Gå til innhold

Hadde du klart deg i et år uten alkohol?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Vel, nå ser jeg det er mange som retter tanken mer mot: "Hadde du klart å unngå fyll i et år?". Alkohol er jo ganske mye annet enn fyll, da. Men for å svare på spørsmålet. Selv kunne jeg gjerne ha klart meg uten alkohol i et år, men det ville vært en mangel. God mat og vin hører sammen, for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Jeg elsker vin og øl, og kunne ikke klart meg uten. Ser på det å ikke drikke noe som et av de største minusene med graviditet. Det er jo så vanvittig godt med en kald øl om sommeren, kraftig juleøl i førjulstiden, deilig vin til god mat hele året, og et glass med noe godt til kaffen etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Særlig ikke hvis jeg hadde hatt en god grunn som graviditet.

Drikker sjeldent, særlig nå om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er én ting hvis jeg er gravid for da har jeg jo en grunn til å gå uten alkohol. Ellers er det jo ingen grunn til ikke å unne seg litt vin eller hva ellers jeg skulla ha lyst på.

Det finnes heller ikke gode alkoholfrie alternativer til god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg klart i forbindelse med graviditeter og fødsel, var ikke noe problem i det hele tatt. Drikker ikke så mye alkohol til vanlig heller, kanskje et par ganger i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nok klarty det greit tror jeg... er egentlig lei det der med drikking. men så klart en kald øl på sommeren er jo helt digg, men hadde jeg for eksempel vært gravid hadde det gått kjempebra likevel. Jeg går på noen tabletter nå for tiden som er en dårlig kombinasjon med alkohol, og så klart får en jo lyst på en øl eller et glass vin når en ikke kan, men det går rimelig greit. Røyk derimot blir nok en større utfordring.... der vil jeg få et problem når jeg blir gravid, men har jo bestemt megfor å prøve alt jeg kan, selv om jeg nok kommer til å bikke.... :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest - nå

Etter å ha sett og opplevd på nært hold hva alkohol og misbruk at dette fører til, klarer jeg meg meget godt uten alkohol, selv om jeg synes både øl, vin og whisky er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok klart meg helt fint uten alkohol i et år.

Det hadde ikke vært noe problem, men akkurat nå (les:i studenttiden), er ikke det et valg jeg ville tatt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Det hadde ikke vært noe problem nei, men jeg ser ikke noen grunn til det heller.

Hva slags grunner finnes det egentlig (utenom å ha være alkoholiker tidligere, eller hvis man er gravid da) til å være avholds? Kanskje tema for en ny tråd da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på om dere hadde klart dere i et år uten alkohol? Selv hadde jeg ikke hatt noen problemer med det da jeg nesten ikke drikker..... :ler:

ja det hadde jeg sikkert greid fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke kostet meg en drue og være uten alkohol i et år - ikke lenger heller for den saks skyld.

Jeg like vin, og tar gjerne vin til maten i selskaper, men derfra og til å ikke skulle kunne klare å være uten - den veien er lang for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre setter jeg pris på en kald pils og et glass vin innimellom. Men å klare seg uten i ett år? Ikke noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nidelven stille

Fire år og fire måneder siden jeg sist drakk.

Tar glatt fire år og fire måneder til uten å alkohol.

Svake mennesker dere andre ass. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...