Gå til innhold

Hadde du klart deg i et år uten alkohol?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

for å si det sånn... jeg har ikke kunnet drikke på 1,5 år pga helsa :( men har allikevel drukket en 6-7 ganger... det sier vel litt om hvor vanskelig det har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LoisLane

Det hadde gått helt fint, men jeg hadde nok savnet hvitvin og søte likører.

Noen som vil gi meg penger for å la være, eller? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady76 ikke innlogget

DET hadde vert vanskelig! Men jeg skulle nå klart det, og eneste grunnen for det ville vært om jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med det .. - selv om jeg nok kunne savnet en kald og god hvitvin i ved enkelte anledninger..

(men ville nok kanskje hatt større problemer med å måtte avstå totalt fra en iskald TAB/Pepsi max en varm sommerdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle klart det uten problemer, men ser ingen grunn til å gjøre det.

Drikker mindre nå enn da jeg var 19-20. Det er svært skjelden mellom de store rotbløytene, men liker det sosiale aspektet ved det. Det er veldig viktig for meg. Trenger ikke alkohol til noe annet (dempe/forsterke sinnsstemninger ol).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde hatt store problemer med det gitt.

Synes det er greit at alkoholen kan sparke meg ut på dansegulvet i helgene. Da har jeg det ekstremt gøy, og til vanlig hadde jeg aldri danset siden jeg er sjenert. Men det behøver absolutt ikke bety at jeg mister alle hemninger :)

Det er også greit å synke ned i soffaen etter en lang dag med et glass rødvin å koble litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært null problem å klare meg uten alkohol i 1 år. Alkohol er ikke noe jeg må ha, det er viljen som styrer inntaket,..

Sjokolade derimot,...aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

helt enig, hadde aldri klart meg ett år uten sjokolade!!!

Heller et år uten sjokolade, potetgull og annet snop enn uten alkohol for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiriltunge, i.i.

Jeg hadde hatt store problemer! Jeg synes det er vanskelig nok med flere dager i strekk, og de sjeldne gangene jeg har gått en uke uten alkohol (pga antibiotika eller selvpålagt hvit uke...) har jeg ikke hatt det særlig stas. Jeg liker alkohol! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ALDRI I LIVET – HVORFOR?

Det finnes ikke noe som kan erstatte god vin til et godt måltid. Jeg trenger ikke alkohol for å miste hemninger eller slå meg løs, jeg har forresten ikke noe behov for å miste hemninger. Noe helt annet hvis jeg hadde vært gravid selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alkohol er svært lite viktig for meg, så selv om jeg liker å ta meg en fest en gang i blant, hadde jeg ikke hatt noen problemer med å unnvære det ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde nok klart meg, men etter en stund hadde jeg nok begynt å lure på hvorfor jeg ikke hadde ordna med sånn at jeg kunne ta 1-2 glass vin innimellom. Har absolutt ikke noe behov for å drikke meg full (ikke nå mer i hvert fall). Men noen få øl eller litt vin sammen med venner - da ville jeg heller "ofret" noe annet:) Kunne begynt å trene, feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Hvis jeg ble tvunget til det hadde jeg naturligvis overlevd!

Heldigvis slipper jeg det problemet: jeg koser meg med mine glass rødvin flere ganger i uken og trives med det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville fint klart det dersom jeg hadde hatt en god grunn (graviditet, f.eks). Uten det tror jeg nok jeg kunne blitt fristet til å ta litt rødvin i ny og ne, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...