Gå til innhold

Jeg lot være fordi det var kulturelle forskjeller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men jeg lurer fremdeles på hvordan det kunne blitt. Jeg er flink til og tilpasse meg. Så små forandringer trenger ikke være noe problem. Men jeg forelsket meg altså i en muslimsk mann på min alder. Slutten av 20- årene. 

Men jeg bare prøvde å se for meg hverdagen og livet med han og evt barn. 

Og evt et forhold generelt. Det er ikke omskjæring og vold jeg er redd. Men mer makten i forholdet. Koranlesing osv, uten at jeg vet om dette ville blitt et krav. Så jeg turte ikke å bli godt kjent i frykt for at vi skulle få sterkere følelser. 

Jeg tar meg i å lure på om han faktisk blir sammen med en annen vestlig kvinne, og ikke oppdrar barna muslimsk. Da betyr det at jeg dømte han uten å kjenne.. 

Det er så slitsomt å ikke vite. 

Anonymkode: 4ebaf...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo sånne ting du prater med mannen om, da..

Anonymkode: 033f3...9a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

Jeg er i et samboerforhold med en muslimsk mann (ikke omskåret), ikke religiøs. Og det går helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Jeg er i et samboerforhold med en muslimsk mann (ikke omskåret), ikke religiøs. Og det går helt fint. 

Ok, men "min" er religiøs. Har masse venner som drikker alkohol, og kjenner masse vestlige likevel. 

Anonymkode: 4ebaf...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sjokoladeknask said:

Jeg er i et samboerforhold med en muslimsk mann (ikke omskåret), ikke religiøs. Og det går helt fint. 

Han er ikke muslim m.a.o, det er en betegnelse for religiøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Jeg er i et samboerforhold med en muslimsk mann (ikke omskåret), ikke religiøs. Og det går helt fint. 

Ehæ? Hvordan kan han være muslimsk hvis han ikke er religiøs?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Ehæ? Hvordan kan han være muslimsk hvis han ikke er religiøs?

Han kommer fra et muslimland. Tror de fleste forstår dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, OlsenHansen skrev:

Han kommer fra et muslimland. Tror de fleste forstår dette.

Muslimland.. ? Er stygt redd for at det ikke var en skrivefeil engang.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Muslimland.. ? Er stygt redd for at det ikke var en skrivefeil engang.. 

Her leter man etter grunner til å krenkes ser jeg. Lykke til med det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, OlsenHansen skrev:

Her leter man etter grunner til å krenkes ser jeg. Lykke til med det :)

Nå er ikke jeg muslim, heller ikke kristen eller no anna religiøst for den del men jeg ser det at jeg kan forstå hvorfor folk kan finne på å føle seg krenket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at dette blir litt off topic, men hva er galt med å si muslimland? Det er vel en betegnelse på et land der den dominerende religionen er islam? Er det noe galt i å kalle det et muslimland isåfall? Jeg, som er agnostiker, hadde ikke blitt krenka akkurat om en fra et "muslimland" kalte Norge et kristenland. SÅ hårsåre kan man ikke være.

Anonymkode: dd9d9...a12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som var gift med en muslimsk mann. Ikke særlig religiøs, men det var absolutt kulturelle forskjeller. Han sendte mye penger til familien i hemmelighet slik at hun plutselig ble sittende med regninger, han ble hysterisk hvis det kom svinekjøtt i hus, og mente det var en uting at hun gikk lett kledd om sommeren, i tillegg løy han mye. Mannen var hyggelig nok, men de kulturelle forskjellene ble for store tilslutt selv om han aldri gikk i moske eller ba hjemme.

Anonymkode: a8a26...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som var gift med en muslimsk mann. Ikke særlig religiøs, men det var absolutt kulturelle forskjeller. Han sendte mye penger til familien i hemmelighet slik at hun plutselig ble sittende med regninger, han ble hysterisk hvis det kom svinekjøtt i hus, og mente det var en uting at hun gikk lett kledd om sommeren, i tillegg løy han mye. Mannen var hyggelig nok, men de kulturelle forskjellene ble for store tilslutt selv om han aldri gikk i moske eller ba hjemme.

Anonymkode: a8a26...f2c

Det at han løy, og gjorde så hun satt med regninger, er det en betegnelse på at han var muslimsk? Exen til mamma rotet til økonomien så inni helvete og han løy hele tiden. Etter 12 år fikk hun nok. Han prøvde seg på meg i tillegg. Eller er det annerledes i og med at det var en norsk mann? Virket kanskje litt kvass nå, men det er ikke meningen. 

Jeg skjønner heller ikke at hun (din bekjente) kom dit at hun ikke fikk kle seg som hun ville. Slik visste hun vel at han var før? Eller forandret han seg etter de var gift? Hvordan fikk hun regningene? 

Anonymkode: 4ebaf...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
2 timer siden, Forundret.. skrev:

Ehæ? Hvordan kan han være muslimsk hvis han ikke er religiøs?

Født i et muslimsk land av muslimsk mor og norsk kristen far. Bosatt i Norge. Selvvalgt å ikke være muslim i den forstand man ser på muslimer her i Norge. Men altså, jeg er døpt og slikt - er jeg da religiøst kristen? 

Endret av Sjokoladeknask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve avsporing. 
Jaja, det river fremdeles i meg. Jeg leser så enormt mye her inne. De er sikre på at det er den rette, mens andre dumper eller må bli dumpet. Men hvordan vet man  at noen er riktig? 
Og det hadde nesten vært bedre om han dumpet meg, slik at jeg visste hvor vi stod.

Anonymkode: 4ebaf...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg lurer fremdeles på hvordan det kunne blitt. Jeg er flink til og tilpasse meg. Så små forandringer trenger ikke være noe problem. Men jeg forelsket meg altså i en muslimsk mann på min alder. Slutten av 20- årene. 

Men jeg bare prøvde å se for meg hverdagen og livet med han og evt barn. 

Og evt et forhold generelt. Det er ikke omskjæring og vold jeg er redd. Men mer makten i forholdet. Koranlesing osv, uten at jeg vet om dette ville blitt et krav. Så jeg turte ikke å bli godt kjent i frykt for at vi skulle få sterkere følelser. 

Jeg tar meg i å lure på om han faktisk blir sammen med en annen vestlig kvinne, og ikke oppdrar barna muslimsk. Da betyr det at jeg dømte han uten å kjenne.. 

Det er så slitsomt å ikke vite. 

Anonymkode: 4ebaf...3b3

Dont go there... Tror du tok riktig avgjørelse ved å ikke satse mer på han

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Dont go there... Tror du tok riktig avgjørelse ved å ikke satse mer på han

Hvorfor? Erfaring?

Anonymkode: 4ebaf...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg tenker på hvis han finner seg en vesltig kvinne, og det viser seg at barna ikke trenger å oppdras muslimsk. Da kommer jeg til å få kastet i fleisen at jeg har gått glipp av en bra mann.

Anonymkode: 4ebaf...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Erfaring?

Anonymkode: 4ebaf...3b3

Ja prøvde å date en fra India. Nå var ikke han muslim men hindu. Og han var ikke spesielt religiøs av seg. Men sykt forskjellige kulturer. Sa bare total kræsj. Og forhomdet han hadde til foreldrene sine var bare helt uforståelig for meg. Der er det snakk om blind lojalitet. Typ som små barn har til foreldrene sine. Han hadde tatt utdannelse etter farens ønske f.eks. og lagde man mat til han var det ikke bra nok for det var ikke sånn mora hans gjorde det osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...