Gå til innhold

Burde vi forby FrPere å ytre seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal vi endre og tilpasse vår kultur for noe fremmed? 

De som bosetter seg ved kirker gjør det av eget valg. De som har fått moskeer i nabolaget sitt har ikke valgt det.

Anonymkode: afac8...302

For et bullshit argument. Hvor mange moskeer med bønnerop tror du egentlig dukker opp i vårt langstrakte land? Og selv om du har kjøpt en leilighet så har du ikke kjøpt området rundt, verden er i stadig utvikling. Du kan like gjerne få en barnehage ved siden av deg, eller en pub, eller kanskje en blåseinstrumentforretning i underetasjen. Men det er moskeen som er et problem.... ok.

Anonymkode: 705cf...b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det selvsagt?

Anonymkode: afac8...302

Fordi vi har en annen menneskerett OG en grunnlov hvor det står at det er likhet for loven. 

Anonymkode: 705cf...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Overrasket skrev:

Stemmer det! :5:

Hvilke tanker gjør du deg om Islam? Du synes det er positivt med dens utbredelse i Norge?

 

Anonymkode: 4fdf1...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et bullshit argument. Hvor mange moskeer med bønnerop tror du egentlig dukker opp i vårt langstrakte land? Og selv om du har kjøpt en leilighet så har du ikke kjøpt området rundt, verden er i stadig utvikling. Du kan like gjerne få en barnehage ved siden av deg, eller en pub, eller kanskje en blåseinstrumentforretning i underetasjen. Men det er moskeen som er et problem.... ok.

Anonymkode: 705cf...b0f

Du kaller mitt argument for et "bullshit argument" og presterer å komme med at det ikke bygges så mange moskeer på landsbasis som eget argument? Gratulerer :) 

Anonymkode: afac8...302

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er 5 bønnerop om dagen, men det er da langt flere kirker. Hvorfor skal det være mer greit at  nesten 2000 kirker skal bråke hver eneste søndag, men ikke en eneste moske? 2000 kirker lager selvsagt mer bråk for de rundt enn noen få moskeer.  Eller hva med å sette regler om at det kun er lov med religiøs støy på hverdager, men ikke i helgene?  Man kan lett sette opp regler for å gå etter religionene man ønsker, men det ville selvsagt stride mot religionsfriheten. Ingen trossamfunn skal få lov til å ha flere enn 50 bygg som bråker ville vel rammet Den norske kirke  uforholdsmessig hardt. 

Jeg vet ikke med deg, men jeg ønsker at vi skal ha større religionsfrihet og sterkere menneskerettigheter enn Saudi Arabia og de landende der. Og vi ser jo hvor skremmende det er om FrP hadde hatt flertall. Da hadde jo religionsfriheten røket for alle FrPerne misliker. Men man har selvsagt ikke religionsfrihet om den kun gjelder for religionen flertallet av befolkningen godtar.  

Burde vi nekte FrPeren religionsfrihet siden de selv ikke ønsker religionsfrihet? Nei, på samme måte som ikke bør nekte muslimer religions frihet selv om det ikke er religionsfrihet i en rekke muslimske land. 

TS

 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Jeg er helt enig i at kirkene bør dempe seg. En gang bodde jeg for nær kirkeklokkene på Furuset, og det ødala morgensøvnen min flere søndager.

Religionsfrihet er ett tveegget sverd. Den kan slå hardt tilbake. Militant islam er skumle saker, se bare hvor liten respekt wahabi-islamistene har for alawitter, kristne, ateister og jøder. De kutter struper både her og der.  Hvis disse tar overhånd så er det veldig skadelig for Norge. Jeg tror rett og slett at wahabi-islamister må diskrimineres og stoppes på grensa. 

Jeg tenker at man bør innskrenke religonsfriheten til å si at den ikke gjelder for religioner som anser folk utenfor sin religion som mindreverdige, og totalforby religoner som vil drepe vantro.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kaller mitt argument for et "bullshit argument" og presterer å komme med at det ikke bygges så mange moskeer på landsbasis som eget argument? Gratulerer :) 

Anonymkode: afac8...302

Du valgte å hoppe over resten av innlegget, ser jeg. Hvis det skulle komme noe i ditt nabolag som du overhode ikke takler så får du pakke sakene dine og flytte.

Anonymkode: 705cf...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du valgte å hoppe over resten av innlegget, ser jeg. Hvis det skulle komme noe i ditt nabolag som du overhode ikke takler så får du pakke sakene dine og flytte.

Anonymkode: 705cf...b0f

Det har jeg da også planer om. Problemet er bare at hvis det kommer en moske i nabolaget mitt (hvilket er svært lite sannsynlig, men la oss nå gå utifra at jeg får det da), så vil verdien på boligen min gå ned. Jeg ville ikke bo i nærheten av en kirke heller, så selv om det var boliger til salgs der da jeg kjøpte så valgte jeg å bosette meg et annet sted enn i nærheten av kirken. Det er et valg man kan gjøre fordi kirkene allerede finnes, det er ikke sånn at det plutselig dukker opp en kirke et sted, slik det er med moskeer.

Anonymkode: afac8...302

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Jeg blir irritert av å høre på alt FrPerne klarer å lire av seg. Derfor foreslår jeg at FrPere ikke burde få lov til å ytre seg offentlig. Jeg blåser i menneskerettighetene og ytringsfriheten. 

Idiotisk? Selvsagt. 

Men, FrPs innvandringspolitisk talsmann har tatt til orde for å forby bønnerop fra moskeer. Når han fikk vite at det mest sannsynlig bryter mot menneskerettighetene rundt religionsfrihet så svarte han at han driter i menneskerettighetene og det som teller er at han blir irritert om han hører bønnerop.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/G1gE04/Frp-talsmann-om-mulig-brudd-pa-menneskerettighetene--Jeg-bryr-meg-ikke

For et klovneparti. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Slik du fremstiller saken, så stemmer jeg for at du ikke burde få lov til å ytre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/26/2018 at 12:52 AM, Apex said:

Tallene på innvandring vokser stadig og er ikke noe vi i realiteten kan gjøre noe særlig med, når det gjelder skoler med høy antall muslimer så er det som regel resultat av en dårlig lokaliserings politikk, det er denne politikken det må arbeides mest med.

Hvis det er nyere data om hvor mange muslimer det er i Norge uten å linke til resett vil jeg gjærne lese, tror ikke antallet fra 2017 har økt særlig, i 2017 linken var det registrert 250 000 muslimer og 148 000 i muslimske trossamfunn.

Det er helt opp til oss hvor mange vi vil gi opphold. Dette maset om menneskerettigheter er bare tull. Det står ingenting om at alle som kommer fra et område der det er krig har krav på statsborgerskap i det landet de klarer å snike seg inn i.

Så du innrømmer at du bare gjettet da du sa 100 000? Hadde det vært 15 år siden så ville du hatt rett. Hvor flere etnisk norske har det blitt i samme periode som antall muslimer har doblet seg? Ca 0. Man trenger ikke være så veldig god i matte for å skjønne hvilken vei det går.

Anonymkode: c0a49...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt opp til oss hvor mange vi vil gi opphold. Dette maset om menneskerettigheter er bare tull. Det står ingenting om at alle som kommer fra et område der det er krig har krav på statsborgerskap i det landet de klarer å snike seg inn i.

Så du innrømmer at du bare gjettet da du sa 100 000? Hadde det vært 15 år siden så ville du hatt rett. Hvor flere etnisk norske har det blitt i samme periode som antall muslimer har doblet seg? Ca 0. Man trenger ikke være så veldig god i matte for å skjønne hvilken vei det går.

Anonymkode: c0a49...934

Jeg gjettet ikke, det er 100 000 muslimer i Norge som er medlem av trossamfunn, det er noe usikkert om disse 200 000 er ekte muslimer, tror du må roe deg ned noen hakk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Apex said:

Jeg gjettet ikke, det er 100 000 muslimer i Norge som er medlem av trossamfunn, det er noe usikkert om disse 200 000 er ekte muslimer, tror du må roe deg ned noen hakk ;) 

Igjen kommer du bare med tulletall. I 2016 var det 148 000 som var medlem i muslimske trossamfunn. Beklager at jeg neppe kommer til å få et like avslappet forhold til fakta som deg.

Anonymkode: c0a49...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen kommer du bare med tulletall. I 2016 var det 148 000 som var medlem i muslimske trossamfunn. Beklager at jeg neppe kommer til å få et like avslappet forhold til fakta som deg.

Anonymkode: c0a49...934

2017 og dette er fra forskning.no At det har økt så drastisk på 1 år tviler jeg på, men om du har bevis og linker som sier det motsatte vil jeg gjerne lese :) 

https://forskning.no/religion-samfunn-samfunnskunnskap/2017/11/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge-i-2017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Apex said:

2017 og dette er fra forskning.no At det har økt så drastisk på 1 år tviler jeg på, men om du har bevis og linker som sier det motsatte vil jeg gjerne lese :) 

https://forskning.no/religion-samfunn-samfunnskunnskap/2017/11/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge-i-2017

Anbefaler at du leser den en gang til. Tallene er for øvrig sannsynligvis fra denne artikkelen, som sier at de er fra 2016. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/4-prosent-muslimer-i-norge

Anonymkode: c0a49...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler at du leser den en gang til. Tallene er for øvrig sannsynligvis fra denne artikkelen, som sier at de er fra 2016. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/4-prosent-muslimer-i-norge

Anonymkode: c0a49...934

Ja, og tallene fra 2016 er nesten det samme som tallene fra 2017

https://forskning.no/religion-samfunn-samfunnskunnskap/2017/11/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge-i-2017

Det er 148 000 registrerte medlemmer av muslimske trossamfunn (24 prosent). 

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/4-prosent-muslimer-i-norge

Ikke alle innvandrere fra muslimske land er muslimer

Alternativet til å bruke antallet registrerte medlemmer i muslimske trossamfunn er å se på hvor mange innvandrere fra land med muslimsk flertall som bor i Norge, og eventuelt også ta med de barna som slike innvandrerpar har fått her til lands. Dette gir åpenbart for høye tall, av flere grunner:

En viss andel, også i land med muslimsk flertall, tilhører andre religioner

Noen har ingen religiøs tro

Mange har flyttet fra sitt fødeland nettopp for å komme bort fra et prestestyre

Mange av dem som er flyttet til Norge, har forlatt troen etter hvert som tiden går.

Derfor regner vi også av disse grunnene med at antallet innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre med bakgrunn i muslimske land gir en klar overvurdering av antallet muslimer i Norge. I våre anslag vil vi ved hjelp av LKI-data prøve å innarbeide andelen av innvandrerne fra disse landene som ikke er vokst opp som muslimer, og andelen som sier at de ikke lenger tilhører denne religionen. La oss først se på innvandringen fra muslimske land.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Jeg blir irritert av å høre på alt FrPerne klarer å lire av seg.

Vet du hva? Det driter jeg i. Kan irritere deg mer jeg:kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Apex said:

Ja, og tallene fra 2016 er nesten det samme som tallene fra 2017

https://forskning.no/religion-samfunn-samfunnskunnskap/2017/11/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge-i-2017

Det er 148 000 registrerte medlemmer av muslimske trossamfunn (24 prosent).

Jeg får minne deg om hva du skrev: "Jeg gjettet ikke, det er 100 000 muslimer i Norge som er medlem av trossamfunn"

Anonymkode: c0a49...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg får minne deg om hva du skrev: "Jeg gjettet ikke, det er 100 000 muslimer i Norge som er medlem av trossamfunn"

Anonymkode: c0a49...934

Jeg skrev 100 000 istedet for 148 000, altså. Hadde jeg bommet med en halv million hadde jeg forstått kritikken, men nå får du gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/26/2018 at 12:52 AM, Apex said:

Tallene på innvandring vokser stadig og er ikke noe vi i realiteten kan gjøre noe særlig med, når det gjelder skoler med høy antall muslimer så er det som regel resultat av en dårlig lokaliserings politikk, det er denne politikken det må arbeides mest med.

Hvis det er nyere data om hvor mange muslimer det er i Norge uten å linke til resett vil jeg gjærne lese, tror ikke antallet fra 2017 har økt særlig, i 2017 linken var det registrert 250 000 muslimer og 148 000 i muslimske trossamfunn.

Klart vi kan gjøre noe med hvor stor innvandring vi skal ha i vårt land. 

Jeg er litt lei av dem som snakker om flyktninger som regn, noen som faller ned fra himmelen, som en naturlov. 

Dette er mennesker, som må opplyses. De er kvalifiserte til å gjøre valg. De kommer hit ved en bevisst handling, et valg. 

At de blir tatt i mot, hvordan de blir tatt i mot, det er også basert på et bevisst valg, en bevisst handling. 

 

Folkevandring kan stoppes og endres ved politiske virkemiddel. 

Anonymkode: a525f...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Apex said:

Jeg skrev 100 000 istedet for 148 000, altså. Hadde jeg bommet med en halv million hadde jeg forstått kritikken, men nå får du gi deg.

48% mer er ingenting? Du skjønner deg fryktelig dårlig på tall hvis ikke du ser hvor mye det har å si for hvor lang tid det tar før de utgjør f.eks. 30% av befolkningen.

Anonymkode: c0a49...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apex skrev:

Jeg skrev 100 000 istedet for 148 000, altså. Hadde jeg bommet med en halv million hadde jeg forstått kritikken, men nå får du gi deg.

Men synes du ikke forskjellen blir noe stor når det står mellom 100.000 eller 200.000 muslimer kontra norges befolkning på 10.000.000? Eller er det bare bagateller?

Anonymkode: 1a1e4...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...