miaw Skrevet 24. oktober 2021 #1281 Del Skrevet 24. oktober 2021 Å være så åpne og ærlig på hvordan livet faktisk er, det fortjener de kudos for. Det er virkelig tøft gjort, som helt sikkert koster dem mye. Forbilder! 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 24. oktober 2021 #1282 Del Skrevet 24. oktober 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 24. oktober 2021 #1283 Del Skrevet 24. oktober 2021 Klink skrev (2 timer siden): Syns egentlig ikke det jeg. Hadde familien sluppet å være offentlig akkurat når slike ting skjer tipper jeg de hadde vært glad til? Ikke bare må en takle sorg, barn må forholde seg til media og hele Norge må se deg i sorg i begravelsen. Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden): Nei, du har jo nettopp sagt at man skal «Holde kjeft om private ting». Eller er det bare de «private tingene» du synes er ubehagelig at luftes i offentligheten? Du skjønner det, selvmord var tabu å prate om for bare x- antall år siden, og mange delte din holdning om at man skal «holde kjeft». Vel: det hjalp ikke! Samlisvbrudd og utroskap er jævlig kjipt, men det er ikke bare en «privat greie» og det er ikke opp til meg eller deg å bestemme hva den som gjennomgår det, «skal få lov til» å prate om. Det handler om å ha bare en bitteliten celle av toleranse i kroppen, for å forstå det. Det er ikke du som skal avgjøre hva andre skal «få lov til» å prate om av private ting, fordi du synes det er ukomfortabelt å snakke om. Begynner man å se på konsekvensene av utroskap og hva det medfører for den som utsettes for det, er det ganske tydelig at flere ikke får det bedre av el slags «hysj, dette snakker vi ikke om» - mentalitet. Du kan ta med deg den tilbake til steinalderen. og «nek» har du for lenge siden bevist at du selv er et ypperlig kroneksempel på. Å snakke fint om en far man savner sårt i media er da det stikk motsatte av å snakke om et jævlig samlivsbrudd hvor den ene parten har pult rundt på andre. Om dere ikke evner å se den forskjellen så har dere problemer ingen kan løse for dere. Den første høster barna til Ari både trøst og empati. Sistnevnte skader bare alle rundt de involverte. Igjen peller du ut en setning jeg har skrevet bruker det imot meg, når du svært godt vet hva jeg skrev og hva jeg mente. Hva er det med kg kvinner om dagen??? Det pleide å være en alright plass å diskutere alle temaer hvor man fikk vettugde svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 24. oktober 2021 #1284 Del Skrevet 24. oktober 2021 Licorne skrev (2 timer siden): «Dumme kvinnemenneske» kan du være sjæl. Er gjennomsnittsalder på kvinnene på kg sunket til 14 år?? Dette må være det dummeste jeg har fått av svar. Kom i det minste med et argument. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. oktober 2021 #1285 Del Skrevet 24. oktober 2021 HarryDotter skrev (15 minutter siden): Å snakke fint om en far man savner sårt i media er da det stikk motsatte av å snakke om et jævlig samlivsbrudd hvor den ene parten har pult rundt på andre. Om dere ikke evner å se den forskjellen så har dere problemer ingen kan løse for dere. Den første høster barna til Ari både trøst og empati. Sistnevnte skader bare alle rundt de involverte. Igjen peller du ut en setning jeg har skrevet bruker det imot meg, når du svært godt vet hva jeg skrev og hva jeg mente. Hva er det med kg kvinner om dagen??? Det pleide å være en alright plass å diskutere alle temaer hvor man fikk vettugde svar. Det har du rett i, men jeg mener begge deler burde kunnet være litt privat. Er ikke sikkert alle kommentarer er like sympatiske. Og ikke gøy at alle har en mening om hva som kan ha skjedd og ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 24. oktober 2021 #1286 Del Skrevet 24. oktober 2021 Er det slutt mellom S og mannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 24. oktober 2021 #1287 Del Skrevet 24. oktober 2021 Klink skrev (1 minutt siden): Det har du rett i, men jeg mener begge deler burde kunnet være litt privat. Er ikke sikkert alle kommentarer er like sympatiske. Og ikke gøy at alle har en mening om hva som kan ha skjedd og ikke. Takk for et voksent svar i det minste. Greit å svare når man vet det er fornuft i andre enden. Ideellt