Gå til innhold

Oppgaver i bryllup - jeg synes ikke dette er greit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen til HI er fetter til brudens mann. Dvs. at "moren" du referer til er svigermor til HI, som altså er søster til brudgommens mor. Henger du med? ;-)
En ting er at svigermor til HI går, men jeg mener HIs mann/forlover bør/må melde avbud i støtte til HI. Ærlig talt, de har behandlet henne som dritt, inkl. brudgommen som mener at HI "bare" skulle sagt nei tidligere. Hun har sagt nei nå, det er for mye, og ender med en skyllebøtte som ikke ligner noe. Det går ærlig talt ikke an å oppføre seg slik!
Hva svigermor velger å gjøre får være en annen ting, men mannen til HI kan jommen holde seg hjemme.

Anonymkode: 50dfa...7ad

Ja, da hadde jeg forstått det riktig.

Hadde jeg vært ts så hadde jeg ønsket at min mann gikk, og ihvertfall ikke ment at brudens mor skulle bli hjemme selv om datteren er dust.

Men jeg ville aldri hatt middager o.l. med disse folka i ettertid og DA hadde jeg forventet at min mann ikke gikk heller. Men å møte fettern sin på guttegreier synes jeg er innafor. Jeg tipper fettern/brudgommen ikke har den minste ide om hvor mye dama hans forventer av ts, og derfor ikke forstår settingen helt. Pluss han er nok litt tøffel. Men jeg ville gitt han tvilen til gode enn så lenge og heller pratet med han en annen gang, etter bryllupet.

Jeg synes bruden her er helt grusom og er satt ut av hvor drøy og egoistisk og tanketom det er mulig å bli, men jeg synes likevel ts gjør rett i å la mannen gå. Da lager hun ikke mer drama, men beskytter seg selv. Det er voksent og det er raust. Ingen grunn til mer drama enn nødvendig når dette er folk hun ikke blir helt kvitt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ja, da hadde jeg forstått det riktig.

Hadde jeg vært ts så hadde jeg ønsket at min mann gikk, og ihvertfall ikke ment at brudens mor skulle bli hjemme selv om datteren er dust.

Men jeg ville aldri hatt middager o.l. med disse folka i ettertid og DA hadde jeg forventet at min mann ikke gikk heller. Men å møte fettern sin på guttegreier synes jeg er innafor. Jeg tipper fettern/brudgommen ikke har den minste ide om hvor mye dama hans forventer av ts, og derfor ikke forstår settingen helt. Pluss han er nok litt tøffel. Men jeg ville gitt han tvilen til gode enn så lenge og heller pratet med han en annen gang, etter bryllupet.

Jeg synes bruden her er helt grusom og er satt ut av hvor drøy og egoistisk og tanketom det er mulig å bli, men jeg synes likevel ts gjør rett i å la mannen gå. Da lager hun ikke mer drama, men beskytter seg selv. Det er voksent og det er raust. Ingen grunn til mer drama enn nødvendig når dette er folk hun ikke blir helt kvitt.

TS si svigermor er tanta til brudgommen, og på ingen måte i slekt med bruden. Men ser personlege ikkje noko problem med at ho går i bryllupet, senke konfliktnivået så lavt ein kan er alltid ein god ide. No verkar det som om konfliktnivået er maksimert av einatressa brud, og ho har begynt å danne alliansar, og det er synd. Ein nøytral tredjepart til litt mekling hadde nok vore ein ide ;) svigermor kan fungere i den setttingen på sikt til dømes. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, attegløyma skrev:

TS si svigermor er tanta til brudgommen, og på ingen måte i slekt med bruden. Men ser personlege ikkje noko problem med at ho går i bryllupet, senke konfliktnivået så lavt ein kan er alltid ein god ide. No verkar det som om konfliktnivået er maksimert av einatressa brud, og ho har begynt å danne alliansar, og det er synd. Ein nøytral tredjepart til litt mekling hadde nok vore ein ide ;) svigermor kan fungere i den setttingen på sikt til dømes. 

Ah, takk for oppklaringen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ah, takk for oppklaringen! 

Og hvis du leser over så er brudgommen klar over alt bruden har lesset over på HI men støtter sin tilkommende og sier at HI jo hadde svart ja... han virker ikke å reflektere over mengden HI var spurt om og jeg synes de burde imøtekommet HI når hun gir beskjed om at det blir for mye på henne. Om ikke annet burde brudgommen forstå det, alle synes det er urimelig å pålegge HI å ta fri et par dager ifm. bryllupet. 

Brudens mor skal selvfølgelig gå, antagelig også brudens svigermor. Jeg mener mannen bør holde seg hjemme, det er på ingen måte HI og hennes mann som har ansvaret for at denne konflikten har eskalert. De bidrar ikke til å øke konflikten ved at de ikke kommer, men tar et standpunkt ift deres eget forhold der de fullt ut støtter hverandre først og fremst. Og igjen - slik brudgommen gjør ift. sin tilkommende/den fæle bruden i dette tilfellet 🙈

Anonymkode: 50dfa...7ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis du leser over så er brudgommen klar over alt bruden har lesset over på HI men støtter sin tilkommende og sier at HI jo hadde svart ja... han virker ikke å reflektere over mengden HI var spurt om og jeg synes de burde imøtekommet HI når hun gir beskjed om at det blir for mye på henne. Om ikke annet burde brudgommen forstå det, alle synes det er urimelig å pålegge HI å ta fri et par dager ifm. bryllupet. 

Brudens mor skal selvfølgelig gå, antagelig også brudens svigermor. Jeg mener mannen bør holde seg hjemme, det er på ingen måte HI og hennes mann som har ansvaret for at denne konflikten har eskalert. De bidrar ikke til å øke konflikten ved at de ikke kommer, men tar et standpunkt ift deres eget forhold der de fullt ut støtter hverandre først og fremst. Og igjen - slik brudgommen gjør ift. sin tilkommende/den fæle bruden i dette tilfellet 🙈

Anonymkode: 50dfa...7ad

Jeg synes det er unødvendig drama uansett. Og trådstarter mener det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter helhjertet valgene du har tatt, ts., og beundrer din evne til å forsøke å løse det på beste måte, før du til sist satte ned foten skikkelig. 

Kommentarer fra brudeparet om at «du sa jo ja» er i mine øyne skamløs ansvarsfraskrivelse. Det ER vanskelig å si nei under sånne omstendigheter, og spesielt når det kommer sånn dryppvis. En annen ting er at det ikke hadde vært gjennomførbart, alle oppgavene de lesset på deg, slik mange har påpekt i tråden.  Dét i seg selv er jo totalt uansvarlig og vitner om særdeles dårlig planlegging fra brudeparets side. Fryktelig synd og ufortjent at du henges ut som syndebukk. Hold hodet hevet, og sørg for at riktig versjon kommer ut blant felles familie/kjente. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O.G.
8 timer siden, Kattugla skrev:

Ja, jeg tipper at bruden har (i familiesammenheng) fått med seg at ts er en som alltid stiller opp og strekker seg så langt hun klarer (det er i hvertfall mitt inntrykk etter å lest denne tråden) og at det sånn sett er ingen tilfeldigheter at alle oppgavene ble lasset på henne.. At bruden rett og slett forsøkte å utnytte det, helt bevisst. Ellers ville hun ikke vært så ufattelig frekk og respektløs i sine svar til ts. 

Samme tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bekymre deg for mye om den alliansebyggingen bruden driver med, TS. Resten av slekta vil over langen merke hva slags dame bruden er. Det er garantert ikke bare deg hun har vært og kommer til å bli kjip mot.

Og slekt og familie kjenner deg fra før. De vet jo at du er hyggelig og fornuftig. Da vil det skurre veldig med historien om at du aktivt går inn for å sabotere bryllupet til din manns bestevenn og fetter.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.5.2018 at 8:55 AM, AnonymBruker said:

Herregud for en kvalitetstråd. Flott at du satte ned foten, TS. Selv om det ble litt "drama", så var det ikke du som startet det. Du ga henne sjansen til å reflektere over mengden arbeid hun prøvde å pakle på deg. Hadde hun ikke vært så kørka og bare delegert ut jobben mer så hadde ikke dette skjedd. Men hun antok nok at du ikke skulle tørre å si nei uansett hvor bitchy hun var. Slike mennesker som utnytter andre, kjenner igjen "offeret" på lang avstand. Like greit at hun sier du ikke er invitert. Så kan du kose deg hjemme og vite at du er trygg fra å måtte jobbe i bryllupet. 

Anonymkode: 7a23c...e02

Ja, de kjenner igjen offeret og derfor durer de frem. Håper egentlig denne tråden er laget av et troll.

Merkelig tenkt av bruden (den uvitende og dumme bruden?) å ikke delegere ansvar til flere. Kan hun ha gjort dette med vilje for å skape drama og prøve psyke ned ts? Eller vet hun ikke hvor mye jobb det innebærer, pluss det at ts har barn som også er invitert. 

Jeg har også tatt på meg mange oppgaver for noen år siden, det ble litt for mye, men var ikke i sammenheng med bryllup. Jeg gjorde den tabben at jeg lovte meg bort til alle som spurte en sommer, gå innom å mate fugl, gå et annet sted og mate og stelle katt, hjelpe til med flytting, hjelpe til med nedvask, maling, vanne planter hos a og b og c. Husker ikke alt, men etter det har jeg vært flink til å si nei, eller at jeg må tenke på det først. 

Er ikke ts invitert lenger? Kan man trekke tilbake en invitasjon til et bryllup pga. dette? Vet ikke om jeg hadde blitt hjemme, eller gått dit som gjest, hadde jamt over dritt i om stemningen ble trykket, bare hevet hodet og vært høflig. For det blir jo en fallitterklæring å bli hjemme også? Som om alt dette er din skyld. 

Og så hadde jeg frydet meg litt i smug over at bruden hadde sett seg nødt til å tiske og hviske i krokene på sin store dag, fordi du var så frekk å komme. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er rydder for spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Sender gode tanker til TS.

Denne mannen til bridzella blir fort gammel og sliten. Eller de blir skilt ganske fort. For ei ego dame! 

