Gå til innhold

Billigverksted eller merkeverksted?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.4.2018 den 7.57, AnonymBruker skrev:

Vi bruker billigverksted for vår 7 år gamle Volvo. Skifta regreima for 7500 i vinter, mens merkeverksted skulle ha 13500 for samme jobben. Da blir det lett å velge for oss iallefall. 

Anonymkode: 741de...664

Da bør det merkeverkstedet prates litt til rette.

Må selv bytte reg. reim og hjelpereim, 140" service og PKK i sommer på min Volvo (ca samme alder som deres). 

Min servicetekniker og jeg ble enige om 10.000,- for hele den pakken. (Merkeverksted)

I tillegg kommer den eventuelle mengden gass som må etterfylles på AC anlegget.

Endret av Mis(s)Understood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Da bør det merkeverkstedet prates litt til rette.

Må selv bytte reg. reim og hjelpereim, 140" service og PKK i sommer på min Volvo (ca samme alder som deres). 

Min servicetekniker og jeg ble enige om 10.000,- for hele den pakken. (Merkeverksted)

I tillegg kommer den eventuelle mengden gass som må etterfylles på AC anlegget.

Et ac anlegg blir ikke etterfyllt. Det blir tømt,  satt under vakuum, og fyllt opp igjen med korrekt mengde til gitt bil. Det koster rundt 2000,-. Vet det finnes metoder der de stter på en boks med mediet, og fyller til det blåser kaldt, men den metoden bruker ikke et seriøst verksted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, tdm900 skrev:

Et ac anlegg blir ikke etterfyllt. Det blir tømt,  satt under vakuum, og fyllt opp igjen med korrekt mengde til gitt bil. Det koster rundt 2000,-. Vet det finnes metoder der de stter på en boks med mediet, og fyller til det blåser kaldt, men den metoden bruker ikke et seriøst verksted.

Fagkompetansen på et felt som ikke er mitt eget (ventilasjon og AC) mottatt med takk :) 

Så langt har dette merkeverkstedet oppført seg skikkelig, - i alle fall med denne kunden.

Så om jeg skal gjette så blir det fort sånn som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tdm900 skrev:

Et ac anlegg blir ikke etterfyllt. Det blir tømt,  satt under vakuum, og fyllt opp igjen med korrekt mengde til gitt bil. Det koster rundt 2000,-. Vet det finnes metoder der de stter på en boks med mediet, og fyller til det blåser kaldt, men den metoden bruker ikke et seriøst verksted.

Men man gjenryker den gassen som var på anlegget, slik at det er differansen som blit tatt betalt for om man tar betalt for mengde. Mange praktiserer fastpris.

Anonymkode: 33d25...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...