sett ville jeg at alt privat bør holdes internt. Men i tilfelle med Ari var jo selvmordet dekket ihjel av media og kanskje barna selv ønsket å fortelle litt positivt om en far som ble missoppfattet mens han levde? Jeg syntes de sakene er vidt forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 24. oktober 2021 #1288 Del Skrevet 24. oktober 2021 Raven.Writingdesk skrev (3 timer siden): Nei. Tråden handler ikke om det. Kanskje gjør den det i din verden men les igjen. Du må lære deg å snakke for deg selv. Entall. DU kommenterer…: « « - Det er din mening at hun «dreit seg ut». Jeg lurer genuint på hvorfor det provoserer deg så til de grader at en kvinne er åpen om utroskap i et forhold. Du mener altså at dette skal hun legge lokk på, for «barna sin del». Retorikken kvinner ofte får slengt i mot seg som et argument utelukkende brukt for å fremme egen vinning. Snakk om å bruke barna som maktmiddel! Hah! Hva om han var voldsmann? Skal hun da også ikke si noe, «for barna sin del»? Eller kriminell? - Eller andre ting han gjorde mot henne som åpenlyst er et svik, for eksempel ruinerte dem økonomisk. Du forventer en lojalitet fra henne, som du ikke forventer fra ham. Selv om han har sviktet henne, (da også med barn i bildet) - stiller du en forventning om «lojalitet» til at hun skal «holde kjeft» slik at han ikke «taper ansikt», til tross for at det er sant det hun sier. Det er en utdatert holdning du har, og den er skremmende. Det er nøyaktig den type holdning du har som gjør at enkelte holder ut all slags svik og faenskap, - de må jo for Guds skyld ikke snakke om det. «Å holde ut» innebærer også å «holde kjeft». Jeg skjønner at kvinner som Sigrid er dritkjipt for det verdisynet, hun kjører jo dampveivals over de 1850-holdningene dine, det er vel heller de holdningene som er potensielt skyld i alle «psykologtimer», fremfor de som snakker åpent ut on ting ( Og med det sagt: det er Ingenting galt med å gå til en psykolog, selv on HarryDOTT ønsker å fremme et annet syn) Nei, søte lille «snowflake».. på tide å bli litt mer robust og oppdatere seg til 2021. 👏👏👏👏. Akkurat. Alle damer skal holde kjeft om det ene og det andre for «barnas skyld»! Hva med mannen, burde ikke han holdt pikken sin i buksa, for «barnas skyld»? Det er han som setter kåtskapen sin foran barna. Hva om det var hun som var utro, om mannen hadde klaget over det, tror man virkelig at folk hadde tenkt at mannen skulle holde kjeft «FOR BARNAS SKYLD!? 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 24. oktober 2021 #1289 Del Skrevet 24. oktober 2021 HarryDotter skrev (1 time siden): Å snakke fint om en far man savner sårt i media er da det stikk motsatte av å snakke om et jævlig samlivsbrudd hvor den ene parten har pult rundt på andre. Om dere ikke evner å se den forskjellen så har dere problemer ingen kan løse for dere. Den første høster barna til Ari både trøst og empati. Sistnevnte skader bare alle rundt de involverte.. Ehm… - sier du..? Dette er hovedkjernen antar jeg, for din argumentasjon: «når mor forteller hva far har gjort, så «skader det bare alle rundt involverte». - Vel; Nei. Hva med å snu på det? - Kanskje hjelper det alle rundt involverte. Jeg forstår hvor du kommer fra: «huff, naboen ser skittentøyvasken vår.. Så ubehagelig, hvem vil vel se den.. hva vil de tenke? - Hva vil barna tro»! Men saken er at: Skaden er allerede skjedd! Skaden oppstår ikke når mor forteller. Den oppsto for lenge siden. Å snakke om det kan være den måten den svikende parten kommer seg gjennom hendelsen. Det kan være helbredende for den som opplevde sviket. Det kan også være helbredende for den som svek, om vedkommende ser at det fører med seg en løsning. Lisa Tønne har vel egentlig bevist det? https://www.nettavisen.no/nyheter/lisa-tonne-derfor-tilgav-jeg-utroskapen/s/12-95-3423536969 Hun sier her at hun tilgir utroskapen fordi den som var utro sto til ansvar. Med det tar jeg for gitt at vedkommende som sto til ansvar tålte at det ble snakket om hendelsen, og at vedkommende mente det var den som ble sveket sin rett, å fortelle sin historie. Kanskje var det nettopp det, som berget ekteskapet. Sigrid og hennes make har jo stått tett på, derfor tenker jeg dette er er bevisst valg. De begge er nok fortrolig med at det ble satt ord på hva som skjedde. En form for Katarsis. For de mange par som opplever utroskap kan det være godt å se. At du får vondt i rævva er ditt problem. Snowflake. 