Gå til innhold

Han total-knuste iPhone 7 plus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner verden er skikkelig urettferdig. Hvorfor får sånne mennesker som TS og mann barn sammen når de oppfører seg slik foran barnet sitt? 

Anonymkode: 0a2c6...dd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har skyld i dette begge to. To egoistiske foreldre som ikke tar hensyn til hverandre og lar det gå ut over ungen. 

Anonymkode: bea35...ec9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner vel mannen din godt nok nå til å vite at han trenger ro når han står opp? Så maser du i vei om at han bør leke med guttungen og om jobb. Du virker passiv aggressv. Når han sier at du alltid snakker jobb og at han sover ut, så er det jo en sannhet i det? Så du bør jo gå i deg selv og tenke at du også provoserer? Hvorfor det ligger masse mat på gulvet og er så mye rot vet jeg ikke, men mannen din er lei det, og det ser da ut som at han bidrar mye?

Så til hans oppførsel som selvfølgelig er helt uakseptabel. En hiver ikke ting i veggen og mister så totalt besinnelsen. Han må innse at han må ha hjelp til å klare og kontrollere seg!

Dere bør se å komme dere til familievernkontor, for sønnen deres kan bli skadet av sånne eksteme episoder! Han blir jo livredd, og det du tenker på er den telefonen og hvem sin skyld dette er??

Det sier litt om deg også. Kom dere avgårde å få hjelp. Begge to.

Anonymkode: 14622...644

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levde i slike forhold, i fra barnets perspektiv. Det har ødelagt mye for meg i voksen alder (er i 20-årene). Har gått 5 år i terapi, men nå klarer jeg meg greit uten. Foreldrene mine er fortsatt gift, men det er et helvete når jeg er hjemme fra studentbyen. Jeg skulle heller ønske at foreldrene mine var skilt, enn å ha hatt en slik barndom. Jeg går godt overens når jeg er alene med pappa, og alene med mamma - men når alle er samlet er det et spetakkel.

Kom deg bort, både for din egen skyld og barnets (evt søk hjelp). Barnet forstår og merker mye mer enn du tror.

Anonymkode: fba58...87f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing her..  er det ikke litt uvanelig å amme 3 ggr om nettene i den alderen?

Anonymkode: 86321...5dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt avsporing her..  er det ikke litt uvanelig å amme 3 ggr om nettene i den alderen?

Anonymkode: 86321...5dd

TAKK! jeg og synes det virket rart. Ungen kan jo tydeligvis reise seg osv så da begynner han jo å bli litt «gammel» for såå mye amming

Anonymkode: 61c9a...4d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære trådstarter,

det her handler ikke om hvem som har skylda. Både du og barnet ditt er utsatt for vold i nære relasjoner. Jeg jobber som barnefaglig på krisesenter, og snakker med mange kvinner i din situasjon. Ofte vet dem ikke selv hva de og barna deres har vært utsatt for, for "han slår oss jo ikke og han er jo snill og veldig glad i barna.  Og jeg trigger han jo".

Ut fra det du skriver er du Og barnet ditt utsatt for psykisk, materiell og latent vold. Barnet er også vitne til alvorlig vold og trusler om drap mot sin omsorgsperson. Dette er veldig skadelig for et barn. At voksne skriker, at et barn ser at noe blir knust i veggen, er veldig skremmende for et barn. Barnet ditt er to år og får med seg alt, og det kan ta mange år og reparere traumene barnet har vært utsatt for. Ofte tror foreldrene at barnet ikke har fått med seg, men de får mer med seg enn voksne tror, og det at barnet ditt er tilstede og reaksjonen til barnet ditt, gjør at jeg blir veldig bekymret. At mannen din legger skylden på deg, og at du ikke må trigge han, er en del av den psykiske volden. Dette er hans ansvar. Du sier at dette skjer ca annen hver måned. Det er mye og både du og barnet lever i lanent vold hele tiden mellom dette. Dvs i muligheten av at det kan skje. Blir han sint for dette denne morgningen eller ikke, hvilket humør er han i idag? Man kan bli gående litt på tå hev.  Dette er like skadelig å leve i som om det skulle vært fysisk vold hver av.  

Mange kvinner tenker at det vil gå over eller blir bedre. Hvis jeg ikke trigger han, hvis han får litt mer hjelp. Han er jo veldig glad i barnet. Det er jo slik at en som utøver vold også kan være snill, en man er glad i osv og volden trenger ikke å være hele tiden. Det er det som gjør vold i nære relasjoner så vanskelig. Men dessverre så vet vi som jobber med dette hver dag at det blir som regel ikke bedre, det går ikke over. Det øker i hyppighet og alvorlighetsgrad.

Så kjære trådstarter. Ta grep for seg og barnet ditt. Be om hjelp. At du allerede har skrevet dette innlegget er første skritt på veien i å erkjenne at slik skal vi ikke ha det. 

Du kan ta kontakt med ditt lokale krisesenter og be om en dagsamtale. Det vil si at man ikke trenger å bo der, men at man kan få snakke med noen om situasjonen du står i. Det er lav terskel og gratis, og du kan bare ta kontakt selv. Du trenger ikke henvisning . De snakker med kvinner i din situasjon hver dag, og kan veilede deg i hva gjøre videre.

 

 

 

Anonymkode: 6cc95...2d2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TAKK! jeg og synes det virket rart. Ungen kan jo tydeligvis reise seg osv så da begynner han jo å bli litt «gammel» for såå mye amming

Anonymkode: 61c9a...4d6

Ikke hvis han er konstant utrygg. Dere må ta det med i beregningen og slutte å hyle opp om at småting et unormalt, når hele hjemmesituasjonen for barnet er at det lever i angst.

Anonymkode: 26ebe...2e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis han er konstant utrygg. Dere må ta det med i beregningen og slutte å hyle opp om at småting et unormalt, når hele hjemmesituasjonen for barnet er at det lever i angst.

Anonymkode: 26ebe...2e5

Så hvis ungen er typ 1år og utrygg trenger han amming 3 ganger hver natt?

Anonymkode: 61c9a...4d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis han er konstant utrygg. Dere må ta det med i beregningen og slutte å hyle opp om at småting et unormalt, når hele hjemmesituasjonen for barnet er at det lever i angst.

Anonymkode: 26ebe...2e5

Nettopp derfor jeg reagerte på dette, pga det ikke er vanlig å amme 3 ggr pr natt i den alderen. Ingen som hyler her.. var bare et spørsmål. 

Anonymkode: 86321...5dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis ungen er typ 1år og utrygg trenger han amming 3 ganger hver natt?

Anonymkode: 61c9a...4d6

Det kan veldig godt hende. Et utrygt barn vil jo oppsøke trygghet, og mulig det å die er den beste stunden dersom han får mor for seg selv i fred.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp derfor jeg reagerte på dette, pga det ikke er vanlig å amme 3 ggr pr natt i den alderen. Ingen som hyler her.. var bare et spørsmål. 

Anonymkode: 86321...5dd

Ok :) 

Anonymkode: 26ebe...2e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Krangler og bråker dere mye hjemme? Har du en voldelig partner eller utsettes du for overgrep? Opplever du vold mellom foreldrene dine? Da kan dere søke hjelp hos et familievernkontor.

Familievernkontorene gir gratis hjelp og råd til par og familier som opplever vansker, konflikter eller kriser. Familievernet arbeider blant annet med sinne- og voldsproblematikk. Enkelte kontorer har individuelle tilbud til utsatte for vold og/eller utøvere av vold.

Tilbudene ved familievernkontorene varierer, og kan omfatte

  • parterapi, familieterapi
  • sinnemestringskurs og sinnemestringsveiledning for foreldre
  • mekling ved separasjon og samlivsbrudd, hjelp til foreldresamarbeid og samvær
  • foreldreveilednings- og ulike samlivsprogrammer"



https://dinutvei.no/sok/tilbud?searchword=hjelpetilbud

https://dinutvei.no/utsatt/68-hjelpetilbud-utsatt/248-krisesenter-omtale

Anonymkode: 31060...27a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan veldig godt hende. Et utrygt barn vil jo oppsøke trygghet, og mulig det å die er den beste stunden dersom han får mor for seg selv i fred.

Anonymkode: 26ebe...2e5

Pluss at vi kan regne med at fordøyelse og næringsopptak er forstyrret. Man forbruker vitaminer på å være redd. 

Anonymkode: 26ebe...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du blitt utsatt for vold og trenger noen å snakke med?

Har du vært eller er du utsatt for vold/mishandling fra en partner, familie eller andre? Har du problemer med å avgjøre for deg selv hva det er som skjer? Ta kontakt med oss så kan vi sammen prøve å finne løsninger. Mange spør

Er jeg utsatt for vold/mishandling?

Hva gjør jeg når jeg skal bryte forholdet?

Hvilke rettigheter har jeg, f.eks. ved samlivsbrudd?

Trenger jeg advokat?

Innholdet i samtalene kan være råd/veiledning, informasjon, kartlegging av situasjonen, bistå i å finne løsninger, bearbeiding.

 

Du kan være anonym.

Har du behov for tolk ordner vi dette.

Alle på krisesenteret har taushetsplikt.

Alle våre tjenester er gratis.

http://www.oslokrisesenter.no/Krisetelefonen/index.html

 


Anbefaler dette kjære deg ts, har vært der du er og det blir kun værre....! Det er vanskelig å gå når man blir overøst med kyss og omsorg etterpå, men det er bare en manipulasjon for at han kan få fortsette å ha makten over deg. En dag begynner han å slå degog ungen, og du unnskylder det med at det bare var en gang og at du kanskje fortjente det siden du jo kjenner han og burde visst reaksjonen hans, så skjer det oftere og oftere og både du og barnet ender opp med traumer. GÅ !!!! Og innse at hans følsomme og vakre ord i anger kun er TOMME ORD og et spill for han!!!

Anonymkode: 31060...27a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din blir sint, og da begynner du hylgrine? 

Og sitter der som ett tafatt menneske som plutselig sliter med å vaske barnet ditt?

Da setter du deg selv foran barnet. Ett voksent menneske holder maska, og sier rolig til mannen at om han ikke klarer prate normalt, får han gå ut til han har roet seg.

Og når han starter slenge ut trusler, så sier du deg enig. At han bare kan flytte, han kan jo ikke bo med små barn om han skal klikke i vinkel for små ting. 

Spiller ingen rolle hvem som "har rett". Dere kan ikke oppføre dere slik med barn i hus. 

Anonymkode: 37149...1ae

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen din blir sint, og da begynner du hylgrine? 

Og sitter der som ett tafatt menneske som plutselig sliter med å vaske barnet ditt?

Da setter du deg selv foran barnet. Ett voksent menneske holder maska, og sier rolig til mannen at om han ikke klarer prate normalt, får han gå ut til han har roet seg.

Og når han starter slenge ut trusler, så sier du deg enig. At han bare kan flytte, han kan jo ikke bo med små barn om han skal klikke i vinkel for små ting. 

Spiller ingen rolle hvem som "har rett". Dere kan ikke oppføre dere slik med barn i hus. 

Anonymkode: 37149...1ae

Enig, her oppfører ingen seg som voksne mennesker, og ingen av dem burde ha ansvaret for barnet. Katastrofalt foreldreskap fra begges side. 

Anonymkode: cf72e...1bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Er du redd partneren din eller andre i din nærhet? Har du blitt truet på livet, blitt slått, eller er redd for å bli det?
-Har du blitt lugget, sparket, dyttet, holdt fast, kastet noe på, truet med noe, tatt kvelertak på av partner eller andre i din nærhet? 
-Har du opplevd at partner eller andre i din nærhet kaster eller ødelegge noe du/dere eier 
-Blir du tvunget til seksuell handling mot din vilje av din partner eler andre? 
-Blir du utsatt for kontroll, f.eks. manglende rett til å disponere egne penger, ha kontakt med familie og venner? Blir du stadig fortalt hvor lite verdt du er?
-Blir du truet eller tvunget til å gifte deg? 
-Har du barn? Barn som er vitne til vold i familien, utsettes for alvorlige påkjenninger som kan føre til økt risiko for angst, depresjon og atferdsproblem.  

Er du usikker og forvirret og lurer på hva du skal gjøre?

Man trenger ikke å være i akutt krise for å få hjelp av krisesenteret

Finn et krisesenter nær deg, alle kommuner har et krisesenter.
http://www.krisesenter.com/backup240616/her-finnes-hjelp?view=map



image.png.b73db267089e54a9636e5474d18d4ffd.png
 

Starter med forelskelse
Kampanjekonseptet Hvor LITE skal du finne deg i? handler om å tenke over ting på en ny måte. De fleste relasjoner starter med forelskelse og kjærlighet – derfor er evnen og viljen til å bortforklare og tilgi hos mange voldsutsatte helt naturlig, men også en stor utfordring. Spørsmålet er ikke hvor mye du skal finne deg i, men hvor lite.

- Mange finner seg i alt for mye. Vi vet at det kan være vanskelig å komme seg ut av et voldelig forhold, og volden opphører ofte ikke uten hjelp utenfra.

Vold og trusler om vold er mer alminnelig enn det vi liker å tro. De fleste av oss har opplevd det en eller annen gang. Noen av oss har behov for å få hjelp for å komme seg vekk fra partneren man samtidig er forelsket i.

Fornektelse og hemmeligholdelse løser ikke problemet.



http://www.hvorlite.no/hva-er-vold/

Anonymkode: 31060...27a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATV har i snart 30 år både driftet og videreutviklet behandlingstilbud til utøvere av vold i nære relasjoner. I dag tilbyr vi behandling til alle medlemmer av familien; både utøvere av vold, voldsutsatte voksne og barn, og ungdommer med volds- og aggresjonsproblemer.

Vold kan være mange ulike handlinger, og har til felles at de skader, smerter, skremmer eller krenker andre. Det å være vitne til vold er også å være utsatt. Det å være utsatt for vold er traumatisk og kan få alvorlige konsekvenser. Mange som sliter med aggresjonsproblemer eller sinnemestring synes ikke at ordet vold er en passende beskrivelse på det de gjør. Kanskje lurer du på om du selv utøver vold, eller om du eller barna dine er utsatt for vold?

Det er vanskelig å bryte ut av forholdet fordi vi er glad i den som utøver vold og den som utøver vold skader ikke bare de han eller hun er glad i, men også sin egen selvfølelse. Vold ødelegger kjærligheten og frarøver barn en trygg oppvekst. Vi vet også at risikoen for å selv bli utsatt eller utsette ande for vold øker hvis vi vokser opp med vold.

Materiell vold

Materiell vold er handlinger som er rettet mot gjenstander eller inventar. Eksempler på materiell vold er:

  • Slå og sparke i stykker møbler, vegger, dører, slå i bordet, kaste og ødelegge gjenstander.

Materiell vold er skremmende i seg selv, og dersom fysisk vold er utøvd tidligere kan den materielle volden bli svært lammende for de som utsettes for volden. Redselen for å bli utsatt for fysisk vold øker. Materiell vold er ikke et alternativ til fysisk vold!

Psykisk vold

Psykisk vold er ord, kroppsspråk og stemmebruk som krenker, truer og kontrollerer den andre. Eksempler på psykisk vold er:

  • Direkte og indirekte trusler (f.eks. true med fysisk vold eller å forlate den andre), latterliggjøring, kalle stygge ting, kontrollere hva den andre får lov til å gjøre eller hvem den kan være sammen med, utagerende sjalusi, ignorere og avvise den andres følelser m.m.

Psykisk vold skader selvbildet vårt. Å bli utsatt for psykisk vold er vondt og leder ofte til en følelse av å være liten, skyldig, mindreverdig, redd og trist. Psykisk vold over tid leder også ofte til at man flytter grensen for hva man aksepterer å bli utsatt for.

 

Barn som lever med vold hjemme

Barn tar stor skade av å bo i et hjem hvor det utøves vold. Vold skaper mye utrygghet, og det er negativt for barnets utvikling. For mange er det like ille å være «vitne» til volden som selv å bli utsatt for fysisk vold, og av og til er det verre. Ifølge loven blir barn som ser vold hjemme betraktet som voldsutsatt.

http://atv-stiftelsen.no/om-vold/er-jeg-utsatt-for-vold/

 

Anonymkode: 31060...27a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reform – ressurssenter for menn tilbyr kveldskurs om samlivsutfordringer og aggresjonsproblemer hos menn.

Dette er et kurs for deg som ønsker å møte andre menn i samme situasjon og snakke om utfordringer i samlivet uten at partner er tilstede.

På denne kurskvelden vil du få innsikt i:

  • Hvordan ta vare på seg selv
  • Samtale- og kommunikasjonsøvelser
  • Sinnemestring og time out-teknikker
  • Veien videre





https://reform.no/samlivskurs-menn-juni/

Anonymkode: 31060...27a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn - dere kommer til å merke dette barnet for livet sånn som dere holder på. Burde absolutt ikke fått barn dere to. 

Anonymkode: 37a14...bd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...