Gå til innhold

Han total-knuste iPhone 7 plus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er omsorgssvikt 101.

Er du glad i ungen din, så skiller du deg, eller drar i tarapi og melder det inn til bv. Ungen din fortjener bedre

Anonymkode: 56ec6...c41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh...han truet med å drepe deg. Tror det er alt du trenger å vite her. vær en god mor og løp det du klarer.

Anonymkode: 13b3d...87a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjære trådstarter,

det her handler ikke om hvem som har skylda. Både du og barnet ditt er utsatt for vold i nære relasjoner. Jeg jobber som barnefaglig på krisesenter, og snakker med mange kvinner i din situasjon. Ofte vet dem ikke selv hva de og barna deres har vært utsatt for, for "han slår oss jo ikke og han er jo snill og veldig glad i barna.  Og jeg trigger han jo".

Ut fra det du skriver er du Og barnet ditt utsatt for psykisk, materiell og latent vold. Barnet er også vitne til alvorlig vold og trusler om drap mot sin omsorgsperson. Dette er veldig skadelig for et barn. At voksne skriker, at et barn ser at noe blir knust i veggen, er veldig skremmende for et barn. Barnet ditt er to år og får med seg alt, og det kan ta mange år og reparere traumene barnet har vært utsatt for. Ofte tror foreldrene at barnet ikke har fått med seg, men de får mer med seg enn voksne tror, og det at barnet ditt er tilstede og reaksjonen til barnet ditt, gjør at jeg blir veldig bekymret. At mannen din legger skylden på deg, og at du ikke må trigge han, er en del av den psykiske volden. Dette er hans ansvar. Du sier at dette skjer ca annen hver måned. Det er mye og både du og barnet lever i lanent vold hele tiden mellom dette. Dvs i muligheten av at det kan skje. Blir han sint for dette denne morgningen eller ikke, hvilket humør er han i idag? Man kan bli gående litt på tå hev.  Dette er like skadelig å leve i som om det skulle vært fysisk vold hver av.  

Mange kvinner tenker at det vil gå over eller blir bedre. Hvis jeg ikke trigger han, hvis han får litt mer hjelp. Han er jo veldig glad i barnet. Det er jo slik at en som utøver vold også kan være snill, en man er glad i osv og volden trenger ikke å være hele tiden. Det er det som gjør vold i nære relasjoner så vanskelig. Men dessverre så vet vi som jobber med dette hver dag at det blir som regel ikke bedre, det går ikke over. Det øker i hyppighet og alvorlighetsgrad.

Så kjære trådstarter. Ta grep for seg og barnet ditt. Be om hjelp. At du allerede har skrevet dette innlegget er første skritt på veien i å erkjenne at slik skal vi ikke ha det. 

Du kan ta kontakt med ditt lokale krisesenter og be om en dagsamtale. Det vil si at man ikke trenger å bo der, men at man kan få snakke med noen om situasjonen du står i. Det er lav terskel og gratis, og du kan bare ta kontakt selv. Du trenger ikke henvisning . De snakker med kvinner i din situasjon hver dag, og kan veilede deg i hva gjøre videre.

 

 

 

Anonymkode: 6cc95...2d2

Ts, les dette

Anonymkode: 13b3d...87a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let etter annet sted å bo NÅ!!

Hva skjer den dagen han ikke har en mobil i hånden for å dryle i veggen? Da er det du TS som får det, ikke bare psykisk som nå, men også fysiske!

 

Kom deg ut før dere alle tre får stygge varige men, for alt vi vet er barnet allerede preget av det. En far som hyler og skriker og kaster ting rundt seg, og en tafatt hylskrikende mor som ikke klarer å komme seg ut av situasjonen.
Dere voksne er har nok aller best uten å være under samme tak. Du skriver at det samme skjer om og om igjen, da er det ikke håp for endring engang!

 

Jeg hadde krevd terapi, men jeg hadde fremdeles flyttet ut fra han! Partnerdrap er altfor vanlig i dagens samfunn!

Anonymkode: 53b0f...c69

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får dere til å tro at noen som har det fokuset ts har vil ha noen som helst planer om å gå ut av forholdet? 

Anonymkode: 05623...8c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva får dere til å tro at noen som har det fokuset ts har vil ha noen som helst planer om å gå ut av forholdet? 

Anonymkode: 05623...8c7


Ved å endre fokuset hennes og tvinge hun til å ta innover seg den realiteten hun lever i, og ikke bare lar seg blende av kjærligheten hun har til han. Det er ikke sikkert at hun hører på oss nå, og går denne gangen, men ved den informasjonen hun har fått og det hun har blitt klar over og påmint om her, som hun innerst inne jo vet, men undertrykker fordi det føles lettere å lukke øynene, så vil hun bli mer bevisst på det og alltid huske det vi sier når hun står i neste utbruddet hans, og gradvis bygge opp en styrke til å løsrive seg emosjonelt, og gå.

Det kan vi bare støtte hun i, og ikke demotivere og victimblame hun enda mer slik du gjør med din type kommentar.

Anonymkode: 31060...27a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøkenskog
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er under 2 år, så han forstår ikke ALTFOR mye. For vi prøver å ikke gjøre dette foran han og barnet vet vi elsker han mer enn alt på jord. Noen ganger tror jeg virkelig pappaen elsker han mer enn meg for han kan liksom.. se på bilder og videoer av ungen etter at ungen nettopp har lagt seg, mens jeg er mer «endelig».

mobilen tenker jeg at er helt unødvendig å bruke penger på en ny når det var en storing flott mobil som nå er totaltknust PG... hva da? Litt jobbprat klokken 12 på en søndag?

Anonymkode: c58b5...477

Vettu! Ungen deres forstår MYE mer enn du tror!! Hyling, banning, redde fjes, stemning, :alt dette gjør barnet ditt redd! Barn har en utrolig persepsjonssans! Og rydd opp i dette før dere skader barnet deres psykisk og kanskje fysisk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis kan du påstå at barnet veit at du og far elskar han over alt? Det barnet ser og høyrer ustabile vaksne som hyler, kjeftar, kastar og knuser ting, triggar kvarandre på verste måte. Og barnet er HEILT uskuldig i dette. Eg vil inderlig håpe at ein eller annan tek kontakt med barnevernet, for eg trur ikkje du er i stand til å gå derfrå sjølv om du bør. Og på ein eller annen måte må denne stakkars 2-åringen få hjelp.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Virker som hun er nøkkelen til at han oppfører seg slik. Utspekulert ondskap fra ts sin side.

Anonymkode: 3922d...6f9

Jeg visste ikke at de har Internett i fengsel. Det er så typisk konebanker å si skylde på alle andre enn seg selv.

Anonymkode: 416bd...e2f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste ikke at de har Internett i fengsel. Det er så typisk konebanker å si skylde på alle andre enn seg selv.

Anonymkode: 416bd...e2f

Har han blitt konebanker nå?

Anonymkode: b5216...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Har han blitt konebanker nå?

Anonymkode: b5216...2a3

Hvem? Det var da ikke TS eller mannen til TS jeg siterte. Men menn som forsvarer menn som truer med å drepe samboeren sin foran barnet deres, de er garantert konebankere selv. Fordi "andre trigger dem til å gjøre slemme ting" og de er i total mangel av selvkontroll *himler med øynene*

Anonymkode: 416bd...e2f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig noen vil melde dere til barnevernet når DU ikke klarer å gjøre det eneste rette. Nemlig å ta barnet med deg å komme deg bort.

Velger du å bli hos han, er det ikke bare farens skyld at barnet blir ødelagt, det er din skyld også

Anonymkode: b4275...068

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen din truer med å drepe deg MÅ du ta det alvorlig. Ingen normale og friske mennesker sier sånt hvis de ikke er kapable til å faktisk gjøre det ass.

Og dere kan ikke la et barn vokse opp slik, med foreldre som roper, knuser ting, hylgråter og kommer med drapstrusler. Dere må få hjelp, dra til legen din eller familievernkontoret, kanskje flytt inn hos noen i familien med det første? Dere ødelegger barnet deres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, jente 93 said:

Når mannen din truer med å drepe deg MÅ du ta det alvorlig. Ingen normale og friske mennesker sier sånt hvis de ikke er kapable til å faktisk gjøre det ass.

Og dere kan ikke la et barn vokse opp slik, med foreldre som roper, knuser ting, hylgråter og kommer med drapstrusler. Dere må få hjelp, dra til legen din eller familievernkontoret, kanskje flytt inn hos noen i familien med det første? Dere ødelegger barnet deres.

Nå nei da du, det er bare barnevernet som ødelegger barn, ikke de voldelige foreldrene *himler med øynene*

Er det noe mennesker som gjerne the til vold mangler så er det intelligens og selvinnsikt

Anonymkode: 416bd...e2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

 Vi ser jo det, han sier jo selv at jeg ikke må la barnet se han slik. Så sier jeg at han ikke kan gi meg en sånn oppgave, det er han som må kontrollere seg og da sier han at han bare er sånn og det vet vi alle og at han ikke klarer å kontrollere seg i de sekundene.

til dere som skriver at det er min/begges feil. Ja, jeg vet det. Men kan dere også si hvor det var min feil og hav jeg kunne ha gjort annerledes? Han sier jo også at det er min feil, men nå har jeg prøvd å gjengi hele situasjonen nøyaktig, kan dere derfor også skrive nøyaktig hvor det var min feil så jeg kan lære?

Anonymkode: c58b5...477

Men du, nå må du som mor ta ansvar for barnet ditt. Jeg ble gravid med en fyr med sinneproblemer. Det ble egentlig slutt under graviditeten pga dette. Men jeg ga han en sjanse. Han holdt seg helt fint inntil barnet ble fire måneder. Da fikk han et skikkelig raserianfall med skriking osv. Vet du hva jeg gjorde? Jeg gikk fra han.

Jeg hadde gitt han en advarsel og han visste at jeg ville gå om han noen gang skrek eller mistet besinnelsen foran barnet.

Du må tenke på barnet nå. Synes det er helt merkelig hvilke ting du fokuserer på her.

Anonymkode: 02b4e...436

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 13.10, AnonymBruker skrev:

TS her.

Mente barnet. Og det er jeg selvfølgelig glad for, men man tror jo at man aldri kan elske en person så høyt, men når jeg ser barnefar med barnet ås er det som om han faktisk elsker barnet høyere enn det jeg elsker barnet selvom det egentlig ikke går an fordi jeg elsker barnet så ekstremt høyt. Var bare en veldig dårlig måte å prøve å vise at mannen er egentlig en veldig god far.

nå har forresten mannen tatt oppvasken, vasket kjøkkenet og lager mat, men gutten sover. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg når gutten våkner og dagen går sin gang...

Anonymkode: c58b5...477

Er han en god far når han hyler og skriker forran ungen. I tillegg kommer med drapsmanntrussler mot moren til barnet sitt. Og hadde han var så forbanna glad i barnet som du sier så hadde han tatt sin del av ansvaret med å stå opp med barnet i helgene. Høres ut som både du og barnefar er alt for umoden til å ha ansvar for ett lite uskyldig barn.  Helt syk oppførsel på både deg og far. 

Anonymkode: 4366b...f91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ring politi hvis det er drapstrusler

Anonymkode: e280e...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hvordan går det med deg? Jeg håper ikke du er i "honeymoonsdager" med en unnskyldende mann som gjør alt for å være søt og sjarmere deg inn igjen i hans klo og makt.... Men dømmer ikke om du er det for jeg har vært der selv og vet hvordan runddansen går og hvor vanskelig det er å bryte. Men du VET at det er det du må, du kan ikke trå på nåler resten av livet og bare vente på hans neste utbrudd. Du stresser deg ihjel emosjonelt og det skader deg og barnet for livet. Ikke la deres barn vokse opp å tro det er slik et forhold skal være så den blir redd for å komme nær noen i mange år  og til slutt finner det samme abusive relationshipet som eldre. Vi er her å støtter deg!!! Det skal du vite!! Og selvom det føles som du ikke kan leve uten han i starten når du bestemmer deg for å bryte, så skriv til oss istedet for å søke trøst hos han. Bryt og snu deg aldri tilbake. Jeg lover deg at du vil få et mye bedre liv når du er over sorgen og savnet! MYE bedre! 

For meg var det nesten som å bli født på ny, jeg følte meg så fri og endelig som meg selv igjen. Det til tross for at jeg hver gang jeg prøvde å bryte før jeg stakk for godt tok han tilbake og følte jeg skulle dø uten han. Det er hjernevask. Kom deg fri!!!

Anonymkode: 31060...27a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig trist å høre det med telefonen. bare husk at hvis du kjøpte med trygghetsavtale så dekkes alt av uhell og skader som påføres produktet. dette gjelder vel forsåvidt kun på elkjøp, så kommer vel litt an på hvor du kjøpte den. slik oppførsel går ikke an, dyrebare ting skal tas vare på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer:

Han er trøtt og irritert.

Du prater om noe som irriterer ham. 

Han mister besinnelsen, skriker, truer og knuser ting.

Du hylgråter.

Han ber om unnskyldning.

Du gir ham silent treatment.

 

Enig i at dere bør gå fra hverandre, absolutt. Ikke nødvendigvis fordi han blir farlig, men forholdet er destruktivt for alle tre SLIK DET ER NÅ. Det trenger ikke bli verre.

Du spør hva du har gjort galt når du hylgråter framfor det lille barnet ditt....og lurer på hva annet du skal gjøre enn å furte/gi silent treatment.

1) Du må få hjelp til å innse at din følelsesmessige utagering også er skadelig for barnet, komme deg ut av forholdet, og få kontroll på egne følelser og oppførsel.

2) Du og mannen må snakke sammen som voksne mennesker. Bruk en tredjepart.

Anonymkode: 1c949...2c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...