😘 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 24. oktober 2021 #1290 Del Skrevet 24. oktober 2021 Raven.Writingdesk skrev (10 minutter siden): Ehm… - sier du..? Dette er hovedkjernen antar jeg, for din argumentasjon: «når mor forteller hva far har gjort, så «skader det bare alle rundt involverte». - Vel; Nei. Hva med å snu på det? - Kanskje hjelper det alle rundt involverte. Jeg forstår hvor du kommer fra: «huff, naboen ser skittentøyvasken vår.. Så ubehagelig, hvem vil vel se den.. hva vil de tenke? - Hva vil barna tro»! Men saken er at: Skaden er allerede skjedd! Skaden oppstår ikke når mor forteller. Den oppsto for lenge siden. Å snakke om det kan være den måten den svikende parten kommer seg gjennom hendelsen. Det kan være helbredende for den som opplevde sviket. Det kan også være helbredende for den som svek, om vedkommende ser at det fører med seg en løsning. Lisa Tønne har vel egentlig bevist det? https://www.nettavisen.no/nyheter/lisa-tonne-derfor-tilgav-jeg-utroskapen/s/12-95-3423536969 Hun sier her at hun tilgir utroskapen fordi den som var utro sto til ansvar. Med det tar jeg for gitt at vedkommende som sto til ansvar tålte at det ble snakket om hendelsen, og at vedkommende mente det var den som ble sveket sin rett, å fortelle sin historie. Kanskje var det nettopp det, som berget ekteskapet. Sigrid og hennes make har jo stått tett på, derfor tenker jeg dette er er bevisst valg. De begge er nok fortrolig med at det ble satt ord på hva som skjedde. En form for Katarsis. For de mange par som opplever utroskap kan det være godt å se. At du får vondt i rævva er ditt problem. Snowflake. 😘 Det er ikke mannen og Sigrid som skal skjermes, men barna deres. Han har ikke vært utro mot barna sine. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 24. oktober 2021 #1291 Del Skrevet 24. oktober 2021 Safirblå skrev (6 minutter siden): Det er ikke mannen og Sigrid som skal skjermes, men barna deres. Han har ikke vært utro mot barna sine. Barna står uansett midt i en samlivskrise mellom mor og far. Jeg tror ikke de er uvitende om det. At de ikke vet noe som helst om årsaken tror jeg ikke er bedre for dem, enn om de klarer sammen å sette ord på hva som har skjedd på en måte som er forståelig for barn. Som jeg skrev tidligere i tråden, far kan si: «jeg lovet mamma noe jeg ikke klarte å holde, jeg valgte noen andre». Det er sårt, det er vondt. Men det er samlivsbrudd uansett. Og forskjellen er at kanskje er det ærlighet som skal til for å berge et ekteskap. Hva er best: at mamma og pappa gikk fra hverandre uten at man vet hvorfor, og en, eller kanskje begge foreldre er sønderknust. Eller mamma og pappa snakket om noe som skjedde mellom dem som ikke var bra, men de ordnet opp og har det fint nå. Det virker som om flere i tråden ikke skjønner hvorfor det kan være viktig å sette ord på det som har skjedd. Det er jo av nøyaktig samme grunnlag som at det er viktig å sette ord på alle vonde følelser; det er forløsende, det kan oppleves rensende. Det kan gjenopprette en følelse av rettferdighet og balanse når man opplever at noe er urettferdig og i ubalanse. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 24. oktober 2021 #1292 Del Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden): Barna står uansett midt i en samlivskrise mellom mor og far. Jeg tror ikke de er uvitende om det. At de ikke vet noe som helst om årsaken tror jeg ikke er bedre for dem, enn om de klarer sammen å sette ord på hva som har skjedd på en måte som er forståelig for barn. Som jeg skrev tidligere i tråden, far kan si: «jeg lovet mamma noe jeg ikke klarte å holde, jeg valgte noen andre». Det er sårt, det er vondt. Men det er samlivsbrudd uansett. Og forskjellen er at kanskje er det ærlighet som skal til for å berge et ekteskap. Hva er best: at mamma og pappa gikk fra hverandre uten at man vet hvorfor, og en, eller kanskje begge foreldre er sønderknust. Eller mamma og pappa snakket om noe som skjedde mellom dem som ikke var bra, men de ordnet opp og