Gå til innhold

Tusvik & Tønne

Anbefalte innlegg

Skrevet
Klink skrev (35 minutter siden):

Ja hva har egentlig skjedd som har med barn å gjøre? 

Det hun vel egentlig gjør er å bruke to eksempler på sorg, nemlig egen sorg over utroskap og brudd og andre foreldres sorg over å miste barn som eksempler på situasjoner som anskueliggjør behovet for innføring  av sorgmelding, noe hun argumenterer for. Det er godt tenkt, synes jeg, samtidig som hele oppsettet kom noe uheldig ut for lesere som ikke kjenner til bruddet og måten det skjedde på. 

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ashera skrev (1 time siden):

Det hun vel egentlig gjør er å bruke to eksempler på sorg, nemlig egen sorg over utroskap og brudd og andre foreldres sorg over å miste barn som eksempler på situasjoner som anskueliggjør behovet for innføring  av sorgmelding, noe hun argumenterer for. Det er godt tenkt, synes jeg, samtidig som hele oppsettet kom noe uheldig ut for lesere som ikke kjenner til bruddet og måten det skjedde på. 

Enig ❤

• Liker 1
Skrevet
ashera skrev (8 timer siden):

Jeg leste kronikken før jeg gikk inn hit. Det jeg fikk ut av kronikken var at hun tydeligvis er i sorg over noe. Visste ikke at det var snakk om ett brudd men trudde heller ikke det var snakk om barna hennes. Men det fikk meg til å spekulere da det ikke kom tydelig frem hva det gjaldt for hennes del. Såpass nysgjerrig ble jeg, det innrømmer jeg. Og hun har gode poeng i den kritikken selv om den kanskje fører til spekulering for enkelte av oss.

• Liker 2
Skrevet

Hun skriver i kronikken om noe universalt: sorg. Hva som er årsaken til sorg er i utgangspunktet irrelevant, men hun drar frem eksempler som er såpass ekstrem at de fleste skjønner at en far som har mistet sitt barn skal slippe å få en «fiktiv» (psykisk) lidelse i sykmeldingspapirene sine grunnet behov for tid til å sørge.

Det er ikke mye rom for å sørge i dagens hektiske samfunn, og hun trekker frem dette via å vise til at det ikke finnes noe system som hensyntar sorg.

Jeg mener dog å ha hørt at dette er endret, men tydeligvis ikke..?

Jeg har selv blitt sykmeldt på et tidspunkt,  grunnet dødsfall i nære familie, og husker jeg rett var diagnosen i retning « depresjon» eller noe sånt. 

Årsaken til hennes sorg er irrelevant så lenge hun selv ikke ønsker å snakke om den. Derfor er det heller ingen vits i å spekulere i det.

Hun er jo kritisert noe kraftig i denne tråden for å ha uttalt seg om «for private» forhold, spesielt av @HarryDotter Jeg synes innlegget hennes her viser en flott balanse hvor hun er talsperson for de vanskelige temaene: livskrise, sorg. Nettopp uten å utlevere seg alt for personlig, eller henge ut noen andre. Flott artikkel. 

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2021/11/12/sorgens-slagside/   

• Liker 46
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (14 timer siden):

Hun skriver i kronikken om noe universalt: sorg. Hva som er årsaken til sorg er i utgangspunktet irrelevant, men hun drar frem eksempler som er såpass ekstrem at de fleste skjønner at en far som har mistet sitt barn skal slippe å få en «fiktiv» (psykisk) lidelse i sykmeldingspapirene sine grunnet behov for tid til å sørge.

Det er ikke mye rom for å sørge i dagens hektiske samfunn, og hun trekker frem dette via å vise til at det ikke finnes noe system som hensyntar sorg.

Jeg mener dog å ha hørt at dette er endret, men tydeligvis ikke..?

Jeg har selv blitt sykmeldt på et tidspunkt,  grunnet dødsfall i nære familie, og husker jeg rett var diagnosen i retning « depresjon» eller noe sånt. 

Årsaken til hennes sorg er irrelevant så lenge hun selv ikke ønsker å snakke om den. Derfor er det heller ingen vits i å spekulere i det.

Hun er jo kritisert noe kraftig i denne tråden for å ha uttalt seg om «for private» forhold, spesielt av @HarryDotter Jeg synes innlegget hennes her viser en flott balanse hvor hun er talsperson for de vanskelige temaene: livskrise, sorg. Nettopp uten å utlevere seg alt for personlig, eller henge ut noen andre. Flott artikkel. 

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2021/11/12/sorgens-slagside/   

Det skal implementeres en sorgdiagnose, men dette gjelder komplisert sorg og kan da altså ikke brukes før etter 6 mnd.

Det vil si at man ikke har en diagnosekode de 6 første månedene man er i sorg. Da sitter man igjen med disse diagnosene som jeg mener ble nevnt i artikkelen, som først og fremst handler om depresjon, angst ol.

Jeg synes selv innlegget hennes var veldig bra! 

• Liker 15
Skrevet

Da blir det betalingsmur på denne podden også… jeg er så ufattelig skuffa nå…. 

Skrevet
BethD skrev (1 time siden):

Det var leit. Jeg kommer i alle fall ikke til å abonnere på enda et sånt podcast-sted - det blir for mye.

• Liker 22
Skrevet

Det må jo være noen, eller noe hun har klikka på i det siste?!😄

• Liker 3
Skrevet
Ballongen skrev (På 15.11.2021 den 7.35):

Det skal implementeres en sorgdiagnose, men dette gjelder komplisert sorg og kan da altså ikke brukes før etter 6 mnd.

Det vil si at man ikke har en diagnosekode de 6 første månedene man er i sorg. Da sitter man igjen med disse diagnosene som jeg mener ble nevnt i artikkelen, som først og fremst handler om depresjon, angst ol.

Jeg synes selv innlegget hennes var veldig bra! 

Jeg ble sykemeldt med diagnose "akutt sorgreaksjon" da min mor gikk bort, brått og uventet. Den fikk jeg to dager etter dødsfallet, hadde egenmelding eller tenkte ikke på noe slikt egentlig. Var rimelig i sjokk. Var faktisk hos legen for å be om utredning ettersom jeg var redd mamma hadde en arvelig sykdom som hadde tatt henne. Så dette med sorg er jo en diagnose allerede. Kan ikke legen fylle ut dette selv? 

• Liker 1
Skrevet
BethD skrev (7 timer siden):

Har ikke de tidligere uttalt at de aldri skulle ha betalingsmåte på podden? Jeg er så skuffa nå, men gjør som alle andre betalingspodder: går videre i livet uten 🤷‍♀️🤷‍♀️

• Liker 25
Skrevet
Piffi skrev (2 timer siden):

Har ikke de tidligere uttalt at de aldri skulle ha betalingsmåte på podden? Jeg er så skuffa nå, men gjør som alle andre betalingspodder: går videre i livet uten 🤷‍♀️🤷‍♀️

Jo. Det er akkurat det de har sagt 

Skrevet

Morsomt å høre på hvordan alle som går til PODME forteller om hvor mye bedre opplevelse det blir for lytterene. Men alle vet jo at den egentlige grunnen er (bokstavlig talt) milioner av kroner i kassa!!!

• Liker 19
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin.

Gjest CecilieX
Skrevet

Men seriøst. 

Jeg håper ikke skuffelsen er basert på en naiv tro på svadaet om phungfolk og følelse av å være en del av en venninneflokk. 

Dette er pur business, og nå skal de kapitalisere på følgerne. 

Skrevet

Skjønner at alle vil til podme for å unngå reklamejobbing og mer penger. Kunne betalt noen kroner for podme, men synes virkelig 79,- pr mnd er en veldig stor økning fra gratis. Alt koster jo penger nå og kan ikke betale for mer media enn det går an å ta inn heller. Da blir det farvel til Tusvik og Tønne også 😢

• Liker 16
Skrevet
Sequoia skrev (3 minutter siden):

Skjønner at alle vil til podme for å unngå reklamejobbing og mer penger. Kunne betalt noen kroner for podme, men synes virkelig 79,- pr mnd er en veldig stor økning fra gratis. Alt koster jo penger nå og kan ikke betale for mer media enn det går an å ta inn heller. Da blir det farvel til Tusvik og Tønne også 😢

Enig, 79 kr blir for mye for podcast. Lurer veldig på hvor mange lyttere de som allerede er gått over til podme har mistet. 

• Liker 10
Skrevet

Der mistet de meg.. har vært fast lytter over flere år, men nå var det visst slutt. De tjener jo allerede svært godt på podden, så dette var skuffende.

• Liker 13
Skrevet

Selvfølgelig ønsker de mer lønn for podcasten. Null problem med å forstå det. De aller fleste av oss som jobber, ønsker jo mest mulig lønn for arbeidet. De gjør jo ikke dette på dugnad, men mange er nok skuffet fordi de har fått «venninne»-følelse ovenfor Tusvik og Tønne. Men for dem er jo dette først og fremst en jobb. Jeg har PodMe og Podimo, og jeg syns jeg får mye underholdning for pengene, i tillegg til at vi slipper reklame. 

• Liker 5
Skrevet

Kan ikke skjønne at 79 kr måneden er mye å betale hvis det er snakk om 4 episoder, og man slipper reklamen? Og i tillegg får tilgang til alle de andre podkastene.

Før gikk man på butikken og kjøpte seg et blad for samme summen. Eller leide seg en film på videobutikken for ca samme beløp.

Podcast er faktisk en jobb, og jeg mener f. eks Linnéa Myhre legger mye arbeid ned i manus til sin podcast.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...