Gå til innhold

Teit av meg å sende melding og si at jeg kan være fleksibel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger nok noe annet i "fleksibel"-begrepet enn mange andre. Det jeg mente med meldinga, var at "jeg har andre ting på agendaen, men det er ikke krise å flytte de planene". Uansett; skal ikke skrive det noe mer tror jeg.

For å svare på det jeg har uthevet: Både ja og nei. Jeg er et planleggingsmenneske, men om vi kommer så langt at jeg blir trygg på han, så tror jeg jeg skal leve med hans manglende planlegging til en viss grad. Men et eller annet sted på veien må jeg få frem at jeg ikke liker følelsen av å være sistevalget. Samtidig tenker jeg at det er greit nå etter å ha møttes bare én gang. Da er det greit å møte kompiser eller sånn selv om de planene ikke var hundre prosent spikret da vi snakket om å møtes igjen denne helgen. Det er tross alt bare en uke siden første møte på tirsdag. 

Jeg skal ikke være noe mer frempå nå. Han har helt sikkert forstått hvor jeg står. Det vil si; i utgangspunktet bør vi stå likt.. Det var han som tok det egentlige initiativet til neste date, men så er det jeg som har "fulgt opp" fordi jeg er et planleggingsmenneske. Men siden du tenker at han er interessert, tenker du at han da kan komme til å sende melding i løpet av uka og foreslå et nytt tidspunkt?

 

Anonymkode: 96684...28d

Ja, jeg skjønner egentlig hva du mener med fleksibel, og tenker selv ofte at jeg er det, men om daten min hadde sagt at han var fleksibel hadde jeg følt at han holdt av hele helgen til meg tilfelle jeg kunne møte han, og det er en litt rar følelse. Da er det bedre å få frem poenget på en annen måte enn si det på akkurat den måten.

Som du sier, så tidlig er det så klart forståelig at man ikke alltid er førsteprioritet, men den tidlig bli kjent fasen er jo også en tid der man ser etter trekk hos den andre, ikke bare legg alt fokuset på at du vil han skal like deg, liker du han? Da mener jeg ikke bare at du føler deg betatt og sjarmert av fyren, men liker du faktisk det han viser va verdier og det han står for? For eksempel det med å planlegge da, jeg er selv også et vedlig planleggingsmennekse og skjønner at andre lever litt friere enn meg, men jeg hadde blitt veldig sliten av å være med en mann som aldri kunne si noe konkret før siste dag. Slike ting er veldig fint å se etter før de sterke følelsene kommer og man derfor tenker at alt går greit, selv om det egentlig er det stikk motsatte av det man ønsker (nå snakker jeg altså ikke bare om planlegging, men generelt hva man ser etter).

Til det siste du skriver, ja, jeg tror du konmer til å høre fra han igjen. Enten ganske raskt der han viser interesse, eller mot slutten av uken der han tar kontakt fordi han lurer på hvor du ble av (altså det er det han tenker). Dette er min erfaring hvert fall, menn kommer alltid tilbake. Men etter en så laber uke, og du har klart å få følelsene litt på avstand, så får du tenke på om du faktisk vil noe videre med han. For om han alltid bare gir deg akkurat det du trenger, men ikke noe mer, så er han ikke noe å satse på. Men kan godt hende gan tar kontakt innen noen dager også og viser ordentlig interesse, det hadde jo vært det beste :) 

Anonymkode: 1713b...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at hvis han venter nå til fredag med å ta kontakt igjen, så ville jeg bare svart at jeg ikke kan den helga. For det virker som han tror han bare kan legge planer ettersom dagene kommer, og så skal du tilpasse deg. Oppga han egentlig noen grunn for at han ikke kunne denne helga? Han spurte deg jo ut hva du skulle.

Anonymkode: 28297...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
16 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er spørsmålet; var det en positiv respons? Han kom jo ikke med et nytt forslag, men jeg har forstått det slik at han ikke liker/kan planlegge så voldsomt. 

 

Skal jeg gi ham en del dager for å se hva han kommer opp med? Hvis jeg ikke hører noe, blir det da for masete og sende en melding hvor jeg skriver at jeg er litt usikker på hva som er greia? Noe ala det Cathe skrev ovenfor? Jeg mener; er han ikke interessert i noe mer burde han ikke da takket for seg, evt. ignorert meldingen min der jeg tok opp tråden om at vi skal på tur? Var som sagt hans forslag da vi chattet samme kvelden etter første date... Han forvirrer meg. 

Anonymkode: 96684...28d

Personlig mener jeg at ballen ligger i hans hender siden du strekte deg litt for å få til noe i helgen. Han burde vise at han ønsker å være med deg også. Det kan godt hende at han er en "laidback" type, og at du kan få til en date med han igjen hvis du spør han ut, men problemet med det er at du da setter en ramme for relasjonen hvor du er den jagende part, mens han ikke legger særlig innsats i dette. Det er ikke slik det burde være. Ideelt sett burde det være minst 50/50 spesielt for dere damer. Unntaket for når det ikke burde være 50/50 er når den ene sier klart i fra om at h*n prefererer noe annet. Hvis rammen for relasjonen er 80/20 hvor du står for mesteparten av initiativene er det slik relasjonen kommer til å være fremover, og det er ganske slitsomt når du er usikker på hvor interessert han er. 

At han ikke liker å legge planer fordi han er mye opptatt pga av jobb?, synes jeg er en dårlig unnskyldning. Vil man være med noen får man det til å gå opp, og han burde i alle fall gidde å forklare uoppfordret når det kommer til hvorfor han ikke har tid slik at du ikke trenger å tvile på interessen hans. Så ja, jeg ville ikke skrevet noe før han tar kontakt igjen. Det er ikke fordi du skal spille "hard to get" for å få han på kroken. Det er fordi man ikke burde kaste vekk tiden sin på en relasjon hvor den andre ikke investerer det h*n burde gjøre i relasjonen. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Minesveiper skrev:

Personlig mener jeg at ballen ligger i hans hender siden du strekte deg litt for å få til noe i helgen. Han burde vise at han ønsker å være med deg også. Det kan godt hende at han er en "laidback" type, og at du kan få til en date med han igjen hvis du spør han ut, men problemet med det er at du da setter en ramme for relasjonen hvor du er den jagende part, mens han ikke legger særlig innsats i dette. Det er ikke slik det burde være. Ideelt sett burde det være minst 50/50 spesielt for dere damer. Unntaket for når det ikke burde være 50/50 er når den ene sier klart i fra om at h*n prefererer noe annet. Hvis rammen for relasjonen er 80/20 hvor du står for mesteparten av initiativene er det slik relasjonen kommer til å være fremover, og det er ganske slitsomt når du er usikker på hvor interessert han er. 

At han ikke liker å legge planer fordi han er mye opptatt pga av jobb?, synes jeg er en dårlig unnskyldning. Vil man være med noen får man det til å gå opp, og han burde i alle fall gidde å forklare uoppfordret når det kommer til hvorfor han ikke har tid slik at du ikke trenger å tvile på interessen hans. Så ja, jeg ville ikke skrevet noe før han tar kontakt igjen. Det er ikke fordi du skal spille "hard to get" for å få han på kroken. Det er fordi man ikke burde kaste vekk tiden sin på en relasjon hvor den andre ikke investerer det h*n burde gjøre i relasjonen. 

Jeg skulle jo egentlig trekke meg ut, men så så jeg at jeg hadde fått to gode svar. 

 

Jeg er helt enig i det du skriver, Minesveiper, og jeg har begynt å få "second thoughts". Jeg fikk allikevel et godt inntrykk av han da vi faktisk møttes, så kanskje han bare er dårlig på chatting og det å følge opp? Om han skulle ta kontakt, er det dumt av meg å gi han en ny sjanse? Og tror du han vil ta kontakt når han ikke hører noe fra meg på noen dager? Han tror ikke det at jeg plutselig er uinteressert?

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Til det siste du skriver, ja, jeg tror du konmer til å høre fra han igjen. Enten ganske raskt der han viser interesse, eller mot slutten av uken der han tar kontakt fordi han lurer på hvor du ble av (altså det er det han tenker). Dette er min erfaring hvert fall, menn kommer alltid tilbake. Men etter en så laber uke, og du har klart å få følelsene litt på avstand, så får du tenke på om du faktisk vil noe videre med han. For om han alltid bare gir deg akkurat det du trenger, men ikke noe mer, så er han ikke noe å satse på. Men kan godt hende gan tar kontakt innen noen dager også og viser ordentlig interesse, det hadde jo vært det beste :) 

Anonymkode: 1713b...b5e

Takk, jeg håper jeg hører noe. Om ikke annet, så for egen stolthet. Som jeg skrev over, har jeg begynt å tvile på om han er så flott som han egentlig ga inntrykk av. Men det er jo litt mer positivt at han faktisk ga en reaksjon på hintet mitt om turen enn om han hadde ignorert det totalt? Blir det teit av meg å ta det opp med han om vi faktisk møtes igjen? 

Anonymkode: 96684...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skulle jo egentlig trekke meg ut, men så så jeg at jeg hadde fått to gode svar. 

Jeg er helt enig i det du skriver, Minesveiper, og jeg har begynt å få "second thoughts". Jeg fikk allikevel et godt inntrykk av han da vi faktisk møttes, så kanskje han bare er dårlig på chatting og det å følge opp? Om han skulle ta kontakt, er det dumt av meg å gi han en ny sjanse? Og tror du han vil ta kontakt når han ikke hører noe fra meg på noen dager? Han tror ikke det at jeg plutselig er uinteressert?

Anonymkode: 96684...28d

Hvis han tar kontakt, viser interesse og spør om en date nr 2 ville jeg forsatt med han. Hvis ikke hadde jeg droppet han.

Jeg synes ikke dette med å være dårlig til å chatte, at han er noe tafatt osv er noe man burde la en mann "slippe unna med". Det er bedre å finne seg en som oppfører seg slik han burde oppføre seg. Dvs at mannen viser interesse, gir gode forklaringer på hvorfor det ikke passer med et møte osv. Finner man en sjenert mann kan man godt være litt mindre streng når det kommer til å forvente ting som at han viser mye interesse. 

Hvis han tror du er uinteressert tar han gjerne kontakt for å finne ut om det er tilfellet. Jeg ville bare pratet helt normalt med han hvis han tar kontakt, og jeg ville latt han stå for det å avtale et nytt møte.  Dette fordi du ikke ønsker å date en som bare sier ja til en date deg uten å være særlig interessert. Du burde ikke spørre han ut med mindre han har vært tydelig på at han liker damer som tar initiativ, og eller dersom han er sjenert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fasit: Vi skal faktisk møtes igjen 😁😁😁😁 

 

Han ga meg en reell grunn til sitt "fravær" som jeg har valgt å tro på. Og det viktigste er at vi møtes igjen slik som avtalt. Ville bare informere hvis andre i samme situasjon leser denne tråden - Det er håp 😁

Anonymkode: 96684...28d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fasit: Vi skal faktisk møtes igjen 😁😁😁😁 

 

Han ga meg en reell grunn til sitt "fravær" som jeg har valgt å tro på. Og det viktigste er at vi møtes igjen slik som avtalt. Ville bare informere hvis andre i samme situasjon leser denne tråden - Det er håp 😁

Anonymkode: 96684...28d

Hvordan er dette en fasit? 

Anonymkode: 0a9a2...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fasit: Vi skal faktisk møtes igjen 😁😁😁😁 

 

Han ga meg en reell grunn til sitt "fravær" som jeg har valgt å tro på. Og det viktigste er at vi møtes igjen slik som avtalt. Ville bare informere hvis andre i samme situasjon leser denne tråden - Det er håp 😁

Anonymkode: 96684...28d

ja, jeg regner med lesere vil få med seg når du lager nytt innlegg på gråten og er ulykkelig. Men lov meg ikke komme på KG, finn andre steder å dele din ulykkelighet.

Anonymkode: ad53a...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dette en fasit? 

Anonymkode: 0a9a2...011

Fasit i min situasjon er det jo. Og det er jo det tråden i utgangspunktet handler om. 

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, jeg regner med lesere vil få med seg når du lager nytt innlegg på gråten og er ulykkelig. Men lov meg ikke komme på KG, finn andre steder å dele din ulykkelighet.

Anonymkode: ad53a...825

Ikke vær redd for det. Her inne er det så mange udregelige mennesker som ikke unnet andre å lykkes/ha det bra, så milde dager på Kvinneguiden er talte:) 

Anonymkode: 96684...28d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathe.
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fasit: Vi skal faktisk møtes igjen 😁😁😁😁 

 

Han ga meg en reell grunn til sitt "fravær" som jeg har valgt å tro på. Og det viktigste er at vi møtes igjen slik som avtalt. Ville bare informere hvis andre i samme situasjon leser denne tråden - Det er håp 😁

Anonymkode: 96684...28d

Så fantastisk, TS! Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...