har det fint nå. Det virker som om flere i tråden ikke skjønner hvorfor det kan være viktig å sette ord på det som har skjedd. Det er jo av nøyaktig samme grunnlag som at det er viktig å sette ord på alle vonde følelser; det er forløsende, det kan oppleves rensende. Det kan gjenopprette en følelse av rettferdighet og balanse når man opplever at noe er urettferdig og i ubalanse. Nei, men hva når de ser og hører hva som blir skrevet og sagt rundt omkring? Om både far og mor når vi leser tråden her. Bryr meg ikke noe om hva voksne mennesker som selv har valgt å offentliggjøre det måtte føle og mene, men stakkars barn. Seøvfølgelig skal barna involveres og forklares hva som skjer! Av foreldrene! Ikke Jodel og kvinneguiden. Nå er vel barna deres ganske små, men prinsippet gjelder vel her som hos andre, ingenting forsvinner på internett. Endret 24. oktober 2021 av Safirblå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 24. oktober 2021 #1293 Del Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Safirblå skrev (10 minutter siden): Nei, men hva når de ser og hører hva som blir skrevet og sagt rundt omkring? Om både far og mor når vi leser tråden her. Bryr meg ikke noe om hva voksne mennesker som selv har valgt å offentliggjøre det måtte føle og mene, men stakkars barn. Seøvfølgelig skal barna involveres og forklares hva som skjer! Av foreldrene! Da skjønner jeg egentlig ikke helt hva det er du protesterer på. Sigrid har vel ikke sagt det store til media? Jeg har forsøkt å Google men finner lite om hennes privatliv om denne saken. At han var utro var neppe noen hemmelighet for flere rundt dem, så at akkurat det er satt ord på ser jeg ikke på som noen avslørende greie. Hva er det da du «klager» på? Hun er en offentlig person, det er brudd, hun er sammen med en annen person som er også relativt kjent i lille Norge, spesielt i det «offentlige» (media) - miljøet. Også er hun Sigrid Bonde Tusvik: dama som står for ærlighet og respekt! Og som nettopp har heiet frem sin beste venn i offentligheten for å være ærlig om egen personlig livskrise. Jeg har så sinnsykt dyp respekt for at både Lisa og Sigrid velger å være åpen om dette, at det er helt utenkelig å kritisere dem for det. Kanskje ville Sigrid gjerne valgt å feie alt under teppet, men jeg gjetter at det bryter med alt hun står for. Hun står for åpenhet, ærlighet. Hun er prinsippfast. Jeg vedder på at hun hadde ønsket seg å krype under en stein nå og la verden gli forbi. At hun har sluttet å delta i sine egne podcast vitner om det. Det forteller noe om kostnaden dette har for henne. Men å feie det under teppet, «late som om», eller være unnvikende, til og med falsk (lyve) - det gjetter jeg at er så langt unna det Sigrid står for, at det vil aldri skje. selv om det koster henne dyrt. Og av den grunn har jeg dyp respekt for henne. Sigrid: du er fucking bad ass! Tråkk vegen søster, mange trenger en sti å følge. ❤️ Endret 24. oktober 2021 av Raven.Writingdesk 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 24. oktober 2021 #1294 Del Skrevet 24. oktober 2021 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Da skjønner jeg egentlig ikke helt hva det er du protesterer på. Sigrid har vel ikke sagt det store til media? Jeg har forsøkt å Google men finner lite om hennes privatliv om denne saken. At han var utro var neppe noen hemmelighet for flere rundt dem, så at akkurat det er satt ord på ser jeg ikke på som noen avslørende greie. Hva er det da du «klager» på? Hun er en offentlig person, det er brudd, hun er sammen med en annen person som er også relativt kjent i lille Norge, spesielt i det «offentlige» (media) - miljøet. Også er hun Sigrid Bonde Tusvik: dama som står for ærlighet og respekt! Og som nettopp har heiet frem sin beste venn i offentligheten for å være ærlig om egen personlig livskrise. Jeg har så sinnsykt dyp respekt for at både Lisa og Sigrid velger å være åpen om dette, at det er helt utenkelig å kritisere dem for det. Kanskje ville Sigrid gjerne valgt å feie alt under teppet, men jeg gjetter at det bryter med alt hun står for. Hun står for åpenhet, ærlighet. Hun er prinsippfast. Jeg vedder på at hun hadde ønsket seg å krype under en stein nå og la verden gli forbi. At hun har sluttet å delta i sine egne podcast vitner om det. De forteller noe om kostnaden dette har for henne. Men å feie det under teppet, «late som om», eller være unnvikende, til og med falsk (lyve) - det gjetter jeg at er så langt unna det Sigrid står for, at det vil aldri skje. selv om det koster henne dyrt. Og av den grunn har jeg dyp respekt for henne. Sigrid: du er fucking bad ass! Tråkk vegen søster, mange trenger en sti å følge. ❤️ Det står klart og tydelig hva jeg mener? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millefleur Skrevet 24. oktober 2021 #1295 Del Skrevet 24. oktober 2021 HarryDotter; hvorfor er du egentlig her og deltar i en diskusjon om moren til to barn du mener burde bli skjermet? Er ikke det litt.. dobbeltmoralsk..? 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 24. oktober 2021 Populært innlegg #1296 Del Skrevet 24. oktober 2021 Jeg fatter ikke hvorfor Sigrid får kritikk, når det eneste hun har sagt, er at hun står i en livskrise og er sviktet av mannen hun elsker. Det er ikke Sigrid som har fyrt av sladder her på KG eller på Jodel. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 25. oktober 2021 #1297 Del Skrevet 25. oktober 2021 Raven.Writingdesk skrev (20 timer siden): Ok, antar du har samme type holdning (forakt..?) - mot datteren til Ari Behn som snakker åpent om sin fars selvmord? Seriøst, synes du virkelig dette er sammenlignbart? Familien til Ari Behn ønsket åpenhet rundt dødsfallet. Datteren ønsket å holde tale i begravelsen. En begravelse både hun og familien visste var offentlig og ville bli sendt direkte på tv. Om du hører på talen så gir hun en fint bilde av personen og pappen Ari Behn, samtidig som hun setter søkelys på psykisk helse og selvmord. Utroskap og hensynet til mindreårige, som i tillegg er eksponert en del i sosiale medier, er noe langt annet. Argumentet om at dette måtte sies på grunn av rykter på jodel faller på stengrunn. Det samme om at dette måtte ut fordi hun ble borte fra podcasten. Dette hadde greit gått å løse ved å si hun ble borte en tid av personlige årsaker. Når så ting hadde roet seg kunne hun fortalt at hun har gått gjennom et samlivsbrudd. Har man små barn må de settes først, enkelt og greit. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 25. oktober 2021 #1298 Del Skrevet 25. oktober 2021 pøbelsara skrev (16 timer siden): Jeg fatter ikke hvorfor Sigrid får kritikk, når det eneste hun har sagt, er at hun står i en livskrise og er sviktet av mannen hun elsker. Det er ikke Sigrid som har fyrt av sladder her på KG eller på Jodel. Nei, kanskje det er «vi» som burde tenke oss om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 26. oktober 2021 #1299 Del Skrevet 26. oktober 2021 pøbelsara skrev (På 24.10.2021 den 22.46): Jeg fatter ikke hvorfor Sigrid får kritikk, når det eneste hun har sagt, er at hun står i en livskrise og er sviktet av mannen hun elsker. Det er ikke Sigrid som har fyrt av sladder her på KG eller på Jodel. Ikke jeg heller. Men dette er jo klassisk. Samfunnet er jo sånn… kvinner blir uglesett og får skylden for det meste mens menn seiler gjennom livet. Med mindre de voldtar noen da,men da er jo ofte det kvinnens feil også da hun må ha oppfordret til det med utfordrende klær etc og tydelig ville det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
splstud Skrevet 26. oktober 2021 #1300 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg syntes Lisa forklarte det så godt når hun fortalte hvorfor de var åpne om utroskapen. Barna fikk lov til å snakke med alle de ville om det, lærere, venner, foreldre til venner, det skulle ikke være noe hysj hysj. Og det tror jeg er veldig viktig for barn og voksne. Har selv en utroskapshistorie i familien, som ingen får snakke om med andre enn de aller nærmeste. Det er utrolig tøft, hvertfall når folk merker at noe har skjedd, og den utro part døde rett ette nærmeste familie fikk vite, men vi har fått munnkurv ovenfor resten av familien. Jeg har valgt å snakke med min svigerfamilie og venner om dette, da jeg har stort behov for å snakke om dette. Og jeg syntes det er veldig fint at vårt samfunn blir mer og mer åpne om slike ting. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå