AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Bør man gå for merkeverksted uansett, eller kan enkelte småreparasjoner og service gjøres like bra på Mekonomen og lignende? Anonymkode: 4f947...1df
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Jeg bruker et verksted på bilopphøggeriet her jeg bor, de tar 650kr timen versus merkeverksted som tar 1350kr timen, jeg får alltid best hjelp, gode brukte deler, og garanti hos billigverkstedet. Vært kunde der i mange år og kommer til å fortsette med det. Så ja,billig er flott. Anonymkode: f0e0d...8b9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #3 Skrevet 29. april 2018 Kommer an på hva slags bil du har. Nye biler med mye fin-eletronikk bør på merkeverksted selv for små reprasjoner. Har du en litt eldre bil hvor det meste er mekanisk, kan du like gjerne velge et billig verksted. Anonymkode: f2cb4...a48
Husholdning1 Skrevet 29. april 2018 #4 Skrevet 29. april 2018 Billigverksted bør velges hvis du har en vanlig bil og jobben dreier seg om delebytting. Hvis det dreier seg om elektronisk feilsøking på en nyere bil velger man merkeverksted 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #5 Skrevet 29. april 2018 Vi bruker billigverksted for vår 7 år gamle Volvo. Skifta regreima for 7500 i vinter, mens merkeverksted skulle ha 13500 for samme jobben. Da blir det lett å velge for oss iallefall. Anonymkode: 741de...664
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #6 Skrevet 29. april 2018 Det kommer helt an på. De allerbilligste verkstedene kan være lugubre: https://www.nrk.no/hordaland/21-av-40-kontrollerte-verksteder-drev-ulovlig-1.13223943 Enkelt vedlikehold kan de fleste verksted gjennomføre helt fint og uten problemer. Noen merkeverksteder har "prisgaranti" (i Bergen er det f.eks. Honda Autosalg): Få en billig pris skriftlig, gå til merkeverksted, og de matcher prisen. Prinsipielt ville jeg nok ikke ha tatt prispåslaget til et merkeverksted når bilen er eldre enn ti år. Anonymkode: 16f89...36b 2
Husholdning1 Skrevet 29. april 2018 #7 Skrevet 29. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på. De allerbilligste verkstedene kan være lugubre: https://www.nrk.no/hordaland/21-av-40-kontrollerte-verksteder-drev-ulovlig-1.13223943 Enkelt vedlikehold kan de fleste verksted gjennomføre helt fint og uten problemer. Noen merkeverksteder har "prisgaranti" (i Bergen er det f.eks. Honda Autosalg): Få en billig pris skriftlig, gå til merkeverksted, og de matcher prisen. Prinsipielt ville jeg nok ikke ha tatt prispåslaget til et merkeverksted når bilen er eldre enn ti år. Anonymkode: 16f89...36b De verkstedene som artikjelen omhandler er ikke godtkjente bilverksteder, og er egentlig irrelevant for hva ts spør om.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #8 Skrevet 30. april 2018 17 timer siden, Husholdning1 skrev: De verkstedene som artikjelen omhandler er ikke godtkjente bilverksteder, og er egentlig irrelevant for hva ts spør om. Hvordan det? Ikke alle forbrukere forstår hvilke verksteder som er godkjent, og hvilken som ikke er det. De er i alle fall billige konkurrenter, og du har de overalt. Anonymkode: 16f89...36b
Husholdning1 Skrevet 30. april 2018 #9 Skrevet 30. april 2018 (endret) 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan det? Ikke alle forbrukere forstår hvilke verksteder som er godkjent, og hvilken som ikke er det. De er i alle fall billige konkurrenter, og du har de overalt. Anonymkode: 16f89...36b Fordi vedkommende spør om Mekonomen og lignende. Altså godkjente bilverksteder som bilverkstedkjedene krever at de er før de får være med i kjedene. Endret 30. april 2018 av Husholdning1
Fruktninja Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Jeg byttet regreimsett på merkeverksted her, kom på 7000 INK mva. Da byttet de dynamoreima i samme slengen og etterfyllte kjølevæske. Mekonomen skulle ha 11000 for samme jobben men da var det 3.partsdeler.. lønner seg uansett å sjekke rundt. Billigverkstedet kan ta 6-700 kroner timen og merkeorginalt det dobbelte og vel så det, men om billigverkstedet bruker 4 timer på en jobb og merkeverkstedet 1-2 timer så blir det fort dyrt å gjøre noe billig... jeg er og skeptisk å bruke brukte deler på bilen min, da du aldri vet hva du får rent kvalitetsmessig...
