Gå til innhold

Tutta og mannen prøver igjen 😻


tutta23

Anbefalte innlegg

Endelig var det april, og vår tur til å prøve på en liten spire igjen. Veien har vært lang denne gang. For 2 år siden begynte jeg å lengte etter tredjemann. Har 2 skjønne tuller fra før, men føler at jeg har plass til 1 til. Først i juni i fjor kom mannen min med den fantastiske beskjeden at han var klar. Han har gått mange runder med seg selv, da han i utgangspunktet følte seg ferdig med å få barn. Han hadde sett hvor mye det betydde for meg - og ville derfor gi det et forsøk 😍

Spiren satt allerede på første forsøk i juli i fjor, og gleden var stor. Desverre endte graviditeten i en MA i oktober... var da over 11 uker på vei.

Vi bestemte oss for å prøve på nytt så snart aborten var overstått, og jeg var optimistisk mtp at jeg har blitt gravid 3 ganger på første forsøk. November, desember og januar gikk uten at det gikk veien for oss. 

Etter det har det vært prøvepause for oss etter ønske fra mannen. Ufrivillig fra min side. Grunnen er at han syns det er kjipt å være født sent på året (han er selv født i oktober). Månedene har sneglet seg avgårde for min del...og håpet har vært der hver gang eggløsningen kommer....kanskje han ombestemmer seg....kanskje prevensjonen svikter....

Nå som mai nærmer seg, og jeg skulle vært høygravid, har jeg hatt en tøff følelsesmessig periode...har en del folk rundt meg som har termin rundt tiden vi skulle hatt - og det blir en påminnelse om aborten når jeg treffer de...

Men NÅ er endelig april her, og nå skal vi prøve igjen!!!

Går inn i min fruktbare uke nå! Strategien er å ikke ha for mye stress i hverdagen, spise sunt, være litt i aktivitet, og ha sex på riktig tidspunkt...(vi prøver å legge til rette for en guttespire, så alle kjerringråd tas i bruk...😅)...

Det var min prøvehistorie....velkommen til å følge meg i min prøve-berg-og-dalbane...

Hilsen håpefull...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Tonio skrev:

Trist å høre om SA. :sad:

Skal bli spennende å følge med på ferden deres!

Velkommen skal du være ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæhrgh....ser ut til at eggløsning er forsinket...pleier å ha el-slim i 5 dager, så kommer mensen 14 dager etter siste dag med el-slim. Ut fra mine beregninger skulle det begynt i går, men har enda ikke sett snurten av det      :fart2:

Har ikke alltid helt regelmessig syklus, men det som pleier å være sikkert er de 14 dagene etter siste dag med el-slim. 

Har ikke tenkt så mye over det, men i det siste har jeg begynt å lure på om jeg har litt lengre syklus annenhver måned??? Har sikkert ingen praktisk betydning, men men...men tenk hvis den ene eggstokken fungerer bedre enn den andre, slik at det blir kluss annenhver måned....forrige syklus var på 28 dager...og nå har jeg på følelsen av at denne blir lengre...

Noen som har erfart noe lignende? Oh my dear....så mye man kan gruble på disse tingene når man er oppi det :fnise:

Godt å ha et sted å lufte tankene iallefall!!

Uansett håper jeg bare inderlig at EL skjer før neste helg, for da er planen at jeg og jentene skal på tur uten mannen 🤔

Kjære dagbok, jeg har ventet lenge nok nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke de vanlige tegnene på eggløsning her....😣 hadde litt lyserosa utflod idag....😧 hva skal det liksom bety? Eggløsningsblødning?? Pleier ikke å ha det akkurat...

Hadde ikke tenkt å bruke eggløsningstester denne runden, men nå lurer jeg på om jeg skal likevel...

Så irriterende fort det er å bli stresset når man er prøver, og kroppen ikke oppfører seg som man vil og forventer 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 👋

Snublet over dagboken din. Har for første gang logget syklus og har oppdaget det samme mønsteret som deg. Annenhver mnd 29 dager syklus og 31 dager syklus. Aner ikke om det har noe å si. Blir PP1 for oss nå, men har logget syklus siden des :)

Lykke til denne PP! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.4.2018 den 21.37, grønnplante skrev:

Hei 👋

Snublet over dagboken din. Har for første gang logget syklus og har oppdaget det samme mønsteret som deg. Annenhver mnd 29 dager syklus og 31 dager syklus. Aner ikke om det har noe å si. Blir PP1 for oss nå, men har logget syklus siden des :)

Lykke til denne PP! 

Velkommen skal du være 👋

Så spennende med PP1 !! Hvor er du i syklus nå da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære prøvedagbok, eller må kanskje døpe deg om til klagedagbok🤔 syklusdag 15 idag, og fortsatt ingen tegn til at eggløsning nærmer seg...

I går fikk jeg hel pose med tester (både eggløsningstester og graviditetstester) av en omtenksom og høygravid kollega...så nå kan teste-festen begynne 😅 måtte selvfølgelig ta en test når jeg kom hjem. Er litt nervøs for at kroppen klusser, og at jeg plutselig har begynt å ha "symptomfri" eggløsning. Eggløsningstesten igår, CD 14 var veldig negativ, egentlig som forventet.

Nå forhandler jeg med meg selv om jeg skal vente, og stole på at kroppen gir tydelig signal om at eggløsning nærmer seg, eller om jeg skal teste daglig....

Planen er å kun ha ubeskyttet sex tett opp til eggløsning...say no more...

Ellers er hverdagen nokså hektisk. Dagen på jobb begynte ganske så bra idag, med mange interessante utfordringer. Men utover dagen ble det litt for mange ting å ta tak i, og stressnivået ble såpass høyt at jeg ble lei og irritabel. Det har vært en del utfordringer med bemanningen det siste halve året. På grunn av økonomi er det ofte minimalt med faglærte på jobb på kvelder, og i helger (ja, du gjettet riktig, jobber i helsevesenet 😅)...På slutten av dagen idag skjønte jeg at det ville bli en svært hektisk kveld for min kollega, som skulle overta etter oss. Blir så lei meg og sint når bemanningen ikke står i forhold til oppgavene....det går til slutt ut over helsa til de som jobber i helsevesenet, og fører at mange ikke holder ut et helt yrkesliv i bransjen...

Da jeg hentet i barnehagen idag, stod det beskjed på oppslagstavla at det gikk omgangssyke på avdelingen 😷....bare å håpe at vi slipper unna da...

Ja, ja, og jeg som prøver å stresse ned i disse prøvetider 😂 ikke lett det med jobb og 2 små barn fra før iallefall...

Skal prøve å komme med et mer positivt innlegg snart, og litt mindre klaging...

 

Endret av tutta23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, tutta23 skrev:

Velkommen skal du være 👋

Så spennende med PP1 !! Hvor er du i syklus nå da? 

👋

Jeg skal ha eggløsning i dag i følge appen. Men eggløsningstestene siste 4 dager er helt blenda og negative. Men har hatt mye slim og til og med blodspor, som visstnok skal være veldig positivt. Så det er jo kanskje en mulighet at testene ikke gir utslag hos meg 🤔 Vi får se om noen uker ☺️

Håper dere slipper unna omgangssyken! 🙈

Endret av grønnplante
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, grønnplante skrev:

👋

Jeg skal ha eggløsning i dag i følge appen. Men eggløsningstestene siste 4 dager er helt blenda og negative. Men har hatt mye slim og til og med blodspor, som visstnok skal være veldig positivt. Så det er jo kanskje en mulighet at testene ikke gir utslag hos meg 🤔 Vi får se om noen uker ☺️

Håper dere slipper unna omgangssyken! 🙈

Så spennende :bond: er det deres første barn? Absolutt ingen tegn til eggløsningsslim her i gården...syklusdag 17...jeg skulle liksom ha null stress denne prøveperioden, men nå lurer jeg på om det er nettop stress som ødelegger for meg...:grine:

Heldigvis ingen tegn til omgangssyken enda, så tror vi har gått klar i denne omgang 😊

Nå skal jeg kose meg denne søndagen sammen med mann og barn :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tutta23 skrev:

Så spennende :bond: er det deres første barn? Absolutt ingen tegn til eggløsningsslim her i gården...syklusdag 17...jeg skulle liksom ha null stress denne prøveperioden, men nå lurer jeg på om det er nettop stress som ødelegger for meg...:grine:

Heldigvis ingen tegn til omgangssyken enda, så tror vi har gått klar i denne omgang 😊

Nå skal jeg kose meg denne søndagen sammen med mann og barn :ninuskapus:

Har en 2åring fra før av. Men det var ikke planlagt så har ikke gjort dette prøvergreiene før. Så synes det er litt spennende ☺️ I og med at alt av tester er negativt er det jo mulig at jeg ikke har EL enda (etter uttak av spiral i mars) selv om syklusen er lik. Så får vel bare vente å se. Syklusdag 17 her og faktisk! 

Så deilig med familiesøndag. Det blir det her og ☺️ Kos dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en deilig dag med familien idag! Endelig begynner ting å skje med kroppen. Hadde første antydning til el-slim i ettermiddag :nori:

Hurra! Har ikke fått positiv el-test idag heller, men forventer det i løpet av de neste dagene....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var omgangssyka i hus gitt :fart2::raven:

Minstemor som er rammet stakkars...da er det bare å finne frem klorinen, og krysse fingrene for at vi andre slipper unna...

Spørs da hvordan det går med bebisprosjektet vårt de nærmeste dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklusdag 20 idag!

Eggløsningstest tatt i ettermiddag...er vel ikke noe tvil her :bond: ?

Nå venter jeg bare på at ungene sover, og at mannen kommer hjem :yvonne:

20180425_201010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 21

Eggløsningstest var negativ i ettermiddag...så satser på at vi traff godt med å legge inn aksjer i går kveld 🤑

Vi var litt "gale" idag...gikk opp i andre etasje og låste døra under barne-tv...endte med at begge ungene begynte å rope på oss midt i akten....ble ikke spesielt romantisk da, men fikk iallefall smelt inn noen aksjer idag også for sikkerhets skyld :hoho:

Nå begynner nedtellingen til første graviditetstest....må i allefall prøve å holde meg opptatt med noe for å få tiden til å gå... 

Men DEILIG å være igang med prøvingen igjen....!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, grønnplante skrev:

Haha, herlig! :fnise:

Blir spennende med første testerunde. Gleder meg selv!

Når tenker du å begynne å teste? Jeg tror ikke jeg klarer å vente lenger enn 9 dpo...har fått en haug med tester av en kollega...så har noen å gå på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Azumarill skrev:

Sexliv i småbarnsperioden er vel sjelden særlig romantisk :fnise: 

Hei forresten :vinke: Det var leit å høre at du hadde en MA forrige runde. Lykke til med prøvingen denne gangen :) 

Hei  🙋

Har smuglest i din dagbok litt, lykke til du også...🙅forstår det som at du er i dpo-land du også?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dpo :kaklehone:

For min del vil nok det si 8 dager til første g-test....kjenner meg selv for godt til å tenke noe annet...

Selv om en positiv test om noen uker ville gi meg en ufattelig glede og forventning, vil det nok også bli en vanskelig tid i etterkant. En missed abortion setter sine spor...

Dersom jeg blir gravid i denne syklus, vil det kanskje være litt lettere å møte dagen som var termindatoen i mitt forrige svangerskap, 11.mai 2018.

Som jeg håper at jeg sitter med 2 magiske rosa streker før den dagen  :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...