Gå til innhold

Barn som bruker hijab i Norge

Barn og hijab   

104 stemmer

1. 1. Synes du det er greit at barn bruker hijab før de ha nådd puberteten?

• Ja
      10
    • Nei
      90
    • Vet ikke/kommer an på
      4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke de mest konservative skolene som har fastsatt reglene for hva kvinnene ikke har lov til men som mennene har lov til. Alle de store lovskolene i islam mener at muslimske kvinner ikke har lov til å gifte seg med en ikke-muslim. Og alle moskeene i Norge tilhører disse lovskolene. 

Anonymkode: 68438...74b

Uansett hva du påstår så praktiseres det ikke helt slik i Norge. I mitt akademikermiljø tipper jeg en fjerdedel av de muslimske kvinnene har giftet seg med vestlige/ikke-muslimske menn.

Anonymkode: e721a...948

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

(Er dette ironi?) Hvis vi nekter kvinner å bruke niqab på universitetene så er det vi som nekter de å være sammen med oss. Vi kan ikke nekte småjenter å bruke hijab. Det er like galt som å nekte småjenter å bruke bikinitopp. Begge plaggene er seksuliserende. Og for å understreke: Jeg vil ikke tvinge noen til noe men la folk få mulighet til å velge fritt selv. Hvis noen helt fritt selv velger hijab eller bikinitopp så skal de selvfølgelig få lov til det. Men når 100% bruker hijab eller bikinitopp så er det et vesentlig sosialt press og ikke et fritt valg.

Muslimske jenter skal velge fritt selv mener du ja, men det eneste du sier er at de skal sitte å se på hva deres brødre får lov til og ellers så skal de seile sin egen sjø. Ingen hjelp å få fra det norske samfunnet er din oppskrift på suksess.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett hva du påstår så praktiseres det ikke helt slik i Norge. I mitt akademikermiljø tipper jeg en fjerdedel av de muslimske kvinnene har giftet seg med vestlige/ikke-muslimske menn.

Åja, så i ditt fantastiske akademikermiljø så er det slik det er. Dermed er det liksom irrelevant hva tusenvis av jenter må forholde seg til i Norge fordi ALLE norske moskeer tilhører de største lovskolene som FORBYR muslimske kvinner å gifte seg med ikke-muslimske menn. Snakk om å ha tunnelsyn. Kvinnediskrimineringen i islam er et enormt problem, og man må være venstreorientert akademiker med skylapper for å ikke se dette. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Muslimske jenter skal velge fritt selv mener du ja, men det eneste du sier er at de skal sitte å se på hva deres brødre får lov til og ellers så skal de seile sin egen sjø. Ingen hjelp å få fra det norske samfunnet er din oppskrift på suksess.

Jeg vet ikke om du er ironisk eller saklig her. De må se mulighetene og gjøre valgene selv. De må selv ha lyst til å ta av seg niqaben, du skal ikke rive den av de. De skal selv ha lyst til å finne seg en norsk kjæreste. Du skal ikke fortelle at de må det ellers så er de undertrykt. Tvinger du de til å velge en muslimsk eller en norsk kjæreste så undertrykker du i begge tilfeller. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Åja, så i ditt fantastiske akademikermiljø så er det slik det er. Dermed er det liksom irrelevant hva tusenvis av jenter må forholde seg til i Norge fordi ALLE norske moskeer tilhører de største lovskolene som FORBYR muslimske kvinner å gifte seg med ikke-muslimske menn. Snakk om å ha tunnelsyn. Kvinnediskrimineringen i islam er et enormt problem, og man må være venstreorientert akademiker med skylapper for å ikke se dette. 

Kvinnediskriminering er et stort problem og en viktig vei ut av det er utdannelse og å komme ut i miljøer og arbeidsplasser hvor de møter andre med andre verdier. Man løser ikke ihvertfall ikke dette ved å innføre klesregler som hindrer integrering slik et hijab forbud vil gjøre,  Forøvrig er jeg ikke særlig venstreorientert, jeg tilhører sentrum.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Jolene skrev:

Varn under 18 år er ikke gamle nok til å selv ta det valget selvstendig.

Barn under 18 år tar et stort valgt som å ha sex, til og med med flere på samme tid...de filmer hverandre og sender det i lukkende grupper i fcb. Come on now! Man vil ikke at barn skal ha sin egen kropp for seg selv, men likevel greit å ha sex som 14 åring....Patetisk:kvalm:

Anonymkode: 49ca6...a85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om du er ironisk eller saklig her. De må se mulighetene og gjøre valgene selv. De må selv ha lyst til å ta av seg niqaben, du skal ikke rive den av de. De skal selv ha lyst til å finne seg en norsk kjæreste. Du skal ikke fortelle at de må det ellers så er de undertrykt. Tvinger du de til å velge en muslimsk eller en norsk kjæreste så undertrykker du i begge tilfeller. 

Ja, det er selvsagt problemet. At muslimske jenter i 50 år har blitt påtvunget norske kjærester. Et virkelig kjempeproblem. Du er rett og slett utrolig. 

La oss kjempe for at muslimske jenter skal seile sin egen sjø i 50 år til. Noe støtte mot ekstrem patriarkalsk kultur fra mange på venstresiden kan de definitivt ikke vente seg. De er jo tross alt ikke etnisk norske. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinnediskriminering er et stort problem og en viktig vei ut av det er utdannelse og å komme ut i miljøer og arbeidsplasser hvor de møter andre med andre verdier. Man løser ikke ihvertfall ikke dette ved å innføre klesregler som hindrer integrering slik et hijab forbud vil gjøre,  Forøvrig er jeg ikke særlig venstreorientert, jeg tilhører sentrum.

Dine holdninger er mer ekstreme enn man har selv i svenske akademikermiljøer når det kommer til disse spørsmålene, så det er definitivt en oppskrift på suksess å la de seile sin egen sjø ja! Fungerer bra!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Barn under 18 år tar et stort valgt som å ha sex, til og med med flere på samme tid...de filmer hverandre og sender det i lukkende grupper i fcb. Come on now! Man vil ikke at barn skal ha sin egen kropp for seg selv, men likevel greit å ha sex som 14 åring....Patetisk:kvalm:

Anonymkode: 49ca6...a85

En 5 år gammel jente som ikler seg hijab gjør det ikke fordi "hun ønsker å ha sin kropp for seg selv". Det handler om patriarkalsk kultur fra moskeer som oppfordrer foreldrene til å ta jentene mens de er unge. For det gjelder bare jenter. Ikke "barn generelt". Guttene har stort sett null slike regler verken i barneår eller i puberteten. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er selvsagt problemet. At muslimske jenter i 50 år har blitt påtvunget norske kjærester. Et virkelig kjempeproblem. Du er rett og slett utrolig. 

La oss kjempe for at muslimske jenter skal seile sin egen sjø i 50 år til. Noe støtte mot ekstrem patriarkalsk kultur fra mange på venstresiden kan de definitivt ikke vente seg. De er jo tross alt ikke etnisk norske. 

Har du noe annet forslag til hvordan vi skal hjelpe muslimske jenter ennå å rive av de hijaben og niqaben? Eller er det det eneste måten du mener vi kan hjelpe de?

• Liker 1
Skrevet

Sjokkerende at noen faktisk har trykket "ja" her. Det er nesten på grensen til overgrep å tvinge på et hodeplagg som skal skjule "seksualiteten" for voksne MENN! 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, ungfrøken91 skrev:

Sjokkerende at noen faktisk har trykket "ja" her. Det er nesten på grensen til overgrep å tvinge på et hodeplagg som skal skjule "seksualiteten" for voksne MENN! 

Men å tvinge dem til å gå kledt slik du vil fordi du blir provosert, ja krenket, over å se en muslim, er ikke et overgrep?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ungfrøken91 said:

Jeg ser det som et tegn på at en hel del nordmenn er opptatt av å fremstå grenseløs tolerant for det mest intolerante. "alt er greit og frivillig og bra, bare jeg slipper å forholde meg til det!". Pipa får som regel en annen lyd når de får førstehåndserfaring med å kjenne på islams strenge lover og regler for jenter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Testosteron said:

Men å tvinge dem til å gå kledt slik du vil fordi du blir provosert, ja krenket, over å se en muslim, er ikke et overgrep?

Det handler ikke om å bli krenket over å se en muslim, men å ikke akseptere groteske kvinnesyn, spesielt påtvunget religiøse tvangstrøyer på småjenter. Vi behøver mindre patriarkalsk religion i Norge. Det er jo fraværet av dette som har gjort Norge et så bra land å leve i. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Testosteron said:

Jeg blir ikke provosert, jeg blir forbanna. Forbanna over at de i det hele tatt tenket tanker om at barnet deres blir sett på som noe så seksuelt at de må skjule det de finner som "sexy". Jeg synes det er rett og slett fucka. La et barn vokse opp helt nøytralt, og ikke trøkk noe som helst over hodet dems! Og det gjelder ikke bare hijaben. Dette gjelder alle slags religioner, jeg synes at barn skal stå fritt til å velge akkurat det de vil helt selv uten påvirkning fra andre. Det er en menneskerett man blir født med!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noe annet forslag til hvordan vi skal hjelpe muslimske jenter ennå å rive av de hijaben og niqaben? Eller er det det eneste måten du mener vi kan hjelpe de?

Nei, selvsagt ikke. La de seile sin egen sjø. De fortjener selvsagt ikke noe støtte, den patriarkalske religionen bør heller ikke kritiseres for islam er fred, toleranse og frihet. Og selvsagt....veldig veldig veldig mangfoldig. Bare se på alle de kvinnelige imamene vi har i Norge! Det er utrolig.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, ungfrøken91 skrev:

jeg synes at barn skal stå fritt til å velge akkurat det de vil helt selv uten påvirkning fra andre. Det er en menneskerett man blir født med!

I så fall kan ikke barn ha foreldre. De kan heller ikke gå i barnehage eller på skole. De kan ikke ha venner eller bruke sosiale medier, for da påvirkes de av andres holdninger

Hvorfor mener du at du har rett til å bestemme hvordan andres barn skal gå kledt? Hvorfor kan ikke du nøye deg med å bestemme hvordan dine barn går kledt? 

• Liker 1
Skrevet
Just now, Testosteron said:

I så fall kan ikke barn ha foreldre. De kan heller ikke gå i barnehage eller på skole. De kan ikke ha venner eller bruke sosiale medier, for da påvirkes de av andres holdninger

Hvorfor mener du at du har rett til å bestemme hvordan andres barn skal gå kledt? Hvorfor kan ikke du nøye deg med å bestemme hvordan dine barn går kledt? 

For det første; de bor i Norge nå. Vil de ikke at barna skal bli ordentlig intregert og ikke bli sett annerledes på? For det andre; grunnen til at de tvinger dette hodeplagget på de er bare sykt, bare å ha sånne tanker om sine egne barn finner jeg urovekkende. For det tredje; de skaper et "deg og meg" ved å tvinge på de disse hodeplaggene.

og til slutt vil jeg si at om alle barn fikk velge helt selv tror jeg de ville gått med musefletter og kjenne vinden i håret uten å bekymre seg for at de skal miste hodeplagget sitt. Det er hva jeg tror.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Testosteron said:

Konservativ patriarkalsk religion er i en særstilling når det gjelder å kontrollere mennesker fra fødsel til grav. Men vi kan selvsagt late som om en norsk barnehage er like ille som hva jenter fra Afghanistan og Somalia må gå igjennom. Alt er jo påvirkning. Ingenting er rett eller galt! Alt er relativt!

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, ungfrøken91 skrev:

grunnen til at de tvinger dette hodeplagget på de er bare sykt, bare å ha sånne tanker om sine egne barn finner jeg urovekkende.

Alle klesplagg har som funksjon å skjule vår nakne kropp. Dette er ikke noe spesielt med hijab. Alle ønsker at barna ens skal gå sømmelig kledt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...