tdm900 Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 59 minutter siden, Fruktninja skrev: Jeg byttet regreimsett på merkeverksted her, kom på 7000 INK mva. Da byttet de dynamoreima i samme slengen og etterfyllte kjølevæske. Mekonomen skulle ha 11000 for samme jobben men da var det 3.partsdeler.. lønner seg uansett å sjekke rundt. Billigverkstedet kan ta 6-700 kroner timen og merkeorginalt det dobbelte og vel så det, men om billigverkstedet bruker 4 timer på en jobb og merkeverkstedet 1-2 timer så blir det fort dyrt å gjøre noe billig... jeg er og skeptisk å bruke brukte deler på bilen min, da du aldri vet hva du får rent kvalitetsmessig... Fornuftig gjort Mekonomen er heller ikke et billig verksted, hverken på timene eller delere.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 Jeg brukte merke verksted en gang, ble så latterlig dyrt, at jeg aldri gjorde det igjen. Men jeg undersøkte jo da nøye, før jeg skulle finne billig verksted, for ønsket jo noe som var bra og. Og fant da ett veldig bra verksted, som tok halve prisen av merkeverkstedet. Anonymkode: 4f345...566
Husholdning1 Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 4 timer siden, tdm900 skrev: Fornuftig gjort Mekonomen er heller ikke et billig verksted, hverken på timene eller delere. Mekonomen har ingen faste timespriser.
Husholdning1 Skrevet 1. mai 2018 #14 Skrevet 1. mai 2018 5 timer siden, Fruktninja skrev: Jeg byttet regreimsett på merkeverksted her, kom på 7000 INK mva. Da byttet de dynamoreima i samme slengen og etterfyllte kjølevæske. Mekonomen skulle ha 11000 for samme jobben men da var det 3.partsdeler.. lønner seg uansett å sjekke rundt. Billigverkstedet kan ta 6-700 kroner timen og merkeorginalt det dobbelte og vel så det, men om billigverkstedet bruker 4 timer på en jobb og merkeverkstedet 1-2 timer så blir det fort dyrt å gjøre noe billig... jeg er og skeptisk å bruke brukte deler på bilen min, da du aldri vet hva du får rent kvalitetsmessig... Dette. Å bytte slitedeler med brukte deler er ingen god ide hvis man betaler noen for å gjøre jobben. Karosserideler og andre deler som ikke slites er god gjenbruk. 1
Sirah Skrevet 1. mai 2018 #15 Skrevet 1. mai 2018 Jeg bruker Bilextra til å bytte slitedeler som bremser, hullagre, lykter osv. Er det noe galt med elektronikken reiser jeg til merkeverksted. Har også opplevd å sette bilen hos Bilextra og fått beskjed om at feilsøkingsverktøyet deres ikke er godt nok og de har sendt meg videre til Mercedes.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #16 Skrevet 1. mai 2018 Så lenge du har en bil med gjeldene garanti, tar det seg best ut i et service hefte å bruke merkeverksted Anonymkode: 5d65f...5e0 1
accobra Skrevet 1. mai 2018 #17 Skrevet 1. mai 2018 På 29.04.2018 den 1.19, AnonymBruker skrev: Bør man gå for merkeverksted uansett, eller kan enkelte småreparasjoner og service gjøres like bra på Mekonomen og lignende? Anonymkode: 4f947...1df Nesten umulig å svare på uten å vite om det gjelder en gammel Toyota eller en ny 911. Har levert mine biler på alt fra Mekonomen, MECA, NAF, til uavhengige og merkeverksteder både i Norge i Sverige. Merkeverksteder er som regel dyrere, men ikke alltid. De har flere deler på lager. Den eneste anbefalingen jeg kan gi, er å fiske etter pristilbud på alle jobber man ikke klarer å utføre selv.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #18 Skrevet 6. mai 2018 På 29.4.2018 den 1.19, AnonymBruker skrev: Bør man gå for merkeverksted uansett, eller kan enkelte småreparasjoner og service gjøres like bra på Mekonomen og lignende? Anonymkode: 4f947...1df Så du nyhetene i går? Billigverksteder som bytter dekk uten at de kan gjøre dekkbytte? Hjulskruene knekker i fart og dekkene faller av? Uansett i garantitiden bør du holde deg på merkeverksted fordi du ellers kan miste f.eks. rustgaranti og andre garantier. Anonymkode: b3c10...af5
Husholdning1 Skrevet 7. mai 2018 #19 Skrevet 7. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du nyhetene i går? Billigverksteder som bytter dekk uten at de kan gjøre dekkbytte? Hjulskruene knekker i fart og dekkene faller av? Uansett i garantitiden bør du holde deg på merkeverksted fordi du ellers kan miste f.eks. rustgaranti og andre garantier. Anonymkode: b3c10...af5 Feil. Du kan velge verksted fritt og du beholder fortsatt garabtien.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #20 Skrevet 7. mai 2018 2 timer siden, Husholdning1 skrev: Feil. Du kan velge verksted fritt og du beholder fortsatt garabtien. Det er faktisk veldig lurt å bruke merkeverksted hele tida. Brått dukker det opp noe som merkeverkstedet dekker, utenfor garantitida. Det får du ikke om alt har punktlig utført på et merkeverksted. Snakker både av erfaring, og slektninger som har gjort den lille tabben med å ha service på et ikke merkeverksted. Selv så jeg for meg en reparasjonsutgift på 10.000-15.000,- for ikke lenge siden, men slapp unna med 0,-. Og bilen min er laaangt utenfor garanti. Og har hatt bilen punklig på merkeverksted. Hadde ikke klart å tjene inn noe på å bruke noe anna da gitt😊 Anonymkode: 0ad58...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå