Gå til innhold

Helt ærlig; hvis Grande-saken var motsatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men Venstre velger altså denne damen som partileder, og forsøker å fremstille henne som offer i denne saken. 

Samtidig som de påstår at den 17 år gamle gutten var litt "enkel" og ressurssvak... 

Anonymkode: 89b74...574

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk injurierende det du skriver her. Håper noen tipser Søviknes om at du skriver slike løgner om han her på forumet, og at han anmelder deg. 

Det er grovt det du skriver om han, og det er reint løgn fra deg. Ondskapsfullt! 

Anonymkode: 2e24b...4e4

Det har den brukeren gjort så ofte det har latt seg gjøre.

Anonymkode: 74b46...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tull. Og tror du alle mennene hun befølte på kjønnsorganene var med på det frivillig?

Anonymkode: 29c24...c44

Hva er tull? Og nei, sikkert ikke, men så er det noe med setting også da. Om hun har gjort dette, har det kommet fram hvorfor? Jeg har da vært på mange fester hvor det har vært ganske mye tullete seksuell fjås, uten at noen har gått til media av den grunn. 

Anonymkode: 37439...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SoWhat? skrev:

Stryk "alle" er du snill, for det stemmer ikke.

Utspiller seg i offentligheten? Ja, selvfølgelig da hun er toppolitiker og opptrer feigt og uansvarlig. Og så tror jeg faktisk ikke det er veldig mange kvinner på 37 som drar med seg en beruset 17-åring ut i en overkant og har sex med ham. Eller gjør "alle" 37-årige damer det også?

Og legger ansvaret over på 17-åringen? 

Jeg sier ikke at alle gjør dette, jeg sier at alle gjør tilsvarende (i huffameg-grad) eller verre i løpet av livet.

Anonymkode: 5038e...a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Trolltunge skrev:

Nesten enhver tenåring anser seg som mer moden enn de faktisk er, og kan bli forbanna dersom andre har formeninger om deres dømmekraft. Når man ser tilbake på at var 17 år, så kan man imidlertid se at det var helt korrekt at man ikke var så moden og gjennomtenkt som man trodde man var. Derfor er det i mange tilfeller de som har en alder som BURDE inngi modenhet og god vurderingsevne/dømmekraft som bør utvise dette, i møte med unge mennesker, som tror de har det, men ikke har det. 

Men da må vi enten heve den seksuelle lavalderen, eller sette lovregler om aldersgrenser mellom to mennesker som skal ha seg med hverandre. 

Hvor tenker du at grensen skal settes, og hvordan tenker du at det skal håndheves? 

Anonymkode: 37439...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at alle gjør dette, jeg sier at alle gjør tilsvarende (i huffameg-grad) eller verre i løpet av livet.

Anonymkode: 5038e...a31

Ja, men "alle" er ikke i en maktposisjon som politikere og avhengig av tillitt fra oss. Det er en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Trolltunge skrev:

Nesten enhver tenåring anser seg som mer moden enn de faktisk er, og kan bli forbanna dersom andre har formeninger om deres dømmekraft. Når man ser tilbake på at var 17 år, så kan man imidlertid se at det var helt korrekt at man ikke var så moden og gjennomtenkt som man trodde man var. Derfor er det i mange tilfeller de som har en alder som BURDE inngi modenhet og god vurderingsevne/dømmekraft som bør utvise dette, i møte med unge mennesker, som tror de har det, men ikke har det. 

Hva så? Jeg hadde masse sex da jeg var ung og dum og hadde dårlig dømmekraft. Hvorfor skal man ta skade av det?

Anonymkode: 5038e...a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men da må vi enten heve den seksuelle lavalderen, eller sette lovregler om aldersgrenser mellom to mennesker som skal ha seg med hverandre. 

Hvor tenker du at grensen skal settes, og hvordan tenker du at det skal håndheves? 

Anonymkode: 37439...cb0

Jeg tenker at den seksuelle lavalderen står greit der den er, og så får det bli opp til voksne mennesker å ta gode eller dårlige avgjørelser i sine relasjoner til unge mennesker. Og at de da får kjenne på, leve med og akseptere at andre dømmer dem dersom de tar dårlige. Om det er et overgrep kan kun det unge mennesket vurdere, men andre har full rett til å anse det som dårlig dømmekraft og moralsk forkastelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Ja, men "alle" er ikke i en maktposisjon som politikere og avhengig av tillitt fra oss. Det er en vesentlig forskjell.

Vel, jeg har aldri hatt mer tilit til politikere enn til naboen, og naboen er en ganske shady type.

Anonymkode: 5038e...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da må vi enten heve den seksuelle lavalderen, eller sette lovregler om aldersgrenser mellom to mennesker som skal ha seg med hverandre. 

Hvor tenker du at grensen skal settes, og hvordan tenker du at det skal håndheves? 

Anonymkode: 37439...cb0

Er noe som heter sunn fornuft.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Jeg tenker at den seksuelle lavalderen står greit der den er, og så får det bli opp til voksne mennesker å ta gode eller dårlige avgjørelser i sine relasjoner til unge mennesker. Og at de da får kjenne på, leve med og akseptere at andre dømmer dem dersom de tar dårlige. Om det er et overgrep kan kun det unge mennesket vurdere, men andre har full rett til å anse det som dårlig dømmekraft og moralsk forkastelig. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være dårlig dømmekraft og moralsk forkastelig hvis 17-åringen ikke ser det slik? Dette kan være et tenningsmønster som alt annet, hvem er du til å dømme, så lenge ingen lover er brutt?

Anonymkode: 37439...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes saken er kvalm, så spiller ingen rolle hvilket kjønn det er som gjør hva. 

Anonymkode: 53d39...f01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes saken er kvalm, så spiller ingen rolle hvilket kjønn det er som gjør hva. 

Anonymkode: 53d39...f01

Jeg syns bdsm er kvalmt. Kan jeg gå til Resett og sladre om hvilke politikere som holder på med slikt? Jeg har ikke tillit til at politikere som nyter å gi andre smerte kan lede landet, nemlig. 

Anonymkode: 37439...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være dårlig dømmekraft og moralsk forkastelig hvis 17-åringen ikke ser det slik? Dette kan være et tenningsmønster som alt annet, hvem er du til å dømme, så lenge ingen lover er brutt?

Anonymkode: 37439...cb0

Tenningsmønster? Når han begynte å gråte etterpå? Hallo.

Anonymkode: 608be...621

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MonsIvar skrev:

Er noe som heter sunn fornuft.

Men din sunne fornuft er ikke nødvendigvis den samme som min. 

Anonymkode: 37439...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns bdsm er kvalmt. Kan jeg gå til Resett og sladre om hvilke politikere som holder på med slikt? Jeg har ikke tillit til at politikere som nyter å gi andre smerte kan lede landet, nemlig. 

Anonymkode: 37439...cb0

Om noen gjør det på en full 17 åring som griner etterpå, så ja, for all del.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenningsmønster? Når han begynte å gråte etterpå? Hallo.

Anonymkode: 608be...621

Nåja. Den opplysningen tar jeg med en klype salt. Opprinnelig påstand fra mannen var  at sexen var fullt frivillig. Jeg stusser litt når historien plutselig endrer seg når resultatet ikke er helt som forventet. 

Anonymkode: 37439...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men din sunne fornuft er ikke nødvendigvis den samme som min. 

Anonymkode: 37439...cb0

Det merker jeg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nåja. Den opplysningen tar jeg med en klype salt. Opprinnelig påstand fra mannen var  at sexen var fullt frivillig. Jeg stusser litt når historien plutselig endrer seg når resultatet ikke er helt som forventet. 

Anonymkode: 37439...cb0

Den har ikke endret seg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MonsIvar skrev:

Den har ikke endret seg.

Jo. Det var ingen opplysninger om at han hadde «grått og skreket» da denne saken kom ut. 

Anonymkode: 37439...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...