Gå til innhold

Tusvik & Tønne


Viking-girl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, SVK skrev:

Karine Haaland viser vel bare nok en gang at hun ikke klarer å oppføre seg. 

Haaland er for øvrig utestengt fra både Facebook og Nettavisen  pga hennes kvalme ytringer.

Sannheten er ofte vond å svelge...., så kvalme ytringer får du selv stå for. Hun er ikke utestengt fra Facebook, Nettavisen nekter for en vær pris å se sannheten i øynene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Navigasjon said:

Sannheten er ofte vond å svelge...., så kvalme ytringer får du selv stå for. Hun er ikke utestengt fra Facebook, Nettavisen nekter for en vær pris å se sannheten i øynene. 

Tror du forveksler det at du er enig med Haaland med at hun snakker sant. Det er to forskjellige ting. Men ja jeg synes hun kommer med kvalme ytringer og det syntes tydeligvis Facebook også som slettet innleggene hennes og Nettavisen som kom med offentlig beklagelse for å ha publisert de kvalme kommentarene hennes.

Ja, godt mulig hun er tilbake på Facebook. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva man måtte mene om Bonde Tusvik og all den iscenesettelsen hun bedriver, så må man jo berømme henne for at hun alltid klarer å provosere og avkle noksagter, som nå denne Karine Haaland. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Sigrids Handmaid's Tale-stunt var helt på sin plass. Og at Karine Haalands kommentar var skikkelig dust. 

Jeg synes forøvrig det er skikkelig smålig å kritisere NRK for at de bruker Noman som programleder. Det bare avslører at man er en surmaga rasist. 

 

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, mulig jeg har bodd under en stein, men det var ikke før 17.mai-innlegget til Haaland at jeg ble klar over hvor hun står. Har en tegneseriebok av henne som jeg kjøpte for 20 år siden. Hadde. Den havna ikke på loppis for å si det sånn. Den havna i søpla. Papirinnsamling under tvil.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haaland med de slitsomme, naiv-søte skildringene av dumme trønderske hønebønder og snille, bare misforståtte, burkadamer og kaftanmenn på Grønland. Fast innslag i Dagbladet i årevis. Som tidene har forandret seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
1 time siden, Gnå skrev:

Å drapstrue noen fordi de kjemper for kvinners rettigheter, synes jeg er ganske voldsomt. 

Enig. Spesielt når hun har to barn, skjønner godt at hun blir redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, CecilieX skrev:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/jPW0Vb/ut-mot-podkast-stjerner-i-tusvik-og-toennes-verbale-gapestokk?utm_source=vgfront&utm_content=row-3

Jeg synes dette er et interessant innspill i debatten omkring podcast og sosiale medier og hvor grensa går. Bransjen burde få på plass et regelverk. 

Nei den artikkelen der syns jeg var så dum at jeg har ikke ord. 

Det er en podcast. Folk kan velge om de vil gå inn på pod appen,trykke inn navnene dems å trykke play. De kan velge om de vil høre på den eller ikke. De som kjenner disse to vet hvordan de er, og orker man ikke høre på de så trenger man absolutt ikke gjøre det heller. Det er ikke som radio hvor man tilfeldigvis kan komme over å høre på de. Man må fysisk ønske å høre på. Så for meg er det der helt idiotisk. La være å høre på om du ikke takler det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BethD skrev:

Nei den artikkelen der syns jeg var så dum at jeg har ikke ord. 

Det er en podcast. Folk kan velge om de vil gå inn på pod appen,trykke inn navnene dems å trykke play. De kan velge om de vil høre på den eller ikke. De som kjenner disse to vet hvordan de er, og orker man ikke høre på de så trenger man absolutt ikke gjøre det heller. Det er ikke som radio hvor man tilfeldigvis kan komme over å høre på de. Man må fysisk ønske å høre på. Så for meg er det der helt idiotisk. La være å høre på om du ikke takler det. 

Skal det være helt fritt for å henge ut hvem man ønsker bare fordi det ikke er radio? 

Æreskrenkelser kan skje på andre arena enn radio, TV og aviser også. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Skal det være helt fritt for å henge ut hvem man ønsker bare fordi det ikke er radio? 

Æreskrenkelser kan skje på andre arena enn radio, TV og aviser også. 

Syns det skal være fritt frem for å kunne ytre det man ønsker i sin egen podcast ja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke helt sansen for SBT.. Blir to much og liker heller ikke gapestokk eller ensidig politikk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, BethD skrev:

Nei den artikkelen der syns jeg var så dum at jeg har ikke ord. 

Det er en podcast. Folk kan velge om de vil gå inn på pod appen,trykke inn navnene dems å trykke play. De kan velge om de vil høre på den eller ikke. De som kjenner disse to vet hvordan de er, og orker man ikke høre på de så trenger man absolutt ikke gjøre det heller. Det er ikke som radio hvor man tilfeldigvis kan komme over å høre på de. Man må fysisk ønske å høre på. Så for meg er det der helt idiotisk. La være å høre på om du ikke takler det. 

Hva med å innta perspektivet til de som blir hengt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, CecilieX said:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/jPW0Vb/ut-mot-podkast-stjerner-i-tusvik-og-toennes-verbale-gapestokk?utm_source=vgfront&utm_content=row-3

Jeg synes dette er et interessant innspill i debatten omkring podcast og sosiale medier og hvor grensa går. Bransjen burde få på plass et regelverk. 

Spørsmålet er vel også om ikke myndighetene kommer til å begrense ytringsfriheten ved lov om ikke bransjen klarer å regulere seg selv. 

Når vi har en ytringsfrihet som går temmelig langt så er det jo delvis fordi myndighetene mener at pressen klarer å regulere seg selv gjennom f.eks Vær varsom-plakaten. 

Det er jo ofte politikerne som  er de som blir hengt ut. Så tror ikke det er så vanskelig å overbevise dem om at bransjen må reguleres. Tror ingen vil akseptere en  ny Tore Tønne sak og neste Tønne-sak kommer nok til å henge sammen med sosiale medier og lignende. 

Endret av SVK
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...