Gå til innhold

Foreldre som aldri hever stemmen til barna sine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Puny skrev:

Det har jeg svart på rett over her.

Ok, beklager, det så jeg faktisk ikke. Men jeg tror faktisk TS i utgangspunktet bare prøvde å få jentungen til å høre på moren sin :) Personlig synes jeg ikke at det gjør noe at TS tok grep her, siden de var i hennes hjem, og jeg tror ikke at barn tar skade av å bli snakket strengt til når situasjonen krever det. Det er forskjell på å heve stemmen litt for å understreke alvoret i det en sier, og å brøle/skrike/rope. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en gutt på besøk her, mye. Han nekter å gå hjem når vi sier at han må det. Vi diskuterer med en 7 åring om at han må hjem, fordi barnet vårt skal legge seg, eller fordi vi skal bort osv. Vi diskuterer i ca 30 min her til han går hjem og da raser han ut døra i sinne. Det har garantert hendt at jeg har sagt at han må høre på voksne. Hva annet skal jeg si? Han vil jo ikke høre på meg.   

 

Anonymkode: b6778...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg faktisk ikke TS tenkte på i dette øyeblikket. Hun virker ikke som en fæl og ond dame.

Anonymkode: b6778...aff

Alle som oppdrar barn med en annen voksen vet dette. Man overkjører ikke en annen forelder på den måten. Jeg har aldri sagt hun er ond eller fæl, men jeg syntes hun håndterte situasjonen dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Roci skrev:

Ok, beklager, det så jeg faktisk ikke. Men jeg tror faktisk TS i utgangspunktet bare prøvde å få jentungen til å høre på moren sin :) Personlig synes jeg ikke at det gjør noe at TS tok grep her, siden de var i hennes hjem, og jeg tror ikke at barn tar skade av å bli snakket strengt til når situasjonen krever det. Det er forskjell på å heve stemmen litt for å understreke alvoret i det en sier, og å brøle/skrike/rope. 

Seg syntes heller ikke det gjør noe AT hun tar grep, det var måten hun tok grep som jeg reagerte på. Siden det var hennes hjem kunne hun simpelthen kastet ut barnet. Sagt at nå må du gå, vi skal. .... og da må du gå. Det var unødvendig å dra moren inn i dette og det var unødvendig å heve stemmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at det er kjedelig når folk blander seg inn med kommentarer, men folk sier så mangt, folk er dumme og stressa og følsomme, men det er sjeldent vondt ment. 

Anonymkode: b6778...aff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært sjelden jeg hever stemmen overfor barna (eller noen andre for den saks skyld), but when I do..må Gud være med deg 😁

Man MÅ ikke skrike og balere 24/7 for at noen skal respektere deg. Jeg kjenner i hvert fall ikke noe respekt for de menneskene som på død og liv må skrike og oie seg. Klarer du ikke å snakke vett i hodet på barnet ditt, klarer du i hvert fall ikke å skrike vett i han/henne 😛

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Vera said:

Det er svært sjelden jeg hever stemmen overfor barna (eller noen andre for den saks skyld), but when I do..må Gud være med deg 😁

Man MÅ ikke skrike og balere 24/7 for at noen skal respektere deg. Jeg kjenner i hvert fall ikke noe respekt for de menneskene som på død og liv må skrike og oie seg. Klarer du ikke å snakke vett i hodet på barnet ditt, klarer du i hvert fall ikke å skrike vett i han/henne 😛

 

Hadde en mor som skrek og hevet stemmen for ALT. Pappa hevet stemmet litt men når han gjorde det visste jeg at det var seriøse saker og visst hørte jeg etter. Hadde null respekt for mamma for hun var bare sur uansett.

Anonymkode: 48271...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hever stemmen etter x antall advarsler med treåringen som er i en ille periode nå. Han hørse simpelthen ikke om vi snakker rolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 9.47, AnonymBruker skrev:

når jeg mener "å heve stemmen" så mener jeg å snakke med en bestemt og konsekvent stemme.. Ikke stå på huk fremfor barnet å nærmest hviske med en tynn, snill og forsiktig pipestemme..  

Anonymkode: 2871d...327

Å heve stemmen er jo nettopp å øke volumet. Det nytter ikke lage sine egne definisjoner på allerede etablerte begreper. Det du snakker om er noe annet. Man kan fint snakke på en bestemt måte med lav, normal eller høy stemme. 

Å ikke heve stemmen, dvs å snakke med normalt lydnivå, er ikke synonymt med å hviske eller snakke med pipestemme, det er vel nærmest ingen som snakker slikt til vanlig.

Anonymkode: 327b2...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hever stemmen/blir streng/kjefter så hører barnet bare på deg fordi det ikke tør noe annet. Da har du egentlig tapt.

Anonymkode: 907d5...b4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du hever stemmen/blir streng/kjefter så hører barnet bare på deg fordi det ikke tør noe annet. Da har du egentlig tapt.

Anonymkode: 907d5...b4b

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/23/2018 at 11:41 AM, Lalala123 said:

:fnise:

Vel, det går faktisk an å jukse litt har jeg hørt. (Dette har du ikke hørt fra meg) Hvis det er en bestemor og gjerne en oldermor, helst i familien. Så kan de ha den på loftet sitt minst en ukes tid hver tettpakket sammen med andre gamle ting. Da får den en sånn «bestemorlukt». Det blir jo litt fake, men vil fungere faktisk litt bedre vil jeg si. Kusinen til tanten til nevøen sin bestevenn av onkelen på min mor sin side gjorde dette.

I tillegg til dette, for å få den til å fungere (og som naboen tror jeg bare bruker som unnskyldning) er at du dessverre er nødt til å heve stemmen sånn 3-4 ganger for å stemme inn strengene på den. Noen ganger må du heve stemmen flere ganger (igjen, dette har du ikke hørt fra meg) for at den skal bli stemt perfekt. Lykke til! :) 

 

jeg har dessverre ingen bestemødre eller oldemødre i nærheten, så det få "gammel, innestengt bestemors"-lukt får jeg ikke til. Men  .. jeg prøve det med å stemme strengene.... Det funker faktisk! takk for tips :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...