet på nytt. Endret 4. mai 2018 av Skadeskutt 3
SoWhat? Skrevet 4. mai 2018 Forfatter #63 Skrevet 4. mai 2018 46 minutter siden, Ichiko skrev: Dette var uhøflig sagt av deg, AB, og jeg undres over hvorfor du går til angrep slik. Prøv å vær litt empatisk selv, og se om du klarer å se ting fra TS' sted. Igjen og igjen skriver TS at h*n ikke mener å dømme de som virkelig sliter, eller se ned på psykisk syke. H*n undres bare over at det virker å være så mange med diagnoser - noe jeg kan være enig i. Jeg synes absolutt det kan bli for mye sykeliggjøring av folk, meg selv inkludert. Jeg har diagnoser som er riktige; det holder i massevis. Aller helst ville jeg vært uten. TS - kanskje du rett og slett har en personlighet og væremåte som vennene dine setter pris på, at dét at du er psykisk frisk er spesielt verdsatt. Det kan bli mye sykdomsprat og litt "ekkokammer" hvis syke bare skal omgås andre syke. Det kan gjøre godt å få et bokstavelig talt friskt syn på tilværelsen. Jeg er helt uenig i det du skriver, og du kommer med usaklige påstander her. Den brukeren du siterte, har skrevet mange gode innlegg i denne tråden. Hvordan du setter likhetstegn mellom "positivt lys" og "offerposisjon" forteller en del om holdningen din. Takk. 1
aiba Skrevet 4. mai 2018 #64 Skrevet 4. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Leste du hele innlegget? Så du ironiflagget? Anonymkode: c6b8e...3fe Ok beklager 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #65 Skrevet 4. mai 2018 13 minutter siden, Skadeskutt said: Jeg vet ikke hva du mener med at jeg vrir på ting og jeg setter ikke meg selv i offerposisjon. Eller mener du kanskje det er greit å kalle meg en jævla psykopat og det som verre er? Ja det har til og med blitt sagt "stakkars barna mine som har meg som mor". DET er under beltestedet. Jeg har riktig nok en personlighetsforstyrrelse, men det er i andre enden av psykopatisk oppførsel. Derimot har jeg vært utsatt for flere psykopater og når noen da påstår at de kan diagnostisere meg med det over nett så blir jeg ganske provosert. Hva er poenget med å forfølge en enkelt bruker og skape sur stemming? Hvis noen ikke liker meg kan de fint ignorere innleggene mine, men drit nå i alle de usaklige personangrepene. Edit; ser nå at jeg blir beskyldt for å være uærlig og manipulativ, og betegnelsen psykopat er også nevnt. Jeg så ikke det før etter jeg hadde postet dette innlegget mitt. Antar det er samme AB som har blitt rapportert mange ganger for å angripe meg. Så igjen; du trenger ikke like meg, men gi faen i å angripe meg slik. Jeg har ikke sagt et vondt ord om noen på hele forumet og jeg har skrevet mange mange innlegg med den hensikt å vise støtte og dele erfaringer. Da er det rimelig pyton å nesten bli engstelig for hva jeg skriver for å ikke ende opp med å bli angrepet på nytt. Nå misforstår du ganske mye, jeg snakket med den andre brukeren om andre problemstillinger som var på siden av det jeg siterte deg for. Nå må du roe deg litt ned. Jeg skrev 1 innlegg der jeg skrev om hvordan jeg opplevde deg, de andre innleggene etter det handlet ikke om deg. Anonymkode: 972c2...ed5
Ichiko Skrevet 4. mai 2018 #66 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå misforstår du ganske mye, jeg snakket med den andre brukeren om andre problemstillinger som var på siden av det jeg siterte deg for. Nå må du roe deg litt ned. Jeg skrev 1 innlegg der jeg skrev om hvordan jeg opplevde deg, de andre innleggene etter det handlet ikke om deg. Anonymkode: 972c2...ed5 Vær så snill og hold deg til trådens tema, som handler om hvorvidt det for tiden er spesielt mange som blir diagnostisert som psykisk syke. Hvis du har annen problematikk du ønsker å diskutere, står du helt fritt til å opprette en egen tråd om dette. Hva tenker du, AB, om denne trådens tema? 1
Skadeskutt Skrevet 4. mai 2018 #67 Skrevet 4. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå misforstår du ganske mye, jeg snakket med den andre brukeren om andre problemstillinger som var på siden av det jeg siterte deg for. Nå må du roe deg litt ned. Jeg skrev 1 innlegg der jeg skrev om hvordan jeg opplevde deg, de andre innleggene etter det handlet ikke om deg. Anonymkode: 972c2...ed5 Jeg er helt rolig jeg. Den diskusjonen mellom dere startet med det du skrev til meg og det svaret ditt til meg som ble sitert annen bruker. Så mulig det ikke var om meg, men det virket som det i alle fall. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #68 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, Ichiko said: Vær så snill og hold deg til trådens tema, som handler om hvorvidt det for tiden er spesielt mange som blir diagnostisert som psykisk syke. Hvis du har annen problematikk du ønsker å diskutere, står du helt fritt til å opprette en egen tråd om dette. Hva tenker du, AB, om denne trådens tema? Om du mener min kommentar avsporte, så burde du ikke kommentert på en måte der jeg måtte forsvare din feilaktige tolkning. Jeg hadde ikke tenkt å skrive noe mer, men du tolket innlegget mitt så hinsides at jeg måtte. Jeg har allerede skrevet et par innlegg om tema som handler om confirmation bias og hvordan man tolker mennesker som sier noe i media som om dette er en trend som er meget utbredt. At man hører om noe ofte, betyr ikke at det gjelder mange mennesker. Så jeg har kommentert på menneskers feilaktige logikk når det gjelder hva man oppfatter og hva som faktisk er 1 minutt siden, Skadeskutt said: Jeg er helt rolig jeg. Den diskusjonen mellom dere startet med det du skrev til meg og det svaret ditt til meg som ble sitert annen bruker. Så mulig det ikke var om meg, men det virket som det i alle fall. Ok, det var ikke det. Siden det startet fra en kommentar som handlet om deg kan jeg forstå at det kan misforstås. Men jeg sammenlignet ichiko (tror det staves ichigo) sin logikk med andre eksempler som ikke handlet om deg. Jeg forsøkte forklare formell logikk, hvorda hennes innvendinger mot det jeg sa ikke fulgte en logisk tankerekke. Jeg forsøkte forklare hvordan måten hun argumenterte på ikke var logisk gyldig. Da snakker jeg om formell logikk https://en.wikipedia.org/wiki/Logic#Logical_form Anonymkode: 972c2...ed5
Ichiko Skrevet 4. mai 2018 #69 Skrevet 4. mai 2018 48 minutter siden, AnonymBruker said: Om du mener min kommentar avsporte, så burde du ikke kommentert på en måte der jeg måtte forsvare din feilaktige tolkning. Jeg hadde ikke tenkt å skrive noe mer, men du tolket innlegget mitt så hinsides at jeg måtte. Jeg har allerede skrevet et par innlegg om tema som handler om confirmation bias og hvordan man tolker mennesker som sier noe i media som om dette er en trend som er meget utbredt. At man hører om noe ofte, betyr ikke at det gjelder mange mennesker. Så jeg har kommentert på menneskers feilaktige logikk når det gjelder hva man oppfatter og hva som faktisk er Ok, det var ikke det. Siden det startet fra en kommentar som handlet om deg kan jeg forstå at det kan misforstås. Men jeg sammenlignet ichiko (tror det staves ichigo) sin logikk med andre eksempler som ikke handlet om deg. Jeg forsøkte forklare formell logikk, hvorda hennes innvendinger mot det jeg sa ikke fulgte en logisk tankerekke. Jeg forsøkte forklare hvordan måten hun argumenterte på ikke var logisk gyldig. Da snakker jeg om formell logikk https://en.wikipedia.org/wiki/Logic#Logical_form Anonymkode: 972c2...ed5 Confirmation bias fordrer at man er forutinntatt og får sine meninger bekreftet gjennom f.eks. medieomtale. Jeg leser HI som en lett spissformulering fra TS sin side, og ikke som en bokstavelig påstand: "alle er syke", og jeg er enig i at det muligens gis flere diagnoser i dag enn noensinne. Verdens helseorganisasjon f.eks. opererer med langt flere diagnoser enn for 30-40 år siden. Noen er høyst reelle, andre er mer underlige. I tillegg kan det være mye usikkerhet rundt diagnosekriterier og forskjellig praksis i hvordan disse tolkes, noe som kan føre til under- eller overdiagnostisering. P.S. Bortsett fra dette: Jeg fastholder at du har lagt opp til avsporinger, AB, det første av dine innlegg jeg siterte var et direkte personangrep på en bruker. Å følge opp angrepet med tvetydigheter og "hypoteser", for så å anklage debattanter for manglende logikk, gjør det virkelig ikke bedre. Du får uttrykke deg tydeligere, så unngår du eventuelle misforståelser. Forresten, navnet mitt skrives Ichiko - "det første barn". Ichigo betyr jordbær.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #70 Skrevet 4. mai 2018 10 minutter siden, Ichiko said: Confirmation bias fordrer at man er forutinntatt og får sine meninger bekreftet gjennom f.eks. medieomtale. Jeg leser HI som en lett spissformulering fra TS sin side, og ikke som en bokstavelig påstand: "alle er syke", og jeg er enig i at det muligens gis flere diagnoser i dag enn noensinne. Verdens helseorganisasjon f.eks. opererer med langt flere diagnoser enn for 30-40 år siden. Noen er høyst reelle, andre er mer underlige. I tillegg kan det være mye usikkerhet rundt diagnosekriterier og forskjellig praksis i hvordan disse tolkes, noe som kan føre til under- eller overdiagnostisering. P.S. Bortsett fra dette: Jeg fastholder at du har lagt opp til avsporinger, AB, det første av dine innlegg jeg siterte var et direkte personangrep på en bruker. Å følge opp angrepet med tvetydigheter og "hypoteser", for så å anklage debattanter for manglende logikk, gjør det virkelig ikke bedre. Du får uttrykke deg tydeligere, så unngår du eventuelle misforståelser. Forresten, navnet mitt skrives Ichiko - "det første barn". Ichigo betyr jordbær. Confirmation bias betyr at mange i den norske befolkningen har feilaktig inntrykk av hvor mange som er psykisk syke, eller hvor mange som er noe, egentlig. HI sin formulering kan veldig lett være direkte resultat av confirmation bias. Du er enig i at det kanskje gis flere diagnoser idag enn noensinne, noe som betyr at du enten har et blåst opp perspektiv på hvem som er syke, ikke forstår menneskets natur nok til å vite om det ligger i menneskets natur å være syk, ikke forstår at måten vi diagnostiserer på har forandret seg, vurderer om kulturen vår gjør mennesker syk eller andre faktorer. Ellers så er du veldig opptatt av å fremstille meg i et veldig spesifikt lys, du bruker veldig spesifikke ord og beskrivelser av meg. Du forsøker fremstille meg i dårlig lys, og sier blant annet at jeg "avsporer" og "angriper". Du synes det ikke det er litt merkelig å bruke denne type emosjonelt språk, der du forsøker få empati og forståelse og male meg som en ond person? Der du forsøker fremstille meg som en ond villain som ønsker det verste for alle? Jeg jobber tvert imot frivillig med rusmisbrukere og har alltid stått på for at mennesker skal få en ny sjanse. Men jeg står også opp når mennesker misbruker tillit eller manipulerer. Jeg ønsker alltid at mennesker skal få en sjanse, at de skal få oppleve å bli likt, men jeg må også sette rimelige grenser. Jeg har møtt mennesker som er flinke på å snakke for seg og fremstille seg selv positivt og fremstille andre som skurken. Men så møter man "skurken" og innser at de faktisk var offert i situasjonen. Ting er ikke alltid slik man tror, alle kan bli lurt og sjarmert. Det er min erfaring i mitt arbeid Anonymkode: 972c2...ed5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #71 Skrevet 4. mai 2018 Slapp av ts, det er bare her inne diagnoser er normalen. Jeg har selv opplevd mer traumer enn de fleste og er heller ikke blitt psykisk syk. Vi er faktisk ikke unntaket, men regelen selv om det kan virke sånn her inne. Husk at det samler seg mange ensomme sjeler her inne. Anonymkode: 7aee5...7f4
Gjest making.a.mess Skrevet 4. mai 2018 #72 Skrevet 4. mai 2018 Aldri kjent noen med asbergers. Kun lest om. Og har møtt mange mennesker, så spå vanlig er det vel ikke
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. mai 2018 #73 Skrevet 4. mai 2018 41 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Aldri kjent noen med asbergers. Kun lest om. Og har møtt mange mennesker, så spå vanlig er det vel ikke Nei, det er ikke en vanlig diagnose. 1-3/1000
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå