Gå til innhold

Tutta og mannen prøver igjen 😻


tutta23

Anbefalte innlegg

1 time siden, grønnplante skrev:

Kjedelig med negativ på 13dpo. Hvordan gikk det videre, kom TR? 😔

Jo, den kom den. Veldig kjedelig. Men utrolig i grunnen hvor raskt man klarer å endre fokus. Nå vet jeg at jeg slipper gravidkvalme på en tur vi skal på om noen uker. Dessuten er det fint om en eventuell termin er nærmere vår enn vinter...

De siste dagene har det kommet en veldig ubehagelig råtten lukt snikende fra vannet vårt. Vi har privat borehull, så et eller annet er i gjære :fart2:  ....

Ca 5,5 år siden vi var uten vann sist pga andre problemer med borehull...så nå synes jeg vi var nokså uheldige med å oppleve det igjen... ja, ja, så endte vi opp på hotell i kveld....så får vi se hva som skjer videre 😥

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kjipt med TR og råtten lukt fra vannet, håper begge deler har gitt seg nå 🙈

Er dere i gang med neste pp nå? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 7.33, grønnplante skrev:

Kjipt med TR og råtten lukt fra vannet, håper begge deler har gitt seg nå 🙈

Er dere i gang med neste pp nå? ☺️

Hei, og takk for at du tittet innom igjen  😁

Jeg har ikke vært så aktiv her inne i det siste...det har vært travelt med mange 😥ting! 

Vannet er nå foreløpig friskmeldt 😄 

TR tok jeg avskjed med for 2 uker siden, og håper jo selvfølgelig at det blir over 40uker til neste gjensyn 😅

Var utrolig leit å ikke være gravid igjen innen termin til graviditeten jeg hadde i høst. Men det hjelper jo ikke å "grave seg ned i dritten"... ser framover til en ny prøveperiode nå....dvs, er jo midt i den akkurat nå. EL skulle etter kalenderen vært for en uke siden, men har ikke klart å tolke riktig om den har vært, eller er akkurat i disse dager...🤔 har hatt en del eggløsningsslim i en liten uke....la inn siste aksjer tirsdag kveld...er redd det var litt for tidlig...men nå er vi på tur med en vennefamilie, så da ble det plutselig bråstopp i prøvingen 😭 !! 

Blir spennende tider nå fremover...nå begynner de saaaakte dagene i dpo-land.... håper tiden går fort, har iallefall fullt opp på timeplanen både hjemme og på jobb....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøket vårt på å unnfange en gutt er nok litt på tynn is nå tror jeg :klo:

Jeg bestemte meg for å ikke bruke eggløsningstester denne måneden, for å prøve å få et litt mer avslappende forhold til prøvingen. Problemet er at jeg har uregelmessige sykluser, og eggløsningsslim som kommer og går...og jeg er livredd for å misse EL, så vi har kjørt på nesten annenhver dag...mannen min sverger til "doggystyle" og har veldig troa på at det er dette som skal til... så han er fornøyd bare vi holder oss til det (er han som er mest opptatt av ønske om gutt)... jeg ønsker bare å bli gravid NÅ... ja, jeg hadde syntes at det var koselig med en gutt, når vi har 2 jenter. Men nå er jeg så utålmodig på å bli gravid at ønsket om gutt blir ubetydelig...

Saken er at vi dro på ferie på torsdag. Hadde troa på at EL skulle være før vi dro. Men både torsdag og fredag hadde jeg rikelig med EL-slim. Det var slutt igår, så tolker det som at EL var fredag eller lørdag. Siste aksjer ble lagt inn tirsdag, så vi har virkelig lagt til rette for jente :hoho:...

Kan ellers nevne at ungene popper ut rundt meg her, og jeg kan ikke unngå å tenke på at det skulle vært oss som hadde en liten nyfødt nå (hadde en ma i oktober, med termin 11.mai)...

Men så ligger jeg her og ser på verdens deiligste treåring, som akkurat er i ferd med å våkne nå... vi er på ferie, og har sydenstemning i begynnelsen av juni... så har vi det jo veldig godt allikevel 😍

Endret av tutta23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verker etter å teste...😵er bare 4-5dpo etter mine beregninger...selv om timeplanen er proppet og vel så det, så føles det som at tiden går sååå saakte frem mot dagen jeg kan teste...har tenkt at første test ryker til søndag...da er jeg vel 9-10 dpo...

Egentlig føles det veldig fjernt å skulle bli gravid igjen. Føles som en uoppnåelig drøm akkurat nå... det er snart et år siden vi bestemte oss for å prøve, og jeg ble faktisk gravid på første forsøk, men det endte i en MA... har blitt lett gravid før, men nå ser det ut til å ha snudd...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt time hos fastlegen om 12 dager. Det blir ca 4 dager etter ikm. Så får vi se om det blir for å planlegge oppfølging i graviditet, eller oppfølging i forhold til at jeg ikke blir gravid. Bekymrer meg for at noe har skjedd siden jeg ikke blir så lett gravid som jeg har blitt tidligere...ja, jeg har jo blitt eldre, og mannen også....men hadde en infeksjon i livmoren etter forrige fødsel, og er redd at forholdene ikke er optimale for graviditet, selv om dette er over 3 år siden. 

Håper jo på det første, at jeg kommer til legen, og allerede har positiv graviditets-test. Kommer til å be om tett oppfølging i så fall, på grunn av frykten for å oppdage MA så sent enda en gang...

Har heldigvis en utrolig fin og forståelsesfull kvinnelig fastlege, så vet at jeg blir godt tatt imot uansett hva som blir tema på timen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, tutta23 skrev:

Bestilt time hos fastlegen om 12 dager. Det blir ca 4 dager etter ikm. Så får vi se om det blir for å planlegge oppfølging i graviditet, eller oppfølging i forhold til at jeg ikke blir gravid. Bekymrer meg for at noe har skjedd siden jeg ikke blir så lett gravid som jeg har blitt tidligere...ja, jeg har jo blitt eldre, og mannen også....men hadde en infeksjon i livmoren etter forrige fødsel, og er redd at forholdene ikke er optimale for graviditet, selv om dette er over 3 år siden. 

Håper jo på det første, at jeg kommer til legen, og allerede har positiv graviditets-test. Kommer til å be om tett oppfølging i så fall, på grunn av frykten for å oppdage MA så sent enda en gang...

Har heldigvis en utrolig fin og forståelsesfull kvinnelig fastlege, så vet at jeg blir godt tatt imot uansett hva som blir tema på timen...

 

Så bra du er i gode hender hos legen. Er så utrolig viktig å bli tatt på alvor med slikt 😌

Krysser også fingrene for at du kommer med positiv test på neste legetime! Når skal du teste? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, grønnplante skrev:

Så bra du er i gode hender hos legen. Er så utrolig viktig å bli tatt på alvor med slikt 😌

Krysser også fingrene for at du kommer med positiv test på neste legetime! Når skal du teste? ☺️

Jeg tester garantert på søndag, da er jeg vel 9/10dpo...får se om jeg klarer å holde meg...selv om jeg vet at det er meningsløst å teste før...

Men er samtidig veldig usikker på når EL var, siden jeg ilke testet denne måneden

Du nærmer deg vel testing du også såvidt jeg har skjønt på diverse innlegg😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2018 den 7.32, tutta23 skrev:

Jeg tester garantert på søndag, da er jeg vel 9/10dpo...får se om jeg klarer å holde meg...selv om jeg vet at det er meningsløst å teste før...

Men er samtidig veldig usikker på når EL var, siden jeg ilke testet denne måneden

Du nærmer deg vel testing du også såvidt jeg har skjønt på diverse innlegg😍

Jaa jeg begynte testingen supertidlig. Tok en sniktest allerede 7dpo 😂 Nå i ettertid ser jeg at jeg fint burde ha ventet til 10dpo, er ikke noe særlig å drive med strektolkning 🙊

Men veldig stas altså, vi har vært heldige. Krysser fingrene for at det har klaffet for dere også. Forstår godt frustrasjonen når ting tar så lang tid, og så rett rundt det som skulle vært termin ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tutta23 skrev:

Negativ test idag...

Jeg fikk negativ 3 dager før IKM. Så om du er bare 9-10 dpo er det jo forsatt håp 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lene25 skrev:

Jeg fikk negativ 3 dager før IKM. Så om du er bare 9-10 dpo er det jo forsatt håp 🙏🏻

Regner med at jeg er 9 dpo idag, så holder nok motet oppe noen dager til ☺ny test i morgen tidlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tutta23 skrev:

Regner med at jeg er 9 dpo idag, så holder nok motet oppe noen dager til ☺ny test i morgen tidlig !

Høres veldig bra ut 👏🏻 Heier på deg 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, tutta23 skrev:

Regner med at jeg er 9 dpo idag, så holder nok motet oppe noen dager til ☺ny test i morgen tidlig !

Ja er jo på ingen måte over pga en negativ 9dpo! Krysser fingrene ☺️🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lene25 skrev:

Høres veldig bra ut 👏🏻 Heier på deg 😁

 

2 minutter siden, grønnplante skrev:

Ja er jo på ingen måte over pga en negativ 9dpo! Krysser fingrene ☺️🙌🏼

Takk dere ❤ koselig med en heiagjeng på sidelinjen...håper dere smitter meg med litt babystøv 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 dpo. 

Ingen what so ever antydning til 2 streker 😧 bruker babyplan test tidlig, så de burde snart gi utslag hvis det er noe der...

Så nå trøstespiser jeg sjokolade, og skal ut og jogge en tur etterpå før jeg skal på jobb i ettermiddag.

Har egentlig mest lyst til å melde meg syk på jobb, gå i dvale og bare sutre litt, fordi drømmen om et barn til bare virker helt utrolig fjern.

Er utrolig sliten, har vært det i lang tid. Går på "autopilot"... i går ettermiddag måtte jeg bare legge meg å sove når mannen kom hjem og overtok ungene.

Jobber for mye...planen var å jobbe en del i forkant av en permisjon, for å ha det litt godt økonomisk, før jeg trapper ned igjen til en liten stilling for å ha overskudd og god tid til familien. Men nå drar det ut, og jeg er bånn-sliten av all jobbingen!

Hilsen deppa-tutta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tutta23 skrev:

Når man tror at alt håp er ute...

 

 

:rodmer:

 

 

Jeg er uten ord...

20180613_210414.jpg

WOW! Fantastisk!! Så utrolig gøy 🙌🏼☺️☺️ Gratulerer så mye ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @grønnplante!! 

Jeg er helt målløs egentlig. Våknet idag, 12-13dpo, og blenda blenda test på morgenurin...har gått og forberedt meg på mens, og ny prøverunde...

Har egentlig hatt en veldig grei dag idag, til tross for at vi våkna i natt av at minstemor hadde spydd ut hele seg og senga 😱 så idag har vi jentene vært hjemme fra jobb og barnehage. Formen har vært upåklagelig på alle tre. Fikk ringt til jobb i natt (døgnbemannet) og meldt fra om at jeg ikke kom, så fikk sovt lenge idag..... til halv 8 😅

Mannen har jobba overtid idag og var sent hjemme. Ungene hadde akkurat sovnet, og jeg var på vei inn i dusjen...

Hadde ikke tenkt å teste mer denne pp, fordi jeg var helt overbevist om at det ikke gikk denne runden heller...

Men så fikk jeg en innskytelse om å ta en test allikevel før jeg hoppa i dusjen. Tok testen, hoppa i dusjen....kom ut av dusjen, og tenkte ikke så mye på å studere testen...har jo tross alt stått i 3 dager nå og myst og glodd på disse hvite testene....

Men jeg kastet nå et blikk bort på testen, og holdt på å få sjokk 😍 På kveldsurin...2 fine (tross litt svake) magiske røde streker 💕

Mannen kom inn døra bare 10 min etterpå, og jeg kunne glad dele den gode nyheten!!!

Tror jeg skal spandere en CB-digital i morgen tidlig...

Vi håper jo at frøet klamrer seg fast, og at vi får et lite nurk i slutten av februar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...