 

Hun har nok rykte på seg for å skape drama i den familien hun kommer fra. 

 

Jeg hadde holdt meg langt unna slike gærninger. 

Har så lyst til å klemme TS. Du virker så god! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hvordan dette bryllupet gikk. 

Orker du oppdatere, TS?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! TS her. 

Jeg vil bare si tusen takk for all støtte jeg har fått her! Jeg har som sagt diskutert dette med min mann og svigermor, men jeg synes det er ubehagelig å snakke med andre om det, ønsker ikke at noen skal tenke at jeg baksnakker bruden. Bryllupet er 19. mai, så det er fremdeles litt tid igjen for brudeparet til å få ordnet med oppgavene som jeg fremdeles ikke skulle ha. Jeg har ikke snakket med dem siden forrige oppdatering, men min mann har fortalt at de stresser noe voldsomt med å få tak i noen som kan synge i kirken. Hvordan de har løst det andre aner jeg ikke. Kan oppdatere mer når bryllupet er over. Jeg har forsonet meg med at jeg ikke skal i bryllupet, og at jeg og barna heller finner på noe annet kjekt den dagen, som plaster på såret for dem. De ble jo så klart lei seg da de fikk høre at vi ikke skulle i bryllup likevel, men nå har jeg snakket med en venninne som driver et hestesenter, så vi skal få komme dit og ri istedenfor. Da ble det ellevill stemning, så jeg håper at det kan bli en fin dag for barna uansett. 

Mannen min synes dette er fryktelig kjipt, og jeg tror ikke han har så veldig lyst å gå i bryllupet lenger heller, men han er jo forlover, og vil heller ikke lage noe drama. Han har tenkt å ta dette skikkelig opp med brudgommen når bryllupet er overstått, men ønsker ikke å gjøre dette nå i forkant, da han er redd det vil skape unødvendig med drama. 

Så ja. Dette er en kjedelig situasjon, men jeg håper ting kan løse seg i fremtiden, selv om jeg kjenner at brudeparet nå har fremstått som folk jeg uansett ikke ønsker å ha i min nære omgangskrets. 

Anonymkode: a1500...a7f

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*fremdeles ikke skulle ha = egentlig skulle ha

Anonymkode: a1500...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:



Så ja. Dette er en kjedelig situasjon, men jeg håper ting kan løse seg i fremtiden, selv om jeg kjenner at brudeparet nå har fremstått som folk jeg uansett ikke ønsker å ha i min nære omgangskrets. 

Anonymkode: a1500...a7f

Skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen! TS her. 

Jeg vil bare si tusen takk for all støtte jeg har fått her! Jeg har som sagt diskutert dette med min mann og svigermor, men jeg synes det er ubehagelig å snakke med andre om det, ønsker ikke at noen skal tenke at jeg baksnakker bruden. Bryllupet er 19. mai, så det er fremdeles litt tid igjen for brudeparet til å få ordnet med oppgavene som jeg fremdeles ikke skulle ha. Jeg har ikke snakket med dem siden forrige oppdatering, men min mann har fortalt at de stresser noe voldsomt med å få tak i noen som kan synge i kirken. Hvordan de har løst det andre aner jeg ikke. Kan oppdatere mer når bryllupet er over. Jeg har forsonet meg med at jeg ikke skal i bryllupet, og at jeg og barna heller finner på noe annet kjekt den dagen, som plaster på såret for dem. De ble jo så klart lei seg da de fikk høre at vi ikke skulle i bryllup likevel, men nå har jeg snakket med en venninne som driver et hestesenter, så vi skal få komme dit og ri istedenfor. Da ble det ellevill stemning, så jeg håper at det kan bli en fin dag for barna uansett. 

Mannen min synes dette er fryktelig kjipt, og jeg tror ikke han har så veldig lyst å gå i bryllupet lenger heller, men han er jo forlover, og vil heller ikke lage noe drama. Han har tenkt å ta dette skikkelig opp med brudgommen når bryllupet er overstått, men ønsker ikke å gjøre dette nå i forkant, da han er redd det vil skape unødvendig med drama. 

Så ja. Dette er en kjedelig situasjon, men jeg håper ting kan løse seg i fremtiden, selv om jeg kjenner at brudeparet nå har fremstått som folk jeg uansett ikke ønsker å ha i min nære omgangskrets. 

Anonymkode: a1500...a7f

Jeg synes du har håndtert dette veldig fint. Du ga beskjed i god tid og ville fortsatt ta en del av oppgavene. 

Dersom noen sender deg tekstmelding eller lignende, sender du bare en link til denne tråden. 

Anonymkode: b9799...9ce

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Bøff Eløff skrev:

I alle dager for et brudepar! Håper bruden søler rødvin over hele kjolen.

Eller tacosaus... 

Anonymkode: a0284...3fb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke barna dra med far og bestemor i bryllupet? I hvert fall i kirken? Festen er jo uansett ikke noe gøy for barn.

Tenke seg til hva bruden skulle gjort om du faktisk skulle gjøre alt dette og ble syk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Eller tacosaus... 

Anonymkode: a0284...3fb

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...